Av
Slushpuppy!
Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
nordmenn spiser kjøtt. okey, jeg gjør det ikke, mange andre jeg kjenner gjør det ikke, men ettersom jeg vet at flest nordmenn eter kjøtt holder jeg kjeft og lar statestikken gå sin gang...
Skrevet: Søn 13 Jun 2004, 16:16
Veronica
Erkegranul
Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
De fleste nordmenn spiser kjøtt.
Det er så inderlig viktig å huske å få med små ord som "de fleste" eller "de færreste," "alle" eller "ingen." Det gjør all verdens forskjell i slike utsagn.
Statistikk er ikke noe annet enn nettopp det - statistikk. Det har ingenting med noen som helst universell sannhet å gjøre. Å henvise til at "statistikken viser..." sier ingenting annet enn at "slik er tilfellet for flertallet," og er generelt totalt irrelevant i denne diskusjonen.
Jeg er fremdeles langt fra overbevist om at de fleste mennesker er onde.
_________________I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 13 Jun 2004, 16:25
hüter'n
Slushpuppy!
vestlige mennesker er født inn i en syklus som avler mye ondskap. dette kan gjøres noe med...enig?
Skrevet: Søn 13 Jun 2004, 16:29
Veronica
Erkegranul
Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
Utdyp "født inn i en syklus som avler mye ondskap."
_________________I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 13 Jun 2004, 16:30
hüter'n
Slushpuppy!
miljø hvor vellykkethet på ingen måte kan sammenlignes med det beste for utenforstående, ofte heller det motsatte?
Skrevet: Søn 13 Jun 2004, 16:35
Debolaz
Främling
Ble Medlem: 14 Jun 2004 Innlegg: 6 Bosted: Kristiansand
Re: Gode mennesker Zatharee skrev: Hva er et godt menneske?
Godt er helt enkelt det vi føler er godt. Du vil ikke klare å finne noen rasjonell definisjon på hva "godt" er, enkelt og greit fordi det ikke finnes.
Hva er et godt menneske? Et av sjokolade.
Skrevet: Man 14 Jun 2004, 08:18
Vis Innlegg fra: Alle Innlegg 1 Dag 7 Dager 2 Uker 1 Måned 3 Måneder 6 Måneder 1 År Sorter etter: Dato Innleggets tittel Av Stigende Synkende