|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gjest
Gjest
|
siden jeg ikke hadde så masse annet å gjøre så så jeg vel sånn ca på fra bergen og utover. klager på at den sangen som nå går landet rundt er utrooolig irriterende. kan ikke gå et eneste sted uten å høre den 
|
Skrevet: Søn 06 Jul 2003, 18:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Men sånn er det jo med alle hiter... noen liker de andre hater de, jeg har likt denne låten i mange år og syns den bare ble enda bedre når Kurt synger den.. Og dessuten så tror jeg resten av albumet til Kurt blir litt anderledes og litt mer han på en måte..
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Søn 06 Jul 2003, 18:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Vampira
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 386 Bosted: Oslo
|
Kurt er konge
|
_________________ Ars longa, vita brevis.
Skrevet: Søn 06 Jul 2003, 19:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Uansett hva jeg måtte mene om konseptet, så er han flink til å synge 
|
_________________ Moderator-Maria
All men are animals. Some just make better pets.
Skrevet: Søn 06 Jul 2003, 19:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Ja, han er veldig flink til å synge.
Konseptet er vel greit i grunn. Spesielt for plateselskapene. De tjener jo fett på dette. Og det bringer flinke artister opp, som kanskje ikke hadde tatt sjansen på egenhånd. Men på en annen side; hvor lenge kommer de til å holde ut ? Å være artist krever veldig mye. Du spiller ikke inn ei plate og har ferie resten av tiden.
|
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 07:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
| Aurora skrev: | Hva er det egentlig som feiler dere???? *sukke*
...
Det er jo litt teit å klage på noe man ikke har sett.. |
Jeg kan nok peke på en hel del som feiler meg ( ), men i dette pertikulære tilfellet er det vel det at jeg ikke helt har sansen for at det lages underholdningsprogrammer på bekostning av de mindre flinke "artistene" som prøvde lykken.
Jeg har en liten følelse av at hovedpoenget bak "Idol" ikke var å finne Norges nye superstjerne, men å trekke seere ved å drite ut de mindre talentfulle. Og så, når de først hadde fanget folks oppmerksomhet med det og gjort dem hekta, kunne de gå videre til finaler og sånn.
Kurt er sikkert en ålreit dude han. Har hørt rykter om at han er flink til å synge også, og det tror jeg på, for han vant neppe på grunnlag av utseendet, noe som er mycket bra.
Jeg klager ikke på Kurt, eller på sangen.
Jeg klager på konseptet.
Det stinker billig underholdning og listepop lang vei, og man må da få lov til å mislike slikt om man vil? 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 07:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
| Veronica skrev: | Jeg har en liten følelse av at hovedpoenget bak "Idol" ikke var å finne Norges nye superstjerne, men å trekke seere ved å drite ut de mindre talentfulle. Og så, når de først hadde fanget folks oppmerksomhet med det og gjort dem hekta, kunne de gå videre til finaler og sånn.
Jeg klager på konseptet.
Det stinker billig underholdning og listepop lang vei, og man må da få lov til å mislike slikt om man vil?  |
(jeg forkorta litt) - ville bare si at jeg er enig med det "hovedpoenget". De var ganske "streng" mot de som prøvde. Iallefall det lite jeg så. Det var om å drite ut de som prøvde seg.
Listepop ? Er det virkelig så mye å mislike ? Mulig jeg er "unormal" i disse grensene, men så lenge det er bra, er da listepop greit nok ? Hører folk klager over at de og de har blitt listepop, så da kan man ikke høre på det mer, for da hører andre på det og. Hva feiler ? Er det ikke greit for artistene at dem selger ? Nei virkelig. Der er jeg sannelig uenig med mange. Så lenge det er bra, har det ingenting å si om det er "listepop" eller ikke.
|
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 07:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Min definisjon på "listepop" er da her ikke nødvendigvis "generell musikk som ligger på hitlistene".
For all del, det kan selvfølgelig være bra selv om andre liker det også.
Men den generelle typen musikk som havner på hitlistene er normalt ikke i samsvar med min musikksmak, og dermed misliker jeg den.
Comprendes? 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 07:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
| Veronica skrev: | Min definisjon på "listepop" er da her ikke nødvendigvis "generell musikk som ligger på hitlistene".
Men den generelle typen musikk som havner på hitlistene er normalt ikke i samsvar med min musikksmak, og dermed misliker jeg den.
Comprendes?  |
Ah, hehe, fint
- mange tenker iallefall slik. at når ting havner på lista, er det ikke bra no' mer. kan ikke si at alt det som havner på hitlistene samsvarer med min musikksmak heller.
|
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 07:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
| Crispa skrev: | | Og det bringer flinke artister opp, som kanskje ikke hadde tatt sjansen på egenhånd. Men på en annen side; hvor lenge kommer de til å holde ut ? Å være artist krever veldig mye. Du spiller ikke inn ei plate og har ferie resten av tiden. |
Når det gjelder Kurt, var han allerede godt på vei og kommer til å holde ut
En del av de andre ville også klart å komme opp og frem, men det ville tatt betydelig lengre tid...
|
_________________ Moderator-Maria
All men are animals. Some just make better pets.
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 09:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
| Veronica skrev: | | Jeg har en liten følelse av at hovedpoenget bak "Idol" ikke var å finne Norges nye superstjerne, men å trekke seere ved å drite ut de mindre talentfulle. Og så, når de først hadde fanget folks oppmerksomhet med det og gjort dem hekta, kunne de gå videre til finaler og sånn. |
Tja, jeg tror ikke de prøvde å drite ut noen, og mange av de minst talentfulle deltok nok mest for å komme på tv.. Og en av de var faktisk med på åpningskonserten av Idol-turneen på lørdag. Ulf heter han og sang sin egen sang "Osama Bin Laden"... jeg er overbevist om at hvis han hadde sunget noe annet så hadde han garantert gått videre, for sangstemme har han.
| Veronica skrev: |
Kurt er sikkert en ålreit dude han. Har hørt rykter om at han er flink til å synge også, og det tror jeg på, for han vant neppe på grunnlag av utseendet, noe som er mycket bra.
Jeg klager på konseptet.
Det stinker billig underholdning og listepop lang vei, og man må da få lov til å mislike slikt om man vil?  |
Billig underholdning, tja, hvor billig det er vet jeg ikke helt, men bra var det iallefall. Men det jeg syns er rart er at en person som ikke har sett på Idol kan være så skråsikker i sin sak. Kurt, tja, om han vant pga utseendet eller ikke har ikke noe å si, han har, tro det eller ei, en enorm sjarm. Om Gaute hadde vunnet, ja, jeg tviler på at det hadde vært pga utseendet det og, for han er flink han også, men han har bare ikke den særegne stemme som Kurt har.
| Crispa skrev: | | De var ganske "streng" mot de som prøvde. Iallefall det lite jeg så. Det var om å drite ut de som prøvde seg. |
Feil!!! De prøvde ikke å drite ut noen, de prøvde å være konstruktive i kritikken sin, men det er ikke alltid like lett. Og av og til sa de rett ut at vedkommende ikke hadde en sjanse i havet til å bli popstjerne, men det regner jeg med at de hadde sagt til meg også hvis jeg hadde prøvd.
| Crispa skrev: |
Listepop ? Er det virkelig så mye å mislike ? Mulig jeg er "unormal" i disse grensene, men så lenge det er bra, er da listepop greit nok ? Hører folk klager over at de og de har blitt listepop, så da kan man ikke høre på det mer, for da hører andre på det og. Hva feiler ? Er det ikke greit for artistene at dem selger ? Nei virkelig. Der er jeg sannelig uenig med mange. Så lenge det er bra, har det ingenting å si om det er "listepop" eller ikke. |
Noe listepop er bra, annet er dårlig. Det er jo en grunn til at det kommer på hitlistene, folk kjøper musikken, eller ønsker å høre på den.
| Veronica skrev: | Min definisjon på "listepop" er da her ikke nødvendigvis "generell musikk som ligger på hitlistene".
Comprendes?  |
Kan jeg spørre hva slags musikk du egentlig liker?
Og listepop er da per definisjon generell musikk som ligger på eller har lagt på hitlistene... det trodde iallefall jeg...
| maria skrev: | | Crispa skrev: | | Og det bringer flinke artister opp, som kanskje ikke hadde tatt sjansen på egenhånd. Men på en annen side; hvor lenge kommer de til å holde ut ? Å være artist krever veldig mye. Du spiller ikke inn ei plate og har ferie resten av tiden. |
Når det gjelder Kurt, var han allerede godt på vei og kommer til å holde ut
En del av de andre ville også klart å komme opp og frem, men det ville tatt betydelig lengre tid... |
Om Kurt var på så veldig god vei vet jeg ikke, men han hadde nok gitt ut plate uavhengig av om han hadde fått platekontrakt eller ikke, det er ikke uten grunn at han har eget platestudio. Han har fått en god start på en forhåpentligvis lang karriere. Og om det er noen som vet at man ikke kan hvilke på laurbærbladene etter å ha gitt ut cd, ja da er det Kurt.
Helt til slutt vil jeg bare si at Idol er et bra konsept fordi de hjelper veldig flinke artister til å slå igjennom.
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 11:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
| Aurora skrev: |
Kan jeg spørre hva slags musikk du egentlig liker?
Og listepop er da per definisjon generell musikk som ligger på eller har lagt på hitlistene... det trodde iallefall jeg...
|
Det kan du spørre om ja, og svaret mitt er ganske allsidig: Det meste bortsett fra det jeg definerer som standard listepop (se min definisjon i forrige innlegg).
Jeg har mine favoritter, såklart, med Nick Cave, Leonard Cohen og Tom Waits tronende på toppen, men jeg nyter min dose med f.eks. Boyzone en gang i blant jeg og.
Jeg liker musikk som sier noe til meg, og som jeg har en forståelse for, og da utgår f.eks. fjortislåter som "Sk8er boi" og "Dirrrty".
Det er fint at du liker "Idol", Aurora. Da er i hvert fall ikke tv-programmet så råttent for deg som det er for mange andre.
Men hele denne "debatten" munner i bunn og grunn ut i den gode gamle "smak og behag"-sjargongen, og å kritisere folk som misliker programmet synes jeg blir litt for drøyt.
Jeg har i alle fall ingen interesse av å tenke noe særlig seriøst over hvorvidt dette er bra underholdning eller ikke.
Det er et tv-program, for pokker! 
|
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 12:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
| Veronica skrev: | Men hele denne "debatten" munner i bunn og grunn ut i den gode gamle "smak og behag"-sjargongen, og å kritisere folk som misliker programmet synes jeg blir litt for drøyt.
|
Hva skal man si her ? Aurora kritiserer vel mest for de som egentlig har sett lite på det, og dermed har lite å yte i saken. Hvis det var henne du mente på? Jeg ville sikkert gjort det samme. Vi har alle forskjellige meninger, uansett. Kanskje stoppe der? Noen synes det er bra, andre ikke.
| Aurora skrev: | | Helt til slutt vil jeg bare si at Idol er et bra konsept fordi de hjelper veldig flinke artister til å slå igjennom. |
- jo, det har du rett i. Og som du sier, Kurt har vært på god vei han! Og for å slå igjennom på idol må man ha stemme. Ikke bare mikse og trikse og sånn. Men stemme må dem ha!!
| Aurora skrev: | | Crispa skrev: | | De var ganske "streng" mot de som prøvde. Iallefall det lite jeg så. Det var om å drite ut de som prøvde seg. |
Feil!!! De prøvde ikke å drite ut noen, de prøvde å være konstruktive i kritikken sin, men det er ikke alltid like lett. Og av og til sa de rett ut at vedkommende ikke hadde en sjanse i havet til å bli popstjerne, men det regner jeg med at de hadde sagt til meg også hvis jeg hadde prøvd.
|
- Kanskje greit at de sa det rett ut. Konstruktiv kritikk er bra, men jeg synes det var litt "hardt" noenganger. Veit selv at jeg ikke har sjangs i havet til å bli popstjerne, med mindre jeg finner meg en som kan å trikse med stemmen
(tror det var rett..)
|
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 13:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Av en eller annen grunn var det endel menneskebarn som mente jeg burde melde meg på...
men for det første har jeg ikke lyst til å bli popstjerne...vil heller være vokalist i et band jeg.
Dessuten har jeg verken bra stemme eller utseende, så jeg hadde ikke kommet videre uansett.
|
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 13:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
| songbird skrev: | | Dessuten har jeg verken bra stemme eller utseende, [...] |
Sludder og pølsevev! Jeg har selv både sett og hørt deg, og det der er det verste tullet jeg har hørt noen gang.
Forøvrig er det min mening at Kartago bør ødelegges, og at slike talentprogrammer har begrenset nytte for å få fram artister. Veldig mange slike "talentvinnere" forsvinner rimelig kjapt ut i glemselen, uten at de trenger være så dårlige av den grunn. De som produserer slike programmer må nødvendigvis legge enkelte føringer på artistene, for at det skal være mulig å sammenligne dem. Det artisten blir kjent for er dermed ikke nødvendigvis det vedkommende vil være kjent for.
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 14:31 Sist endret av Cafein den Man 07 Jul 2003, 14:37, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
Pfft...jeg duger kanskje til litt midt-på-natten-allsang på huk, men jeg er da ikke noe stort talent av den grunn...
|
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 14:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
| songbird skrev: | | Pfft...jeg duger kanskje til litt midt-på-natten-allsang på huk, men jeg er da ikke noe stort talent av den grunn... |
Nei, men du kan være det allikevel!
Og du har også utseende!
|
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 17:24 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
| Glahn skrev: | | songbird skrev: | | Pfft...jeg duger kanskje til litt midt-på-natten-allsang på huk, men jeg er da ikke noe stort talent av den grunn... |
Nei, men du kan være det allikevel!
Og du har også utseende! |
pffffft...tullprat.
|
Skrevet: Man 07 Jul 2003, 17:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
kris_ter
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003 Innlegg: 936 Bosted: Hundvåg, uttales: /'honnvåg'/
|
| Sitat: |
Helt til slutt vil jeg bare si at Idol er et bra konsept fordi de hjelper veldig flinke artister til å slå igjennom. |
Er faktisk enig med deg der!!! 
|
Skrevet: Tir 08 Jul 2003, 00:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Songbird: Det er slettes ikke tullprat!
Selv har jeg nok talent som en middels husflue, så det får bli med å synge for meg selv.
|
Skrevet: Tir 08 Jul 2003, 17:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |