|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
En annen ting jeg hadde gjort hvis jeg hadde blitt diktator, hadde vært å senke aldersgrensen for alkohol til 14 år, slik at stakkars butikkansatte skal slippe å slite med naskende fjortiser. Så hah!
Jeg skulle også påkrevd at alle butikker, av alle slag, skulle hatt et godt synlig skilt hvor det stod "Unattended children will be sold as slaves."
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 15:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
meine hüter skrev: | usa er ikke et normalt eksempel på en liberalistisk stat. kanskje det som er lettest å trekke frem, men folka har sinnsykt mye makt og bruker pengene sine på militærgreier. finn et annet kesempel... |
USA er det mest "normale" eksemplet man kan finne. Storbritannia var preget av liknende tankegang i svært stor grad, men det har heldigvis bedret seg etterhvert. Man innså at folk har altfor ulike utgangspunkter og ståsteder her i livet til at alle skal kunne klare seg selv så godt som man trodde.
Forøvrig var også ett av poengene mine tidligere at demokratiet ble beskyldt for å være flertallets tyranni over mindretallet. Men demokrati kan, avhengig av hvordan du gjør demokratiet, være flertallets tyranni, mindretallets tyranni, eller kanskje ikke noe tyranni i det hele tatt.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 18:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Ja
|
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 19:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
eksemlper er noe herk...finner aldri noe som passer...
|
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 10:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |