|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hvar
Främling

Ble Medlem: 02 Feb 2005 Innlegg: 23 Bosted: næs
|
ja takk begedeler sa ole bommm
|
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 15:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Som Glahn sa, det vil aldri være mulig å planlegge noenting 100%. Livet er uforutsigbart, man må bare ta ting som de kommer.
Alt jeg vet at jeg ikke vil bli som mamma.
|
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 16:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
tyskbart
Varm i trøya

Ble Medlem: 12 Jul 2004 Innlegg: 50 Bosted: Tromsø
|
Karriere.
Damer som vil ha barn bør satse på å få det før 35-årsalderen siden frukbarheten begynner å gå drastisk ned i den alderen.
|
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 16:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Den har vel allerede gått ned en del når man er blitt 35...
|
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 18:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
få karriere så familie.
men det betyr ikke at jeg ikke kan ha en kjæreste og elske han KJEMPE masse i tiden jeg studerer og gjør klar min karriere..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 21:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| haakoo skrev: | | ønskemestern skrev: | | Vil gjerne ha familie om noen år, men føler det kloke å gjøre er å først stabilisere seg i arbeid, komme seg bort fra ho mor og ha bodd for seg selv en stund, og ha OK økonomi først. Så kan man gifte seg, stabilisere/etablere seg igjen, og begynne å produsere avkom! |
Altså når du nærmer deg 40?
Jeg kan forsåvidt forstå begrunnelsene, men jeg er ikke enig. Hvis man skal vente til man har full kontroll over hele livet sitt tror jeg man blir for gammel før man produserer unger. Menneskekroppen er faktisk laget slik at vi skal produsere ungene mens vi er 18-30 eller rundt om kring der. Det er ikke meningen at vi skal lage unger når vi er 40.
En fordel med å lage ungene tidlig er jo at de flytter hjemmefra mens man fortsatt kan gå. På den måten kan man få reist og sett verden uten ungene på slep. Tenk deg at du er 45 år, to unger som har flyttet hjemmefra, huset er snart betalt ned og du har generelt ganske god råd. Det må være en mye bedre situasjon enn at ungene er opp mot 10 år og ellers lik situasjon... Tenk så kjedlig  |
Huh..? Man kan da glatt ha OK økonomi og egen bolig når man er 24-27 år..! Dersom man begynner som lærling, si som tømrer, rett etter videregående, har man ofte en lønn på mellom 300 og 400 tusen når man er 21, og om man da anskaffer en bolig etter å ha spart et par år, har man fortsatt OK økonomi..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Søn 06 Feb 2005, 15:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Majane
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 21 Okt 2003 Innlegg: 671 Bosted: Frogner
|
Jeg skal fullføre utdanningen min, så etter 25/26 er det familie som blir prioritet her.
Eller venner go fest og gøy da..
Utifra hvordan d går..=P
hehe
|
_________________ When in danger
when in doubt
run in circles
scream and shout.
Skrevet: Ons 02 Mar 2005, 10:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zhor
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 110 Bosted: Krynn
|
Vil alltid prøve å gjøre fammile til første prioritet. Men hvem vet hva som skjer. Er arvelig belastet med en arbeidsnarkoman av en mor, så man er ekstra påpasselig at man ikke gjør det samme selv. Men kanskje genene tar overhånd engang.
|
Skrevet: Ons 02 Mar 2005, 16:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
barn er skikkelig skumle. altså, de påvirkes av alt folk gjør og ikke gjør. at noen tør å ta på seg ansvaret for å gjøre et barn til et voksent menneske som skal ta valg på riktige måter forstår jeg ikke. ikke nå, hvertfall. mennesker er for subjektive til å kunne se hva som er 'det beste'. og da blir barnene traumatiserte.
-ja, jeg har skikkelig angst for dette...
|
Skrevet: Tor 03 Mar 2005, 16:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
calyptomena
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005 Innlegg: 247 Bosted: Oslo
|
Ja takk, begge deler.
Karriere kan jo være så mangt...... Jeg har ikke lyst på en karriere for karrierens eller pengenes skyld, men hvis man får muligheten til å holde på med noe man synes er skikkelig meningsfyllt i jobben sin, og må gjøre litt ekstra innsats noen år for å få til det, så gjerne!
Barn har godt av harmoniske voksne som trives med det livet de har utenfor familien også, tror jeg.
Jeg tenker nok jeg venter noen år med å få barn selv. Rent bortsett fra det virker det som det går greit å kombinere studier med fødselspermisjon, og begynne på den der karrieren etterpå. Er i hvert fall veldig mange av mine medstudenter på masterprogrammet som er gravide nå...
Og så vil jeg ha en mann som er like interessert i å ha en familie og stille opp for den, som det jeg er 
|
Skrevet: Fre 29 Apr 2005, 19:08 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |