|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
det er sånn at jenter er mer forfengelige enn det gutter er, og det skal gutter være stolte over. En gutt skal selvfølgelig få lov til å sminke seg, og gå med skjørt/kjole også, for den saks skyld. Akkurat det sier litt om blant annet personligheten hans; du vet for eksempel at en gutt med sminke ikke har spilt fotball siden han var sju og at en stor del av vennekretsen hans sannsynligvis er jenter (untatt i tilfelle av satanister som sminker seg litt, men dem holder jeg meg unna likevel).
|
Skrevet: Søn 19 Des 2004, 12:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
fungi skrev: | det er sånn at jenter er mer forfengelige enn det gutter er, og det skal gutter være stolte over. En gutt skal selvfølgelig få lov til å sminke seg, og gå med skjørt/kjole også, for den saks skyld. Akkurat det sier litt om blant annet personligheten hans; du vet for eksempel at en gutt med sminke ikke har spilt fotball siden han var sju og at en stor del av vennekretsen hans sannsynligvis er jenter (untatt i tilfelle av satanister som sminker seg litt, men dem holder jeg meg unna likevel). |
Hvordan vet du at en gutt som sminker seg ikke har spilt fotball siden han var sju? Det der er bare utslag av stereotypiske ideer man har, som ikke trenger ha noe med virkeligheten å gjøre.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 19 Des 2004, 14:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

|
Glahn skrev: | fungi skrev: | det er sånn at jenter er mer forfengelige enn det gutter er, og det skal gutter være stolte over. En gutt skal selvfølgelig få lov til å sminke seg, og gå med skjørt/kjole også, for den saks skyld. Akkurat det sier litt om blant annet personligheten hans; du vet for eksempel at en gutt med sminke ikke har spilt fotball siden han var sju og at en stor del av vennekretsen hans sannsynligvis er jenter (untatt i tilfelle av satanister som sminker seg litt, men dem holder jeg meg unna likevel). |
Hvordan vet du at en gutt som sminker seg ikke har spilt fotball siden han var sju? Det der er bare utslag av stereotypiske ideer man har, som ikke trenger ha noe med virkeligheten å gjøre. |
Ikke helt, fordi man ikke slipper helt inn på det lokale fotballaget når man sminker seg, hvilket gir at han gjerne blir utestengt av guttene som har slike ideer, og dermed får mange jentevenner. dette gjør personligheten til vedkommende sterkt preget av jenter: feminin. Jeg snakker selvfølgelig om gutter på min alder her, det kan godt hende at man finner ut at man kler sminke godt over tjue, og da kan man godt ha spilt fotball hele livet.
|
Skrevet: Søn 19 Des 2004, 19:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Jeg vet ikke hvordan det er andre steder, men alle guttene jeg vet om som sminker seg er minst 18-19 år, helst litt over 20... Muligens fordi folk lettere aksepterer at folk er som de vil når man er litt eldre?
Når man er yngre er det vanskeligere å bryte ut av normalen, sikkert derfor det ikke er så mange yngre gutter som sminker seg.
Tror jeg...
Jeg synes også det er skikkelig teit at det virker som om folk flest tror at dersom en gutt sminker seg, betyr det at han er homo. Idiotisk er det. Da kan man like gjerne påstå at dersom en gutt liker å gå i tettsittende klær, og ha gele i håret, så er han homo... *fnyse*
|
Skrevet: Søn 19 Des 2004, 19:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

|
Helt enig, han er ikke homo av den grunn. Men han ER mer feminin. En person som går i tettsittende bukser er ikke så glade i ballene sine, som faktisk har godt av bukser med lavt skritt, at han ikke ofrer dem for forfengelighet. Og hvis det ikke er det en gang, vel, denne personen er enten homo, eller han trenger en maskulin jente.
|
Skrevet: Søn 19 Des 2004, 19:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Her har man nyanserte syn på ting, ja...
Hva er egentlig definisjonen på hva som er maskulint og hva som er feminint? Er ikke noe som er sort-hvitt det der. Folk har sine stereotype ideer, men når man begynner å se litt på hvordan folk faktisk er, så bare faller det hele sammen.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 19 Des 2004, 20:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Jeg kjenner en fyr som er vel ikke spesiellt femi, han spiller fotball, driver med boksing, og løper rundt i skauen med vennene sine og skyter dem med softgun. Han er også glad i jenter. Men, om jeg drar på byen med ham og ber ham sminke seg så har han ingen problemer med det.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Søn 19 Des 2004, 22:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
|
sharee skrev: | Jeg kjenner en fyr som er vel ikke spesiellt femi, han spiller fotball, driver med boksing, og løper rundt i skauen med vennene sine og skyter dem med softgun. Han er også glad i jenter. Men, om jeg drar på byen med ham og ber ham sminke seg så har han ingen problemer med det. |
Hvorfor skulle du be en gutt om å sminke seg? 
|
_________________ Same old scenario, same old rain
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Tir 21 Des 2004, 01:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Crash_O skrev: | sharee skrev: | Jeg kjenner en fyr som er vel ikke spesiellt femi, han spiller fotball, driver med boksing, og løper rundt i skauen med vennene sine og skyter dem med softgun. Han er også glad i jenter. Men, om jeg drar på byen med ham og ber ham sminke seg så har han ingen problemer med det. |
Hvorfor skulle du be en gutt om å sminke seg?  |
Hvorfor ikke?
Ting blir litt mer interessante når man gjør noe litt uvanlig, og interessante ting er mye morsommere. Dessuten, om jeg skal ha det klinet i ansiktet kan da han også ha det.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tir 21 Des 2004, 19:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
sminke er for jenter og skuespillere.. hvorfor fucke opp med tradisjonen og normalen på det området også??
dessuten; hvilke områder er det en gutt "trenger" sminke for å utheve? Er det ikke derfor jenter bruker sminke? For å markere øynene bedre, for å få rødere, fyldigere lepper? osv osv.
Hva skulle en gutt gjort med sminken?
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 00:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Til for eksempel å sjule kviser og arr og uren hud...
|
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 00:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
Ronja skrev: | Til for eksempel å sjule kviser og arr og uren hud... |
seriøst da? er ikke det litt eh.. lame å gjøre sånn? Skjønner helt klart funksjonen da.. hadde sikkert kunne blitt noen prosent penere i ansiktet av det der jeg oxo.. men blir ikke renere i huden av å dekke det til. Jeg liker meg selv slik jeg er. og heldigvis gjør dama oxo det. Brunkrem? Dekkstift?
Skal man virkelig?
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 10:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Crash_O skrev: | Ronja skrev: | Til for eksempel å sjule kviser og arr og uren hud... |
seriøst da? er ikke det litt eh.. lame å gjøre sånn? Skjønner helt klart funksjonen da.. hadde sikkert kunne blitt noen prosent penere i ansiktet av det der jeg oxo.. men blir ikke renere i huden av å dekke det til. Jeg liker meg selv slik jeg er. og heldigvis gjør dama oxo det. Brunkrem? Dekkstift?
Skal man virkelig? |
Hvorfor ikke? man kan da få lov å gjøre det av samme grunn som jentene, nemlig for å føle seg bedre med seg selv, og mer attraktiv! Man blir jo mye mer selvsikker, og dermed ofte åpnere/hyggeligere/mer sosial, om man er trygg på seg selv..
Ikke no homofilt ved det..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 12:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
ønskemestern skrev: | Crash_O skrev: | Ronja skrev: | Til for eksempel å sjule kviser og arr og uren hud... |
Skal man virkelig? |
Hvorfor ikke? man kan da få lov å gjøre det av samme grunn som jentene, nemlig for å føle seg bedre med seg selv, og mer attraktiv! Man blir jo mye mer selvsikker, og dermed ofte åpnere/hyggeligere/mer sosial, om man er trygg på seg selv..
Ikke no homofilt ved det.. |
tja jo.. ser poenget ditt. Skjønner greia.. stusser bare på om jeg vil føle meg vel med å bruke dekkstift. Kanskje jeg skal gi det et forsøk? hihi.. moro
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 12:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Har brukt ørlite dekkstift ved noen bittefå anledninger, eksempelvis over store, røde kviser.. Tro meg, du glemmer fort sminka, men husker hvor kjekk du plutselig er.. 
|
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 12:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
ønskemestern skrev: | Har brukt ørlite dekkstift ved noen bittefå anledninger, eksempelvis over store, røde kviser.. Tro meg, du glemmer fort sminka, men husker hvor kjekk du plutselig er..  |
*skrive ned på handlelista*
hvor finner jeg dette? apoteket?
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 13:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
ønskemestern skrev: | Har brukt ørlite dekkstift ved noen bittefå anledninger, eksempelvis over store, røde kviser.. Tro meg, du glemmer fort sminka, men husker hvor kjekk du plutselig er..  |
hvor finner jeg dette? apoteket?
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 13:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Neeei!
I sminkeavdelingen på Hennes!
Eller på sånn Vita eller parfymeri ol..
|
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 13:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
Ronja skrev: | Neeei!
I sminkeavdelingen på Hennes!
Eller på sånn Vita eller parfymeri ol.. |
oki. takk 
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 13:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Crash_O skrev: | ønskemestern skrev: | Har brukt ørlite dekkstift ved noen bittefå anledninger, eksempelvis over store, røde kviser.. Tro meg, du glemmer fort sminka, men husker hvor kjekk du plutselig er..  |
hvor finner jeg dette? apoteket? |
Jeg vet ikke, jeg stal Ronja sin.. 
|
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 14:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |