DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Var Hitler en psykopat?
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 2 [22 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2
Av Innlegg
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
gkel skrev:
Du mÄ egentlig velge selv Ä tro det om Hitler.. Det finnes mange teorier om han, men nÄ kan dere jo fÄ hÞre min mening (etter grundig gransking og i tilleg driver jeg nÄ med Hitler artikkelen min!)..

Du mÄ egentlig gÄ ganske langt bak i tid for Ä finne ut litt om Hitler sin galskap! Hvis du ser godt etter, kan du se samme navn flere ganger.. Dette var barn utenfor ekteskapet med ett familie medlem.. Dette gjorde altsÄ Faren til Hitler ganske gal.. Han slo Familien ofte, og bare to av barna levde sÊrlig lenge (Hitler og hans sÞster)...

Hitler vokste ogsÄ opp i det sterkt antisemitistiske landet Østerrike (selv om han alltids sÄ pÄ seg som tysk.. Dette var noe han Þnsket sterkt).. Da lÊrte altsp Hitler helt fra Barndommen Ä hate jÞdene..

Under 1. verdenskrig var hitler koroporal (eller noe sÄnt).. og nÄr Tyskland da mÄtte ta pÄ seg all skylda for tapet ble hitler sÄ sint og syntes at det var sÄ blodig urettferdig at han fÞlte at de mÄtte skylde pÄ noen andre.. Og pÄ grunn av hans sterkt antisemitistiske syn fallt skylden for han da lett pÄ jÞdene...
Han var utrolig flink til Ä fÄ folk til Ä lytte pÄ hva han hadde Ä si, og klarte ogsÄ Ä fÄ mange etterfÞlgere som trodde pÄ alt han sa.. Han klarte Ä bygge opp en hÊr uten at Tyskland hadde lov (England og frankrike m.m brydde seg ikke). Dette fikk han ogsÄ flere tilhengere for i Tyskland.. Han klarte Ä fÄ folk til Ä hate alle raser, og at den Ariske rasen er den eneste rasen som er bra (Utsenets vitenskap)..
Han fikk flere folk til Ä drepe uskyldige smÄ barn, pine jÞder osv. Dette er jo sykt i vÄre Þyne, men for han var det pÄ en mÄte en hevn pÄ faren sin.. PÄ den mÄten kan han virke gal, men han var rett og slett utrolig utspekkulert!

Jeg ville aldri sett pÄ Hitler som psykopat.. Han var opplÊrt i det fra liten.. SelvfÞlgelig var det utrooolig galt av ham.. men noen psykopat var han ikke! Han var et geni som visste akuratt hvordan han skulle hjernevaske folk, og fÄ folk til Ä tro at alt han sa var riktig!
Hvordan kunne en psykopat ha klart det?? En som er psykisk ustabil?? Å pĂžnske ut noe sĂ„nt kunne mange syke folk ha klart... Men bare tenk deg! Å gjennomfĂžre dette, men sĂ„ store krefter!
Han var ett geni av hÞy klasse som pÄ en merkelig mÄte var syk, men fremdeles veldig stabil, og stÞ pÄ det han mente!
Til slutt sÄ forstod han jo ogsÄ at han kom til Ä tape og skjÞt seg selv ti dager etter bursdagen sin..

Det er sikkert maaaaaaaaange av dere som er uenige med meg, men jeg er fast pÄ min mening om dette! SÄ deeeeeeet sÄ!

Hvordan en psykopat kunne klart det? Det er viktig Ä huske pÄ at noe av det skumleste med psykopater nettopp er det at de ofte er sÊrdeles intelligente mennesker, og kan virke som fullstendig oppegÄende og normale folk, men at de har psyke og ofte farlig sterke meninger og kraftig engasjement mot konkrete saker eller emner.
Jeg mener hitler var istand til Ä gjÞre mye av det han gjorde nettopp fordi han var psykopat. Kombinert med at han var veldig karismatisk, og flink til Ä snakke for seg, og at han visste nÞyaktig hva han mÄtte gjÞre for Ä fÄ folk med seg.

Etter min mening er det ingen tvil om at han var psykopat. Hitler var pÄ mange mÄter et geni, selv om han valgte en veldig feil vei Ä gÄ, var det fantastisk.

(Som i Harry Potter. Som Olivander sier til Harry om Voldemort nÄr Harry kjÞper tryllestaven sin; "After all, He Who Must Not Be Named did great things - terrible, yes, but great."

InnleggSkrevet: Sűn 01 Okt 2006, 20:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006
Se pÄ denne her da: http://www.tull.no/innhold/moro/humor/etisk.php
Men er det noen som forstÄr,
hvordan de kan fÄ sove nÄr,
de henger etter tĂŠrne?

InnleggSkrevet: Ons 04 Okt 2006, 11:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 2 [22 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet