DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Musikk
HIP-HOP
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 4 [74 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
Babypowder
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 01 Mar 2004
jeg sier ikke at alle norske sanger er dritt.. men at norsk hip hop generelt ikke holder mål... jeg syns Spetakkel er bra, Kem Rocker eller hva den het er helt konge, men den nye syns jeg ikke er noe å skryte av.. der er til og med videoen rippa av Kanye West - Thru The Wire videoen!!! Norsk hip hop skal ha en ting.. det er mange gode beats ute å går, men tekstmessig er det fattige tekster!!!

jeg elsker å være så hard jeg er, for det skaper debatt... ofte mange som blir "sure" på meg, men det er bare gøy, så lenge man holder seg nogenlunde saklig!

InnleggSkrevet: Tor 11 Mar 2004, 21:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
ståpåhodet
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mar 2004
endelig er vi enge om noe, det er morro å provosere

RIP Bill Hicks, the good die from unhealthy causes

InnleggSkrevet: Tor 11 Mar 2004, 21:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Babypowder skrev:

De har ikke det som skal til.. Sier ikke at hvite ikke kan rappe.. Feilsitering kaller man det, usakelig og helt på jordet er det å feil sitere... Du kan ikke kritisere meg og ta fatt i noe jeg ikke har sagt!!!

Les her hva du selv har skrevet:

Babypowder skrev:

Rap er for afro-amerikanere og amerikanere selv!! Norske wannabes som tror de har god flow på micen er bare tragiske, om de rapper på norsk, svensk, dansk eller urdu!! Alt annet enn (afro) amerikanere bak micen er bare tragisk!!

I både første og siste linje sier du RETT ut at Hvite ikke har noe i Rap å gjøre.
Så nei, her har det nok ikke vært en eneste feilsitering ute å går.
Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å huske hva jeg skriver, så du slipper å være så selvmotsigende og skyte deg selv i ryggen stadig vekk.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tor 11 Mar 2004, 23:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
mr. Grieves
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mar 2004
selv liker jeg å tro at jeg er en ganske åpen person.
jeg har ikke peiling på hiphop, men jeg har hørt låter jeg liker en sjelden gang.
folk som går rundt i poste klær og synes de er kule fordi de kan rope "sjeik dætt æssss bitch!" og "life is notting butt bitches an monnei!" er bare direkte trist. for en utrolig tryna livsstil!
the sun is the same
in a relative way, but you're older
shorter of breath
and one day closer to death

InnleggSkrevet: Tir 16 Mar 2004, 20:05
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Hører selv på hiphop, men er veldig kresen. Sanger som bare handler om 'money and bitches' holder jeg meg langt unna. Derimot, sanger som har mening og som artisten vil si noe med..

Men om musikken er bra eller ikke har også en del å si..
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Tir 16 Mar 2004, 21:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Babypowder
Varm i trøya
Varm i trøya

0nskemestern skrev:
Babypowder skrev:

De har ikke det som skal til.. Sier ikke at hvite ikke kan rappe.. Feilsitering kaller man det, usakelig og helt på jordet er det å feil sitere... Du kan ikke kritisere meg og ta fatt i noe jeg ikke har sagt!!!

Les her hva du selv har skrevet:

Babypowder skrev:

Rap er for afro-amerikanere og amerikanere selv!! Norske wannabes som tror de har god flow på micen er bare tragiske, om de rapper på norsk, svensk, dansk eller urdu!! Alt annet enn (afro) amerikanere bak micen er bare tragisk!!

I både første og siste linje sier du RETT ut at Hvite ikke har noe i Rap å gjøre.
Så nei, her har det nok ikke vært en eneste feilsitering ute å går.
Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å huske hva jeg skriver, så du slipper å være så selvmotsigende og skyte deg selv i ryggen stadig vekk.

sorry ass, men JO for en feilsitering... Rap er for afro-amerikanere OG AMERIKANERE selv... visste ikke at alle amerikanere var afro =) derfor også afro i parentes senere i innlegget!!!

InnleggSkrevet: Ons 17 Mar 2004, 00:31
ståpåhodet
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

det er fremdeles rasistisk, du nekter en hel folkegruppe(europeere, asiater ol) rett til å utføre en handling på grunn av sin opprinnelse. det er per deffinisjon rasisme. så det så

InnleggSkrevet: Ons 17 Mar 2004, 20:04
toth42
Cowboy
Cowboy

nettopp. vi har jo diskutert å diskutere med ham før..

InnleggSkrevet: Ons 17 Mar 2004, 23:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Babypowder
Varm i trøya
Varm i trøya

det stod ingenting i svaret til onskemesteren (eller hva han kaller seg) om rasisme... det stod at jeg bare mente at svarte kan rappe, og det mener jeg ikke... jeg mente at bare amerikanere KAN rappe.... om det er rasistisk får nå så være... men det er en annen sak!!!

jeg er skikkelig kjip å diskutere med =)

InnleggSkrevet: Ons 17 Mar 2004, 23:23
ståpåhodet
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

jeg synes du er morsom å diskutere med jeg(liker å diskutere)

InnleggSkrevet: Tor 18 Mar 2004, 21:01
Tsjuder
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 12 Mar 2004
Babypowder skrev:

jeg er skikkelig kjip å diskutere med =)

Eneste grunnen til det er vel strengt tatt det at du er så trangsynt og uopplyst at du ikke kan komme med noen fornuftige argument...

InnleggSkrevet: Tor 18 Mar 2004, 21:09
Babypowder
Varm i trøya
Varm i trøya

okai.. du kan si hva du vil, men innenfor HIP HOP, er jeg IKKE uopplyst! Der er jeg vel mer opplyst enn noen andre her på siden! Og det har ikek noe med trangsynhet å gjøre heller... jeg liker ikke norsk rap generelt og sysn rap er noe som er best på amerikansk og noe som bør holde seg i amerika.. ser ikke noe feil i å mene det...

InnleggSkrevet: Fre 19 Mar 2004, 00:20
toth42
Cowboy
Cowboy

allikevel er du trangsynt. du er ikke åpen for andres argumenter, du er bastant og påståelig, og du fører usaklige argumenter for å prøve å vinne frem i diskusjonen.

InnleggSkrevet: Fre 19 Mar 2004, 08:43
Babypowder
Varm i trøya
Varm i trøya

ok... i denne diskusjonen.. si et så utrolig USAKELIG argument som jeg har hatt??? Du er jo like påståelig... I en diskusjon er jo begge parter påståelige... Jeg sysn at du er mer usaklig med å drive med slik "personangrep"... hvorfor hkker du på meg nå?? ikke fler argumenter du heller??

hvorfor er det usakelig at jeg mener at rap er best på amerikansk?

InnleggSkrevet: Fre 19 Mar 2004, 10:58
ståpåhodet
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

jeg tror jeg kan mere om norsk rap en du kan. men kanke så mye om amerikansk. spør meg om graffiti derimot.

InnleggSkrevet: Fre 19 Mar 2004, 10:59
Babypowder
Varm i trøya
Varm i trøya

ja, norsk rap intresserer meg ikke, for jeg ser ikke noen punkter som kan intressere meg... Jeg leser 3 internasjonale rapblader i måneden og sanger som f.eks Hey Ya, In Da Club, osv. hadde jeg hørt på i 4 måneder før de kom til Norge... Jeg er skikkelig intressert i amerikansk rap... Jeg lever for det, jeg hører bare på det, hver dag 24/7....

Jeg ser ikke på Hey Ya som rap da, men...

Norsk rap er faktisk intressant på beat-fronten, men tekstmessig vil jeg si at amerikansk gangsta rap er bedre enn norsk "gangsta rap" og at amerikansk "politikk og menings rap" er bedre enn norsk "politikk og menings rap"... assa 50 Cent må sammenliknes med Diaz, Paperboys, osv. Og Nas kan bli sammeliknet med Gatas og alt det der.. Amerikansk rap har mer kvalittet på begge punkter... Mener nå jeg!!

ÅÅÅ så usakelig jeg er!

InnleggSkrevet: Fre 19 Mar 2004, 11:07
toth42
Cowboy
Cowboy

Babypowder skrev:
ok... i denne diskusjonen.. si et så utrolig USAKELIG argument som jeg har hatt???

Babypowder skrev:
og at de mange respektable musikkblader har kåret han til århundrets tekstforfatter...

Dette er jo rimelig usaklig, i og med at det er blank løgn, ren bullshit.

Jeg kan garantere deg med 110% sikkerhet at ingen seriøs jury/redaksjon ville kåre eminem til århundrets tekstforfatter! og det vet du like godt som meg, at det finnes betydelig bedre tekster der ute.. skal du bli tatt seriøst i en diskusjon nytter det ikke å argumentere med flåsete løgner.

InnleggSkrevet: Fre 19 Mar 2004, 11:10
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
0nskemestern skrev:
skal du bli tatt seriøst i en diskusjon nytter det ikke å argumentere med flåsete løgner.

Um.. er ikke dette et galskapsforum? Laughing

InnleggSkrevet: Fre 19 Mar 2004, 11:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Babypowder
Varm i trøya
Varm i trøya

0nskemestern skrev:
Babypowder skrev:
ok... i denne diskusjonen.. si et så utrolig USAKELIG argument som jeg har hatt???

Babypowder skrev:
og at de mange respektable musikkblader har kåret han til århundrets tekstforfatter...

Dette er jo rimelig usaklig, i og med at det er blank løgn, ren bullshit.

Jeg kan garantere deg med 110% sikkerhet at ingen seriøs jury/redaksjon ville kåre eminem til århundrets tekstforfatter! og det vet du like godt som meg, at det finnes betydelig bedre tekster der ute.. skal du bli tatt seriøst i en diskusjon nytter det ikke å argumentere med flåsete løgner.

om du selv ønsker å tro det, så er det greit for meg... ser jeg har skrevet en liten glipp der... dte skal stå en av århundrets.. det er uansett ikke det vi diskuterer her akkurat nå, men prøv igjen senere... du vil si at personangrep og aldersargumentet er mer seriøst enn det der??? du må ta en skikkelig oppvask =)

InnleggSkrevet: Fre 19 Mar 2004, 11:26
toth42
Cowboy
Cowboy

ikke personangrep, fakta. vil du forresten være vennlig å finne en, bare én artikkel hvor eminem er nevnt blant århundrets tekstforfattere? sjeldent jeg hører en mer latterlig påstand ser du, så vil gjerne se det med egne øyne.

InnleggSkrevet: Fre 19 Mar 2004, 11:29
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 4 [74 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Musikk
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet