DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Er livet verdt å leva?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 2 [28 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Av Innlegg
Audi
Gjest

Re: Er livet verdt å leva?

jeg er enig med deg jeg Smile

InnleggSkrevet: Ons 09 Jan 2002, 11:34
    Til Toppen 
Turid
Gjest

Men det er ikkje verdt å døy heller. Det hadde vore greit å berre ikkje vore fødd, då hadde ein sluppe slike problemstillingar.

InnleggSkrevet: Man 04 Mar 2002, 10:54
    Til Toppen 
Sten T. Almås
Gjest

som du begynner å si, så er denne planeten bare en planet i bare en galakse i et hittil grenseløst univers...

og i alle historiens år som har gått...ikke bare jordens historie, men hele universets historie...

hvor stor er oddsen for at akkurat den lille sædcella (du) skulle komme inn i eggcella og bli et menneske?

så når du spør om livet er verdt å leve...hva er alternativet??
du har utallige sjanser til å dø, men bare et liv å leve. Ta å lev det livet du, å la noen andre/noe annet ta livet av deg.

P.S: i det du skriver høres det litt ut som om du vurderer selvmord...VENNER OG FAMILIE VIL HUSKE DEG! klart, de vil også dø, og du vil til slutt være glemt. Poenget mitt er at du vil uansett ta en masse glede fra de venner og familie...får du noen glede av å ta livet av deg?

tru`kke det, skjønner du

InnleggSkrevet: Fre 05 Apr 2002, 22:00
    Til Toppen 
Astri
Gjest

Selvsagt er ikke livet verdt å leve. Jeg personlig har analysert livet mitt i detalj og kommet frem til at det egentlig suger, at alt går til helvete, uansett hvor mye jeg prøver, til tross for at jeg burde ha alle forutsetninger for å lykkes. Det er en sammensvergelse mot meg. Det er grusomt. Helvete! Hvorfor tar jeg ikke bare livet av meg?

Vel, til tross for at livet mitt er helt forferdelig, må jeg på en eller annen måte finne en eller annen glede i det, hva nå enn det måtte være. Mitt råd til verden er: Ikke tenk så mye om det faktisk er verdt å leve. Drikk, fest, hor, ha det kult med venner, reis, spill musikk, syng, dans, le, gjør narr av folk, drit dere ut. Kort sagt: Gi faen og ha det kult.

Adspredelse er veien til lykke. Man slipper i hvert fall å gå og være deprimert fordi man lurer på om livet ikke er verdt å leve. Det hjelper ikke å sitte og gråte over meningsløsheten. Da blir det bare verre.

InnleggSkrevet: Søn 07 Apr 2002, 15:15
    Til Toppen 
Audi
Gjest

hva er det med deg egentlig????

InnleggSkrevet: Tir 09 Apr 2002, 19:08
    Til Toppen 
Helvete
Gjest

Ingenting galt med meg.....

Nei, jeg er bare litt humørsyk og overfølsom. I det ene øyeblikket er livet en eneste stor, nærmest orgastisk lykkerus, jeg får lyst til å gå opp på et fjell og hyle og lette til himmels, i det neste øyeblikket drukner jeg i mitt eget tragiske sinn og klarer ikke å gjøre noe annet enn å ligge urørlig på gulvet og høre på Seigmenn eller noe annet dystert. Da vil jeg bare grave meg ned. Men jeg elsker denne følelsen.

Idag føler jeg meg bare underlig. Vet ikke hva det er. Merkelig kribling i hele kroppen. Hørte på Therapy? Infernal Love - Moment of Clarity - på bussen idag og følte meg med et underlig.Jeg elsker livet! JAAAA! Det er noe jeg mangler. Vet ikke hva det er. Noen forslag?

InnleggSkrevet: Fre 12 Apr 2002, 10:28
    Til Toppen 
vismut
Gjest

Re: Ingenting galt med meg.....

I visse stunder når man har det gøy og har et stort alkoholintak.. Da er livet vært og leve...
men Skolen dreper en...SÃ¥ det er vel 50-50... Helgen gir, skolen tar...

InnleggSkrevet: Tir 16 Apr 2002, 12:48
    Til Toppen 
vismut
Gjest

Re: Ingenting galt med meg.....

I visse stunder når man har det gøy og har et stort alkoholintak.. Da er livet vært og leve...
men Skolen dreper en...SÃ¥ det er vel 50-50... Helgen gir, skolen tar...

InnleggSkrevet: Tir 16 Apr 2002, 12:48
    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 2 [28 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet