DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Valentinsdag
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 3 [55 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
siv_elisabeth
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 29 Apr 2003
Jeg synes det er koselig å gi samboeren min oppmerksomhet på den dagen, men jeg gjør det likså godt en hvilken som helst annen dag.
Spess de tunge høstdagene i november har jeg funnet ut er koselige å gi oppmerksomhet på..
Og jeg elsker å sende blomster til gutter..
jeg har oppdaget at det kan ha større effekt enn man noen gang kunne ane..

- ses

InnleggSkrevet: Ons 19 Jan 2005, 00:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Stabeistet
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003
Nå er det snart Valentinsdagen igjen, og til nå har jeg ikke sett på den dagen som noen spesiell dag. Jeg mener at man kan gi oppmerksomhet til venner, kjærester, eller hvem det måtte være, når som helst ellers også. Nå har jeg kanskje ikke hatt så godt forhold til denne dagen fordi jeg ikke har hatt noen kjæreste på denne datoen, men jeg har da gitt en liten ting til venninner, i hvert fall...
Man får se hvordan det blir i år. Om det blir det samme gamle som før, eller om jeg faktisk får en oppmerksomhet på denne dagen...

InnleggSkrevet: Man 07 Feb 2005, 14:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Jeg synes valentines day er et bra konsept. Og jeg er dritt lei av å høre at det ble oppfunnet kun for å tjene penger. For hva så? Er det virkelig så forferdelig å bruke litt penger på sin kjære? Eller en god venn?
Greit, så kan man jo gjøre det alle andre dager også, men de færreste gjør det. Valentines day er en god anledning til å gjøre det man aldri tenker over at man burde gjøre ellers.

InnleggSkrevet: Man 07 Feb 2005, 18:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Valentine's Day er et røtent konsept som har slått igjennom av varierte årsaker.

1) For at ymse bransjer skal håve inn masse ekstra penger.
2) For å minne idioter på at de må vie sine kjære litt oppmerksomhet (hvis de ikke er i stand til det ellers, er de idioter, ja).
3) For å torturere ensomme, single mennesker ved å skape en dag dedikert til alle som har noen.

JA til innføring av Single's Day!

InnleggSkrevet: Man 07 Feb 2005, 18:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
SÃ¥ ... bittert.

Valentines Day er koselig, og selv om jeg vier min kjære oppmerksomhet rett som det, så betyr ikke det at jeg ikke burde gjøre noe ut av dagen. Det er bare gøy og kos, og folk tar det altfor alvorlig.

Når jeg var single gjorde jeg også spesielle ting for folk jeg kjente, og jeg kjenner mange andre som gjør det. At man velger å omtale det som en dag dedikert til de som har noen virker bare som en unnskyldning for å sutre over det Smile

InnleggSkrevet: Man 07 Feb 2005, 18:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Baj skrev:
At man velger å omtale det som en dag dedikert til de som har noen virker bare som en unnskyldning for å sutre over det Smile

Bah. Du snakker som noen som tydeligvis allerede har glemt kjipheten i singellivet, og som alle andre i forhold er perspektivet ditt lyserosa og mongo.

Det er vanskelig å ikke bitre over det når man hver dag passerer reklameskilt i butikkvinduer med "give something special to that special someone" og er omgitt av hjerter og roser som man vet "alle andre" enn en selv kommer til å få.

"Unnskyldning til å sutre" meg i rævva. Årsak til å sutre, heter det. Freakish

InnleggSkrevet: Man 07 Feb 2005, 19:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Hva jeg snakker som og hva jeg er, er to vidt forskjellige ting. Perspektivet mitt er bare realistisk, ikke "lyserosa og mongo".

Jeg bare sier at det må være mye enklere og mer behagelig å fokusere på at man vil gjøre noe ekstra for vennene sine om man ikke har en annen å gjøre noe for.

InnleggSkrevet: Man 07 Feb 2005, 19:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Lyserosa og mongo! Tunge

InnleggSkrevet: Man 07 Feb 2005, 20:08
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Syns valentines day er grei jeg, men er motstander av at det skal koste noe særlig. Men blomster eller utemiddag eller kjærlighetstur osv er bare kos Smile

Og selv om jeg er singel syns jeg det er utrolig fint å se/høre at andre par finner hverandre/finner på ting med/til hverandre osv. Blir som å se en fin fugl og nyte synet av den, men uten å erge seg over at en selv ikke kan fly..

InnleggSkrevet: Man 07 Feb 2005, 21:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
@ Vero:

Valentine's Day - 1
Andre dager - 364

Rolling Eyes

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tir 08 Feb 2005, 16:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Hihihi...
Vel, jeg husker veldig godt når jeg gikk hvert eneste håp om at jeg kanskje, KANSKJE hadde en som ville sende meg noe...
Det ble til at alle andre fikk noe, og aldri jeg.
Jeg måtte sende meg selv noe hvis jeg skulle få noe. Rolling Eyes Embarassed
Det var bittert.

Så en Valentine satt jeg med det kortet jeg hadde skrevet til meg selv og.. øm... gråt... Neutral
Da det lutselig ringte på døra.
Det var et blomsterbud med et dusin røde roser. Jeg tok imot dem og kviterte, i den tro at det var til min storesøster som alltid får et tonn med ting på dagen...
Men de var til meg... Shocked
"Til Hilde Renate Hegle, den eneste og vidunderlige. Fra din hemmelige Valentin." Sto det. Shocked Shocked Shocked

Min aller første valentingave. Rolling Eyes
Jeg fikk aldri vite hvem det var fra, jeg var vel 15 ellerno.
Etter det har jeg innimellom fått noe av venner og sånt, men aldri av en spesiell.
Dog sender jeg ikke megselv noe lenger, jeg prøver isteden å vise de jeg er glad i at jeg er det.

De fineste presangene er faktisk uansett de som ikke koster noe, et selvlaget kort, eller en klem.
Det er de jeg husker etterpå, selv om den første presangen alltid vil være i minnet mitt. Embarassed

InnleggSkrevet: Ons 09 Feb 2005, 12:50
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Panter skrev:
Hihihi...
Vel, jeg husker veldig godt når jeg gikk hvert eneste håp om at jeg kanskje, KANSKJE hadde en som ville sende meg noe...
Det ble til at alle andre fikk noe, og aldri jeg.
Jeg måtte sende meg selv noe hvis jeg skulle få noe. Rolling Eyes Embarassed
Det var bittert.

Så en Valentine satt jeg med det kortet jeg hadde skrevet til meg selv og.. øm... gråt... Neutral
Da det lutselig ringte på døra.
Det var et blomsterbud med et dusin røde roser. Jeg tok imot dem og kviterte, i den tro at det var til min storesøster som alltid får et tonn med ting på dagen...
Men de var til meg... Shocked
"Til Hilde Renate Hegle, den eneste og vidunderlige. Fra din hemmelige Valentin." Sto det. Shocked Shocked Shocked

Min aller første valentingave. Rolling Eyes
Jeg fikk aldri vite hvem det var fra, jeg var vel 15 ellerno.
Etter det har jeg innimellom fått noe av venner og sånt, men aldri av en spesiell.
Dog sender jeg ikke megselv noe lenger, jeg prøver isteden å vise de jeg er glad i at jeg er det.

De fineste presangene er faktisk uansett de som ikke koster noe, et selvlaget kort, eller en klem.
Det er de jeg husker etterpå, selv om den første presangen alltid vil være i minnet mitt. Embarassed
Hihi, så søøt historie Very Happy

InnleggSkrevet: Ons 09 Feb 2005, 20:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Synes det er helt ok å la turtelduer ha den ene dagen i året, jeg.
Ingen vits i å boikotte fordi det er kommerst, da kan man jo like gjerne droppe alt av høytider...

InnleggSkrevet: Ons 09 Feb 2005, 21:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
M_Stuff
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003
Jeg synes valentinsdagen er helt fantastisk! Jeg unner faktisk de som ikke er single én fin dag i året!

Så lenge ingen nekter meg å ha det fint de resterende 364 dager...

InnleggSkrevet: Tor 10 Feb 2005, 07:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Crash_O
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004
Romanse finner ingen mindre spesiell dag en valentinsdagen. Da "skal" man jo ha det romantisk. Bedre med de 364 andre dagene man kan overraske .. Wink

- = www.com.tilmeg = -

InnleggSkrevet: Tor 10 Feb 2005, 10:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
tro meg, man kan bli like overrasket på valentines day. det gjelder bare å være litt kreativ. også må folk gjøre noe med den negative holdningen sin...Er jo ikke rart det blir kjipt da?

InnleggSkrevet: Tor 10 Feb 2005, 19:33
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg skulle ønske kjæresten min brydde seg litt om valentines dagen..

InnleggSkrevet: Fre 11 Feb 2005, 22:57
Atanamir
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 04 Jul 2004
Crash_O skrev:
Romanse finner ingen mindre spesiell dag en valentinsdagen. Da "skal" man jo ha det romantisk. Bedre med de 364 andre dagene man kan overraske .. Wink

Nemlig !
Det blir så oppkonstruert og masete.

Jeg sier ikke dette for å være negativt eller sytete, men det
blir som med jula med ekstrem og super-agressiv reklamering
gjerne på tv, radio, nettet og i avisene ukesvis i forveien.

Hvor er sjarmen og overraskelseselementet hen ?
Fortell meg det.

InnleggSkrevet: Lør 12 Feb 2005, 04:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

M_Stuff skrev:
Jeg unner faktisk de som ikke er single én fin dag i året!

Én fin dag i året? Hvis de som ikke er single ikke har et år stappfullt med fine dager, burde de nok revurdere å være sammen overhodet. Tunge

InnleggSkrevet: Lør 12 Feb 2005, 14:21
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003
At man synes en høytid har blitt for kommers er ikke en grunn til å ikke markere den, enten det er jul, valentinsdag, morsdag eller halloween. Hvis tanken bak høytiden er positiv (og det synes jeg den er, i hvert fall når det gjelder valentinsdag), så er det mange måter å markere det uten å gi etter for forbrukermentalitet og kommersialisme. Man kan fortelle mennesker man bryr seg om at man er glad i dem, skrive et kort, lage en ekstra god middag, vise litt mer omhu enn ellers. Man trenger da slett ikke å bruke penger for å vise noen at man er glad i dem!
Valentinsdag trenger heller ikke å være reservert til kjærestepar. I mange land (latin-amerika, japan) er dette en dag som kan benyttes til å vise både familie og venner hva de betyr for deg.

InnleggSkrevet: Lør 12 Feb 2005, 17:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 3 [55 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet