DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
MidtĂžsten!
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 3 [50 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3
Av Innlegg
Frihetsfisken
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 06 Apr 2004
krusemynte skrev:
Jeg gidder heller ikke fortelle hva jeg vet, for du snur jo tydeligvis alt pÄ hodet. Jeg driter i dine "sikre" kilder. Har en venninne som bor midt i det. Hun vet kanskje hvordan det er.

Jeg foreslÄr at du heller fremfÞrer dine argumenter enn Ä skryte av at du har dem.

InnleggSkrevet: Ons 07 Apr 2004, 22:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
for Ă„ snu dette, er det noen som har fakta om annet en muren som jeg kan bruke i oppgaven min?

mitt forslag er at vi lÞser hele dritten ved Ä gi alle folka to mÄneder pÄ Ä flytte, fÞr vi sprenger hele israel med ei atombombe. religion er totalt unÞdvendig og idiotisk nÄr du ser pÄ konfliktene det skaper....

InnleggSkrevet: Ons 07 Apr 2004, 23:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Frihetsfisken
Spitzy (!)
Spitzy (!)

meine hĂŒter skrev:
mitt forslag er at vi lÞser hele dritten ved Ä gi alle folka to mÄneder pÄ Ä flytte, fÞr vi sprenger hele israel med ei atombombe. religion er totalt unÞdvendig og idiotisk nÄr du ser pÄ konfliktene det skaper....

Det blir ikke fred i MidtÞsten fÞr islam forsvinner eller araberne klarer det de har forsÞkt pÄ i 60 Är, Ä fullfÞre Hitlers endelige lÞsning. Min mening er at Israel bÞr annektere ogsÄ resten av de palestinske omrÄdene, gi araberne som bor der erstatning, og sende dem til de arabiske landene. Dette vil riktig nok fÞre til ramaskrik fra den europeiske venstresiden, men dersom Israel skulle brydd seg om dette, kunne de jo like godt ha begÄtt kollektivt selvmord.

InnleggSkrevet: Tor 08 Apr 2004, 00:06
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
bÞr ikke snakke hÞyt om midtÞsten jeg, som er skapterrorist nÄr kommunismen ikke nÄr mine hÞyder...

InnleggSkrevet: Tor 08 Apr 2004, 00:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
pita
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003
krusemynte skrev:
Jeg gidder heller ikke fortelle hva jeg vet, for du snur jo tydeligvis alt pÄ hodet. Jeg driter i dine "sikre" kilder. Har en venninne som bor midt i det. Hun vet kanskje hvordan det er.[/u]

jeg er vel personen som egasjerer meg minst om denne trÄden, men pÄ lange netter har man tid til Ä lese...

krusemyntedet er et ganske klart faktum at folk oppfatter samme sak pÄ svÊrt ulik mÄte.
hvordan din vennine har det er ikke nĂždvendigvis hvordan alle har det.

skal dere vÊre sÄ krasse er det kanskje best Ä legge ned saken, Ä bli engasjert er vel og bra, men man trenger da ikke Ä ta frem klÞr

InnleggSkrevet: Lűr 10 Apr 2004, 23:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
krusemynte
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003
Øh? Hva hadde dette med saken? Kommer du inn i trÄden sÄnn ca. bare for Ä kritisere meg av personlige grunner?

Camilla, som denne venninnen heter bor midt i det, og ser kanskje hvordan ting virkelig er. Det var poenget i det innlegget, nothing more. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Sűn 11 Apr 2004, 00:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
pita
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003
ja, meget personlig...alt jeg lever for er Ă„ kritisere deg....?!
de "personlige grunnene" kan pakkes bort, jeg er da ikke 10 Är

selvfÞlgelig ikke jente. jeg mener nÄ bare at folk kan ha forskjellige meninger. hva din vennine oppfatter er kanskje ikke hva alle andre oppfatter. derfor synes jeg det er svakt ha det som stÞrste argument...

InnleggSkrevet: Tir 13 Apr 2004, 00:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Frihetsfisken
Spitzy (!)
Spitzy (!)

pita skrev:
hva din vennine oppfatter er kanskje ikke hva alle andre oppfatter. derfor synes jeg det er svakt ha det som stĂžrste argument...

Nu mÄ det jo sies at det strengt ikke er noget argument Ä si "jeg kjenner en der bor i Israel", men derimot en tankefeil.

InnleggSkrevet: Tir 13 Apr 2004, 07:43
krusemynte
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003
pita skrev:
ja, meget personlig...alt jeg lever for er Ă„ kritisere deg....?!
de "personlige grunnene" kan pakkes bort, jeg er da ikke 10 Är

selvfÞlgelig ikke jente. jeg mener nÄ bare at folk kan ha forskjellige meninger. hva din vennine oppfatter er kanskje ikke hva alle andre oppfatter. derfor synes jeg det er svakt ha det som stÞrste argument...

Vel, da fikk jeg forklaringen min. Jeg lurte jo bare pÄ hvorfor du plutselig skulle diskutere politikk. Det er jo det verste du vet i hele verden, og atpÄ til skulle kritisere hva jeg sa. Men bevares, kjÞr pÄ.

InnleggSkrevet: Tir 13 Apr 2004, 13:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 30 Mar 2004
Hvorvidt det er en mur eller et gjerde (som 90% av denne trÄden av en eller annen grunn har handlet om er vel strengt tatt ikke sÄ fordÞmt interessant.) Den er der i alle fall...

Glahn skrev:
Berlinmuren funka veldig bra den og... Wink

NÄr man gÄr sÄ langt som Ä bygge murer og gjerder for Ä holde folk ute eller inne, da har man spilt fallitt. Det gjÞr noe med symptomet pÄ problemet, men ikke Ärsaken.

De fleste er vel enig i at det er en stor forskjell pÄ Ä sperre folk inne og holde dem ute. Berlinmuren er vel neppe et sammenlignbart eksempel. Nevnte Hadrians- og den kinesiske mur tidligere, dette er vel mer nÊrliggende

NÄr det gjelder murens/gjerdets funksjon er poenget nettopp at alle forsÞk pÄ Ä gjÞre noe med Ärsaken Äpenbart ikke har fungert, og da mÄ da en mur for Ä unngÄ uautorisert inntreden uansett vÊre en bedre lÞsning pÄ kort sikt enn en drÞss med fanatiske selvmordsbombere og uskyldige ofre...

Det har alltid vÊrt restriksjoner og store kontroller for innpass inn i Israel. Det muren gjÞr er snarere Ä begrense dette til flaskehalser som er lettere Ä kontrollere og hindrer at noen sniker seg over. Kan nesten virke som grunnen til at sÄ mange palestinere er sÄ i fistel over dette er at Israel har funnet pÄ noe som faktisk virker...

InnleggSkrevet: Tir 13 Apr 2004, 19:28
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 3 [50 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet