DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
selvmord og straff
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 6 [107 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Neste
Av Innlegg
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Takk QIQrrr, du omformulerte innlegget mitt på en meget genial måte..

InnleggSkrevet: Fre 27 Feb 2004, 18:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
ja...kan bli for mye oftopic men, det å være mann er vel å være ett godt menneske, og er det bra å være modig er du ikke feig ved å vise følelser ialefall.

InnleggSkrevet: Fre 27 Feb 2004, 19:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Re: Bibelen

Eithor skrev:
Islam har i hvert fall det som regel at folk som begår selvmord ender i helvete, eller hva det nå heter der.Tror faktisk det står i vår bibel også, skjønt sikker er jeg langtifra.

Jeg er sikker.

Begrunnelsen er at Gud sier tydelig ifra at ingen mennesker har rett til å ta liv, heller ikke sitt eget.

Vil vel ikke påstå at du havner i Helvete, men en synd er det definitivt.(iflg bibelen.)
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Lør 28 Feb 2004, 01:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003
Re: Bibelen

0nskemestern skrev:
Eithor skrev:
Islam har i hvert fall det som regel at folk som begår selvmord ender i helvete, eller hva det nå heter der.Tror faktisk det står i vår bibel også, skjønt sikker er jeg langtifra.

Jeg er sikker.

Begrunnelsen er at Gud sier tydelig ifra at ingen mennesker har rett til å ta liv, heller ikke sitt eget.

Vil vel ikke påstå at du havner i Helvete, men en synd er det definitivt.(iflg bibelen.)
Men når det siste du gjør i livet er synd, er ikke det noen gunstig avslutning.

InnleggSkrevet: Ons 10 Mar 2004, 13:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Hva om man hater livet og ikke orker å leve mer? Hvis du føler at det å leve er et helvete..? Tror ikke man tenker så mye på om selvmord er synd eller ikke da...

Hvis man har det slik bør man tenke at det alltid er en lys side. Kanskje vanskelig i en slik situasjon, men likevel, man bør ikke stenge det ute..

InnleggSkrevet: Ons 10 Mar 2004, 21:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
logisk, du er din egen herre, din egen bøddel, tjener osv...
bøddel er den vesentlige delen her. selvmord er kutt i bestanden...det er for mange mennesker på jorda...

InnleggSkrevet: Fre 12 Mar 2004, 21:24
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Hva liker jeg minst å gjøre her i livet?

At dø. Det skulle jeg bra gjøre hvis jeg ikke var nødt.

Knut Hamsun hadde en og annen fulltreffer av en replikk...

InnleggSkrevet: Lør 13 Mar 2004, 01:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

hehe den var bra...innrømmer det...

men stemmer ikke med meg. jeg ser frem til å dø for en sak jeg brenner for...ikke tiltenkt ordspill. veldig dårlig utiltenkt ordspill...

InnleggSkrevet: Lør 13 Mar 2004, 01:05
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Hva med å leve langt og lenge for en sak du brenner for?
Forekommer meg å være langt mer konstruktivt.

InnleggSkrevet: Lør 13 Mar 2004, 01:07
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

nei, jeg vil bli husket.

det er en sterk pådrivningskraft for å dø ung for noe du brenner for...

InnleggSkrevet: Lør 13 Mar 2004, 01:15
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Denne tråden får meg til å tenke på Dancer in the Dark...
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Man 15 Mar 2004, 18:57
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
en god venn av meg forsøkte selvmord som den eneste utvei her i verden. jeg mener? hvorfor skal han/hun bli straffet for det? personen har hatt nok problemer som det er om ikke rettsvesenet skal ta han.. nei ærlig talt..

men på en annen side er det å ta selvmord veldig egoistisk..

InnleggSkrevet: Søn 21 Mar 2004, 20:56
Sist endret av aniraC den Søn 21 Mar 2004, 20:57, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Mennesker som tar selvmord ser gjerne ingen annen utvei..
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Søn 21 Mar 2004, 20:57
aniraC
Moderator
Moderator

det er jeg enig i. men uff. tenk på alle personen som sitter igen. "vi kunne ha hjulpet han igjennom det"

InnleggSkrevet: Søn 21 Mar 2004, 20:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Jeg vet.. Veldig egoistisk. Du stopper din egen lidelse, men øker andres..

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Søn 21 Mar 2004, 21:01
aniraC
Moderator
Moderator

akkurat.. egoistisk right? men.. i enkelte situasjoner tenker man mer på seg selv.. sånn er vi laget..

InnleggSkrevet: Søn 21 Mar 2004, 21:07
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Hvis jeg var i en tung depresjon og ikke så noe lys i enden av tunnelen, hadde helt sikkert vurdert selvmord selv.. I en slik situasjon bryr du deg kanskje ikke så mye om hva mamma kommer til å synes..

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Søn 21 Mar 2004, 21:10
nuffen
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 21 Aug 2004
Ok
Ganske absurd, men automatisk dødsstraff for selvmordsforsøk ville faktisk redusert antallet selvmord og selvmordsforsøk ganske drastisk. Hvorfor? Jo, fordi de fleste selvmordsforsøk er et rop om hjelp, et ønske om at noen skal hjelpe en. Og de fleste selvmordsforsøk er derfor heller ikke et reelt ønske om å dø. Noen er det jo, men de fleste ville latt være hvis man visste at det ville bety døden.

InnleggSkrevet: Man 23 Aug 2004, 16:31
Shira
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 15 Sep 2004
Selvmord er en straffbar handling i Norge per i dag, og "straffen" (forutsatt at du ikke klarte å kverke deg selv) er psykologisk behandling. Hvordan kan dere være uenig i det?

Selvmord er en av de mest egoistiske handlingene man kan gjøre. Noen tilfeller kan drøyes til å kalles ett unntak, som kroniske smerter i det ekstreme eller lignede, men såkaldt deppresjons selvmord er noe tull, og det er den typen som er den vanligste. Nei, jeg støk i matte, mamma blir sint...

InnleggSkrevet: Ons 15 Sep 2004, 11:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
nuffen
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 21 Aug 2004
Sitat:
Selvmord er en straffbar handling i Norge per i dag, og "straffen" (forutsatt at du ikke klarte å kverke deg selv) er psykologisk behandling. Hvordan kan dere være uenig i det?

Her synes jeg du snur det litt på hodet. Det er ingen straff å få psykologisk behandling. Tvert imot så er det mange selvmordsforsøk som er resultat av manglende hjelp, og da får man faktisk ofte hjelp.

Sitat:
Selvmord er en av de mest egoistiske handlingene man kan gjøre. Noen tilfeller kan drøyes til å kalles ett unntak, som kroniske smerter i det ekstreme eller lignede, men såkaldt deppresjons selvmord er noe tull, og det er den typen som er den vanligste. Nei, jeg støk i matte, mamma blir sint...

Hvorfor er depresjonsselvmord noe tull? Og det er ingen som tar sjølmord pga at dem strøk i matte. Når man tar selvmord pga psykiske problemer så har man faktisk ganske STORE problemer, som samfunnet burde ha hjulpet med. Psykisk sjølmord er resultat av OMSORGSMANGEL. Ikke nødvendigvis foreldre sin feil, men at resten av samfunnet ikke har noe hjelpetilbud til de som har store psykiske problemer. Det er og et problem at en del faktisk ikke skjønner hvor stor psykisk belasting andre kan utsettes for. Feks: Mobbing, voldtekt, å være arbeidsløs over lengre tid, osv. Her går det faktisk ikke på egoisme, det går på at man er så langt nede at man faktisk ikke klarer å leve mer, og da har alt omsorgen for andre som er gla i en, osv, klart å holde en levende ganske lenge!

InnleggSkrevet: Ons 15 Sep 2004, 12:54
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 6 [107 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Neste
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet