Deprecated: Implicit conversion from float 258290.00000000003 to int loses precision in /home/clients/d916b5fe1abb4c0bcbbf74b1fae9c043/sites/dsgf.no/forum/includes/bbcode.php on line 285
DSGF.no :: Vis Temaet - kvinnekamp
DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
kvinnekamp
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 3 [50 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
marte
Gjest

Re: kvinnekamp

JAAA! Bra nilsi og turid!

InnleggSkrevet: Tir 26 Feb 2002, 11:15
    Til Toppen 
feministen
Gjest

Re: Kvotering

Takk.

InnleggSkrevet: Tir 26 Feb 2002, 18:50
    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003

Men av og til så hender det at en kvinne blir ansatt pga kjønnskvotering, når en mann er bedre skikket til jobben.. jeg vet om to steder det har skjedd.. som jeg ikke vil nevne her av diverse grunner..

poenget er uansett at om det absolutt skal være kjønnskvotering må det være på rette premisser, ikke bare for å ha kjønnskvotering!!!

InnleggSkrevet: Lør 02 Mar 2002, 19:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Filuri
Gjest

OIOI! EIT PAR GONGER HAR KVINNER BLITT ANSETTE SJØLV OM MANNEN VAR BETRE KVALIFISERT! O, GRUU!
Kor mange ganger har ikkje dette skjedd motsatt? Eg ser jo at det er galt, ingen skal ansettast grunna kjønn, og det er akkurat dette som er poenget med kjønnskvotering! Er det så vanskeleg å forstå?

InnleggSkrevet: Søn 03 Mar 2002, 19:38
    Til Toppen 
Black Dragon
Gjest

Egentlig er det ikke ordene og titlene som er så viktige,det er folks holdninger folk må forandre,ikke ordene de bruker,(det blir litt vel absurd).Det er inngrodd i folk at det er mennene som er sterkest og at de bestemmer over kvinnene.Her må det renskes opp og få disse til å forstå at slik er det ikke,det var kanskje slik på 18-1900tallet men ikke nå.Det er her feministene kommer inn,de er kanskje en av de få gruppene som har kjempet og fortsetter og kjempe for kvinners rettigheter.Tenk om vi hadde vært helt like,like sterke psykisk og fysisk,det hadde vært gørr,nå er mennene sterkere fysisk,mens kvinnene er sterkere psykisk og tåler mer smerte enn mennene,hvis begge kjønnene hadde kunne lært av hverandre istedet for å krangle slik at det er nødt med kjønnskvotering.Så jeg er for feminisme og mot oldgamle holdninger.

InnleggSkrevet: Man 04 Mar 2002, 11:22
    Til Toppen 
Marte
Gjest

Eg er så ENIG, black dragon. Du har forstått det. Takk:)

InnleggSkrevet: Tir 05 Mar 2002, 10:38
    Til Toppen 
Black Dragon
Gjest

Takker marte.(sa bare det jeg mente)

InnleggSkrevet: Tir 05 Mar 2002, 10:46
    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Et par ganger har det skjedd med personer som står meg nær jah.. men det har skjedd mange ganger utover det også..

InnleggSkrevet: Tir 05 Mar 2002, 13:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Vi kvinner er kanskje litt for kravstore, og når vi får det som vi vil så er vi likevel mer misfornøyde enn menn..

http://www.aftenposten.no/jobb/article.jhtml?articleID=288244

InnleggSkrevet: Ons 06 Mar 2002, 10:19
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Kvinnedagen i dag.. å så kult.. IKKE!

http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=905&item=203928

InnleggSkrevet: Fre 08 Mar 2002, 14:04
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Filuri
Gjest

Kvinnedag er bra!

Ehh.. det er den mest idiotiske artikkelen eg har lest sidan eg kom over kristen samlings valprogram.

Sitat; En ting slår meg når jeg passerer en «mann» i cordfløyelsbukser og lilla skjerf som står på Youngstorget og holder en appell for kvinnen: Hans utseende og væremåte gjør ham til noe av det minst attraktive jeg kan tenke meg. Jeg må bare spørre meg selv: Hvorfor finnes det ikke menn lenger?

At det går an! Kva er det som er "mann", då? Ein bilmekanikar med store muskler og huleboartankar? som meinar at det er greit at kvinna jobbar, så lenge ho ikkje tjenar meir enn han?

AAARGH!
SLIKE IDIOTARTIKLAR IRRITERAR MEG SÃ…PASS AT EG IKKJE GIDD SKRIVA MEIR!

www.su.no/feminisme

InnleggSkrevet: Fre 08 Mar 2002, 21:40
    Til Toppen 
Mirta
Gjest

Re: Kvinnedag er bra!

JAAA
Har ikkje lese artïkkelen, men eg er ENIG med Turid!!

Kvinbnekamp er BRA

InnleggSkrevet: Lør 09 Mar 2002, 22:22
    Til Toppen 
Marte
Gjest

Re: Kvinnedagen i dag.. å så kult.. IKKE!

No har eg lese og eg er framleis enig..

Poenget med feminisme/kvinnekap er at eg skal bli oppfatta som Marte og ikkje Jente. Og at han i lilla cordfløyelsbukse skal bli oppfatta som Den Han Er, og ikkje homo, eller ka søren det e som e poenget i det ho seier.

Eg blir støtt og formnærma av sånne artiklar.

InnleggSkrevet: Man 11 Mar 2002, 08:44
    Til Toppen 
Marte
Gjest

http://magasinet.startsiden.no/article/articleview/700/

InnleggSkrevet: Man 11 Mar 2002, 10:08
    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Re: Kvinnedag er bra!

Fido sa at jeg kunne få kake siden det var kvinnedagen. Det må man jo like :)

*kose voffen*

InnleggSkrevet: Tor 14 Mar 2002, 13:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Re: Kvinnedagen i dag.. å så kult.. IKKE!

Det er det dessverre alt for mange feminister som har glemt i kampens hete...

InnleggSkrevet: Man 18 Mar 2002, 06:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Tom Erik
Gjest

på samme måte som det heter:

un français - une française
ein Deutcher - eine Deutche

burde det kanskje hett:

nordmann - nordkvinne

????

språkhistorie:
de fleste glemmer at i indo-europeisk og helt tilbake til sanskrit så betyr egentlig ordet mann helt enkelt: et individ av menneskerasen. Det er tilfeldig at ordet for hankjønnsutgaven av 'mann' er 'mann' i mange språk.

Kanskje man bare kan akseptere dette som at nordmann betyr et menneske fra nord?

InnleggSkrevet: Søn 04 Aug 2002, 01:20
    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Noen spørsmål og litt til:
Hvorfor heter det FEMInisme, hvis det er til glede for begge kjønn?

Kvinnene tar over på det akademiske markedet, har jeg lest. Kvinnene scorer høyest i det aller meste. Prøver, fag, etc.
Hva skjer? Er menn kommet på latsiden? Har kvinner faktisk TATT over, at det er ikke menn som er blitt verre, men det er kvinner som er blitt bedre?

De siste årene har det også nesten blitt krevet at menn skal komme i kontakt med sine feminine sider, ikke være så maskuline hele tia. Er det det i det hele tatt sunt? Bør ikke en god oppvekst være en blanding av femininitet og maskulinitet, og helst mer maskulin enn feminin hvis man er gutt? Bør vi ikke ta vare på forskjellene som gjør oss til mann og kvinne?

InnleggSkrevet: Tir 04 Nov 2003, 13:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
se såh BagBiter! endelig et fornuftig innlegg!!

nå har jeg lest gjennom hele temaet, og kan ikke annet enn å kikke rart på disse 'kvinnekjemperne'.. Vi har likestilling og vel så det!(i Norge) dessuten har jentene stoore fordeler i det private liv, som bør nevnes.. hvor mange gutter kan (f.eks) gå på byen, peke på ei jente og si "deg vil jeg ha!", og få henne med hjem?? svært få. hvor mange jenter? 90%.

Hvem slipper å betale?

hvem blir vartet opp av Gentlemen? (hørt om gentlewomen? likestilling?)

hvem kan slå det annet kjønn uten å bli sett ned på? (misforstå for all del ikke denne, få mennesker jeg hater mer enn dem som slår jenter.. men likestilling?)

jenter med synspunkter som ash og aurora er de som har skjønt det,
funnet ut at de egentlig har det som plommen i egget som de har det..

for å si det rett ut: kvinnekamp; nå må det faen meg snart bli slutt på dette trangsynte tullet!!
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Man 01 Des 2003, 09:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003
Likestilling for Menn

Det virker som om jenter bare har lyst til å ta del i fordelene det gir å være mann uten å ha ulempene. De burde visst hva de begav seg ut på da de krevde likestilling Twisted Evil Hvorfor setter man likhetstegn mellom likestilling og feminisme? Vi krever Likestilling for Menn! (eller no)

InnleggSkrevet: Man 01 Des 2003, 12:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 3 [50 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet