DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
flagg brenning
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 2 [21 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Av Innlegg
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Heh,indeed. Spenstig metaforer om hulefesting der Smile Men det som får meg til å undre over alt dette er hvordan vi tilsynelatende tar så voldsomt nasjonalt ansvar for trykkingen av Muhammed-bildene, og deretter opptrer høflige og ydmyke.
At Norge, og ikke minst magazinet, må gjøre opp for sitt søppel rundt Muhammed-karikaturene er greit, men betyr dette at vi f.eks. ikke skal sanksjonere og ta et politisk standpunkt mot et land med ledere som godtar flaggbrenning, bruker vold, tortur og sensur mot sine egne innbyggere? Jeg tenker særlig på Iran. En betent situasjon bør ikke infisere andre (i mine øyne) viktigere saker i fare for å forverre førstnevnte situasjon. I et slikt tilfelle mener jeg det blir feil å danse etter Irans president's fløyte fordi "vi" dreit oss ut.

InnleggSkrevet: Tir 28 Feb 2006, 19:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 2 [21 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet