|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

Ble Medlem: 25 Apr 2004 Innlegg: 195
|
QIQrrr skrev: | Hvis du virkelig tror at jeg ønsker å bruke tiden min på å argumentere med deg så tar du feil. |
Spørsmålet er da, hva gjør du da på disse sidene? Hvis du ikke ønsker motargumenter mener jeg? Kanskje du heller burde finne en "elektronisk oppslagstavle", så slipper du dumme mennesker som ikke er enig med deg og resten av randroidene.
Sitat: | Patetiske ytringer uten substans motiverer ikke akkurat til debatt for å si det slik. |
Vel, nå er det jo objektivistene som baserer på de såkalte lockianske eller naturgitte rettigheter. Jeg har da skrevet seriøse svar til det tidligere, men da har jo ikke lysten til å svare vært på topp.
Sitat: | Ã… hevde at liberalisme er ekstremisme sier jo litt om din forkvaklede virkelighetsoppfatning. |
Det du kaller liberalisme, som mange andre kaller "ultraliberalisme" eller libertariansime er jo ganske ekstremt da.
|
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 14:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Syns det blir litt feil å beskylde liberalister og objektivister for ikke å ha noen filosofisk overbevisning, men bare ute etter å tjene mest mulig penger.
Det er jo troen på det gode i mennesket som gjør altruisme mulig, og jeg for min del klarer ikke skille mennesker i to ulike grupper, noen egoister og noen altruister. Vi er vel alle litt av begge deler, tror jeg.
Jeg tror QIQrrr støtter kapitalismen fordi han tror det er det beste for alle.
Det blir akkurat som med "the white mans burden" det... Uansett hvor utnyttersk det egentlig var, trodde man at man gjorde det rette.
|
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 15:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
QIQrrr skrev: | Glahn; som den egenerklærte høyremann du er føler jeg at din retorikk ikke korresponderer med egethevdet politisk ståsted, jeg blir følgelig forvirret over dine utsagn og kan umulig ta deg på alvor. |
Det var dette med å bli satt i bås, da. Bare fordi jeg har stemt Høyre ved et stortingsvalg gjør ikke det meg til høyremann, og jeg blir ei heller høyremann fordi jeg ikke har sansen for all sosialistisk tenking. Det er minst like mye høyrevridd tankegods jeg synes er nonsens. Her ilegger du meg egenskaper jeg ikke har, og så bruker du disse egenskapene for å dra underlaget vekk under ting jeg sier. Godt kjent teknikk for å unngå debatt, men ikke spesielt imponerende.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 17:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Ambivalensen skinner gjennom uansett.
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 17:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
JC\forum
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jul 2003 Innlegg: 166 Bosted: Oslo omegn..Kolsåsbanen leve!
|
QIQrrr. Nå har jeg prøvd å følge deg i en del debatter. Hver eneste gang koker det ned til at alle argumenter blir besvart som "venstrepropaganda" og lignende. Du kommer aldri med motargumenter. Du har tydligvis lært deg en del fremmedord, men det gjør deg ikke smart av den grunn.
(Ønsker du å ha en idealistisk debatt, start et eget forum. Ønsker du at å si at du synes jeg er patetisk, venstrevridd, sosialistisk eller noe annet, hold det for deg selv. Jeg driter i det uansett.)
For å komme til saken:
Når USA ikke får internasjonal støtte, har dette blant annet med at de ikke ventet på internasjonal støtte før de gikk til krig. Noe ettertiden har vist at FN gjorde klokt i. Det offisielle motivet var bra, men det bør taes til ettertanke at det er enklere å link Osama bin Laden til Bush, enn å linke han til Saddam.
At USA nå har tenkt til å rekruttere sine borgere, i strid med den induviduelle friheten USA står for, for å kunne rydde opp i Irak blir ihvertfall feil. USA må isteden skjerpe seg på diplomatiet. Slutte med "Vi er store, vi kan gjøre som vi vil" mentaliteten. Så kan de kanskje få støtte fra FN.
|
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 18:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
QIQrrr skrev: | Ambivalensen skinner gjennom uansett. |
Og så, da?
Jeg bekjenner meg ikke til hverken den ene eller andre spesifikke ideologien eller politiske tenkemåten. Tenk litt utenfor rammene.
Forøvrig: USA får ikke støtte helt uten videre. Man får støtte fordi man fortjener det. Og som den tyske... var det utenriksministeren? sa det... jeg er ganske enkelt ikke overbevist.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 18:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

|
Terning skrev: | Jeg tror QIQrrr støtter kapitalismen fordi han tror det er det beste for alle. |
Selvfølgelig er det mulig å mene at "kapitalismen" er det beste for alle, men mangelen på argumentsjon fra QIQrrr sine sider overbeviser ikke akkurat meg om at han er en av dem.
|
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 19:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Æsj, jeg tror ikke det er nødvendig å ha gode argumenter for å tro på noe, særlig ikke når det gjelder så fundamentale ideer som dette.
I debatten venstre/høyre er jo uansett alle de gode arguementene oppbrukt...
|
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 19:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

|
Terning skrev: | Æsj, jeg tror ikke det er nødvendig å ha gode argumenter for å tro på noe, særlig ikke når det gjelder så fundamentale ideer som dette. |
Jeg har tidligere skiftet mening på grunn av argumenter.
|
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 20:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Så, siden argumenter tilsynelatende ikke hjelper på meg, er jeg en egoistisk dritt? 
|
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 21:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Nei, du er en venstrevridd kverulant 
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 22:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
PeeWee
Spitzy (!)

|
Terning skrev: | Så, siden argumenter tilsynelatende ikke hjelper på meg, er jeg en egoistisk dritt?  |
Nå vet jeg ikke hvilke meninger du har, eller om du har "tapt noen debatter, og da blir det vanskelig å bedømme.
|
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 22:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
QIQrrr:
Hoho, dette må være noe av det fineste jeg noensinne har blitt fortalt om meg selv! 
|
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 22:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|

|
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 23:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
PeeWee skrev: |
Det som skremmer er derimot den ekstreme menneskefientligheten, ønsket om kontroll og hatet mot enkeltgrupper som folk som Karl Marx og Ayn Rand tydelig viser.
"Den som ikke jobber skal ikke spise" er et slagord som både Ayn Rand, Adolf Hitler og Josef Stalin kunne gå god for. |
Jeg er enig med det meste av det du sier, men jeg ville vaere forsiktig med aa sette likhetstegn mellom Marx og Ayn Rand. Eller Marx og Stalin for den sakens skyld.
|
Skrevet: Tor 17 Jun 2004, 09:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Eller metaxa og kommunister 
|
Skrevet: Tor 17 Jun 2004, 15:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat