|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shai_Tan
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 08 Apr 2003 Innlegg: 1671 Bosted: Drammen
|
får ikke instalert falout 2 jeg
fallout 1 holder jeg på å rundet for ørtende gang(kjeder meg)
|
Skrevet: Fre 17 Okt 2003, 19:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bananku
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 249 Bosted: Kragerø
|
Selvom det kanskje er litt "nytt" og alt det der, så er jeg veldig veldig veldig glad i Den Lengste Reisen. Gleder meg som et lite barn til oppfølgeren. Jeg har spilt veldig få av de gamle spillene, men jeg tror jeg skal tilbringe helgene mine fremover med å spille gjennom Monkey Island og DOTT.
|
_________________ blipp.
Skrevet: Lør 18 Okt 2003, 01:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Strider
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 09 Okt 2003 Innlegg: 250 Bosted: Minas-Tirith
|
bananku skrev: | Selvom det kanskje er litt "nytt" og alt det der, så er jeg veldig veldig veldig glad i Den Lengste Reisen. Gleder meg som et lite barn til oppfølgeren. Jeg har spilt veldig få av de gamle spillene, men jeg tror jeg skal tilbringe helgene mine fremover med å spille gjennom Monkey Island og DOTT. |
Det var svært fornøyelig, ja Imponerende at det kom fra Norge. Jeg spilte den engelske versjonen, jeg. Hvordan var den norske? Mye bad voice-acting? hehe
|
_________________ I met a lady in the meads,
Full beautiful - a faery's child,
Her hair was long, her foot was light,
And her eyes were wild.
Skrevet: Man 20 Okt 2003, 08:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panazonic
Spitzy (!)

Ble Medlem: 20 Okt 2003 Innlegg: 211 Bosted: bodø
|
Spillet endel før da... da var vel CS og Half-life det som var det skikkelig store..
Så kom Soldier of fortune (nr 1), som var ganske så kult på LAN (husker at jeg og naboen hadde evig latterkrampe når vi spillet det..
Etter der kom vel Max Payne som hadde matrix følelse samt en ganske så god gameplay...
Nå i det siste har jeg gått lei av de fleste spillene, men spiller av og til.. Siste spillet i min spillserie er Flight simulator 2004 som er... vel.. ikke akkurat det beste jeg har spillet (har en bug med grafikken så det ser harry ut), men det er vel noe man kan venne seg til..
Gta3 og Vice city er og noe som jeg liker å spille..
|
Skrevet: Ons 22 Okt 2003, 02:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bananku
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 249 Bosted: Kragerø
|
Strider skrev: | bananku skrev: | Selvom det kanskje er litt "nytt" og alt det der, så er jeg veldig veldig veldig glad i Den Lengste Reisen. Gleder meg som et lite barn til oppfølgeren. Jeg har spilt veldig få av de gamle spillene, men jeg tror jeg skal tilbringe helgene mine fremover med å spille gjennom Monkey Island og DOTT. |
Det var svært fornøyelig, ja Imponerende at det kom fra Norge. Jeg spilte den engelske versjonen, jeg. Hvordan var den norske? Mye bad voice-acting? hehe |
Synnøve Svabø var faktisk strålende i rollen som April, og de andre rollefigurene hadde også meget bra stemmer til seg. Klokt valg av personer, anbefaler å spille; er en del morsomme replikker der.
Jeg har dog ikke spilt den engelske versjonen, og vet heller ikke hvor kan få tak i... Kjøpe er uaktuelt, da er blakk som en kirkerotte for tiden
edit: woho, nr 100, og jeg er spitzy ;p
|
_________________ blipp.
Skrevet: Ons 22 Okt 2003, 15:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Strider
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 09 Okt 2003 Innlegg: 250 Bosted: Minas-Tirith
|
bananku skrev: | Strider skrev: | bananku skrev: | Selvom det kanskje er litt "nytt" og alt det der, så er jeg veldig veldig veldig glad i Den Lengste Reisen. Gleder meg som et lite barn til oppfølgeren. Jeg har spilt veldig få av de gamle spillene, men jeg tror jeg skal tilbringe helgene mine fremover med å spille gjennom Monkey Island og DOTT. |
Det var svært fornøyelig, ja Imponerende at det kom fra Norge. Jeg spilte den engelske versjonen, jeg. Hvordan var den norske? Mye bad voice-acting? hehe |
Synnøve Svabø var faktisk strålende i rollen som April, og de andre rollefigurene hadde også meget bra stemmer til seg. Klokt valg av personer, anbefaler å spille; er en del morsomme replikker der.
Jeg har dog ikke spilt den engelske versjonen, og vet heller ikke hvor kan få tak i... Kjøpe er uaktuelt, da er blakk som en kirkerotte for tiden
edit: woho, nr 100, og jeg er spitzy ;p |
Husker at jeg lurte på hvordan det hørtes ut i den norske versjonen når han sleipe mannen i begynnelsen (husker ei navn) Sier you "fucking bitch!" til April.... heheheh 
|
_________________ I met a lady in the meads,
Full beautiful - a faery's child,
Her hair was long, her foot was light,
And her eyes were wild.
Skrevet: Tir 28 Okt 2003, 10:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Budoc
Spitzy (!)

Ble Medlem: 02 Mai 2003 Innlegg: 159 Bosted: Oslo
|
Her kommer det eneste svaret som er 100% korrekt...
Hørt om "PONG" ?
Tenk dere om. Uten pong ville det ikke vært noe som heter
pc/nintendo/playstation/xbox/amiga/console/etc spill...
Hadde det ikke vært for "PONG" så ville folk fremdeles
kun brukt datamaskinene til regneark (som faktisk er hovedgrunnen
til at hjemmepc'n ble en realitet) og lignende.
Ved å lage "PONG" viste man at datamaskinene kunne brukes
innenfor underholdningssektoren, og faktisk bli en masseindustri
som omsetter for milliarder av kroner hvert år.
Så gjør som jeg.
"VIVA la PONG!" (Uten den ville verden vært mye mer kjedelig...)
Budoc
(PS: Half-life, C&C, Age of Empires II, Battlefield 1942, Warcraft II, Tribes, Delta Force, Morrowind, Neverwinter Nights, Arx Fatalis, Diablo I,
BreakNeck, Podracer osv er også bra spill... . ).
|
_________________ \"Cave Canem!\"
-Tomorrow is canceled because of lack of interest-
Skrevet: Ons 19 Nov 2003, 15:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Chnott
Främling

Ble Medlem: 20 Nov 2003 Innlegg: 3
|
Turboraketti!
(Godt gammelt Amiga spill)
Men må si meg enig med Budoc og. Selv om jeg ikke vil (bare av prinsipp)
|
_________________ Chnott
Skrevet: Lør 22 Nov 2003, 15:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
RoR
Spitzy (!)

Ble Medlem: 29 Okt 2003 Innlegg: 178 Bosted: Trondheim
|
Alle de gamle LucasArts-spillene (utenom The Dig) var kule. Beneath a Steel Sky, vel, jeg lånte det en gang, og det crasha i scene to hver gang jeg prøvde å kjøre det. Trasig.
Pong. Tja. Det hadde nok kommet noe annet, om ikke Pong hadde kommet. Men ja, mye moro med Pong. Og Pacman. Woah. Pacman har nok spist flerfoldige timer av mitt liv, ja.
Diablo II (LoD). Har alltid likt det, og kommer nok alltid til å like det. Kan ikke egentlig forsvare det som et fantastisk spill - men det virker som en magnet på -meg-.
Warcraft II. Herregud, for et fantastisk spill. Ble faktisk litt skuffa over WCIII, men mest fordi forventningene mine var altfor høye.
Stop me, someone, I'm ranting.
Stopped.
OOOh, Chrono Trigger, Final Fantasy VI og VII, Earthbound, Super Mario World II (aka Yoshi's Island aka Super Mario Advance III), The Lost Vikings, C&C, *list goes on*
|
_________________ Never me...
Skrevet: Tir 02 Des 2003, 21:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Budoc, og når ble pong laget?
(Pong er faktisk grunnen til at UNIX oppstod, en gang i tiden.)
|
Skrevet: Tir 02 Des 2003, 21:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Budoc
Spitzy (!)

Ble Medlem: 02 Mai 2003 Innlegg: 159 Bosted: Oslo
|
spiralis skrev: | Budoc, og når ble pong laget?
(Pong er faktisk grunnen til at UNIX oppstod, en gang i tiden.) |
Når Pong ble laget er jeg ikke sikker på, men antar at det var seint 60 eller meget tidlig 70 tall eller noe sånt?
Pong er grunnen til Unix????
Hvor i all verden har du fått det fra? (Finn personen og fillerist..)
Det er litt vanskelig for ett operativsystem som var KUN tekstbasert
i sine 2-4 første versjoner å kjøre ett grafisk grensesnitt som "Pong"...
Har du prøvd Unix i det hele tatt? (nei, Unix og Linux er ikke kliss like)
Legger ved ett par kjappe linker her:
http://www.unix-systems.org/
http://www.hsrl.rutgers.edu/ug/unix_history.html
Ta også en kikk på http://www.bell-labs.com/ som var
firmaet som utviklet den første versjonen.
Budoc
|
_________________ \"Cave Canem!\"
-Tomorrow is canceled because of lack of interest-
Skrevet: Ons 03 Des 2003, 10:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
Vurderer å ombestemme meg. Jeg tror Gothic II overgår det meste jeg har spilt. Er ikke så sikker lenger på at HL2 kommer til å slå det. Før var jeg sterk motstander av rpg, men etter jeg prøvde neverwinter nights og Project Entropia (http://www.project-entropia.com), også fikk tak i gothic II, så var jeg solgt. er nå level 16 paladin. wee
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tir 06 Jan 2004, 11:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Budoc, du bør lese litt IT-historie.
60 tallet ja, pong grafisk... altså... det å vise en prikk og to 'brett' på en skjerm er ikke grafisk. Ingen tung 3d-grafikk eller lignende som måtte til. Ingen anelse hvordan de laget det, men en idé er at det brukte skigar-tegnet som ball og bindestrek som *spiller*.
Jeg sitter stortsett på Unix daglig når jeg jobber på blindern, så ja, jeg har prøvd Unix. Unix og linux er også veldig veldig like, begge bygger på POSIX standarden for systemkall.
Jeg vet godt at Bell-lads utviklet unix, en av grunnene til at unix ble laget var pong (så vidt jeg forstod på foredraget i høst var det hovedgrunnen). Han (ja, det var EN person) som startet å lage unix var lei av å porte spill og programmer over på en ny maskin arkitektur, hver gang det dukket opp. C og unix ble utviklet for å slippe å porte om alt av programmer (og spill) hver gang Bell-labs kjøpte inn nye maskiner med ny arkitektur.
(Har vært igjennom et kurs ved UiO som hadde store deler av dette på forelesningene...)
Tror det var det..
|
Skrevet: Tir 06 Jan 2004, 17:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Gauntlet
Eye Of The Beholder (1, 2 og 3)
Elite
Abandoned Places (1 og 2)
Pirates
Last Ninja (1, 2 og 3)
Uridium
Zanxion
Plutos
Wipeout (alle)
Syndicate
Dune II
Thief ( 1 og 2)
Battlefield 1942
SimCity
Warcraft (alle)
Metal Gear Solid (den første)
Monkey Island (alle)
Astroids
Zork Trilogy
Gran Turismo 3
...eh, jo mer jeg tenker jo fler spill dukker det opp inne i hodet mitt. Tror dette rekker 
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 06 Jan 2004, 22:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Syndicate er savn. Spilte det først på Amiga, fullstendig vidunderlig.
Istedet for å liste opp ting skriver jeg bare to punkter:
1) eldre Lucasartst
2) eldre Sierra
Now that's good games.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Ons 07 Jan 2004, 00:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Syndicate var noe for seg selv...utrolig deilig følelse å gå "kanakas" med UZI midt i en folkemengde 
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Ons 07 Jan 2004, 13:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sitrus
Främling

Ble Medlem: 10 Jan 2004 Innlegg: 13
|
Kan noen gi meg en bra side med abandonware
Kan noen gi meg en bra side med abandonware
Jeg har funnet noen sider men spilla virker ikke
det har jeg blitt lei av, kanke noen gi meg en bra side. 
|
_________________ Demoner er mennesker også!!
Av en eller annen demon > 
Skrevet: Søn 11 Jan 2004, 13:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Recoil
Främling

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 24
|
RoR: takk skal du ha! Sjokkerende at ingen hadde skrevet opp chrono trigger før, det er jo tidenes rpg.
|
_________________ I'll suffer in your sea, your ocean bleeds into me.
Skrevet: Søn 11 Jan 2004, 22:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
Monkey Island
Larry
Police Quest
Planescape Torment
For de tre første gjelder utsagnet bare 1'ern. Ikke PQ2 eller andre oppfølgere.
Ellers vil jeg nevne at en del abandonware kan ha god bruk for en DOS-EMULATOR (program som later som om det er gamle MS-DOS). De kan ikke alltid forholde seg til den nye virkeligheten.
Jeg tror du kan finne en her: Dosbox
Nedlastbare klassikere:
Prince of Persia
Police Quest [1-3]
http://www.xtcabandonware.com/
Ellers så finner du en god del her:
http://www.thediscworld.co.uk/aw.htm
|
Skrevet: Lør 15 Mai 2004, 23:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
heheh..en eldgammel flysimulator. første jeg spilte, tror jeg. det er vel åtte år siden. elendig spill, vi grede aldri å lande flyet, gikk tom for gass og styrtet..men det er best...
|
Skrevet: Søn 16 Mai 2004, 00:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |