|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

Ble Medlem: 25 Apr 2004 Innlegg: 195
|
| QIQrrr skrev: |
Avsluttningsvis vil jeg si at jeg mer enn gjerne tar politiske og filosofiske debatter, men jeg tar de helst pÄ www.stemdlf.no under forutsetning av at man forholder seg til nettetikette og vanlig folkeskikk.
|
Jada, forumet hvor det man ikke klarer Ä svare pÄ blir slettet.
|
Skrevet: Sűn 29 Aug 2004, 18:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Hva var spÞrsmÄlet?
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Sűn 29 Aug 2004, 19:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
Weeeee aaare the chaaaampioooons...
Nei Êrlig talt. tenkeboks? det er tydeligvis dere som ikke tÄler kritikk. Jeg fikk en hel haug med dritt slengt mot meg, men klarte Ä holde meg i skinnet, gjorde jeg ikke? Med en gang en av dere fÄr litt kritikk sÄ er det rett ut. Tenkeboks ja.
|
_________________ Colorless green ideas sleep furiously (Noam Chomsky)
Skrevet: Sűn 29 Aug 2004, 19:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
| metaxa skrev: | | Jeg fikk en hel haug med dritt slengt mot meg, men klarte Ă„ holde meg i skinnet, gjorde jeg ikke? |
Nei det medfĂžrer ikke riktighet.
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Sűn 29 Aug 2004, 19:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Nei da sier vi det. Objektivister har jo alltid rett ettersom de vet hva som er virkelighet. SÄnn var det.
|
Skrevet: Sűn 29 Aug 2004, 19:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Ikke bli furten nÄ da...
|
Skrevet: Sűn 29 Aug 2004, 19:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
| QIQrrr skrev: | | (...)metaxa og Mr_Pin er vel de forumdeltagerne som best har benyttet seg av "fantastiske" ord, men bÄde jeg og endel av forumdeltagerne pÄ DLF's forum finner ofte meningene med disse fantastiske ord selvmotsigende.(...) |
Jeg regner med at folk sier fra hvis jeg skriver komplett uforstÄelig; det har jeg ennÄ til gode Ä hÞre. NÄr det skal vÊre sagt kan vi sikkert telle hyppigheten av fremmedord i mine og dine innlegg og sammenligne.
| QIQrrr skrev: | | (...) metaxa har gang pÄ gang vist at han ikke skjÞnner objektivismen. NÄr han i ren frustrasjon spammer DLF's forum med mer eller mindre uvesentlige pÄstander og konkluderinger (som er hinsides det akademika han ynder Ä assosieres til) sÄ blir det hele litt klÞnete. |
NÄ har det seg slik at man kan gÄ inn og lese de respektive innleggene. Det er ikke vanskelig Ä merke hvor faktakunnskapen sitter, og hvor logikken er tynnest. Jeg trekker nok helt motsatt konklusjon pÄ dette punktet. DLFs forum kryr av dÄrlige debatanter som prÞver Ä skjule kunnskapslÞshet og interlektuell latskap med hersketeknikker og andre usakligheter. Jeg skal ikke utelukke at det kommer et godt poeng til tider, men det er langt mellom dem.
| QIQrrr skrev: | | I tillegg forsÞker bÄde metaxa/taxa og Mr_Pin Ä latterliggjÞre forumet til DLF gjennom Ä gi inntrykk av at de har gÄtt seirende ut av en politisk diskusjon med DLF pÄ respektives eget nettsted. Samtidig appellerer de til fÞlelser for Ä vinne sympati gjennom ubegrunnede og subjektive pÄstander relatert til det faktum at de er utestengt fra DLF's forum. Faktum er at metaxa/taxa har kommet sÄ til de grader til kort at jeg vil anbefale en tur i tenkeboksen. |
NÄ har jeg pÄ ingen mÄte gÄtt seirende ut av noe, jeg fikk jo ikke mulighet til Ä fortsette argumentasjonen min. Det vi har merket, og villig pÄpeker er at liberalister, som i utgangspunktet burde vÊre de mest Äpne for frie meninger, ikke klarer Ä tollere andre meninger. Jeg appelerer ikke til fÞlelser jeg viser til at DLF har en side hvor de egentlig skal ha debatt, men hvor de heller sparker ut, skjeller ut og prÞver Ä latterliggjÞre alle som har meninger utenom bÞkene til Rand og Martinsen. Jeg kommer etter sigende til kort, noe som er lett Ä forstÄ, man kommer jo ikke langt med ett innlegg... Du bÞr prÞve Ä tenke utenfor boksen en gang i blandt Q, for Ä bruke en liten metafor.
| QIQrrr skrev: | Hva Mr_Pin har gjort siden han evner Ă„ bli bannet etter ett innlegg vites ikke, men etter Ă„ ha lest noen av reaksjonene skjĂžnner jeg godt at han ikke kan tas sĂŠrlig alvorlig.
(...)Ting taler ofte for seg selv...
Avsluttningsvis vil jeg si at jeg mer enn gjerne tar politiske og filosofiske debatter, men jeg tar de helst pÄ www.stemdlf.no under forutsetning av at man forholder seg til nettetikette og vanlig folkeskikk. |
Hvilke reaksjoner er det du tenker pÄ, jeg har bare skrevet Ún? Jeg skal innrÞmme at jeg etter Ä ha blitt bannet ikke var videre positiv til DLFs forum, men jeg stÄr for det jeg skrev. 'Debatten' pÄ DLfs forum er svÊrt ofte lavmÄls.
For enkelhets skyld kan jeg godt klistre inn mitt ene innlegg fra DLFs forum (fra innenriks/taxa):
| Jeg skrev: | | Ordbok.no skrev: | | altruisme - altru|isŽme -n (utt -u-i-; fr, laget av filosofen A. Comte, av autrui 'neste', av lat. alter 'annen') uegennytte, nestekjÊrlighet, mots egoisme | Det forekommer en utbredt missbruk av ordet altruistisk blandt objektivister. Man tillegger ordet ekstra betydninger det ikke har nemlig at uegenytten/nestekjÊrligheten mÄ gÄ pÄ bekostning (for ikke Ä si kritisk bekostning) av en selv, samt at den mÄ vÊre pliktbundet. Dette er rett og slett feil bruk av ordet. VÊrre ennÄ blir det nÄr man skal tillegge andre meninger de ikke har pÄ grunnlag av egne feildefinisjoner. | Per Anton RÞnning skrev: | | Denne filosofien [rasjonell egeninteresse] fÞrer selvsagt til betydelig velstand(...) | Dette er pÄ ingen mÄte et selvsagt faktum, det er en teori. |
DerpÄ fÞlger en del underlig argumentasjon, som jeg aldri fikk muligheten til Ä svare pÄ. Jeg kan pÄ ingen mÄte se at jeg bryter med noen folkeskikk.
| QIQrrr skrev: | | Hvis metaxa og Mr_Pin har noe Ä tilfÞye (noe de utvilsomt har) sÄ skal jeg svare dem pÄ DSFG siden de er bannet pÄ www.stemdlf.no |
Godt Ă„ hĂžre. 
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Sűn 29 Aug 2004, 22:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
CriticalMass
FrÀmling

Ble Medlem: 30 Aug 2004 Innlegg: 11
|
Jeg er meget glad for at Metaxa er utestengt fra DLF Forum. Jeg liker at folk er uenig med meg - og oppsĂžker mine fora for Ă„ diskutere. Dette blir velkommet av meg - og det er min oppfatning at det velkommes av DLFs moderatorer.
Men Taxa (aka metaxa) oppfÞrte seg som en gal elefant pÄ glassmagasinet. Han hadde drÞssevis av innlegg pÄ sÊrdeles kort tid - og slang drit etter sine meddebattanter som ikke hadde gÄtt i det virkelige liv.
All den respekt jeg hadde for Metaxa tidligere forduftet etter noen dager - og jeg er svÊrt glad for at han forsvant. Jeg hÄper - og med god grunn - til at han her ikke har samme stil.
|
Skrevet: Man 30 Aug 2004, 18:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
| CriticalMass skrev: | | (...)Men Taxa (aka metaxa) oppfÞrte seg som en gal elefant pÄ glassmagasinet. Han hadde drÞssevis av innlegg pÄ sÊrdeles kort tid - og slang drit etter sine meddebattanter som ikke hadde gÄtt i det virkelige liv. |
For Ä hente litt fra globaliseringstrÄden :
| CriticalMass skrev: | | Men dette forstÄr vel ikke en sosialist som deg: som helst ser at terrorgrupper forpurrer andres frihet og velferd med vold og blod. |
Var det noen som nevnte stein og glasshus i samme setning? Noe med Ă„ kaste... Crit, hold et minimum av saklighet dette er ikke DLFs forum...
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Man 30 Aug 2004, 21:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
CriticalMass
FrÀmling

Ble Medlem: 30 Aug 2004 Innlegg: 11
|
JÞss... trÄkket i salaten fÞrste gang hva
Point taken...
|
Skrevet: Man 30 Aug 2004, 22:12 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Debatten om meg paagaar fortsatt under traaden 'taxa':
| Vegard Martinsen skrev: |
Dessuten var ikke Þnsket om Ä stenge taxe ute begrunnet med at han var uenig, det var begrunnet med at han har en totalt forskjellig epistemologi, ikke ser ut ti lÄ vÊre i stand til Ä ta til seg elementer av en rasjonell epistemologi, og hadde et gjennomsnitt pÄ ca 60 innlegg per dÞgn.
|
Her innroemmer VM at grunnen til at jeg ble bannet delvis var fordi jeg var uenig med ham. At jeg ikke skal vaere i stand til aa ta meg til elementer av en rasjonell epistemologi er et typisk utsagn fra en objektivist, og betyr det samme som at syns du er en komplett idiot som ikke mener det samme som ham.
Andre usaklige ting kan leses her (merk at han ikke gir meg muligheten til aa svare ham paa disse tingene.):
http://www.eiai.org/dlf/viewtopic.php?p=4994#4994[/quote]
|
Skrevet: Tor 02 Sep 2004, 18:03 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
| metaxa skrev: | Debatten om meg paagaar fortsatt under traaden 'taxa':
|
Vel, det er ingen som har postet pÄ et par-tre dager...
|
Skrevet: Tor 02 Sep 2004, 18:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Nevertheless, interessant avhandling fra VM. Jeg regner med at han har tid til alt dette mens han sitter bak byrÄkratskrivebordet sitt og flytter pÄ papirer?
|
Skrevet: Tor 02 Sep 2004, 20:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
| metaxa skrev: | | ...byrÄkratskrivebordet sitt og flytter pÄ papirer? |
VM er ikke ansatt i statsforvaltningen...
|
Skrevet: Tor 02 Sep 2004, 20:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Han jobber vel fortsatt i det selskapet som driver med forskning pÄ videreutdanning for voksne. Dette selskapet ble skilt ut fra staten for et par Är siden, men selskapet er fortsatt fullfinansiert av staten, sÄ vidt jeg vet. Dermed sitter Martinsen med de stjÄlne skattepengene han klager over i sin egen lomme.
|
Skrevet: Fre 03 Sep 2004, 01:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Det ville vÊrt galt av Martinsen hvis han jobbet i eksempelvis skatteetaten. Imidlertid er hans arbeide av pedagogisk karakter, noe jeg ikke finner moralsk beklagelig pÄ noen som helst mÄte...snarere tvert imot...
|
Skrevet: Fre 03 Sep 2004, 01:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Jeg synes det virker litt merkelig at han klager over at staten krever inn sÄ mye penger som gÄr bÄde hit og dit, og at han selv blir betalt av slike midler.
Jeg trodde dessuten at DLF var i mot statlige utdanningsinstitusjoner, herunder institusjoner av pedagogisk karakter.
|
Skrevet: Fre 03 Sep 2004, 23:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Metaxa, du kan bedre enn dette... Hvor Martinsen jobber... Hvem bryr seg? Du burde ha bedre ting Ä kaste bort tiden enn Ä diskutere slikt... HÄper jeg i allefall... 
|
Skrevet: Lűr 04 Sep 2004, 17:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Jeg har ikke brukt mye tid pÄ det, tro meg. jeg synes allikevel det er verdt en tanke eller to.
|
Skrevet: Sűn 05 Sep 2004, 22:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
| metaxa skrev: | | Jeg har ikke brukt mye tid pÄ det, tro meg. jeg synes allikevel det er verdt en tanke eller to. |
Du har kanskje ut i fra disse tankene blitt pÄminnet om ordtaket "bare gjÞr som jeg sier, ikke gjÞr som jeg gjÞr"?
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Man 06 Sep 2004, 16:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |