|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Hvis han liker det så er jo mannen pervers... 
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Søn 22 Feb 2004, 14:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
eller bare så dypt misfornøyd med sin egen situasjon at han ikke finner noen annen løsning enn å like det?
|
Skrevet: Søn 22 Feb 2004, 14:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Ja fyren er jo rimelig maktesløs, eneste mulighet er jo å abdisere, men hva skal han da finne på...få seg jobb?
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Søn 22 Feb 2004, 14:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
meine hüter skrev: | fordi politikerene har det så travelt(selv om de ikke gjør noe har de det travelt) må noen andre representere landet, være ett intetgjørende symbol. |
Vel - bare delvis riktig. Det du beskriver er en del av oppgavene til en statsleder. Ifølge den opprinnelige parlamentarismen skulle den utøvende makt fordeles mellom kongen og regjeringen. Denne fordelingen finner vi i relativt rendyrket tilstand i flere europeiske land, men da fordelt mellom regjering og folkevalgt statsoverhode (f.eks. president).
Her i landet har kongen nesten ingen oppgaver igjen, på grunn av at han ikke er demokratisk valgt. I stedet har en del av statsledermakten blir skjøvet over på regjeringen. Og det fungerer vel på et vis, mest fordi vi er vant til det og har lært oss å tilpasse det. Likevel vil jeg hevde at monarkiet vårt er en levning fra attenhundretallet, og at vi trolig ville være bedre tjent med en annen statsordning.
Republikk er tingen.
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Søn 22 Feb 2004, 15:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Ja, jeg er på mange måter enig, monarkiet er en anakronisme som har overlevd seg selv på grunn av tradisjon...
|
Skrevet: Søn 22 Feb 2004, 15:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Men det norske kongehuset gjør faktisk en formidabel jobb med å skape PR for Norge i utlandet. De promoterer norsk industri, næringsliv og samfunn ovenfor mulige utenlandske markeder svært, svært godt. Netto så tjener kongehuset inn flere ganger sin apanasje på denne måten.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 22 Feb 2004, 21:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Glahn skrev: | Men det norske kongehuset gjør faktisk en formidabel jobb med å skape PR for Norge i utlandet. De promoterer norsk industri, næringsliv og samfunn ovenfor mulige utenlandske markeder svært, svært godt. Netto så tjener kongehuset inn flere ganger sin apanasje på denne måten. |
Det er kanskje en sannhet, men man skal ikke se bort fra at andre løsninger muligens kunne vært enda mer lønnsomme i så henseende...
|
Skrevet: Man 23 Feb 2004, 15:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Alt er mulig, men jeg har allikevel mine tvil om en president ville klare å gjøre den samme jobben. Presidenter byttes ut med jevne mellomrom, kongehuset er ganske stabilt og bestandig, og representantene for det rekker å bli mye mer velkjente, bedre profilerte.
Svakheten er selvfølgelig også at kongelige ikke byttes ut like ofte. Sverige er jo for eksempel noe belemret med en konge som ikke akkurat har ordet i sin makt, med alt det medfører.
|
Skrevet: Man 23 Feb 2004, 20:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
hmm... skjønner hva du sikter til, men siden ordene blir lagt i munnen på våre representanter burde de jo klare jobben sin fint! og det greier de vel som oftest, borsett fra når replikklagerene ikke har gjort jobben sin
|
Skrevet: Ons 25 Feb 2004, 11:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Skjønt noen kongelige trenger mer hjelp med replikkene sine enn andre 
|
Skrevet: Ons 25 Feb 2004, 18:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
eksempel karl gustav.. men de har aldri vært spesielt begavede grunnet innavl i kongekretsene (søskenbarnsekteskap osv)
|
Skrevet: Tor 26 Feb 2004, 13:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Monarki er for meg (så og si)synonymt med følgende:
:: Penger ut av vinduet (les: skyhøye apanasjer i hytt og gevær i tillegg til at nærmest alle utgifter dekkes utenom)
:: En skam for landet (les: i det siste; hennes 'kongelige'(hah.. right.) høyhet Mette Marit, Ari, og ikke minst Sven O.!)
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Lør 28 Feb 2004, 01:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
representasjon av landet, vi tjener på å sette norge på kartet!
jeg har heller ikke noe til overs for de!
|
Skrevet: Lør 28 Feb 2004, 01:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Oceanborn
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003 Innlegg: 335 Bosted: Safely away from the world...
|
Monarkiet overlever fordi det fortsatt har en funksjon og fordi den kongefamilien vi har nå har vært veldig ålreit. Den dagen det begynner å gå nedover, sitter mange klare til å avskaffe monarkiet. Dette vet kongefamilien, og den respekten dette medfører skinner gjennom i hvert eneste intervju (hvis en bare følger med).
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 12:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Oceanborn skrev: | Den dagen det begynner å gå nedover,.. |
Synes nå det har gått glatt nedoverbakke siden MetteMarit kom i bildet, jeg..
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 13:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
For ikke å snakke om Ari Behn 
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 13:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
tenkte på han å, han kom jo litt etter. gått jevnt nedover siden hennes kongelige 'høyhet'(bah! act like one!) MM.
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 14:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Hehe...også har vi jo Sven O. som lurer i kulissene 
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 14:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
må vel være ett av de mest patetiske og tragiske og stakkarslige mennesker i landet.. 
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 14:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Mette Marit brukte over 1 million skattepenger (var det ikke 1mill da? Vil ikke fare med falske påstander...) på klær.. Skjønner ikke at hun kunne gjøre det.. det er penger som kunne blitt brukt på noe viktigere...Syntes det var utrolig dårlig gjort ihvertfall... Og nå har jo også Marius fått egen stylist..
Leste i VG at Sven O, Cowboy Laila og Sputink skulle synge sammen.. Skjønner ikke hvem som kan ha fått denne ideen... *oppgitt*
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 15:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |