DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Skal homofile fÄ lov til Ä adoptere?

Ja
70%
 70%  [ 22 ]
Nei
9%
 9%  [ 3 ]
Kanskje pÄ sikt
19%
 19%  [ 6 ]
Vet ikke
0%
 0%  [ 0 ]

Antall stemmer : 31

Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Homofile - skal de fÄ lov til Ä adoptere?
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 3 [44 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
maria skrev:
BB, du er ikke heterofil fordi foreldrene dine er det. Du er FØDT heterofil. Uansett hvilke verdier du er oppvokst med, vil ikke disse kunne forandre pÄ legningen din.

tsk tsk, det var ikke det jeg mente, vĂžtt. Det er visse kulturelle forskjeller mellom homofile par og heterofile par..

InnleggSkrevet: Man 02 Aug 2004, 11:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
BagBiter skrev:
tsk tsk, det var ikke det jeg mente, vĂžtt. Det er visse kulturelle forskjeller mellom homofile par og heterofile par..

Det er sikkert visse kulturelle forskjeller pÄ meg og deg ogsÄ... Hvor vil du henn med dette?

InnleggSkrevet: Tor 05 Aug 2004, 15:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Findus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004
Lurer pÄ hvilken dokumentasjon folk tok i bruk nÄr likestillingskampen kom virkelig i gang.
MÄtte man dokumentere at kvinner var like mennesklige og bra som menn og ikke underkastet.
Tviler litt pÄ det.

Dokumetering av at homofile par er gode foreldre er jo helt idiotisk.
Vi lever i et sÄkalt fordomsfritt samfunn hvor ingen skal dÞmmes ut i fra sin religion, synspunkt eller legning, og sÄ mÄ det dokumenteres at personer uten heterofil legning er likestilt de med heterofil legning.

Det er vell en del personer som burde stikke hodet sitt opp fra bensinkanna litt.

InnleggSkrevet: Fre 06 Aug 2004, 11:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Findus skrev:
Lurer pÄ hvilken dokumentasjon folk tok i bruk nÄr likestillingskampen kom virkelig i gang.
MÄtte man dokumentere at kvinner var like mennesklige og bra som menn og ikke underkastet.
Tviler litt pÄ det.

Vi lever i et sÄkalt fordomsfritt samfunn hvor ingen skal dÞmmes ut i fra sin religion, synspunkt eller legning, og sÄ mÄ det dokumenteres at personer uten heterofil legning er likestilt de med heterofil legning.

Det er vell en del personer som burde stikke hodet sitt opp fra bensinkanna litt.

My point exactly Smile

InnleggSkrevet: Fre 06 Aug 2004, 17:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003
Helt enig med maria og Eyden her.

Hvis noen i det hele tatt skulle nektes Ă„ adoptere burde det jo vĂŠre heterofile foreldre.

Jeg kjenner forÞvrig en hel del homofile og de har alle heterofile foreldre, sÄ jeg tviler pÄ at det er en Ärsakssammenheng der.

Og det er jo typisk Ä si slike ting som Spiralis gjÞr, at det ikke foreligger nok dokumentasjon. Slike uttalelser bidrar etter mitt syn kun til Ä forsterke de fordommer som finnes mot homofile. Jeg har alltid ment at bevisbyrden ligger hos den som tiltaler, i dette tilfellet de som mener at homofile ikke er egnet til Ä oppdra barn. Hvis ikke de kan grave fram dokumentasjon pÄ at dette er tilfelle, noe jeg ser pÄ som veldig usannsynlig, ser jeg ingen grunn til Ä nekte homofile Ä adoptere.

Og dette med kulturelle forskjeller er jo helt forkastelig!!! Noe nÊrmere diskriminerende holdninger kan man vanskelig komme. PÄ tide tenke litt pÄ det man sier.

InnleggSkrevet: Man 09 Aug 2004, 15:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
En homofil jeg traff pÄ lÞrdag, mente at de konservative hadde rett.. han var "selvfÞlgelig enig i at homifili er totalt unaturlig! man trenger jo ikke studere kropp lenge for Ä se hvilke to kjÞnn som hÞrer sammen.."

Noe Ä tenke pÄ..?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tir 10 Aug 2004, 07:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Findus skrev:

NÄ er det vel ikke denne dokumentasjonen barneombudet ba om. Det var vel dokumentasjon pÄ hvordan det Ä ha homofile foreldre hadde enn innvirkning pÄ barn...

Men det ser ikke ut som om folk leser det de svarer pÄ Wink

InnleggSkrevet: Tir 10 Aug 2004, 07:43
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

spiralis skrev:
Findus skrev:

NÄ er det vel ikke denne dokumentasjonen barneombudet ba om. Det var vel dokumentasjon pÄ hvordan det Ä ha homofile foreldre hadde enn innvirkning pÄ barn...

Og hvordan skal det kunne dokumenteres om ikke homofile har barn? Og om homofile har barn pÄ andre mÄter, hvorfor kan de ikke adoptere?

InnleggSkrevet: Tir 10 Aug 2004, 21:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
spiralis skrev:
Findus skrev:

Kvifor skal det Ä ha homofile foreldre har stÞrre innverknad pÄ barn enn Ä til dÞmes ha blonde foreldre? Ungar finn noko Ä mobbe for uansett om dei har lyst til Ä mobbe nokon.

InnleggSkrevet: Ons 11 Aug 2004, 11:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Findus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

spiralis skrev:
Findus skrev:

Det er helt irrelevant hvilken dokumentasjon barneombudet ba om.
Poenget er at man automatisk regner homofile som mindreverdige med slike idiotiske krav. NÄr vi fÞrst er i gang mÄ vi vell nesten fÄ framlagt hvordan barn blir pÄvirket av en familie som kanskje vil skilles en gang, det pÄvirker barnet det sÄ la for all del alle som adopterer barn skrive en kontrakt som sier at de er dÞnn nÞdt til Ä late som de elsker hverandre til barnet eller de er dÞde.
Og hva med pÄvirkningen man fÄr av at barnet ikke har sÞsken, det vil ogsÄ pÄvirke barnet.
Hva med at familien mÄ vÊre mÞnster familien, adoptere 2,1 barn nÄr man skal adoptere, ha en gjennomsnittsinntekt, gjÞre vanlig fritissysler osv osv.

Helt klart at det er absolutt sjanser for at det vil vÊre litt merkelig for et barn Ä ikke ha en mor, men det er fint lite garanti for at et barn fÄr en mor om det har heterofile foreldre. Men vi kan ikke tenke slik, det er ogsÄ en fin sjanse for at barnet fÄr en kjempe oppvekst.

Jeg er enig at homofili ikke er like naturlig som heterofili, det ser man jo ganske fort pÄ hva som trengs for forplantning.
Men folk mÄ selv fÄ "velge" sin legning og alle som er skikket bÞr fÄ adoptere.

Og joda jeg leste hva jeg svarte pÄ.

InnleggSkrevet: Lűr 14 Aug 2004, 10:55
Audi
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mai 2003
spiralis skrev:
Fordi det er snakk om barn? Man pleier Ä ha litt stÞrre vilje til Ä bedrive forsÞk pÄ voksne mennesker enn pÄ barn. Jeg forstÄr ikke at folk kan mene homofile skal fÄ adoptere uten at man har noe som helst kunnskap om hvordan dette virker pÄ barna. Og hvis det finnes, objektiv kunnskap, sÄ bÞr noen fÄ den kunnskapen til barneombudet.

kanskje vi skulle prÞve det ut pÄ voksne fÞrst? ville det hjulpet? la et par homofile adoptere en voksen...og dokumentere hvordan det gÄr...

InnleggSkrevet: Sűn 15 Aug 2004, 23:06
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

'Du er dum'-arrgumentasjon fĂžrer ingen vei...

Dette er tatt litt ut av lÞselufta, men jeg mener Ä ha hÞrt at sannsynligheten for at homofile par skiller lag er stÞrre enn for hetrofile (ikke at 50% er noe godt tall). Og siste jeg hÞrte noe om det fikk ikke enslige adoptere, man mÄtte vÊre samboere/gift. Dette er en mulig Ärsak til barneombudets skepsis.

Hvor mange av dere hadde latt avgjÞrelser blitt tatt uten Ä hÞre pÄ ekspertene nÄr det kommer til Ä bygge en bro, designe en skyskraper? Hvorfor er dere da sÄ kjappe med Ä bortforklare en av ekspertenes uttalelser om akkurat dette?

InnleggSkrevet: Man 16 Aug 2004, 08:34
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
spiralis skrev:
'Du er dum'-arrgumentasjon fĂžrer ingen vei...

Dette er tatt litt ut av lÞselufta, men jeg mener Ä ha hÞrt at sannsynligheten for at homofile par skiller lag er stÞrre enn for hetrofile (ikke at 50% er noe godt tall). Og siste jeg hÞrte noe om det fikk ikke enslige adoptere, man mÄtte vÊre samboere/gift. Dette er en mulig Ärsak til barneombudets skepsis.

Hvor mange av dere hadde latt avgjÞrelser blitt tatt uten Ä hÞre pÄ ekspertene nÄr det kommer til Ä bygge en bro, designe en skyskraper? Hvorfor er dere da sÄ kjappe med Ä bortforklare en av ekspertenes uttalelser om akkurat dette?

Kven er det som er "ekspertar" pÄ om homofile fÄr adoptere eller ikkje dÄ? Og korleis kan ein fÄ forska pÄ det om dei ikkje fÄr lov til Ä adoptere?

InnleggSkrevet: Man 16 Aug 2004, 11:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004
Jeg tenkte pÄ, hvor dumt det egentlig hÞres ut.
Jeg mener, greit nok, et homofilt par bÞr kanskje fÄ lov til og ADOPTERE ja.
Men tenk pÄ hvor utrolig leit det vil bli for barnet og for eksempel ikke ha en mor, eller en far.
Man mister jo noe. Det vet alle som ikke har hatt en far eller mor i oppveksten.
Det er leit det.

InnleggSkrevet: Man 16 Aug 2004, 11:53
Findus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

SecretWindancer skrev:
Jeg tenkte pÄ, hvor dumt det egentlig hÞres ut.
Jeg mener, greit nok, et homofilt par bÞr kanskje fÄ lov til og ADOPTERE ja.
Men tenk pÄ hvor utrolig leit det vil bli for barnet og for eksempel ikke ha en mor, eller en far.
Man mister jo noe. Det vet alle som ikke har hatt en far eller mor i oppveksten.
Det er leit det.

Det argumentet blir litt vektlÞst nÄr skilsmisse prosenten er sÄpass stor som den er nÄ.

NÄr det gjelder og hÞre pÄ eksperter har jeg liten tro pÄ at det finnes noen eksperter som er ekspert pÄ noe som aldri er blitt utprÞvd.
Tror ikke det er noe mÄte vi kan "regne" oss fram til utfallet ved Ä la homofile adoptere uten Ä prÞve i praksis.

Selvsagt skjĂžnner jeg godt at man kunne startet et prĂžveprosjekt for Ă„ kartlegge litt av utfallet.
Men dette ville blitt svÊrt vanskeligt da man mÄ vente et helt liv for Ä vÊre sikker pÄ Ä ha fÄtt med seg eventuelle fÞlger.

InnleggSkrevet: Man 16 Aug 2004, 14:16
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

og i mellomtiden sitter barna i undergrunnskloakken i bucurest for aa holde paa varmen. og andre steder.

nei vettuhva, dette barneombudet har mye rart for seg.

At homofile skiller seg oftere enn heterofile ser jeg ikke pÄ som noe argument. Sannsynligheten for at foreldrene skiller lag er uansett til stede. Sitter adoptivmyndighetene og vurderer hvor stor sannsynligheten er for at paret skiller lag i hvert enkelt tilfelle? Dette blir helt absurd. Nei spirre, du fÄr komme med noe mer hÄndfast enn dette. tydeligvis har du ikke peiling pÄ hvorfor barneombudet mener det han mener.

InnleggSkrevet: Man 16 Aug 2004, 17:51
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Audi skrev:
spiralis skrev:
Fordi det er snakk om barn? Man pleier Ä ha litt stÞrre vilje til Ä bedrive forsÞk pÄ voksne mennesker enn pÄ barn. Jeg forstÄr ikke at folk kan mene homofile skal fÄ adoptere uten at man har noe som helst kunnskap om hvordan dette virker pÄ barna. Og hvis det finnes, objektiv kunnskap, sÄ bÞr noen fÄ den kunnskapen til barneombudet.

kanskje vi skulle prÞve det ut pÄ voksne fÞrst? ville det hjulpet? la et par homofile adoptere en voksen...og dokumentere hvordan det gÄr...

Hva hvis vi lar dem fÄ adoptere en valp eller en kattunge sÄ kan vi se om den blir miljÞskadet, eller mobbet... Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Man 16 Aug 2004, 23:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

NÄ vet tydligvis ingen av dere hvorfor barneombudet mener det han mener heller, sÄ diskusjonen er sÄnn sett bare BS.

Eksperter pÄ noe som ikke har vÊrt utprÞvd, veldig sant. Men nÄ snakket jeg om eksperter pÄ barn og rundt barn.

Men siden man kan foreslÄ endringer uten og dokumentere fordeler ved det, for sÄ Ä forlange at de som stÞtter at det er som nÄ skal dokumentere at det blir feil og foreta endringer, er for meg og dytte bevisbyrden over pÄ feil part.

InnleggSkrevet: Tir 17 Aug 2004, 11:34
theJack
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004
Rike foreldre!
Det er farlig det.
I de aller fleste tilfellene ender barna med Ä bli rike ogsÄ.

Mer alvorlig talt om det temaet:
Rike foreldre - bortskjemte barn i et miljÞ hvor mange mÄ klare seg med lite, det er mobbegrunnlag og kilde til evig misunnelse. Og de rike kan betale andre for Ä bry seg om barna deres. (Ikke det at jeg tror alle rike er noen drittsekker, skal bli rik selv, jeg.) Er det ikke det vi hÞrer da? Bortglemte vestkantbarn med penger til Ä kjÞpe litt mening til livet?

Homofili mÄ da vÊre mye vanskeligere Ä overfÞre pÄ sine barn.
Skadevirkningene kan da heller ikke vÊre sÄ lette Ä dokumentere.

Man mÄ jo ogsÄ regne med at noen av de homofile som kommer ut av homofile hjem ville blitt homofile ogsÄ hvis de hadde kommet ut av heterofile hjem.

Jeg skal bli en rik hetero, men barna mine skal slippe alle de fĂŠle pengene...

All good things are ducks
Og da kan du angre som en hest!

InnleggSkrevet: Tir 17 Aug 2004, 13:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

spiralis skrev:
NÄ vet tydligvis ingen av dere hvorfor barneombudet mener det han mener heller, sÄ diskusjonen er sÄnn sett bare BS.

Point well taken.
spiralis skrev:

Eksperter pÄ noe som ikke har vÊrt utprÞvd, veldig sant. Men nÄ snakket jeg om eksperter pÄ barn og rundt barn.

Og eksperten du refererer til synes det er bedre for barna Ă„ bli der de er enn Ă„ havne hos homofile fosterforeldre.
spiralis skrev:

Men siden man kan foreslÄ endringer uten og dokumentere fordeler ved det, for sÄ Ä forlange at de som stÞtter at det er som nÄ skal dokumentere at det blir feil og foreta endringer, er for meg og dytte bevisbyrden over pÄ feil part.

Her opptrer du som en vordende byrÄkrat. Poenget er at hvis homofile har lov til Ä oppdra barn, noe som de har, og det virker helt uproblematisk, sÄ ser jeg heller ikke noe problem i Ä la dem adoptere. Du mener bevisbyrden ligger hos de homofile, jeg mener bevisbyrden ligger hos byrÄkratene eller det sÄkalte barneombudet.

InnleggSkrevet: Tir 17 Aug 2004, 17:16
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 3 [44 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet