|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sytemarvin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003 Innlegg: 408 Bosted: Oslo
|
Hva menes med "litt små" og "kjempestore" da?
|
_________________ Start a riot, slash your wrists red
Skrevet: Fre 15 Aug 2003, 09:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
|
Så lenge de står til kroppen er alt fint.
Stort sett er de fine. 
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Fre 15 Aug 2003, 17:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
|
enig med Randar her. ikke Tull med pupper. La dem være som de er. Det er det beste syntes jeg.
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Søn 17 Aug 2003, 22:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar

|
Når en først er inne på området:
Jeg skjønner meg egentlig ikke på de som hele tiden ønsker å endre sitt ytre. Hvorfor kan en ikke være fornøyd med den en er? Burde egentlig ikke være vanskelig. Min erfraing er at er man fornøyd med seg selv, blir en ganske mye mer attraktiv hos andre også. Ja, det og å vise selvtillit. Ingenting er så flott som en dame med 'gøts'!
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Man 18 Aug 2003, 17:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Randar skrev: | [...] å vise selvtillit. Ingenting er så flott som en dame med 'gøts'! |
Jeg skulle ønske folk ville slutte å si det der.
Det er så deprimerende for oss som ikke har noe 'gøts' og som bare vil at ridderen (evt. prinsen) skal ha 'gøts' nok for begge.
Jeg husker historier om en gang da sjenerte og forsiktige jenter var attraktivt, jeg.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 18 Aug 2003, 19:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Veronica skrev: | Randar skrev: | [...] å vise selvtillit. Ingenting er så flott som en dame med 'gøts'! |
Jeg skulle ønske folk ville slutte å si det der.
Det er så deprimerende for oss som ikke har noe 'gøts' og som bare vil at ridderen (evt. prinsen) skal ha 'gøts' nok for begge.
Jeg husker historier om en gang da sjenerte og forsiktige jenter var attraktivt, jeg. |
jeg er så enig! jeg har fått høre fra broren min (som forsåvidt er kjempe populær og selvsikker) at alle gutter vil ha en jente med selvtillit...
noe som selvfølgelig bare dyttet meg enda lenger ned i gjørma.
sånt er bare teit!! dersom ei jente ikke kan fordra sitt eget utseende, så er det slett ikke hennes feil. det er ting rundt deg som gjør at folk får dårlig selvtillit...og da hjelper det ikke akkurat at folk forteller deg hvor pene og fantastiske alle andre er...
|
Skrevet: Man 18 Aug 2003, 20:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar

|
songbird skrev: |
jeg er så enig! jeg har fått høre fra broren min (som forsåvidt er kjempe populær og selvsikker) at alle gutter vil ha en jente med selvtillit...
noe som selvfølgelig bare dyttet meg enda lenger ned i gjørma.
sånt er bare teit!! dersom ei jente ikke kan fordra sitt eget utseende, så er det slett ikke hennes feil. det er ting rundt deg som gjør at folk får dårlig selvtillit...og da hjelper det ikke akkurat at folk forteller deg hvor pene og fantastiske alle andre er... |
Sant nok. Det er greit å få høre iblandt at også du er pen og fantastisk. Men likevel, hvist ikke du har trua på deg selv hvordan skal du få andre til å ha det da? Gå ihvertfall ikke rundt å si slike ting om deg selv, gjør heller ikke folk oppmerksom på dine evnt. feil, la de oppdage dem selv.
Men klart det er ikke nok å være pen, smart, ... , det er viktig med å være vennlig, god.
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Tir 19 Aug 2003, 17:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
For å være litt på skråplan av temaet.
Nå har jeg ikke tenkt å si at man bare må få mer selvtillit. det er ikke enkelt. Bare foreslå to veldig enkle grep som vil bedre din selvtillit og få andre til å synes du har mer av det. Rett og slett avhengig av to veldig enkle ord.
Unnskyld. Ikke si det! Si unnskyld hvis du hører smerteskrik forskyldt av deg. Ikke si unnskyld fordi du mener noe annet enn den du snakker med, eller hvis du tar tak i samme jokoladebit som den som forskynte seg fra skåla samtidig. Det er et oveforbrukt ord!
Akkurat som takk er et alt for underbrukt et. Hvis noen forteller deg at du skriver fine sanger, spiller gitar bra, synger fint, hr fin genser, kult hår. Hva som helst! Ikke si ting som "æsj, jeg er da ikke noe flink" eller "den er jo helt vanlig". Si takk! Eller tusen takk. Vis at du blir glad for at noen legger merke til det!
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Ons 20 Aug 2003, 09:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg synes nå at Songbird er ganske så utmerket.
Ganske enkelt.
|
Skrevet: Ons 20 Aug 2003, 13:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Angelboy
Främling

Ble Medlem: 20 Aug 2003 Innlegg: 2
|
hallo !!
er det ingen som har hørt om jorbær saus ... kanskje litt oppvarma 
|
Skrevet: Ons 20 Aug 2003, 16:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar

|
Shealien skrev: | Unnskyld. Ikke si unnskyld fordi (...) du tar tak i samme jokoladebit som den som forskynte seg fra skåla samtidig. Det er et oveforbrukt ord!
|
Uenig. Hva skal en ellers si? "HEY! DEN VAR MIN! JEG SÅG DEN FØRST". Jeg synst det er bare høfflig å bruke "unnskyld" i slike situasjoner...
Shealien skrev: |
Akkurat som takk er et alt for underbrukt et. Hvis noen forteller deg at du skriver fine sanger, spiller gitar bra, synger fint, hr fin genser, kult hår. Hva som helst! Ikke si ting som "æsj, jeg er da ikke noe flink" eller "den er jo helt vanlig". Si takk! Eller tusen takk. Vis at du blir glad for at noen legger merke til det! |
Kunne ikke villsvin det bedre selv! Viktig det du sier der.
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Ons 20 Aug 2003, 16:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003 Innlegg: 678 Bosted: MÃ¥nen
|
I dag har man tatt litt bilder. Og plutselig gikk det opp for oss hvorfor gutter finner pupper så najs.. 
|
_________________ Hulder..
Skrevet: Ons 20 Aug 2003, 21:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
|
krusemynte skrev: | I dag har man tatt litt bilder. Og plutselig gikk det opp for oss hvorfor gutter finner pupper så najs..  |
Og hva er svaret ? lurer litt selv...
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Ons 20 Aug 2003, 21:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

|
Sitat: | Shealien skrev:
Unnskyld. Ikke si unnskyld fordi (...) du tar tak i samme jokoladebit som den som forskynte seg fra skåla samtidig. Det er et oveforbrukt ord!
Uenig. Hva skal en ellers si? "HEY! DEN VAR MIN! JEG SÅG DEN FØRST". Jeg synst det er bare høfflig å bruke "unnskyld" i slike situasjoner...
|
Greit, dårlig eksempel. Det jeg mener er at hvis du bestandig unnskylder deg selv hele tiden, og bestandig gir fra deg sjokoladebiten, så undergraver du deg selv i forhold til andre. Det blir en slags, alle er bedre enn meg mentalitet som ligger under veldig ofte.
Det er som når man danser tango og vil plutselig snubler eller kommer ut av balanse. Ved å si unnskyld så sier du egentlig "det var min feil". Selv om feilen er like mye min. Men da har du allerede plassert skylden på deg selv.
Når du tramper meg på tærne, (og viktig!) jeg faktisk får vondt, så er det noe helt annet.
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Man 25 Aug 2003, 09:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

|
forøvrig er dette en interessant diskusjon, men manskal kanskje prøve å holde seg til tema.
kan ikke en moddis skille ut unnskyld og takk postene i en egen tråd?
under veien til bedre selvtillit eller noe i den duren der?
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Man 25 Aug 2003, 09:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar

|
Shealien skrev: | Det er som når man danser tango og vil plutselig snubler eller kommer ut av balanse. Ved å si unnskyld så sier du egentlig "det var min feil". Selv om feilen er like mye min. Men da har du allerede plassert skylden på deg selv.
|
Greit nok. Om denne en som danser frykte å bli oppfattet som svær og klomsete. Eller så kan det faktisk være en automatisk respons. Ikke vet jeg. 
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Man 25 Aug 2003, 14:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sytemarvin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003 Innlegg: 408 Bosted: Oslo
|
krusemynte skrev: | I dag har man tatt litt bilder. Og plutselig gikk det opp for oss hvorfor gutter finner pupper så najs..  |
Er det de bildene jeg tror det er?
|
_________________ Start a riot, slash your wrists red
Skrevet: Man 25 Aug 2003, 18:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

|
Sitat: | Shealien skrev:
Det er som når man danser tango og vil plutselig snubler eller kommer ut av balanse. Ved å si unnskyld så sier du egentlig "det var min feil". Selv om feilen er like mye min. Men da har du allerede plassert skylden på deg selv.
Greit nok. Om denne en som danser frykte å bli oppfattet som svær og klomsete. Eller så kan det faktisk være en automatisk respons. Ikke vet jeg. |
Automatisk respons ja. Det er akkurat det som er feil! Hvis man har en automatisk respons for å si det var din feil og skylde på seg selv, er det noe merkelig at selvtilliten til folk er så dårlig?
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Man 25 Aug 2003, 21:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar

|
Shealien skrev: | Automatisk respons ja. Det er akkurat det som er feil! Hvis man har en automatisk respons for å si det var din feil og skylde på seg selv, er det noe merkelig at selvtilliten til folk er så dårlig? |
For å ta mitt eksempel så er ikke min selvtillit dårlig, heller ikke selvbildet. Bare så det er nevnt, jeg har det utmerket. Synd at folk oppfatter det annenledes.
Jeg mener å tro at det å si "unnskyld" ikke nødvendigvis skal føre til at jeg legger skylden på meg selv. Syns bare det er greit å si noe om det skulle oppstå en ubalanse.
Unnskyld kan også være en form for å ikke legge skylden på den andre part, selv om det var hans/hennes skyld. Men kanskje det er bare min snille innstilling som tar overhand for ofte (?) "Give and take nothing in return".
Beskjedne-Randar
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Man 25 Aug 2003, 22:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

|
Også sier jeg ikke at du har dårlig selvtillit heller da. Men jeg sier at folk med dårlig selvtillit har en vond uvane med å si unnskyld for absolutt alt. omtrent som om de beklager at de er i live til andres, tror de, plage.
Og å begynne å tenke over hvordan de bruker ordet unnskyld kan kanskje hjelpe noen til å få litt bedre tro på seg selv. på samme måte som de bør begynne å si takk for komplimenter.
comprende?
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Ons 27 Aug 2003, 17:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |