|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Vi spiser alt til jul, fordi pappa vil ha noe og onkel vil ha noe annet, også er alle enige om at vi ikke skal krangle i jula, så alle lager det de vil ha. Masse kokker, mye søl, og bare moro!
|
Skrevet: Ons 20 Okt 2004, 09:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gaute
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 07 Sep 2003 Innlegg: 512 Bosted: Trondheim
|
| songbird skrev: | | Gaute skrev: | | ... og LUTEFISK selvsagt.. Elsker det rett og slett.. |
Æsj!
*riste oppgitt på hodet*
Du er rar du! |
Rar og stolt av det! Lutefisk har jeg alltid likt, og kommer jeg alltid til å like!
|
_________________ "Its a Backstreet Boy world, and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself" Billy Corgan
Despite my thirty years of research into the feminine soul, I have not yet been able to answer the great question that has never been answered: What does a woman want?
- Sigmund Freud
Skrevet: Ons 20 Okt 2004, 19:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
vi har all julemat som er originalt.. det er helt sjuk.. vi må ha et eget bord for mat, og onkelen min (argh) har pint meg igjennom 18 julekvelder.. han spiser så fordømt sakte at vi ikke åpner pakkene før langt ute på natt.. ifjor så fikk vi han til å spise mat under åpningen av gaver..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 20 Okt 2004, 19:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bikerkids_88
Spitzy (!)

Ble Medlem: 19 Sep 2004 Innlegg: 122 Bosted: bergen
|
| hüter'n skrev: |
-man blir sjuk av å ikke ete kjøtt
|
Ikke direkte sant, men man kan fort få mangelsykdommer. Det kan være lurt å høre med en ernæringslege om hvilke tilskudd man må ta når man bare spiser vegetar kost.[/quote]
det der er ikke sant idet hele tatt... broren min har vært vegiterianer i 4 år nå, og aldri hatt noen tilskudd... bare spist naturlig mat.... det siste halvåret har han vært veganer(ikke melk, egg og lognende) og heller ikke hatt noen tilskudd av noen sort... og jeg lover deg... han er utrolig mye sunnere enn meg.. jeg tror faktisk han er den sunneste personen jeg kjenner
|
Skrevet: Lør 23 Okt 2004, 11:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gaute
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 07 Sep 2003 Innlegg: 512 Bosted: Trondheim
|
| bikerkids_88 skrev: | | hüter'n skrev: |
-man blir sjuk av å ikke ete kjøtt
|
Ikke direkte sant, men man kan fort få mangelsykdommer. Det kan være lurt å høre med en ernæringslege om hvilke tilskudd man må ta når man bare spiser vegetar kost. |
det der er ikke sant idet hele tatt... broren min har vært vegiterianer i 4 år nå, og aldri hatt noen tilskudd... bare spist naturlig mat.... det siste halvåret har han vært veganer(ikke melk, egg og lognende) og heller ikke hatt noen tilskudd av noen sort... og jeg lover deg... han er utrolig mye sunnere enn meg.. jeg tror faktisk han er den sunneste personen jeg kjenner[/quote]
Det kan godt hende, men da har han forhåpentligvis et veldig variert veganer kosthold. For mangelsykdommer er veldig lettere å få når en er veganer, det er ikke automatisk. 
|
_________________ "Its a Backstreet Boy world, and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself" Billy Corgan
Despite my thirty years of research into the feminine soul, I have not yet been able to answer the great question that has never been answered: What does a woman want?
- Sigmund Freud
Skrevet: Lør 23 Okt 2004, 16:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Majane
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 21 Okt 2003 Innlegg: 671 Bosted: Frogner
|
vi har alltid masser av forskjellige typer kjøtt.
Mens jeg sitter der og gleder meg til 2 jule dag, for da har vi alltid kalkun!!!!
nam nam nam, det er så godt!!!! 
|
_________________ When in danger
when in doubt
run in circles
scream and shout.
Skrevet: Tor 28 Okt 2004, 10:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cyan_26
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004 Innlegg: 183 Bosted: Bislett
|
vi har det meste, siden alle vil ha noe forskjellig
ribbe, medisterkaker, kjøttkaker, sosisser(eller engle-pikker som farmor kaller det, grove damen) og med rødkål og surkål, poteter og saus.
og mormor lager alltid riskrem til dessert, ikke at noen orker den før etter at vi har åpnet gaver da 
|
_________________ Cogito ergo doleo
Skrevet: Tir 09 Nov 2004, 23:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, rødkål, poteter og saus
Og moltekrem eller riskrem til dessert
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du går inn for det. K thx bai~
Skrevet: Lør 13 Nov 2004, 11:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
|
Risengrynsgrøt klokka ett, og så pinnekjøtt til middag, og ekkes sviskegrøt til desert.
Og på morran er det selvfølgelig alt godteriet etter julebukken, som har vært tradisjon i gata i 20 år, eller noe sånt.
|
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Lør 13 Nov 2004, 14:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004 Innlegg: 191 Bosted: Midt-Norge
|
Familietradisjonen tro; pinnekjøtt. Fantastisk godt, man har en mistanke om at det er så fantastisk godt fordi man forbinder det med så mye koselig. Forøvrig er jeg ivrig tilhenger av riskrem uten rød saus.
|
Skrevet: Søn 26 Des 2004, 23:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Vi har fisk og jeg hater den fisken.
Ribbe med svor og god saus, det er min julemiddag det.
|
Skrevet: Man 27 Des 2004, 02:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Ribbe (helst et kotelett-stykke), potet og hjemmelaget surkål. etterfullgt av bittelitt riskrem, eller endel mer karamell evt sjokolade-ogkaramellpudding. Vaniljesaus og karamellsaus. evt vaniljekrem eller karamellkrem
Fabuløst.
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tir 28 Des 2004, 07:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter: