DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
Stenging av trÄder
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 3 [57 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
det er vel ikke akkurat lett Ă„ overse folk som siterer deg og kommer med de samme argumntene til svar hele tiden...

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 14:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
meine hĂŒter skrev:
det er vel ikke akkurat lett Ă„ overse folk som siterer deg og kommer med de samme argumntene til svar hele tiden...

Helt enig. Det er sÄ utrolig provoserende. Satt her selv igÄr og titta pÄ en trÄd hvis navn skal forbli unevnt, tittet pÄ innleggene til en person som skal forbli anonym, og hadde sÄ forferdelig lyst til Ä skrive tilsvar, men...

"Nei, jeg gidder ikke."

Det var det jeg tenkte. Og allikevel klÞr det ennÄ i fingrene etter Ä forsÞke Ä fÄ vedkommende til Ä forstÄ at argumentene som settes frem er helt, fullstendig pÄ trynet.

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 15:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
NĂ„ var i alle fall Veronica snill og stengt journaliststreik. Den var jo en av de vĂŠrste.

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 15:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
All Êre til Veronica - jeg jublet da jeg sÄ at den trÄden var blitt stengt Smile

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 16:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Hvofor mÄ man stenge sÄ mange trÄder? Har ikke moderatorene andre virke midler som Ä skille ut trÄder, slette enkle innlegg ol.? Stenging burde vÊre siste utvei nÄr ingen av de andre mulighetene fungerer.

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 23:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
hrtghaeg
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Ble Medlem: 21 Mai 2003
NÄr en trÄd er dÞd er det jo bare pÄ sin plass Ä stenge den... NÄr alle bare snakker tull utenfor temaet gjelper det ikke Ä bare slette noen poster. Du mÄ jo nesten slette flere sider... Det er ikke sikkert det er noen vits i Ä diskutere temaet lenger heller.

InnleggSkrevet: Man 17 Mai 2004, 01:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Syntes stengingen av Filosofi - UFO var litt billig, da.. men det er moderatornes oppgave, og jeg stoler pÄ at dere gjÞr det dere finner riktig.. men kansje noen hadde vÊrt greie Ä flytte alle saklige innlegg ang. kornsirkler fra den trÄden til en egen Äpen en, sÄ vi kan diskutere det uten Ä skrive alt pÄ nytt?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Man 17 Mai 2004, 01:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg er ikke sÄ ram pÄ denne modereringsgreia ennÄ, men jeg har i alle fall oppdaget at jeg ikke har mulighet til Ä slette innlegg. Det var nemlig det fÞrste jeg prÞvde.

InnleggSkrevet: Man 17 Mai 2004, 06:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
hehehe...hvorfor prÞvde du pÄ det?

InnleggSkrevet: Tir 18 Mai 2004, 11:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

krihox skrev:
NÄr en trÄd er dÞd er det jo bare pÄ sin plass Ä stenge den... NÄr alle bare snakker tull utenfor temaet gjelper det ikke Ä bare slette noen poster. Du mÄ jo nesten slette flere sider... Det er ikke sikkert det er noen vits i Ä diskutere temaet lenger heller.

Og hvordan klassifiserer man en trÄd som dÞd? Kan man heller ikke ha som grunnregel og ikke stenge en trÄd fÞr ingenting annet fungerer? Det Ä stenge trÄder som er 'dÞde'/'stille' blir tÄplig, man mÄ da kunne ta opp igjen trÄden ved en senere andledning. Derfor er jeg imot stegning.

InnleggSkrevet: Tir 18 Mai 2004, 13:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Jeg synes de gjÞr en god jobb, 5 av 6 av de trÄdene du klagte pÄ er jo oppe igjen. Alle kan vel gjÞre feil en gang i blandt..

Men jeg synes mange ganger at steging er det beste, blir jo masser av personangrep og kommentarer utenfor temaet. Ofte blir trÄdene stengt for sent, etter min mening..

InnleggSkrevet: Tir 18 Mai 2004, 13:32
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ærlig talt; skal man ha en debatt hver gang for Ă„ finne ut om en trĂ„d kan klassifiseres som dĂžd eller ikke, vil man aldri komme noe sted. Noen ganger er ikke brukere enige med moderatorer og adminer, men det fĂ„r man bare finne seg i. Det gĂ„r jo an Ă„ klage, og som Ronja har pĂ„pekt, vil det i gitte tilfeller fĂžre til at trĂ„dene Ă„pnes igjen.

InnleggSkrevet: Tir 18 Mai 2004, 14:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ingen som vil ha debatt hver gang, men hvorfor stenger man trÄder i utgangspunktet? Det mÄ da finnes flere virkemidler enn stenging. Stenging bÞr som jeg sa vÊre siste utvei, nÄr alt annet er forsÞkt.

Masse poster utenfor temaet bÞr heller fÞre til at man skiller ut disse i en egen trÄd med passende overskrift.

TrÄder som ender i ren personhets kan man sÄ klart stenge, men det er da veldig fÄ trÄder som har endt i det.

InnleggSkrevet: Tir 18 Mai 2004, 16:54
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003
spiralis skrev:
Ingen som vil ha debatt hver gang, men hvorfor stenger man trÄder i utgangspunktet? Det mÄ da finnes flere virkemidler enn stenging.

Tja, skal vi se. Moderatorer har stort sett fem handlinger de i utgangspunktet kan benytte seg av. Siden sletting av innlegg nÄ kun kan gjÞres av administratorer, sitter vi igjen med fire.
  1. Stenging av trÄder.
  2. Splitting av trÄder.
  3. Flytting av trÄder.
  4. GÄ inn og poste «fy fy, skjerp dere».
Hvis trÄden har degenerert til jalla kan det vÊre en idé Ä splitte den, men det hindrer ikke svadaen i Ä fortsette i den andre trÄden. Flytting av trÄder gjÞres hvis temaet ikke passer for forumet trÄden ble startet i. En advarsel mister erfaringsmessig sin effekt etter fem til ti poster. SÄ hvis trÄden var svada i utgangspunktet har man egentlig ikke sÄ mange andre alternativer enn stenging.

ForÞvrig: Hvis man skal klage pÄ en moderatoravgjÞrelse, sÄ klag pÄ moderatorene som helhet. Vi er samkjÞrte, og hvis resten ikke vil stÄ bak avgjÞrelsene til én person, sÄ vil det bli diskutert internt fÞr vi sier noe som helst utad. Hvis vi sÄ gÄr tilbake pÄ en avgjÞrelse, sÄ er det gruppa som gjÞr det som helhet. Av samme grunn er det absurd Ä anklage noen for misbruk av moderatorstatus. Hvis vi synes det er skjellig grunn til Ä hevde noe sÄnt, sÄ diskuterer vi det innad.

Om man mot formodning er sÄpass misfornÞyd med én moderator at man helst ser at vedkommende mister denne statusen, sÄ skal man sende det i privat post til Baj eller fido i stedet for Ä generere stÞy om det her.

InnleggSkrevet: Sűn 23 Mai 2004, 01:24
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Cafein skrev:
spiralis skrev:
Ingen som vil ha debatt hver gang, men hvorfor stenger man trÄder i utgangspunktet? Det mÄ da finnes flere virkemidler enn stenging.

Tja, skal vi se. Moderatorer har stort sett fem handlinger de i utgangspunktet kan benytte seg av. Siden sletting av innlegg nÄ kun kan gjÞres av administratorer, sitter vi igjen med fire.
  1. Stenging av trÄder.
  2. Splitting av trÄder.
  3. Flytting av trÄder.
  4. GÄ inn og poste «fy fy, skjerp dere».
Hvis trÄden har degenerert til jalla kan det vÊre en idé Ä splitte den, men det hindrer ikke svadaen i Ä fortsette i den andre trÄden. Flytting av trÄder gjÞres hvis temaet ikke passer for forumet trÄden ble startet i. En advarsel mister erfaringsmessig sin effekt etter fem til ti poster. SÄ hvis trÄden var svada i utgangspunktet har man egentlig ikke sÄ mange andre alternativer enn stenging.

Da kan man fÞrst skille ut stÞyen og sÄ se om den fortsetter. Da har man i alle fall prÞvd noe mindre drastisk enn Ä stenge en trÄd som kanskje kan fortsette med fruktbare diskujoner...

Cafein skrev:

ForÞvrig: Hvis man skal klage pÄ en moderatoravgjÞrelse, sÄ klag pÄ moderatorene som helhet. Vi er samkjÞrte, og hvis resten ikke vil stÄ bak avgjÞrelsene til én person, sÄ vil det bli diskutert internt fÞr vi sier noe som helst utad. Hvis vi sÄ gÄr tilbake pÄ en avgjÞrelse, sÄ er det gruppa som gjÞr det som helhet. Av samme grunn er det absurd Ä anklage noen for misbruk av moderatorstatus. Hvis vi synes det er skjellig grunn til Ä hevde noe sÄnt, sÄ diskuterer vi det innad.

Om man mot formodning er sÄpass misfornÞyd med én moderator at man helst ser at vedkommende mister denne statusen, sÄ skal man sende det i privat post til Baj eller fido i stedet for Ä generere stÞy om det her.

Hvorfor skal jeg ikke kunne klage pÄ en? Hvorfor skal alt skje utenfor 'offentligheten'?

Poenget mitt er ikke at maria skulle miste statusen, men kanskje tenke litt mer igjennom fÞr hun stengte trÄder og muligens prÞve noe annet, noe jeg regner med hun gjÞr heretter.

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 10:12
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

spiralis skrev:

Hvorfor skal jeg ikke kunne klage pÄ en?

Fordi, som flere har sagt mange, mange ganger nÄ, blir ikke avgjÞrelsen om Ä stenge trÄder tatt av én moderator i enkelthet. Hvis du f.eks. leser Cafeins innlegg rett over ditt eget, vil du se at han bl.a. skriver:
Cafein skrev:
Vi er samkjÞrte, og hvis resten ikke vil stÄ bak avgjÞrelsene til én person, sÄ vil det bli diskutert internt fÞr vi sier noe som helst utad.

Er dette sÄ vanskelig Ä begripe, da?

spiralis skrev:

Hvorfor skal alt skje utenfor 'offentligheten'?

Fordi det generelt er ufint. Har man personlige klager pÄ noen, tar man det opp personlig, i stedet for Ä henge ut vedkommende.

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 11:30
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Wake up and smell the cow-shit!

Slik er det verden fungerer:

du er her

jeg er her

de andre er her

alle mÄ jobbe sammen for Ä fÄ til noe bra

Slik er det et forum fungerer:

du er bruker

de andre er brukere

han og hun er moderatorer

jeg er admin

du skriver poster, moderator leser poster og diskuterer med admin. Moderator stenger/sletter for at vi skal fÄ til noe bra sammen. admin betaler av egen lomme for serverplass osv. moderator og admin bruker flere timer i uka pÄ forumet for Ä fÄ til noe bra. hvis du ikke liker det kan du lage ditt eget forum og se selv hvor lett det er Ä gjÞre alle til lags...

((PS!!! Klippet fra et forum hvor jeg faktisk er admin...))

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 11:42
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Veronica skrev:
spiralis skrev:

Hvorfor skal jeg ikke kunne klage pÄ en?

Fordi, som flere har sagt mange, mange ganger nÄ, blir ikke avgjÞrelsen om Ä stenge trÄder tatt av én moderator i enkelthet.

SÄ dere har 'mÞte' og diskuterer hver gang dere stenger en trÄd?

Dere greier tydligvis ikke Ä se poenget mitt med at dere bÞr vudere og PRØVE alt annet enn stenging fÞr dere stenger noe.

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 11:49
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
spiralis skrev:
Dere greier tydligvis ikke Ä se poenget mitt med at dere bÞr vudere og PRØVE alt annet enn stenging fÞr dere stenger noe.

Har det fallt deg inn at de kanskje har sett poenget ditt og ikke vÊrt enig i det? SÄ vidt jeg kan se har de bÄde forklart og utdypet grunnen lenge og vel, og nÄ bÞr de tenke pÄ Ä stenge denne trÄded ogsÄ...

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 11:55
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

spiralis skrev:

SÄ dere har 'mÞte' og diskuterer hver gang dere stenger en trÄd?

For enkelhets skyld: ja.

Tittan tok ordene fra munnen min nÄr det gjelder resten av svaret mitt.

*lei nÄ* Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 11:57
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 3 [57 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet