|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Det finnes utallige mange forskjellige mÄter Ä vÊre vakker pÄ. SÄ mye er sikkert.
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Sűn 15 Aug 2004, 20:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Dagens skjĂžnnhetsidealer burde falle snart.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Sűn 15 Aug 2004, 21:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
Det er nettopp det jeg syns og.
Jeg mener, fĂžr var det en grunn til at idealet var slikt det var.
Det var jo ikke alle som hadde like mye med mat, sÄ det og vÊre lubben var jo...ektremt heldig.
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du gÄr inn for det. K thx bai~
Skrevet: Sűn 15 Aug 2004, 22:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

|
Det er faktisk mange mennesker som ikke har noen forutsetninger for Ä nÄ dagens idealer. NÄr de finner ut at ingenting funker for dem er det mange som fÞler seg mislykket og det burde ingen fÞle seg.
Man burde trene fordi det fĂžles bra, ikke fordi man vil se bedre ut.
|
Skrevet: Sűn 15 Aug 2004, 22:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
|
Det er ikke bra Ă„ sammenligne seg med andre. Men man gjĂžr det likevel.
|
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Man 16 Aug 2004, 14:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004 Innlegg: 286 Bosted: Akershus
|
springwillow skrev: | Det er ikke bra Ă„ sammenligne seg med andre. Men man gjĂžr det likevel. |
Vil vel si at det kommer litt ann pÄ hva du sammenligner og hvilke mÄl/meninger du har ved sammenligningen 
|
Skrevet: Man 16 Aug 2004, 19:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
SecretWindancer skrev: | QIQrrr skrev: | De som definerer skjÞnnhet er stort sett homofile moteskapere...dette er utelukkende en observasjon og ikke en forklaring pÄ galskapen.
Kvinner, etter min mening, skal vÊre frodige, myke og deilige Ä ta pÄ  |
Men..Men, hvor gÄr grensa?
hvor frodig kan man vĂŠre? |
Ved et punkt begynner det Ä bli helsefarlig, det bÞr man i allefall unngÄ. Eller hvis det blir en fysisk belastning. Ellers bÞr man legge mer vekt pÄ Ä vÊre i god form enn pÄ gode former.
Miss univers jentene er jo himmla langt unna Ä vÊre verdens peneste, de har jo skjeldent ett sÊrtrekk mellom seg! SÞte nok jenter, men hele greia fÄr dem til Ä framstÄ som mindre inteligente barbiedukker...
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Man 16 Aug 2004, 23:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, KarmĂžy
|
Ănskemestern skrev: | SecretWindancer skrev: | Det er kanskje bare en tennĂ„rings sak det der med at man skal vĂŠre sĂ„ tynn? NĂ„r gutter ser pĂ„ jenter mener jeg =P | Det er egentlig ikke det engang.. Min overbevisning gĂ„r ut pĂ„ at vi gutter er like skadet av kvinneidealet som det dere jenter er. Vi ser de samme plakatene og filmene, og blir underbevisst derfor ogsĂ„ overbevist om at kvinne skal ha store pupper, smalt liv, brede hofter og sprettrumpe. |
jeg nekter Ä tro at plakater og andre medier klarer Ä pÄvirke meg og min smak nÄr det gjelder jenter. Det blir nesten som jeg har nevnt fÞr i andre temaer; Hvorfor mener vi at disse plakatene og mediene pÄvirker oss i sÄ stor grad, som du nevner her, men nÄr et dataspill eller en film fÄr skyld i at en guttunge drepte flere av sine venner, fordi han ble pÄvirket av innholdet, sÄ sier de fleste at dette er sprÞyt.
Jeg veit hva jeg liker hos ei dame, jeg fÞler nÄr jeg blir tiltrukket og hvorfor, og det er IKKE fordi jeg vet hva som er "rett" Ä bli tiltrukket av..!
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Man 16 Aug 2004, 23:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
SelvfÞlgelig pÄvirkes vi av det hele, men spÞrsmÄlet er hvor mye og pÄ hvilken mÄte. Noen har sine "idoler" som de forsÞker Ä etterleve i alt, andre tar fullstendig avstand fra det og gjÞr det stikk motsatte, andre ser alt sammen, trekker litt pÄ skuldrene, og tenker ikke sÊrlig mer over det.
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Tir 17 Aug 2004, 08:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Audi
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mai 2003 Innlegg: 128 Bosted: Bergen
|
jeg tror at vi blir pÄvirket uansett hvordan vi egentlig reagerer pÄ det... noen er bare mer mottagelig for denne pÄvirkningen..
om jeg sitter og spiller spill dagen lang sÄ blir jeg pÄvirket av det, ikke nÞdvendigvis sÄnn at jeg blir voldelig, men det pÄvirker jo litt... kanskje jeg ikke lenger syns at vold er sÄ ille, at jeg ikke klarer Ä skille spill fra virkligheten...
sÄnn er det jo med disse idealene vÄre ogsÄ... jeg blir da pÄvirket av alle jeg ser pÄ, bestemmer meg for hvem jeg liker og ikke liker.. vi blir jo pÄvirket av alt vi ser og gjÞr!
alle disse reklameplakatene(og lignende) pÄvirker meg ogsÄ, helt klart... ikke nÞdvendigvis sÄnn de vil.. jeg slanker meg ikke pga plakatene.. av og til forestiller jeg meg at det er mer tvertom.. pga alle disse tynne modellene har jeg bestemt meg for at jeg skal nyte maten jeg spiser... dersom den er god...
|
_________________ AAAAAAAAAAAAAAANGST
Skrevet: Tir 17 Aug 2004, 14:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

|
Hater idealpresset som media og mennesker generellt utsetter andre for. Hater Ä fÞle meg mislykket fordi jeg ikke er 1,70 hÞy og 40 kilo, hater det faktum at jeg blir paranoid hver gang jeg ser et menneske som passer sÄnn nogenlunde inn i idealene.
Men det jeg hater mest med dagens idealer er at fantastiske flotte mennesker fÄr selvtillitten sin Þdelagt fordi de ser spikktynne modeller overalt og tror at fordi de ikke ser sÄnn ut, er de ikke like mye verdt.
|
Skrevet: Ons 18 Aug 2004, 21:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
|
Haaa skrev: | springwillow skrev: | Det er ikke bra Ă„ sammenligne seg med andre. Men man gjĂžr det likevel. |
Vil vel si at det kommer litt ann pÄ hva du sammenligner og hvilke mÄl/meninger du har ved sammenligningen  |
Du vet, sÄnn "hun er mye penere enn meg, hun mye penere enn meg og hun er mye penere enn meg."
Enkelt og greit.
|
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Tir 24 Aug 2004, 20:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter: