|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Det spiller liten rolle hvem "de" er. SpÞrsmÄlet er hvem vi vil ta inn i Norge og hvorfor... Glem alt annet enn individet og begrunn en eventuell pÄstand.
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
timewriter
FrÀmling

Ble Medlem: 22 Feb 2005 Innlegg: 6
|
hvis du ser nÊrmere pÄ spÞrsmÄlet ditt sÄ har du formulert det mer som en pÄstand enn et spÞrsmÄl
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Coralin skrev: | Ronja skrev: |
Coralin: Du har til nÄ kommet med mange pÄstander, kan du bevise dem? NÄr du forenkler ett bilde, som du nÄ gjÞr av utlendiger og innvandrerer i Norge fra ikke-vestlig land sÄ bÞr du vÊre veldig forsiktig. At det ligger i "deres" kultur med omskjÊring og tvangsekteskap er rene tullet! Tror du ikke det finnes like stÞre forskjeller dem imellom som det gjÞr mellom nordmenn og f.eks. en person fra Irak?
For Ă„ diskutere slike saker bĂžr man i det minste ha litt bakgrunnskunnskap. |
Men hvem er det som kommer hit da?? er det sÞr amerikanere? er det afrikanere, sÄnn med unntak av somaliere kanskje...? er det Þst europeere? SelvfÞlgelig er den noen av de og, men hver er de som flykter nÄ for tiden er det sÞr amerikanere eller Þst europeere? isÄfall har jeg virkelig gÄtt glipp av noe. Hva er det er overtall av nÄr det gjelder flyktninger? siden du er inne pÄ SSB sÄkan du vel kanskje fortelle meg det? |
Jeg kan finne ja, men hva er det du vil frem til egentlig?
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
timewriter
FrÀmling

|
...men jeg kan sikkert svare pÄ spÞrsmÄlet ditt og: Nei, det er ikke noe vi skylder dem.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
timewriter skrev: | hvis du ser nÊrmere pÄ spÞrsmÄlet ditt sÄ har du formulert det mer som en pÄstand enn et spÞrsmÄl |
Jeg skrev: ?
Vis du vet hva det betyr?
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
hvem som helst kan fÄ komme sÄ lenge de greier Ä integrere seg!!! og de ikke er kriminelle, om de er kriminelle sÄ syntes jeg de skal kastes pÄ huet og rÊva ut! En kriminell handling, ut! for som det sies over her, vi skylder dem ingenting, de skylder oss Ä oppfÞre seg siden de har kommet hit til os (det gjelder alle innvandrere) Man pleier vel Ä oppfÞre seg nÄr man er pÄ besÞk? Og om man fÄr flytte inn sÄ betyr ikke det at man plutselig kan myrde noen eller nekte Äbidra, eller lage brÄke,da blir man ofte kastet ut..
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
QIQrrr skrev: | Det spiller liten rolle hvem "de" er. SpÞrsmÄlet er hvem vi vil ta inn i Norge og hvorfor... Glem alt annet enn individet og begrunn en eventuell pÄstand. |
Enig, (for en gangs skyld).
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Ronja skrev: | Jeg skrev: ? |
Det er helt riktig...
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Coralin skrev: | hvem som helst kan fÄ komme sÄ lenge de greier Ä integrere seg!!! og de ikke er kriminelle, om de er kriminelle sÄ syntes jeg de skal kastes pÄ huet og rÊva ut! En kriminell handling, ut! for som det sies over her, vi skylder dem ingenting, de skylder oss Ä oppfÞre seg siden de har kommet hit til os (det gjelder alle innvandrere) Man pleier vel Ä oppfÞre seg nÄr man er pÄ besÞk? Og om man fÄr flytte inn sÄ betyr ikke det at man plutselig kan myrde noen eller nekte Äbidra, eller lage brÄke,da blir man ofte kastet ut.. |
Jeg er egentlig enig i hva du sier, men: Du formulerer deg pÄ en tÄpelig mÄte synes jeg, uten at du legger noe til grunn for hva du pÄstÄr.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
timewriter
FrÀmling

|
Ja og jeg lÊrte betydningen av tegnet "?" lenge fÞr du var pÄtenkt.
Enten du selv mener at du stilte spÞrsmÄl eller ei.. jeg kommenterte uansett det du uttalte.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 20:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
Ok, du har kommet med fÞlgende pÄstander:
1.De utnytter kontantstÞtten ganske grovt, og det er tross alt vÄre skattepenger de ofte lever pÄ.
Kommentar: For det fĂžrste er det mye vanskeligere Ă„ fĂ„ seg jobb vis man kommer fra ikke-vestlige land. For det andre er mĂ„ten du uttrykker deg pĂ„ dĂ„rlig. âDeâ er idiotisk Ă„ bruke.
Kommentar: vel du bruker "vi" (har sikkert jeg og gjort) er ikke det liek ille? Og de mottar jo kontantstÞtte, og nÄ er ikek dette en debatt om den, men den burde nok fjernes, for hvis barna fikk gÄ i barnehage tror jeg at integreringen av disse ville bli lettere.
2.de stenger ikke kona inne med Barna
Kommentar: Hva vet du om at det BARE er mennesker fra ikke-veslige land som stenger kona inne og at dette ikke skjer blant vestlige.
Kommentar: NÄr jeg snakker om flyktninger da som vi har kommer fremt il at jeg faktisk mener her og ikke "innvandrere" hvor kommerflyktningene fra i hovedsak, det skulle jo du finne ut.. pÄ ssb si franÄr du har funnet et svar.. for jeg snakker nemlig ikke om sÞr amerika eller Þst europa.. jeg tror ikeksÄ mange der stenger kona inne..
3. De som fÞder en masse unger og kan leve pÄ de inntektene de fÄr fra staten ved Ä gjÞre nettopp dette
Kommentar: Her bruker du âdeâ igjen. Du kan ikke generalisere pĂ„ den mĂ„ten!
Kommentar: ok, bort med kontantstÞtten da.. sÄ enkelte ikke utnytter den, "enkelte"
4. Og som stenger konene inne og nekter dem Ă„ lĂŠre norsk
Kommentar: Hva vet du om at det BARE er mennesker fra ikke-veslige land som stenger kona inne og at dette ikke skjer blant vestlige? Igjen: Du kan ikke generalisere pÄ denne mÄten!
Kommentar: sikkert fler som stenger inne konene, men "enkelte" er mer undertrykte enn andre, og jeg tror ikke det er sÄ mange nordmenn som stenger konene inne for Ä hindre dem i Ä bli en del av samfunnet
5. de hater jo oss nordmenn virker det som vi er jo umoralske og vi har sex uten for ekteskap og de vil slett ikke at barna deres skal omgÄes med oss
Kommentar: Kom med bevis, dette er jo helt sykt Ä pÄstÄ.
KOmmentar: hvorfor ellers hyler "enkelte" utenlandske menn hore etter norske jenter pÄ gata uten Äkjenne dem i det hele tatt, jeg har kasnkje fordommer, men det har jammen meg de ogsÄ.
6. sÄ hvorfor vil de hit da? Jo fordi vi er sÄ innmari lett lurte.. de kan tjene en drÞss av penger pÄ Ä bo her og ikke gjÞre noe, sÄ gifter de bort dattra til en fetter og fÄr familie gjenforening
Kommentar: Her blir jeg kvalm. Ă
pÄstÄ noe slikt om mennesker som kommer fra land og hele livet har opplevd grusomme ting.
KOmmentar: SÄ det er en unnskyldning for at "enkelte" kommer hit og dreper folk pÄ trikken eller noe det da? det norske samfunnet svikter litt her, fordi de burde gjÞre det obligatorisk med enpsykisk sjekk eller noe..
7. men om du kommer her og sier at de ikke har noooen problemer over hodet med Ă„ integrere seg
Kommentar: Det var IKKE det jeg mente.
8. ikke bare kjÞre pÄ med omskjÊring og tvangsekteska
Kommentar: Ser du hva du skriver her? KjÞrer pÄ med omskjÊring og tvangekteskap?
Kommentar: igjen.. hvor kommerflyktningene fra, og hva er vanlig i de landene?
9. disse lederne burde informere om det som faktisk er riktig
Kommentar: AKKURAT! Lederene ja.
Kommentar: ?!?!?!
Rein lĂžgn?? hvor?
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 20:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Jeg ser ikke helt hvordan man skal lÞse disse problemene med Ä male fanden pÄ veggen eller dedikere sine krefter pÄ Ä understreke at man ikke skal gjÞre det. De aller fleste skjÞnner jo at det ikke er riktig Ä utnytte systemet for velferd slik som noen klarer Ä gjÞre, og det er klart det er surt Ä se pÄ for dem som jobber hardt for Ä skaffe seg tilsvarende midler som en trygdet fÄr uten Ä gjÞre noe.
Men, mennesker har alltid vÊrt opportunister og sÄ lenge det er mulig Ä utnytte velferden slik som nÄ vil det vÊre noen som griper sjansen. Hvis vi skal trekke slutningen om at disse menneskene gjÞr dette pga sin nasjonalitet eller kultur fokuserer vi ikke pÄ det egentlige problemet; hullene i trygdesystemets regelverk. Det er vel kanskje mer behagelig Ä tenke seg at feilen ikke ligger hos oss..
Hadde det ikke vÊrt mulig Ä leve av trygd over lengre tid ville det bli lukurativt Ä fÄ seg en jobb, og for Ä fÄ seg en jobb mÄ man nÞdvendigvis lÊre seg sprÄket.
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 20:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
6.. sÄ hvorfor vil de hit da? Jo fordi vi er sÄ innmari lett lurte.. de kan tjene en drÞss av penger pÄ Ä bo her og ikke gjÞre noe, sÄ gifter de bort dattra til en fetter og fÄr familie gjenforening
Her, Ä pÄstÄ noe sÄnnt er lÞgn.
Ellers er de fleste av dem usaklige og unĂždvendige kommentarer.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 20:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
Er for sÄvidt enig med Eyden, men nÄr man kommertil et nytt sted burde man ha en bitteliten interesse for Ä integrere seg,og veldig mange mangler akkurat den interessen, det virker heller somom de syntes alt somblir gjort her til lands er det sombÞr endres pÄ.
NÄ fant jeg de tallene jeg lette etter 1 2004 var 40% av alle innvandrere fra Asia. Og det er disse somhar mest forskjellig kultur fra det vi har, kanskje afrika ogsÄ, der var det bare 12% som kom hit. men om jeg ikke er heltpÄ jordet sÄ er de fleste av disse fra nord afrika somgrenser til noe av Asia, og de har noe av den sammekulturen. Og det er jo nettopp her omskjÊring av kvinnerkommer fra.. det er Asia Tvangsekteskap kommer fra, kanskje tildels ogsÄ i det gamlejugoslavia, men i hovedsak er det Asiatiske land som har denne kulturen(jeg sier ikke alle landene men det er overvekt av dette i Asia) over 26000 av disse 40% var pakistanere, Og der er tvangsekteskap ganske utbredt. ikke at jeg har noen statestikkpÄ dette, men det er jo der de fleste historiene kommer fra..Pakistan, Iran, Irak, India, Afganisthan...mf.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 20:24 Sist endret av Coralin den Tir 22 Feb 2005, 20:29, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
timewriter
FrÀmling

|
coralin har forsÄvidt rett.. det er ikke et ukjent tilfelle heller.
All ventetiden pÄ asylmottaket gÄr til Ä lÊre seg norske lover, og ved Ä studere disse lovene lÊrer man seg ogsÄ Ä omgÄs dem.
Face the facts
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 20:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
Ronja skrev: | 6.. sÄ hvorfor vil de hit da? Jo fordi vi er sÄ innmari lett lurte.. de kan tjene en drÞss av penger pÄ Ä bo her og ikke gjÞre noe, sÄ gifter de bort dattra til en fetter og fÄr familie gjenforening
Ellers er de fleste av dem usaklige og unĂždvendige kommentarer. |
Usaklige? lukker du Þynene? Þrene? leser du ikke nyheter? Der majoriteten av flyktinger/innvandrere kommer fra, sÄ gjelder kulturen med tvangsekteskap, og de har et helt annet syn pÄ kvinner enn det vi er vant til. Mannen er kvinnens overhode, og kan faktisk bestemme at hun skal holde seg hjemme..Og hva er lÞgn med det? det er "enkelte" som gjÞr det,utnytter systemet, hvis du sier at det er lÞgn sÄ mÄ du vÊre litt naiv
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 20:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
KOM MED FAKTA! Kom Ă„ bevis for meg at SAMTLIGE fra Asia PRAKTISERER tvangsekteskap og omskjĂŠrig.
Om ENKELTE gjÞr det sÄ er ikke det noe argument i det hele tatt, det finnes mange syke nordmenn ogsÄ.
Det du kommer med beviser INGENTING.
Ă
sÄ kan du godt komme med bevis for all den andre dritten du har kommet med om innvandrere.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 21:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
timewriter skrev: | coralin har forsÄvidt rett.. det er ikke et ukjent tilfelle heller.
All ventetiden pÄ asylmottaket gÄr til Ä lÊre seg norske lover, og ved Ä studere disse lovene lÊrer man seg ogsÄ Ä omgÄs dem.
Face the facts |
Hvilke fakta? Kom med dem.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 21:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
Ronja skrev: | KOM MED FAKTA! Kom Ă„ bevis for meg at SAMTLIGE fra Asia PRATISERER tvangsekteskap og omskjĂŠrig.
Det du kommer med beviser INGENTING. |
Okei sÄ for deg sÄ er det ikke eksisterende da? OmskjÊring er mest vanlig i afrika, Jeg nevnte afrika i stad, da "enkelte" har noe av denne kultutren jeg ikke liker bevis: http://www.ung.no/tekstversjon/art/?id=16&shw=OMSKJAERING
http://www2.tv2.no/riketstilstand/n2i.vis?par=6353
http://www.seif.no/omskjarning/
nÄr det kommertil tvangsekteskap:
http://www.ung.no/art/?id=89&shw=TVANGSEKTESKAP
http://www.likestilling.no/undertema.html?id=59]
Og sier jeg noengang SAMTLIGE?? Jeg sier at de har en KULTUR der tvangsekteskap er vanlig, det betyr ikke SAMTLIGE, hvor leste du SAMTLIGE? jeg finner det ikke, sÄ informer meg!
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 21:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Ronja skrev: | 6.. sÄ hvorfor vil de hit da? Jo fordi vi er sÄ innmari lett lurte.. de kan tjene en drÞss av penger pÄ Ä bo her og ikke gjÞre noe, sÄ gifter de bort dattra til en fetter og fÄr familie gjenforening
Ellers er de fleste av dem usaklige og unĂždvendige kommentarer. |
Dette med familiegjenforening er riktig. Og innvandrere som Þnsker Ä starte egen bedrift fikk pr 1999 utbetalt i overkant av 200k fra en eller annen etat i "oppstartsstÞtte". Fint Ä fÄ dem ut i arbeid, men de blir ikke integrert av den grunn.
Nuvel. NOE er feil nÄr innvandrere kan bo i eneboliger og motta sosialstÞtte - nÄr "vanlige mennesker" tvinges til Ä selge bil og bolig og bruke opp barnas sparepenger fÞr de fÄr motta hjelp i en periode.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 21:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |