DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Definasjon av gal
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 3 [44 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3
Av Innlegg
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
jeg kan hverken huske å ha skrevet det forrige innlegget mitt, eller forstå det. hjelp. jeg blir hvertfall kalt gal hele dagen. både gladgal og deppagal. men det er vel mest fordi jeg har altfor mye fritid.

InnleggSkrevet: Ons 15 Des 2004, 16:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
cassus
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 10 Mai 2005
hvis du mener gal som psykotisk så har det med vrangforestillinger å gjøre. sanseintrykk som bare du oppfatter. tro du har noen som er ute etter deg. sånne ting. vanligste er å høre og se ting, ofte folk. paranoia er også ganske utbredt.

InnleggSkrevet: Tir 10 Mai 2005, 04:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Skumfidus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Jun 2004
"stop forfølgelsen av oss paranoide" Wink

tror ikke at jeg er gal, egentlig...bare litt sprø...

InnleggSkrevet: Søn 15 Mai 2005, 18:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Blazer
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 18 Apr 2005
Hmm.. Gal er vel på en måte definisjonen på det som går utover det man finner som normalt, selv om normalt i seg selv er en måte å være gal på da ingen er normale.

Men man kan vel dele det inn i forskjellige kategorier, f.eks.. hvis en person plutselig hiver av seg alle klærne og går ned karl johan naken grunnet et veddemål, så vil mange si at han/hun er gal fordi det er noe dem selv aldri ville ha turt. Men er personen gal for det om.
Min mening på det er at personen ikke er gal, men bare en simpel utfordrer av våre egne innsnevrede normer på at man skal ikke blotte sin nakne hud offentlig da det er støtende, men å dusje naken sammen etter en gymtime det er ikke galskap ?

De som har en sinnslidelse kan de kalles gale, ja, utifra det vi ser på som normale i forhold til det å ha en viss kontroll over seg selv og sine handlinger så er det vel mulig. Men og et stort MEN er at mange av de kan og tenke inne i seg selv, men det ytre og fysiske ved lidelsen gjør at det uttrykket ikke kommer frem. Så da er personens ytre uttrykk en form for galskap i vår siviliserte verden, mens hvis personen ikke hadde hatt den formen for lidelse på det ytre planet ville ha blitt ansett som like 'normal' som resten av oss.

Slik at definisjonen på gal er hva man selv avgjør som galhet utifra de forutsetninger, tanker, meninger og erfaringer man selv har i livet.

InnleggSkrevet: Søn 25 Sep 2005, 01:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 3 [44 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet