DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
solbriller
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 2 [23 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Av Innlegg
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Da har jeg vært og sjekket priser. Jeg hadde selvsagt ikke noe å skrive med, så det blir ca.-priser der jeg ikke husker. Altså:

Brilleland

Her kjøres det i disse dager en kampanje på solbriller med styrke for 500 + innfatning. Dette tilbudet gjelder begge glass, så sant du ikke har veldig sære øyne. Innfatningen koster alt fra 198,- og oppover. Hvis du er som meg og greier å treffe det dyreste i hele butikken hver gang du skal plukke ut noe du liker, så regn med å måtte punge ut med ialfall 600 flis for innfatning. De dyreste kostet rundt 2000.

Prisrekkevidden her var altså 700-2500 kr.

Det nye nå er briller som har magnetiske clip-ons. Jeg syntes de var tøffe, men da må du jo nesten kjøpe vanlige briller i tillegg.

Synsam

Gikk inn hit for å sammenligne priser, og de kjører også kampanje. De selger en pakkeløsning med komplett solbrille m/styrke for 600 eller 900 flis. Pakka til 900 flis har da litt bedre innfatning. Jeg synes de hadde dårligere utvalg i innfatninger her, men det kan være fordi det var en liten butikk.

Det kjipe her er at ingen av disse brillene er polariserende. Jeg glemte selvsagt å høre på Brilleland, men på Synsam sa de at glassene i pakketilbudet kostet 127 kr, mens tilsvarende polariserende glass ville koste 866 kr. Tenker jeg modererer mitt tidligere utsagn til at man bør kjøpe polariserende briller hvis man har råd... Freakish Fordelen med polariserende briller er at de fjerner sånne skimrende reflekser fra f.eks. vann og snø.

InnleggSkrevet: Tir 03 Jun 2003, 20:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Ildfugl
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Takk! Mr. Green

øynene mine er litt sære da hehe

InnleggSkrevet: Ons 04 Jun 2003, 07:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Mine briller, glass og innfatning, kosta vel en 6000-7000...

Jeg har ikke lyst til å tenke på hvor mye solbriller av samme type ville kosta.

InnleggSkrevet: Tir 10 Jun 2003, 21:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 2 [23 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet