|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Ja, men det er jo tydeligvis det eneste som hjelper, så hvorfor ikke?
Poenget mitt var at det ikke er noen vits i å bryte inn i diskusjoner med at det er mye som er viktigere når vi faktisk mener dette er viktig, vis ikke hadde vi jo ikke diskutert det.
|
Skrevet: Lør 03 Jul 2004, 12:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
Ronja skrev: | Ja, men det er jo tydeligvis det eneste som hjelper, så hvorfor ikke?
Poenget mitt var at det ikke er noen vits i å bryte inn i diskusjoner med at det er mye som er viktigere når vi faktisk mener dette er viktig, vis ikke hadde vi jo ikke diskutert det. |
Du har rett. Jeg boeyer meg i stoevet.
|
_________________ Colorless green ideas sleep furiously (Noam Chomsky)
Skrevet: Lør 03 Jul 2004, 18:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Re: Røykeloven
QIQrrr skrev: | Nå har vi hatt røykeloven i noen uker og vi har fått et inntrykk av dens virkninger. Vår første opplevelse av disse kom da vi for et par uker siden besøkte en kafé som vi iblant stikker innom. Vanligvis er dette lokalet fylt av røyk og av øldrikkende ungdommer. Denne gangen var luften noenlunde ren, men det spesielle var at lokalet var tomt. Det var ikke et eneste menneske i lokalet, det lokalet som som regel var så fullt at det var vanskelig å få plass.
Ved nærmere ettersyn viste det seg at lokalet ikke var helt tomt: ved et bord innerst i lokalet satt det to personer. Men det viste seg at dette var betjeningen. |
I Kristiansand har lokalene der jeg pleier å være vært like fulle som før røykeloven, forskjellen er bare at flere sitter ute, men det er jo sommer.
|
Skrevet: Lør 03 Jul 2004, 18:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Røykeloven er deilig den. Endelig går det ant å puste på utestedene.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tir 13 Jul 2004, 21:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya

Ble Medlem: 09 Mai 2004 Innlegg: 71 Bosted: Oslo
|
Det blir nok mye mer gjennomtrekk på utestedene fra nå av. Folk kjøper en pils og går videre til neste sted. Steder som har inngangsbillett tror jeg blir helt slutt på. Jeg merka sist jeg var ute hvor tungvint det var å få tatt seg en røyk. Vi fikk beskjed om at vi måtte stille oss bakerst i køen igjen for å komme inn. Ble rimelig irritert for å si det sånn.
Det positive med røykeloven er vel at man dagen derpå ikke føler seg så vanvittig sår i halsen.
|
Skrevet: Man 26 Jul 2004, 12:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Jeg vil si det å måtte stille du bakerst i køen er en liten pris å betale for at andre rundt deg skal ha det greit, uten kvalme, vondt lukt og sneiper som blir veiva alle veier, og i tillegg til dette, fare for senere og mer alvorlige skalder.
|
Skrevet: Ons 28 Jul 2004, 09:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Nå lukter det intenst av parfyme, svette og oppkast på utesteder. Personlig synes jeg det er mer plagsomt. 
|
Skrevet: Lør 31 Jul 2004, 13:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
maria skrev: | Nå lukter det intenst av parfyme, svette og oppkast på utesteder. Personlig synes jeg det er mer plagsomt.  |
sjefsargument! 
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Lør 31 Jul 2004, 16:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Therese
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003 Innlegg: 622 Bosted: Larvik
|
*kose røykeloven*
|
Skrevet: Lør 31 Jul 2004, 17:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ønskemestern skrev: | maria skrev: | Nå lukter det intenst av parfyme, svette og oppkast på utesteder. Personlig synes jeg det er mer plagsomt.  |
sjefsargument!  |
Det er morsomt at jeg enda ikke har funnet noen virkelig gode agrumenter mot røykeloven.
Jeg har ikke merket dette som nevnes her, verken på utesteder (har ikke vært der så mye), cafeer eller resturanter.
Men å så farlig det lukter litt vondt av å til, hva med det at andre menneker utvikler kreft, det synes jeg betyr mer.
|
Skrevet: Søn 01 Aug 2004, 00:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Mon tro om røykeloven hadde blitt til om ikke røyking hadde vært påvist helseskadelig? Kanskje man heller måtte opprette en "irritasjonsparagraf, med lover som: Ikke rap eller promp på folk, ikke tiss i bassenget, ikke røyk i nærheten av ikkerøykere?
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Søn 01 Aug 2004, 17:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Det hadde nok ikke blitt noen lov om det ikke var helseskadelig for de som ikke røyket.
Det du sier mer burde man ikke trenge en lov for, det er normal høflighet som et hvert dannet menneske ikke gjør...... kanskje litt slemt å påstå at så mange røykere ikke er dannet, men det er dog min mening....
|
Skrevet: Søn 01 Aug 2004, 23:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
|
Hadde det vært noe stort problem å innføre bevilgnings løsning.
Da kunne man greit hatt kontroll med at ca 35% av uteplassene var røyke plasser og resten røykfrie. (Er det ikke noe sånt av norges befolkning som røyker).
Og det hadde vell også fungert greit med lovpålagt røykfrie plasser men mulighet for røykerom.
Og det artigste i denne saken er jo at dette ble gjort, offisielt sett, for servitørene, men spørreundersøkelser blant servitører tilbake til da dette var mere aktuelt viste at flertallet ikke ønsket den nye røykeloven.
Jeg er røyker selv men er ikke 100% i mot loven.
Synes det er litt godt med lokaler som ikke er fulle av røyk, men noen plasser lukter det nå usedvanlig kvalt av diverse andre lukter.
Personlig synes jeg røykerom ville vært en grei løsning.
|
Skrevet: Fre 06 Aug 2004, 11:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
det hadde jo vært festlig på små steder med bare et utested f.eks. alle røykerne stikker til nabobygda, og alle ikke-røykerne fra nabobygda kommer andre veien.
|
_________________ Colorless green ideas sleep furiously (Noam Chomsky)
Skrevet: Man 09 Aug 2004, 16:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Findus skrev: | Og det hadde vell også fungert greit med lovpålagt røykfrie plasser men mulighet for røykerom. |
Nå er det omtrent sånn vi har hatt det siden midten av 90-tallet. Røykerne/utestedene har seg selv å takke. Det har vært lover om at man skal ha adskilte røykerom en god stund, men omtrent ingen brydde seg om de.
Dette er forøvrig diskutert tidligere i tråden..... (les det man svarer på)
|
Skrevet: Tir 10 Aug 2004, 07:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Findus skrev: |
Og det artigste i denne saken er jo at dette ble gjort, offisielt sett, for servitørene, men spørreundersøkelser blant servitører tilbake til da dette var mere aktuelt viste at flertallet ikke ønsket den nye røykeloven.
|
Men så valgte altså regjeringen å ta hensyn til det mindretallet av servitører som var plaget av dette. Det synes jeg er bra. At noe helseskadelig er plagsomt, burde ikke bli ignorert fordi det ikke er et flertall av personer som blir plaget av det. "Så lenge det er et mindretall som plages av det, kan vi drite i det."? Tror ikke det, gitt.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 11 Aug 2004, 16:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |