DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
hva er harry?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 5 [87 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Av Innlegg
fido
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Glahn skrev:
Som regel har rånere bilsmak som jeg synes selv er helt forferdelig, men hvis de har det gøy sammen... Utmerket!

My point exactly! Smile

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 21:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
fido skrev:

Du har ennå ikke klart å fortelle meg hvorfor råning er så trist.

Joda, det har jeg gjort, mange ganger.
Men jeg kan godt gjenta det, litt tydeligere:

Råning er trist fordi disse ungdommene tydeligvis ikke har noe mer givende å fylle dagene sine med enn å kjøre rundt omkring uten mål og mening.
Det er som ghettosmurfene på jobben min, hvis liv består i å "henge" utenfor butikken og prøve å få spille på pengeautomatene.
Det er trist at man ikke kan komme på noen mer givende aktiviteter å fylle dagene sine med.

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 21:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Men det å kjøre rundt uten mål og mening kan jo være givende!
Fordi man kanskje har en bil man virkelig liker å kjøre.
Fordi man synes det er -gøy- å kjøre!

Du kan jo likesågodt sammenlikne det med båtfolket som sommeren! For å si som Børretzen - hvis du spør dem hvor de skal, så skal de ikke noe sted. I beste fall tilbake dit de kom fra!

All farting - om det er med båt eller bil - behøver slettes ikke ha mål eller mening for å være givende, eller trivelig.

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 21:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Det kommer helt an på HVOR man farter.
Å kjøre i i sirkler rundt samme område om og om igjen... Ærlig talt.

Noen gang observert en hund som springer rundt etter halen sin, og tenkt: "stakkars, så dum den er. Enn om den hadde visst hvor meningsløst det der er. Men den er da søt i hvert fall."
Forskjellen ligger i at rånere ikke er søte. Freakish

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 21:50
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

"Jeg elsker å seile, og seiler så seint det går an. For turen tar slutt når du kommer til land!"

Ikke at jeg ville kjørt rundt og rundt på samme lille område selv, men... Om sommeren gjør jeg jo forsåvidt det, bare i robåt, og ikke bil.

Og det er faktisk deilig avslappende.

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 21:54
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Man kan ikke sammenligne å ro i en båt for seg selv med å kjøre i sirkler i en stygg kasse med hjul! Freakish

Noe av det mest betegnende med rånere, og verste, som jeg faktisk tror jeg ikke har fått med ennå, er det at de plukker opp uvilkårlige fjortisjenter i trange bukser og gjennomsiktige topper. Totalt fremmede. Og jentene blir med, fordi de synes råning er så kult!
Er det bare jeg som ser det skakk-kjørte i den tankeprosessen! Små, dumme jenter som hopper inn i fremmedes biler? Shocked

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 21:58
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Jeg liker å seile! Very Happy
*ser lykkelig airhead ut*

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Veronica skrev:

Råning er trist fordi disse ungdommene tydeligvis ikke har noe mer givende å fylle dagene sine med enn å kjøre rundt omkring uten mål og mening.

Og jeg har forklart deg at råning innbefatter skruing og mekking, læring og sosialisering. Er det en trist aktivitet bare fordi du ikke liker den?

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:02
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Men hvis rånerne selv synes at den stygge kassa med hjul er helt utmerket så skal de da få lov til det.

Det at fjortisjenter hopper inn i bilene til helt fremmede folk er noe annet - det virker ikke helt lurt.

Men jeg synes altså ikke det at det er en kasse med fire hjul som er transportmiddelet, er noe argument. Selv er jeg altså svært glad i folkevognbobler og synes de er helt vidunderlige, mens andre igjen ikke kan fordra dem. Det er jo bare smak og behag. Det er også smak og behag å i det hele tatt være bilentusiast, eller ikke...

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:03
fido
Administrator
Administrator

Veronica skrev:
Man kan ikke sammenligne å ro i en båt for seg selv med å kjøre i sirkler i en stygg kasse med hjul! Freakish

Hvorfor ikke? Fordi det er mye tristere og mindre sosialt å ro rundt i sirkler i en båt?

Veronica skrev:

Noe av det mest betegnende med rånere, og verste, som jeg faktisk tror jeg ikke har fått med ennå, er det at de plukker opp uvilkårlige fjortisjenter i trange bukser og gjennomsiktige topper. Totalt fremmede. Og jentene blir med, fordi de synes råning er så kult!
Er det bare jeg som ser det skakk-kjørte i den tankeprosessen! Små, dumme jenter som hopper inn i fremmedes biler? Shocked

Så disse guttene som har lært endel om hvordan man får en bil til å funke, kanskje de tilogmed går mek på vgs og skal bli bilmekanikere, _liker_ å plukke opp jenter som _liker_ å bli med på tur og går med klærne de _liker_ å gå med og som disse guttene _liker_ at de går med.
Det er altså både frivillig og positivt for alle involverte parter. Jeg spør igjen: hva er trist med at folk gjør det de liker å gjøre, og samtidig lærer både noe om biler, og noe om å oppføre seg sammen med andre mennesker?

Nå høres du nesten bare misunnelig ut...

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:07
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Råning _innbefatter_ skruing og mekking og sånn.
Råning i seg selv er kjøringen. Jau.

At fjortisjentene hopper inn i bilen til fremmede folk er _ikke_ alltid noe annet. Fordi det er nettopp det rånere ofte gjør; plukker opp fremmede jenter.

Og for det tredje: Selvfølgelig skal de FÅ LOV TIL å råne, de som føler for det! Jeg har da aldri sagt noe annet! Rolling Eyes

Jeg synes ikke råning er en trist aktivitet fordi jeg ikke liker den, men fordi jeg ikke synes den gir noe. Det er derfor jeg ikke liker den.

Og ærlig talt så skjønner jeg ikke hva dere gnåler om.
Det burde være innforstått at jeg ikke legger fram universelle fasiter når jeg sier mine meninger. Alt som kommer fra dette tastaturet er personlige ytringer basert på mitt livssyn. At jeg sier noe, betyr at det er noe jeg synes. Ikke at alle andre skal være enige.
Jeg har forklart hvorfor jeg synes råning er trist, men likevel fortsetter dere å mase om dette, og vri og vende på hele saken, i noe som nesten kan se ut som et forsøk på å få meg til å synes at rånere er kule, eller noe sånt.
Hvis det virker som om jeg er litt irritert nå, så kan det godt være fordi jeg er det.
Makan til tåpelig kverulering over noe så meningsløst, da gitt!

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:11
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

fido skrev:

Nå høres du nesten bare misunnelig ut...

Og nå må jeg nesten le.
Hvis det ikke hadde vært for at jeg mistenker at du kanskje faktisk mener det. Freakish

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:12
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Veronica skrev:
Og nå må jeg nesten le.
Hvis det ikke hadde vært for at jeg mistenker at du kanskje faktisk mener det. Freakish

Tji-hi Smile Du er nok adskillige rånerunder nærmere sannheten når du beskylder meg for å kverulere..

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:16
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Og det er ikke mindre irriterende at denne heltemodige innsatsen fra dere to er til fordel for rånere.
Mulig dere ikke har samme type rånere som vi har her i trøndelag, og dermed ikke helt forstår hva det er snakk om.
Men dæven døtte, de vi har her er fæle! Shocked

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:18
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Veronica skrev:
Og ærlig talt så skjønner jeg ikke hva dere gnåler om.

En diskusjon for diskusjonens skyld..? Smile

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:21
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Dere holder meg oppe usannsynlig seint for å diskutere noe for diskusjonens skyld..?!
Åh, bare vent til jeg får kloa i dere. Vent, bare! Bwaha

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:22
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Ta det med ro, jeg har ingen ønsker om å verve deg til "Vær snill mot en råner i dag"-kampanjen eller noe som likner. Men forum er forum, og her diskuterer vi, og når noen mener noe jeg er uenig i kan jeg finne det for godt å kverulere litt en torsdagskveld.. Twisted Evil

Men jeg har vel flere ganger i denne tråden hintet om at jeg ikke har så allverdens til overs for rånere. Nå bor jeg vel sannsynligvis et av de minst rånebelastede stedene, men jeg mener jeg har gode begreper om hva en råner er likevel. At det for deg er meningsløst å kjøre rundt og rundt er også helt greit, helt enig, ingenting å diskutere, likeens med mye av det du har sagt, men det jeg hele tiden har poengtert er at jeg synes ikke det er trist. Så kunne det sikkert blitt med de to postene, men da hadde forum bare vært kjedelig synes nå jeg.

Det er ikke noe mål i at vi skal bli enige, men nå tror jeg vi står i fare for å gjenta oss selv, så vi trenger sikkert ikke skrike mer til hverandre om råning. Jeg blir heller med deg og spruter tannkrem på en rånebil eller to neste gang jeg er i traktene Smile

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:26
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

*venter og gleder seg* Smile

Det er lenge siden noen slo kloa i meg nå.

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:26
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Du er da ingen råner, Glahn.

Du er over 20, har ikke kviser, har ikke råtten klessmak (håper jeg ikke fyrer opp under en ny begreps-determinerende diskusjon nå.. - da legger jeg meg!), forhåpentligvis ikke Wunderbaum eller terninger i speilet, eller harry spraylakkeringer på bilen.

Beklager. Du faller utenfor definisjonen. Wink

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:29
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Ikke glem blacklight i bunnpanna!

Det er mye rart jeg tolererer av råning - faktisk har jeg på et vis litt til overs for dem. Iallfall de jeg har støtt på har jo vært ganske gemyttlige og totalt upretensiøse (OK, jeg har ikke stiftet nevneverdig bekjentskap med trønderrånere).

Men blacklight i bunnpanna gjør meg syk langt inn i sjela. Freakish

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 22:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 5 [87 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet