|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Noen ganger forstÄr jeg meg virkelig ikke pÄ mennesker...
|
Skrevet: Tor 08 Mai 2003, 14:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Jeg vet ikke hvem ash tenkte pÄ, og jeg vet ikke hvorfor hun tok det opp. Men hvorfor skal man ikke ta det opp? Uthenging? Ingen som vet hvem ash tenkte pÄ, er det? (SÄ fremt de har snakket med henne.) SÄ hvorfor er det uthenging?
|
Skrevet: Tor 08 Mai 2003, 14:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg mener ikke det er uthenging, det blir det ikke fÞr navnbli dratt inn eller det er klare indikasjoner pÄ bestemte personer.
Men jeg mener dette er en sak som ikke hÞrer hjemme pÄ et forum, fordi det tydeligvis er en privat sak mellom noen fÄ enkelte personer.
(Hva er det du ikke forstÄr, Glahn?)
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tor 08 Mai 2003, 14:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Hvorfor er det en privatsak nÄr enkelte personer gÄr inn for Ä latterliggjÞre andre? og jeg har ikke merket sÄ mye til latterliggjÞring etter dette temaet ble tatt opp.. sÄ kanskje det virket?
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tor 08 Mai 2003, 17:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Det er en privatsak nÄr det tydeligvis er noe som kun eksisterer mellom privatpersoner, og ikke pÄ et forum.
Jeg har ikke merket mye til latterliggjÞring verken fÞr eller etter at dette temaet er tatt opp, og sÄvidt jeg har sett er det kun to stykker pÄ hele forumet som synes at dette er et problem, sÄ kanskje det faktisk ikke er sÄ offentlig som det blir lagt opp til?
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tor 08 Mai 2003, 18:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
GÄ igjennom svarene pÄ mine innlegg, sÄ bÞr du greie Ä se tendensen...
|
Skrevet: Tor 08 Mai 2003, 19:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Nei, vettu meg hva.
Jeg akter ikke Ä sette meg ned og gÄ gjennom svar pÄ flerfoldige innlegg for Ä lete etter ting som kan bli oppfattet som mobbing.
Jeg mener at sÄ lenge det ikke er sÄ markant at flere folk enn to-tre stykker legger merke til det Þyeblikkelig, sÄ kan det ikke vÊre sÄ forbasket ille.
Merk at det hovedsaklig har vÊrt fire engasjerte personer i denne trÄden; de to som har lagt merke til det de synes er mobbing, tydeligvis fordi de har hatt den oppfatningen i utgangspunktet, den som visselig har blitt mobbet, og meg, som bare kommenterer at jeg synes trÄden i utgangspunktet er, for Ä vÊre bastant og kritisk nÄ, helt hÞl i huet.
Mobber jeg nÄ?
Sannelig om jeg vet lenger.
|
Skrevet: Tor 08 Mai 2003, 19:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Veronica skrev: | Det er en privatsak nÄr det tydeligvis er noe som kun eksisterer mellom privatpersoner, og ikke pÄ et forum. |
Men det er jo i dette forumet dette skjer.. sÄ jeg kan ikke skjÞnne at det da ikke skal gÄ an Ä bli tatt opp her..
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tor 08 Mai 2003, 21:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
OgsÄ nÄr ingen andre enn de direkte involverte legger merke til det?
Har det da, virkelig, noe pÄ et offentlig forum Ä gjÞre?
|
Skrevet: Tor 08 Mai 2003, 21:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Igjen: saken har TO sider, ikke bare en. Og jeg mener at siden ash mente pÄ en helt spesiell person, som flere av oss muligens vet hvem er, kunne hun ha sagt det RETT til denne personen!
Og ja, jeg synes dette er uthenging. Faktisk. 'jeg skjÞnner ikke hva du snakker om' < ha-ha ? du skjÞnner sÄ jÊvla' godt hva det blir snakk om. Eller kanskje er man feilfri ?
|
Skrevet: Tor 08 Mai 2003, 22:13 Sist endret av Crispa den Fre 09 Mai 2003, 09:33, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
|
Veronica skrev: |
Men det tror jeg egentlig ikke. Jeg anser meg selv som et noksÄ empatisk dyr, men noe sÊrlig intelligent kan jeg neppe beskyldes for Ä vÊre.
|
For no vrÞvell!! Klart du er! Ellers sÄ hadde du ikke vert en slik god venn 
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Tor 08 Mai 2003, 23:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar

Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
|
Veronica skrev: | OgsÄ nÄr ingen andre enn de direkte involverte legger merke til det?
Har det da, virkelig, noe pÄ et offentlig forum Ä gjÞre? |
Har jeg missforstÄtt helt, eller var ikke menigen bare Ä drÞfte mobbing blandt "likesinnede"?
En kan da ikke vÊre sikker pÄ om at noen fÄ kan trekke sine egne sluttninger. At noen har mobbet noen andre her pÄ forum, det har gÄtt meg hus forbi.
Min konklusjon er i alle fall at mobbing ikke bÞr forekomme uansett (ja, sÄ fremt det ikke er spÞk blandt godt kjente da).
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Tor 08 Mai 2003, 23:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Ja, som for eksempel nÄr Vero kaller meg landsbyprostituert. Jeg lurer fortsatt pÄ hvor hun fikk den fra.
Men fra spÞk til alvor. Jeg har altsÄ forstÄtt saken slik:
Denne trÄden ble tilsynelatende postet som en generell trÄd, men sÄ ble det sagt ting som ga noen grunn til Ä tro at denne 'generaliteten' bare var en slags fordekt grunn til Ä ta opp en spesifikk sak. Det er, sÄvidt jeg kan se, ingen som har protestert pÄ dette. SÄ har trÄden degenerert til at folk stort sett bare skjeller hverandre ut, ispedd litt argumentasjon.
Har jeg fÄtt veldig feil inntrykk?
ForÞvrig er det min mening at hentydninger av typen «det er noen her som mobber, og det bÞr slutte» burde vÊrt tatt privat. Enten det, eller hvis man absolutt skal ta det offentlig, «jeg synes det er for gÊli at noen mobber ham, og det er sÄnn og sÄnn og slik jeg tenker pÄ, og ta det til etterretning.»
Ellers blir jeg trist av Ä lese denne trÄden. Hvis jeg poster noe som oppfattes som mobbing, sÄ hÄper jeg folk sier ifra. Det siste jeg vil er Ä henge ut noen.
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Fre 09 Mai 2003, 00:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Aurora skrev: | jeg har ikke merket sÄ mye til latterliggjÞring etter dette temaet ble tatt opp.. |
"SÄ mye"? SÄ det foregÄr ennÄ? Herregud, skjerp dere! Hvor vanskelig er det Ä ta dette opp med den det gjelder, i steden for Ä blande inn utenforstÄende? Om du vil leke mobbepoliti, sÄ fÄr du holde det for deg selv. MÄten du holder dette gÄende pÄ med "jeg-vet-ikke-hva-som-foregÄr-men-jeg-vet-det-likevel", er barnslig. Om du ikke klarer Ä si det direkte til den det gjelder, sÄ la vÊre Ä si noe i det hele tatt.
Jeg lurer pÄ hvorfor du startet denne trÄden, ash. Hva var det du Þnsket Ä oppnÄ? Ta det opp med dem det gjelder, i steden for Ä skape dÄrlig stemning og mistenksomhet. Du har vÊrt merkverdig stille etter du fikk svar, og jeg synes du kan forklare gÄ-rundt-grÞtenopplegget ditt.
|
_________________ Moderator-Maria
All men are animals. Some just make better pets.
Skrevet: Fre 09 Mai 2003, 00:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
Mhm.
Cafein: jeg kan ikke se at du mobber SĂ„ saken har ingenting rundt deg Ă„ gjĂžre.
Randar: Det har vel mest vÊrt pÄ irc, og forsÄvidt ser jeg to sider i saken.
Veronica: Du har rett, det har ingenting pÄ ett offentlig forum Ä gjÞre.
Aurora er vel ikke den som er mobbepoliti.
Nej, jeg vil ikke nevne noe fÞr personen som tok opp denne trÄden kan kommentere saken, og si hvorfor hun tok opp trÄden.
|
Skrevet: Fre 09 Mai 2003, 06:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Jeg vet ikke helt hva mÄlet var, men etter hva jeg har fÄtt med meg skjer fÞlgende:
* Folk gÄr rundt og spÞr hverandre hvem som sikter til hvem (jeg har blitt spurt selv, og vet om andre som har blitt spurt). Det er jo flott at folk sitter og spekulerer i hvem som gjÞr hva, spesielt nÄr nesten ingen selv har sett noe og ikke skjÞnner noe. Og de fÄ som har "sett" noe vet jo ikke om de har "sett" noe, men de tror de har "sett noe. Forvirret, sure!
* AFAIK har ingen blitt "konfrontert", mao. ingen har tatt hintet og faktisk snakket direkte til personen (det er jo tydeligvis noen som fÞler seg mobbet, siden trÄden er startet), men venter vel heller til noe skal skje her pÄ forumet. Dette er jo voksent.
Er det SĂ
NN vi vil ha det i DSGF (siden noen fant det for godt Ă„ blande inn DSGF) ?
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Fre 09 Mai 2003, 09:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
*kose Baj*
|
Skrevet: Fre 09 Mai 2003, 09:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
Okay, mulig at jeg har misforstÄtt en god del.
- men det fÄr sÄ vÊre, jeg sletter ikke svar uansett.
mulig at noen misforstÄr svarene ogsÄ. men det fÄr sÄ ogsÄ vÊre, da fÄr de heller spÞrre meg via msn, mail, sms eller irc hva jeg mente. Og sÄ fÄr jeg forklare. nÄ sier jeg iallefall ikke mer fÞr ash skriver kommentar pÄ hva hun mente!
|
Skrevet: Fre 09 Mai 2003, 09:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
Kan vi ikke alle bare vĂŠre venner?
*store uskyldige vidt oppsperrede Ăžyne*
Jeg er bare en liten bjĂžrn med ganske liten forstand!
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Fre 09 Mai 2003, 17:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Beklager at jeg bor pÄ en hybel uten internett. det er virkelig ikke med vilje.
Cafein har rett i at denne trÄden ble postet som en generell trÄd. Meningen var Ä fÄ folk (alle sammen faktisk, jeg siktet ikke til noen spesielle) til Ä gÄ litt i seg selv og tenke litt mer over hva de sier, gjÞr og skriver. Ikke bare pÄ internett, men ogsÄ i det virkelige liv.
SÄ mente Baj at dette ikke skjer i DSGF, og da ble jeg fristet til Ä komme med et eksempel for Ä forklare at jo, det gjÞr det faktisk. Jeg kan vÊre etterpÄklok og si at det burde jeg kanskje ikke ha gjort, men det gjorde jeg altsÄ.. Og for de som fortsatt ikke skjÞnner hva jeg mente med Ä nevne Spirre, sÄ har han et poeng. GÄ gjennom svarene pÄ innleggene hans, sÄ bÞr du greie Ä se tendensen.
Hvis A oppfordrer B om Ä skrive et innlegg for Ä "hevne" seg pÄ C, som i fÞlge A (og sannsynligvis resten av verden) skrev et innlegg som var teit skrevet, og D, E og F hyller B som Helt, er det da mobbing? Jeg sier ikke at det er det, jeg fikk bare en liten assosiasjon til noe som minner om det, og fikk lyst til Ä filosofere rundt temaet. Jeg sÄ ikke pÄ det som en stor sak som var sÄ viktig at det var noen vits i Ä ta den opp med alfabetet. jeg anklager dem ikke for noe som helst. Jeg vil bare at de (og alle andre) skal tenke over hva de gjÞr. Om de tenker og bestemmer seg for Ä gjÞre dte samme en gang til, er det greit for meg.
For Baj har helt rett i at jeg er en av de slemme. Sannsynligvis slemmere enn hele alfabetet til sammen, men kanskje er det det som trengs for Ä se tendensene? Og kanskje er det det som trengs for Ä opplyse de snille og godtroende om det jeg ser som skjer igjen? Som Aurora sier, sÄ har vi sett det fÞr. Og ved Ä starte denne trÄden har jeg sannsynligvis sendt min egen sÞknad til Ä stÄ pÄ listen over de man i felles enighet bestemmer seg for Ä mislike.
Men hvis denne trÄden er sÄ meningslÞs og malplassert, hvorfor blir dere sÄ sinte? Jeg vil bare at dere skal bli litt mer selvbevisste. Ingen grunn til Ä forsvare seg, jeg har ikke sett noen begÄ noen forbrytelser her.
|
_________________ En dag uten kos er som en bÄt uten matros.
Skrevet: Fre 09 Mai 2003, 18:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |