|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Det er jo berre å byrje på eit studie som du trur kan vere interessant, og om det ikkje var interessant er det lov å slutte.. Sjølv om ein ikkje bør gjere det heile tida er det lov å ombestemme seg.
Det er gøy å studere matte. Vanskeleg, men gøy.
|
_________________ Sugar plum fairy, sugar plum fairy.
Skrevet: Ons 26 Jan 2005, 16:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Norunn skrev: | Det er jo berre å byrje på eit studie som du trur kan vere interessant, og om det ikkje var interessant er det lov å slutte.. Sjølv om ein ikkje bør gjere det heile tida er det lov å ombestemme seg.
Det er gøy å studere matte. Vanskeleg, men gøy. |
Ja, det er vanskelig, men gøy. Samme syns jeg.
Jeg har alltid fått toppkarakterer i matematikk da, men det har vært fordi jeg har vært så interessert i å gjøre ting _ordentlig_, jeg har vært særdeles pertentelig med matematikken... Tror det er det som har gjort at jeg har fått så gode karakterer.
Men gøy å være pertentlig da. =)
Altså, det har jo noe med forståelsen og. Er man pertentlig med matematikk så har man god forståelse. Er bare å ta en enkel likning som x² = c, det... er mange på vgs som fortsatt tror det der _bare_ tilsier at x = sqrt(c), men det er det jo slettes ikke, det er x = +-sqrt(c)...
Sånne ting har jeg vært påpasselige med, vanskeligere ting enn dette, selvsagt. Og det tror jeg skyldes en _interesse_ for hva som skjer med disse tallene... folk fleste driter vel i hva som skjer når man løser en sånn likning, men siden jeg har vært interessert så har jeg klart å huske på ALLE reglene, ikke bare NOEN.
Matematikkstudiet i Oslo har jo endel Javaprogrammering innbakt som det tilligere har blitt sagt her ja... så jeg tror nok fast bestemt det er det jeg vil...
|
Skrevet: Tor 27 Jan 2005, 06:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
det er artig å ta seg vann over huet! da skjønner man at man må gjøre noe.
|
Skrevet: Tor 27 Jan 2005, 15:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Gi eff i Mensa!
Hvis du vil kan du - that's my motto!
(Dessuten fikk jeg 143 på mensa-testen, men jeg gidder ikke bli medlem! Haha!!)
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 19:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jenny
Varm i trøya

Ble Medlem: 11 Okt 2005 Innlegg: 55 Bosted: Norge!
|
Habbadabba skrev: | M_Stuff skrev: | Hvis du liker matematikk og du ønsker å ta en bachelor i matte, så er det det du skal!!!
Om du er smart nok og flink nok i matte til å klare dette? Den enkleste måten å finne ut det på, er å prøve! |
Jeg VAR filnk og smart i matematikk. Men så sluttet jeg med det. Vet ikke åssen det står til med evnene mine nå. Desutten så kan det hende univ er så vanskelig etterhvert at man ikke kan sammenlikne vgs-matte og introkurs, som jeg har tatt.
Men jeg har jævlig lyst til å bli matematiker. |
Jeg mener at enhver som vil bli matematiker må for f bli det og! Har du lyst til å lære så kommer du også til å lære, uansett om du har en iq på 135, 155 eller 115. Tro meg, det er IKKE det som teller når alt kommer til alt. Og du høres virkelig ut som om det er noe du brenner for, så... værsågod. Verden trenger flere matematikere =)
|
Skrevet: Man 17 Okt 2005, 22:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |