|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Den rant vel ut i sanden den...
|
Skrevet: Fre 28 Mai 2004, 01:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Jeg tror egentlig vi har nådd en enighet og gått over på småprat. Vi er ganske så enige om at de som ikke evner å se egne feil har 'nintendo-syndromet' eller eventuelt 'kampsport-nybegynner-syndromet' (selv om en del som ikke er nybegynnere og forfekter dette synet), en kritisk manglende egenskap til å innrømme egne feil og/eller se gode sider i andres teorier og oppfattninger. Vi venter vel på at noen skal komme å kaste en brannfakkel inn i debatten.
Ellers vil jeg påpeka at man gjør ideologien sin en bjørnetjeneste hvis man går over all fornuft for å forsvare den istedet for å anvende enkel fornuft.
(terning 'et emne/topic' vil si at det randt ut i sanden... ja jeg er en sinnsforvirret flisespikker )
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Fre 28 Mai 2004, 12:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Grunnen til min skrivefeil var at jeg satt å tenkte på at debatten hadde rent ut i sanden
Så det så...
Om jeg ville finne en ideologi eller tankeretning, ville også jeg forsvart den til det ytterste, men jeg kommer aldri til å finne noen.
|
Skrevet: Fre 28 Mai 2004, 13:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Men ettersom leseren ikke er tankeleser (ikke undertegnede i allefall), blir den å peke tilbake på subjekt fra besvart spørsmål, topic, eller på norsk emne. Dog det er usikkert hvilket kjønn topic har da det er et engelsk ord, hvis man kan si 'en topic' vil det jo igjen bli riktig med den.
Jeg har hatt (og tildels har) ideologiske bekjennelser på vendstresiden, og har til tider vært nødt til å (nytteløst) forklare de enkleste ting til irriterende høregutter. Dog jeg anser ikke dette som et betingelsesløst forsvar.
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Fre 28 Mai 2004, 14:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Jeg har også ideologiske bekjennelser til venstresiden, men jeg føler meg på ingen måte som et ideologisk menneske.
Jeg syns altså egentlig ikke jeg har noen mening å bidra med, når jeg ytrer meg er det bare for å kverulere. Men jeg stemmer på venstrepartier.
|
Skrevet: Fre 28 Mai 2004, 15:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |