|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
arntis
Veronica

Ble Medlem: 23 Jan 2006 Innlegg: 817 Bosted: Trondheim
|
Lol, ja jeg burde kanskje tatt det med også; "Se bare her! Sånn går det når man ikke passer på!!" 
|
_________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Skrevet: Ons 10 Mai 2006, 13:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SparrowN
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 155
|
| Zylfia skrev: | Jeg har kosekammerat!
Vi er venner, gode venner, drar på kino eller kafe sammen, eller har filmkveld alene, osv.. Han er ikke redd for å gi lange klemmer og holde rundt meg når jeg er nedfor, selv om det er midt på gata i byn. Vi er ikke i nærheten av noe mer enn vennskap engang.. Har det bare skikkelig kos sammen  |
Ja, det er det du tror, det.
Ellers må jeg vel si at sex kanskje er litt enklere fordi det er noe som trigges litt automatisk i oss. Skulle vi utelukket fornuften og overlatt alt til naturen (så unaturlig det enn høres ut ) i denne sammenheng hadde vi hatt fryktelig mye tilfeldig sex. Kos er som oftest noe mer forpliktende. Grunnen til dette er kanskje litt vanskelig å sette fingeren på. Selv har jeg intet problem med dette. Jeg har faktisk et par klemme-venner som jeg ikke kan navnet til en gang, som jeg gjevnlig møter og benytter anledningen til å gi en god klem. Det er et stående tilbud til alle der andre også. Ja, jeg er nok et ganske lett offer for lommetyver. Det blir omtrent som å stjele godteri fra en unge som dytter posen opp i ansiktet på deg og spør om den ikke har deilig stoff på innsiden.
En enkel teori: Kanskje kosing er litt vanskeligere fordi man sjelden gjør det for å tilfredstille seg selv, som man fakisk kan med sex. Misforstå meg rett, man kan selvfølgelig forlange en kos fra en kamerat fordi man føler man trenger den, men det å kose med en annen betyr jo egentlig å påføre den andre velbehag. Den tanken er kanskje litt forpliktende. 'Denne personen vil meg vel: vedkommende må av en eller annen grun være glad i/ha sansen for meg'.
Klemming er lett å misforstå, når det kommer til sex kan man enkelt klargjøre sine intejsoner. Noe slikt.
|
Skrevet: Man 15 Mai 2006, 21:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
| SparrowN skrev: | | Zylfia skrev: | Jeg har kosekammerat!
Vi er venner, gode venner, drar på kino eller kafe sammen, eller har filmkveld alene, osv.. Han er ikke redd for å gi lange klemmer og holde rundt meg når jeg er nedfor, selv om det er midt på gata i byn. Vi er ikke i nærheten av noe mer enn vennskap engang.. Har det bare skikkelig kos sammen  |
Ja, det er det du tror, det.  |
The Ladder Theory påstår at gutter og jenter aldri kan være "bare venner" fordi gutten vil alltid ha lyst til å ha sex med jenta. I følge LT så er denne gutten en såkalt Cuddle Bitch
Anyways, mitt inntrykk er at kos vanligvis er et utrykk for intimitet/følelser, mer så enn sex som like gjerne kan være et utrykk for ren lyst. Dermed er det mer naturlig og lettere å få uforpliktende sex med fremmede, enn det er å få "uforpliktende kos" av dem.
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Man 15 Mai 2006, 22:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zylfia
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005 Innlegg: 1267
|
| Zatharee skrev: | | SparrowN skrev: | | Zylfia skrev: | Jeg har kosekammerat!
The Ladder Theory påstår at gutter og jenter aldri kan være "bare venner" fordi gutten vil alltid ha lyst til å ha sex med jenta. I følge LT så er denne gutten en såkalt Cuddle Bitch  |
Til både Nemo og Zatharee;
Faktisk så gikk han i samme tidsrom å var forelska i ei anna jente han kjente, ergo ikke en som satt fast på vennskapsstigen
Ellers;
Jeg mener kos er livsviktig, og skal deles så ofte som mulig, også mellom venner. I de fleste vennegjengene mine er klemming en vanlig ting, og klemmer er også kos.
Sex er spesielt, det er intimt og personlig og bindende på sitt vis.
Kos er kos, ufarlig og ikke-bindende. Kos kan skape forvirring til tider, men ikke i seg selv, heller fordi det allerede er noe som skaper bølger i vennskapet. (Med kos tenker jeg da mer i retning klemme, ligge/sitte inntil hverandre, stryke på armen til den andre, stryke i nakken/håret til, og slike ting)
Selvfølgelig er ikke dette like naturlig for alle og ikke i alle vennegjenger, men for noen er det det. 
|
Skrevet: Man 15 Mai 2006, 23:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
arntis
Veronica

|
| Zylfia skrev: | | Zatharee skrev: | | SparrowN skrev: | | Zylfia skrev: | Jeg har kosekammerat!
The Ladder Theory påstår at gutter og jenter aldri kan være "bare venner" fordi gutten vil alltid ha lyst til å ha sex med jenta. I følge LT så er denne gutten en såkalt Cuddle Bitch  |
Faktisk så gikk han i samme tidsrom å var forelska i ei anna jente han kjente, ergo ikke en som satt fast på vennskapsstigen  |
Det er vel ikke helt overbevisende, iogmed at vi gutter er biologisk predisponert for å ville spræ sæden vår vidt og bredt. Selv om han var forelsket i en annen jente, så kan det gi seg utslag i underbevisstheten.
|
Skrevet: Tir 16 Mai 2006, 07:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SparrowN
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 155
|
My point exactly.
|
Skrevet: Tir 16 Mai 2006, 09:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
calyptomena
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005 Innlegg: 247 Bosted: Oslo
|
| arntis skrev: |
Det er vel ikke helt overbevisende, iogmed at vi gutter er biologisk predisponert for å ville spræ sæden vår vidt og bredt. Selv om han var forelsket i en annen jente, så kan det gi seg utslag i underbevisstheten. |
Så alle gutter vil egentlig bare ha masse sex hele tiden, og andre behov for nærhet er bare et skalkeskjul, for dere styres egentlig av biologien deres? For et vakkert syn på mannen
En del dyr er biologisk predisponert for å ønske å spre sæden sin, ja. Deriblant gasellehanner, endel fugler, og løver. Men er egentlig primater (altså aper og sånt) det? Det er jo i så fall det som er viktig for om man kan bruke et sånt argument. Blant sjøhester går faktisk mannen gravid, men det er liksom ikke spesielt relevant for mennesker. Meg bekjent har ikke forskjellige ape-hanner en spesielt utpreget tendens til å prøve å parre seg med flest mulig hunner, de lever stort sett i sosiale grupper som på mange måter ligner en storfamilie.
Det å ønske nærhet skulle vel egentlig også være en slags biologisk predisposisjon, all den tid de dyrene mennesket er utviklet fra er sosiale dyr. Flokken er viktig for vår overlevelse, og dermed vil alt som bidrar til å styrke båndene innen flokken være positivt. En sosiobiologisk argumentasjon skulle i så fall tilsi at evolusjonen sørger for at nærhet og kos blir viktig også for menn.
|
Skrevet: Tir 23 Mai 2006, 17:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zylfia
Hurrafantastisk

|
| arntis skrev: | | Zylfia skrev: | | Zatharee skrev: | | SparrowN skrev: | | Zylfia skrev: | Jeg har kosekammerat!
Faktisk så gikk han i samme tidsrom å var forelska i ei anna jente han kjente, ergo ikke en som satt fast på vennskapsstigen  |
Det er vel ikke helt overbevisende, iogmed at vi gutter er biologisk predisponert for å ville spræ sæden vår vidt og bredt. Selv om han var forelsket i en annen jente, så kan det gi seg utslag i underbevisstheten. |
La oss bare si det så enkelt som at jeg virkelig ikke er hans type, og heller ikke han min type, og siden begge setter vennskap høyt så er sannsynligheten for at noe skjer ganske liten 
|
Skrevet: Tir 23 Mai 2006, 18:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledåse
|
Jeg har mange kosevenner...! <3
Det er deilig å ha noen du bare kan kose med, og slippe å tenke at de kanskje bare gjør det fordi de vil lokke deg til sengs... Det blir hevdet at gutter og jenter ikke kan være 'bare venner' fordi sex alltid kommer i veien, men jeg er uenig i det. Jeg er fullstendig trygg på mine guttevenner, og hvis de skulle uttrykke seksuell tiltrekning til meg ville jeg bli overasket. Mange av kosevennene mine er jenter også, går til og med så langt å kysse litt på dem av og til, og har av den grunn blitt betraktet som lesbisk, men har aldri følt noen tiltrekning av den sorten mot det like kjønn. Skulle nesten ønske det, av og til... jenter er så mye mer.. kosete, mer opptatt av å snakke om følelser, mer omtenksomme, mer... ømme. Jeg liker det. Er faktisk mer glad i kos enn sex... (!) Kos kan være mye mer intimt enn sex. Ville valgt det første over det andre når som helst.
|
Skrevet: Tir 23 Mai 2006, 20:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
arntis
Veronica

|
| calyptomena skrev: | | arntis skrev: |
Så alle gutter vil egentlig bare ha masse sex hele tiden, og andre behov for nærhet er bare et skalkeskjul, for dere styres egentlig av biologien deres? For et vakkert syn på mannen |
Nei, det er ikke det jeg mente (skjønt, det var en ganske snerten overforenkling). Jeg mente å antyde at selv om vi er sosiale vesener, som drives av flere faktorer enn kun de biologiske, så utgjør de fremdeles en del av det som driver og motiverer oss. Vi driver ikke og formerer oss vilt og uhemmet, fordi vi har sosiale sperrer som regulerer det hele (skjønt; det har blitt beskrevet samfunn, som f.eks. på Trobriander-øyene, hvor seksualiteten virkelig er fri), men de grunnleggende driftene er der fremdeles, i bakgrunnen og underbevisstheten.
| calyptomena skrev: | En del dyr er biologisk predisponert for å ønske å spre sæden sin, ja. Deriblant gasellehanner, endel fugler, og løver. Men er egentlig primater (altså aper og sånt) det? Det er jo i så fall det som er viktig for om man kan bruke et sånt argument. Blant sjøhester går faktisk mannen gravid, men det er liksom ikke spesielt relevant for mennesker. Meg bekjent har ikke forskjellige ape-hanner en spesielt utpreget tendens til å prøve å parre seg med flest mulig hunner, de lever stort sett i sosiale grupper som på mange måter ligner en storfamilie.
Det å ønske nærhet skulle vel egentlig også være en slags biologisk predisposisjon, all den tid de dyrene mennesket er utviklet fra er sosiale dyr. Flokken er viktig for vår overlevelse, og dermed vil alt som bidrar til å styrke båndene innen flokken være positivt. En sosiobiologisk argumentasjon skulle i så fall tilsi at evolusjonen sørger for at nærhet og kos blir viktig også for menn. |
Vel, hos sjimpansene er sex et viktig politisk virkemiddel i flokken, mens kosen (i form av lusing og sosialt samvær) er uten spesiell seksuell betydning, men er et godt virkemiddel for å komme i kontakt med nøkkelpersoner i gruppa. Hannene i gruppen har nok en ganske så utpreget tendens til å prøve å parre seg med så mange hunner de kan, men suksessraten til den enkelte hanne bestemmes ut ifra deres politiske makt og kløkt. Alfahannen får parret seg mest, han eier hunnene. De andre lurer til seg et nyp så ofte de kan, eller planlegger hvordan de kan styrte alfahannen og overta tronen (og eierskapet).
Vi mennesker er mere komplekse enn sjimpansene, men mye av de grunnleggende prinsippene finnes hos oss også.
|
Skrevet: Tir 23 Mai 2006, 21:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
| arntis skrev: | | Nei, det er ikke det jeg mente (skjønt, det var en ganske snerten overforenkling). Jeg mente å antyde at selv om vi er sosiale vesener, som drives av flere faktorer enn kun de biologiske, så utgjør de fremdeles en del av det som driver og motiverer oss. Vi driver ikke og formerer oss vilt og uhemmet, fordi vi har sosiale sperrer som regulerer det hele (skjønt; det har blitt beskrevet samfunn, som f.eks. på Trobriander-øyene, hvor seksualiteten virkelig er fri), men de grunnleggende driftene er der fremdeles, i bakgrunnen og underbevisstheten. |
De sosiale sperrene (skam, skyldfølelse, etc) er også viktige "instinkter" som er bestemt av biologiske faktorer. Det er selvfølgelig kulturelt bestemt hvordan disse impulsene utarter seg, i hvilken grad, og hva som oppfattes som tabu, akkurat som at det til dels er kulturelt bestemt hva man synes er tiltrekkende og seksuelt tennede. Foreldre-følelse, en viss grad av monogami, det kan også være programmert inn i "instinktene", og det er slett ikke umulig at vi har flere motstridende "instinkter". Jeg ville vært forsiktig med å fastlå hvilke drifter som er de grunnleggende.
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tir 23 Mai 2006, 21:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
arntis
Veronica

|
| Zatharee skrev: | | arntis skrev: | | Nei, det er ikke det jeg mente (skjønt, det var en ganske snerten overforenkling). Jeg mente å antyde at selv om vi er sosiale vesener, som drives av flere faktorer enn kun de biologiske, så utgjør de fremdeles en del av det som driver og motiverer oss. Vi driver ikke og formerer oss vilt og uhemmet, fordi vi har sosiale sperrer som regulerer det hele (skjønt; det har blitt beskrevet samfunn, som f.eks. på Trobriander-øyene, hvor seksualiteten virkelig er fri), men de grunnleggende driftene er der fremdeles, i bakgrunnen og underbevisstheten. |
De sosiale sperrene (skam, skyldfølelse, etc) er også viktige "instinkter" som er bestemt av biologiske faktorer. Det er selvfølgelig kulturelt bestemt hvordan disse impulsene utarter seg, i hvilken grad, og hva som oppfattes som tabu, akkurat som at det til dels er kulturelt bestemt hva man synes er tiltrekkende og seksuelt tennede. Foreldre-følelse, en viss grad av monogami, det kan også være programmert inn i "instinktene", og det er slett ikke umulig at vi har flere motstridende "instinkter". Jeg ville vært forsiktig med å fastlå hvilke drifter som er de grunnleggende. |
Formeringsdriften. Ã… bringe sine gener videre, sikre artens overlevelse. Bortsett fra overlevelsesinstinktet, hva er mere grunnleggende enn det?
|
Skrevet: Tir 23 Mai 2006, 21:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
For ikke å snakke om dvergsjimpansene, som faktisk er enda nærmere i slekt med mennesket enn den vanlige sjimpansen. Dvergsjimpanser har sex i vilden sky - fungerer fantastisk godt for å løse krangler, maktkamper, beholde ro og samhold i flokken... Er ikke mye heterofile, monogame forhold der i gården, nei.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 24 Mai 2006, 20:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 15 Nov 2005 Innlegg: 497 Bosted: Bergen
|
dverger, eg HATER dverger
|
_________________ I was going to say something witty, but then I suddently realised; I couldn't be arsed.
Skrevet: Ons 24 Mai 2006, 21:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Kvinner øker også sjansen for å formere seg hvis de har sex med fler menn.
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tor 25 Mai 2006, 12:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Siden vi er inne på om kos eller sex er "viktigst", og mest instinktivt.. Sånn uten å ta hensyn til aper, forskning og andre aspekter, merker ihvertfall jeg at etter et forholdsbrudd savner jeg kosen mye mer enn sex.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 26 Mai 2006, 08:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
En ting er hva som fører til at flest barn blir født, noe annet er kanskje hva som gjør at de barna blir gamle nok til å selv få barn. Tror nok det er det sistnevnte som i lengden får størst effekt - naturlig nok.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 26 Mai 2006, 15:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zylfia
Hurrafantastisk

|
KOOOOS!!!! Fine tingen 
|
Skrevet: Man 29 Mai 2006, 14:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
|
*kose Zylfia*
Enig!!!
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Man 29 Mai 2006, 14:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zylfia
Hurrafantastisk

|
YEY!!
*Kose tilbake på Asfrith*
|
Skrevet: Man 29 Mai 2006, 15:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|