|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Make me strong just like you make me weak...
Uansett er vi glade i deg!
|
Skrevet: Tir 13 Mai 2003, 19:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ildfugl
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 711 Bosted: En liten bygd på Vestlandet
|
Du trenger ikke møte han alene,du kan jo ha noen du kjenner i nærheten.
|
_________________ "Selv når alt ser mørkt ut,vil lyset inne i deg gi deg svar."
Skrevet: Ons 14 Mai 2003, 08:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Bare en tanke, men hvis han ikke vet det bør du da vitterlig konfrontere han med det. Så får du kanskje en unnskyldning, og mulig han kan være litt obs. rundt deg.
|
Skrevet: Ons 14 Mai 2003, 12:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
spiralis skrev: | Bare en tanke, men hvis han ikke vet det bør du da vitterlig konfrontere han med det. Så får du kanskje en unnskyldning, og mulig han kan være litt obs. rundt deg. |
vel...innerst inne så vet jeg at han vet...dessuten er jeg for feig til å konfrontere ham med det. og hvem ville trodd meg? tror forresten jeg skal unngå å møte ham igjen...jeg flytter herfra uansett, så noe nytt band er uaktuelt nå. iallfall så lenge han er med...
|
Skrevet: Ons 14 Mai 2003, 18:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
På lørdag som kommer skal jeg møte min fiend.
Jeg gruer meg, og gleder meg, og alt er bare helt.... ja...
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Man 19 Mai 2003, 13:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
Det går nok bra se, Hilde!
|
Skrevet: Tor 22 Mai 2003, 20:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
elnino
Främling

Ble Medlem: 25 Mai 2003 Innlegg: 2
|
Som svar på orginalspørsmålet
Jeg klarer egentlig bare og se en ting som er verre enn voltekt, og det er og anmelde noen for det uten at det har funnet sted. Enten han blir dømt eller ikke vil han alltid bli sett på som en potensiell voltektsmann og han vil muligens miste alle venner og jobb og alt han har. Pluss han kan aldri ha sex med noen igjen, for han vet ikke om de vil anmelde han eller ikke.
Selv om voltekt er forferdelig når det først skjer, er det værste jeg vet er jenter som anmelder gutter for voldtekt når de ikke har kjempet imot/sagt KLART ifra at de ikke vil. Jeg mener ikke det er riktig og presse seg på, men skal du anmelde noen for voldtekt bør det være ganske klart hva som har skjedd, med tanke på konsekvensene. Det er ikke vansklig og få noen dømt for voldtekt hvis du er jente for og si det så[overforbruk av tegn]i norge er man ansvarlig for gjerninger man gjør i fylla hvis du er gutt men ikke hvis du er jente(i seksuell sammenheng), hvis jeg er dritings en jente er dritings og vi har sex, så har jeg voldtatt henne i følge loven, samme hvor frivillig det er....likhet i loven, JEH.
Konklusjon, Voldtekt er en forferdelig ting og jeg syntes syndt på deg hvis det har skjedd deg(selv om det sikkert ikke hjelper..=(). Men det som er mist like ille er alle de falske andmeldelsene som kommer hvert år. Det er omtrendt flere voldteksannmeldelser på noen russe treff enn det er folk som har sex...tragisk
|
Skrevet: Søn 25 Mai 2003, 15:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
jeg lot like gjerne være å anmelde det jeg...og for sikkerhets skyld er det nesten ingen som vet om det...
så jeg har iallfall ikke ødelagt noe for ham...
|
Skrevet: Søn 25 Mai 2003, 22:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Hmmf.
Hvis man på noen som helst måte er i tvil om jenta er med på sex'en frivillig, eller har tvil om hun ville gjort det i edru tilstand og vil angre på det når hun blir edru, så lar man vær å ha sex med henne! Ganske enkelt!
Og det er også grenser for hvor dum man har lov til å være - i noen tilfeller burde man virkelig visst at jenta ikke ville, selv om man ikke skjønte det der og da. Riktignok synes jeg betegnelsen "uaktsom voldtekt" er heller merkelig, men som sagt er det grenser for hvor dum man har lov til å være. Har man så korte sosiale antenner at man ikke skjønner når ei jente vil eller ikke, så får man heller bare la vær!
Og Songbird... Ødelegge for ham? Hva med alt han har ødelagt for deg? Nei, hvis man voldtar noen, uaktsomt eller ikke, så har man etterpå ingen rett til å komme og klage over at livet ens har blitt ødelagt. Man skal tenke over konsekvensene av det en gjør! Nei, hadde du ødelagt noe for ham hadde det ikke vært mer enn han måtte regne med, etter det han gjorde. Forøvrig... *stor klem* til deg. Ja 
|
Skrevet: Søn 25 Mai 2003, 23:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
elnino: der sa du noe gitt 
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Man 26 Mai 2003, 08:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
vel....uansett om han hadde fortjent det eller ikke, så hadde jeg ikke klart å leve med meg selv etterpå dersom jeg hadde gjort noe som helst for å gjøre livet surt for en annen person....det er bare sånn jeg er.
dessuten er det vel ikke opp til meg å avgjøre hvem som fortjener hva...og det er ikke min jobb å sørge for at han for som han fortjener.
|
Skrevet: Man 26 Mai 2003, 21:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Man skal være snill.
Men ikke for snill 
|
Skrevet: Man 26 Mai 2003, 23:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Det er vel ikke uten grunn at uttrykket 'dumsnill' har oppstått?
|
Skrevet: Tir 27 Mai 2003, 08:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
javel da...jeg er kanskje litt dumsnill...
men bare fordi han ødela livet mitt, så trenger jeg vel ikke å ødelegge hans?
da er jo jeg nesten like ille??
|
Skrevet: Tir 27 Mai 2003, 19:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Du er ikke like ille.
Og det handler vel ikke om å ødelegge livet hans? Mer handler det vel om at han gjorde noe forferdelig galt mot deg, og at han ikke burde få lov til å bare gjøre slikt helt uten videre.
Men uansett: *klem*
Jeg gir blaffen i om du ødelegger eller ikke ødelegger livet hans - det er deg jeg bryr meg om, Songbird.
|
Skrevet: Tir 27 Mai 2003, 23:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
saken er bare den...at dersom jeg sier noe nå...
for det første ville ingen trodd meg. han er jo så snill og sjarmerende og kjekk (det er ikke måte på..)
for det andre så ville han jo mistet ganske mange av vennene sine...ettersom endel av dem er tidligere venner av meg...for det tredje så vet jeg, er iallfall ganske sikker på, at det aldri kommer til å skje igjen. han er ikke typen til å fly rundt og voldta folk. det var en engangshendelse...
så erfor lar jeg ham gå...så får det heller være mitt problem. så kan jeg heller være sinna på ham alene. har fungert fint lenge det...
|
Skrevet: Ons 28 Mai 2003, 09:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Når det gjelder det med at han ville mista venner... Det burde han jo tenkt på før han voldtok deg. Poenget er at det som skjedde er hans feil, og det er hans ansvar, og han burde ta konsekvensene av det han og. Ikke bare du.
Men... kan jeg få lov til å være litt sinna på ham jeg og? 
|
Skrevet: Tor 29 Mai 2003, 09:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird