|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
SÄ Michael Moore drar en lÞgn nÄ og da. Flott! SÄ er han et menneske, da, slik som alle andre.
Jeg bryr meg egentlig ikke sÄ mye om det. Hvordan han gÄr fram for Ä spre sitt budskap er for meg mindre viktig enn budskapet han stÄr for. Han har masse gode poenger som han framlegger pÄ en morsom og satirisk mÄte. Jeg liker fyren, jeg. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 21 Mai 2004, 13:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Veronica skrev: | SÄ Michael Moore drar en lÞgn nÄ og da. Flott! SÄ er han et menneske, da, slik som alle andre. |
Det du sier her holder overhodet ikke da han sprer lÞgner og feilaktige forestillinger til en hel verden. Det er sÄledes en vesentlig forskjell mellom Michael Moore og "alle andre". Du fremviser med dette en skremmende holdning som dessverre gjennomsyrer hele venstresiden. Jeg syntes fyren var morsom til Ä begynne med, men nÄr folk begynner Ä ta pÄ alvor det han lirer av seg sÄ er det ikke morsomt lenger, da er det kriminell og undergravende virksomhet han bedriver. FÞlgelig burde han stilles til rettslig ansvar for de usannheter han fremsetter!
Til og med sosialistorganet Ny Tid stiller seg kritisk til Michael Moore:
http://www.nytid.no/index.php?sk=&id=1405
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Fre 21 Mai 2004, 14:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
"Ta pÄ alvor" og "ta pÄ alvor."
Her er mitt syn pÄ Moore: Han er en moromann som kommer med festlige satiriske uttalelser om de aspekter jeg liker minst ved USA. Han gir meg underholdning pÄ deres bekostning.
Michael Moore har for meg ingenting med politikk Ä gjÞre, pÄ et seriÞst plan. Han er underholdning, og det han sier gjÞr god underholdning fordi det er gode poeng.
Mer alvorlig enn det er det ikke, for meg.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 21 Mai 2004, 15:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
NÄr aviser, tv-stasjoner og andre nyhetsmedier presenterer fyrens pÄfunn pÄ fÞrstesiden, i Dagsrevyen etc. sÄ vil jeg faktisk driste meg til Ä si at noen tar hans uttalelser pÄ alvor...det er ganske skremmende!
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Fre 21 Mai 2004, 15:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Gullpalmen i Cannes betyr vel ogsÄ at han tas pÄ alvor vil jeg tro.
Poenget mitt er at selv om mannen kanskje vrir sannheten slik at den passer best for ham, finner pÄ sannheten selv eller kjÞper en sannhet fra venstresiden i USA, sÄ gir han kanskje Bush-administrasjonen et spark bak som de burde ha fÄtt for lenge siden. Bush og kompani er ikke akkurat noe Ä samle pÄ heller...
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 10:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Det er en pÄstand jeg ville satt pris pÄ at du utdypet nÊrmere.
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 11:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Mener du den om Bush og kompani? Jeg er ikke amerikaner, og jeg har ikke satt meg veldig godt inn i valg-prosessen over der, men sÄ vidt jeg har forstÄtt sÄ ble det forkastet mange stemmer i Florida. Dette gjorde at Bush vant valget. Om det var rett eller feil vet jeg ikke.
Bush visste at det ble panlagt et angrep mot USA/NY en stund i forveien, dette har kommet frem i hÞringen, og hva gjorde han? Ikke veldig mye, igjen sÄvidt jeg vet.
Bush viste at det ikke var mye masseÞdeleggelsesvÄpen i Irak, men han trenger en ytre fiende og gÄr til angrep. OK, han fikk tak i Saddam og alt sÄnn, men ble det egentlig bedre i Irak av den grunn? Rumsfield har jo faktisk gÄtt bort og sagt at fanger skal "tas hardt til de snakker" (ikke ordrett sitat!)
USA oppererer med sivile "kontrakt-soldater" som kommer fra diverse SWAT-styrker og andre spesialpoliti-styrker i bla Irak. Disse er sett pÄ som sivile i uniform, og dermed unngÄr de Geneve-konvensjonen. Det er ikke bra hverken for den jevne iraker, eller for USA. Irakeren risikerer vold og terror, mens USA risikerer Ä bli satt i et dÄrlig(ere) lys internasjonalt.
Har det blitt bedre for de fattige, de kronisk syke, de svarte (unnskyld, afro-amerikanerne) og andre minioriteter, de som gÄr pÄ skoler i storbyene, de som lever i frykt for dop-selgere/gang-bangere osv i USA under Bush-administrasjonen? Ikke sÄ vidt jeg kan se her fra Norge. Ikke sÄvidt jeg har blitt fortalt av amerikanske venner via nettet og ikke sÄvidt jeg har skjÞnt ut fra media.
MWG-syndromet herjer i USA, og sÄ lenge Bush sitter ved makten kommer det fremdeles til Ä vÊre MWG som turer frem... Slik jeg ser det i alle fall...
MWG = Middle-aged White Guy
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 11:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sĂžrland
|
QIQrrr skrev: | Det er en pÄstand jeg ville satt pris pÄ at du utdypet nÊrmere. |
:: Bush Ä sÄnn..
::okei.. USA hadde lyst pÄ en oljeledning gjennom afghanistan. det fikk de ikke lov til. de prÞvde pÄ mange forskjellige vis Ä fÄ godkjent ledningen, men det gikk bare ikke. snart ble george w bush valgt til president i et valg som kunne virke Þrlite suspekt.
og akkurat i de dager, nÄr det nye krigslystne statsoverhode(?) var valgt, som lyn fra klar himmel, datt et par fly rett ned i NYC's stolthet, World Trade Center! dette skjÞnte selvfÞlgelig bush med en gang, ja nesten fÞr det skjedde, at mÄtte vÊre ondsinnet terror fra disse slemme muslimenes side.
de fant fort ut at dette mÄtte vÊre den onde herren Osama Bin Ladens verk, han bodde tilfeldigvis i afghanistan. eller, de trodde i hvert fall det. den Êrverdige bush erklÊrte krig mot alt og alle som kunne knyttes til ordet 'terror', og det var tid for Ä jevne Toraborafjellene med jorden. for der var kansje Osama.
bush knuste afghanistan. noen dager etter at rÞyken hadde lagt seg og 'fredsbevarende' styrker var pÄ plass, begynte arbeidet. vips, sÄ hadde bush oljeledningen sin allikevel.
pussig? tilfeldig? you be the judge..
::litt etter fant bush ut at nÄ var Saddam Hussein jammen en mye stÞrre trussel enn noensinne. dette hadde sin logiske forklaring, da alt var rolig i Irak og hadde vÊrt det noen Är.
etter mye om og men, og etter Ä ha lurt verden litt og gÄtt bak ryggen pÄ FN, kunne gutteklubben grei over there sette igang Ä smadre Irak.
det gikk noen uker, de hadde enda ikke funnet noen masseÞdeleggelsesvÄpen(som var grunnen til Ä angripe), sÄ kunne junaiten begynne Ä pumpe ut olja. pussig? tilfeldig? hmm..
sakset fra DEKORKKNIPSENDESUMMERGAMES2004JAVAEDITIONSPILLENDEMENSAKVALIFISERTESOMOGSĂ
ERFORKORNSIRKLER'S FORBUND
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 11:55 Sist endret av toth42 den Man 24 Mai 2004, 12:00, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
0nskemestern skrev: | han bodde tilfeldigvis i afghanistan. eller, de trodde i hvert fall det. den ĂŠrverdige bush erklĂŠrte krig mot alt og alle som kunne knyttes til ordet 'terror', og det var tid for Ă„ jevne uralfjellene med jorden. for der var kansje Osama. |
Um... ligger ikke Uralfjellene i Russland?
Ellers er jeg enig i at dette er en like sÄ god forklaring pÄ krigen(e) nedi landa som alle andre...
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 11:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Tittan skrev: | 0nskemestern skrev: | han bodde tilfeldigvis i afghanistan. eller, de trodde i hvert fall det. den ĂŠrverdige bush erklĂŠrte krig mot alt og alle som kunne knyttes til ordet 'terror', og det var tid for Ă„ jevne uralfjellene med jorden. for der var kansje Osama. |
Um... ligger ikke Uralfjellene i Russland?
Ellers er jeg enig i at dette er en like sÄ god forklaring pÄ krigen(e) nedi landa som alle andre... |
Ja, var det kansje Torabora-fjellene eller noe slikt...?
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 11:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
imzaraiel
Veronica

Ble Medlem: 13 Okt 2003 Innlegg: 731 Bosted: TromsĂž
|
Hr. Moore har nok tatt pÄ seg ansvaret som vÄr tids vakt hund mot "slemme" politikere og kapitalister og riktig nok sÄ fremmer han mange interessante og gode tanker og meninger samtidig som han har rett i mye av det han sier. At han bruker lÞgner og overdrivelser for Ä fÄ frem sine meninger er ikke akkurat positivt, men til gjengjeld sÄ tror jeg at han bare forsÞker Ä sette saken pÄ spissen og fÄ oss til Ä tenke selv - uavhengig av den pÄvirkning som kommer fra de ulike makt organer. Samtidig tror jeg Michael Moore er godt klar over at der er penger Ä tjene pÄ en kritikk av USA, sÊrlig i Europa sÄ jeg vil stille meg litt kritisk fÞr jeg offentliggjÞr en kanonisering av ham...
Hva anngÄr den liberalistiske kritikk av Moore synes jeg at den er veldig preget av deres politiske holdning => ikke objektiv.
Nei, jeg tror at sannheten ligger et sted mellom det Moore pÄstÄr og det liberalister (og ytterlig gÄende hÞyre) samt annen oposisjon pÄstÄr. Det er i allefall det som fra en realistisk synsvinkel er mest sansynelig...
Og 0nskemestern, der er ikke alt som stÄr i Klassekamen som er sant - det sakl helst taes med en klype salt. Ergo: selv om Bush administrasjonen egentlig gjÞr en elendig jobb (sÊrlig innenriks) sÄ vil jeg ikke med en gang pÄberope at der er en omfattende verdenskonspirasjon pÄgang...
|
_________________ Bedre Ă„ vĂŠre en missfonĂžyd Sokrates enn en fornĂžyd idiot...
-John Stuart Mill-
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 12:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
imzaraiel skrev: |
Og 0nskemestern, der er ikke alt som stÄr i Klassekamen som er sant - det sakl helst taes med en klype salt. Ergo: selv om Bush administrasjonen egentlig gjÞr en elendig jobb (sÊrlig innenriks) sÄ vil jeg ikke med en gang pÄberope at der er en omfattende verdenskonspirasjon pÄgang... | jeg har da aldri lest en eneste side av klassekampen, det er ikke min litteratur i det hele tatt.
Neida, denne teorien har jeg utviklet helt selv, faktisk.. og den er stĂžrre, men resten er ikke veldig relevant her..
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 13:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
If Kuwait grew carrots we wouldn't give a damn.
-Lawrence Korb (an assistant defense secretary under Ronald Reagan)
Jeg stoler aldri pÄ stormakter og store selskaper. Det er bedre Ä tro det vÊrste og la seg positivt overraske hvis man skulle ta feil.
- Undertegnede
NÄ er det ikke umulig Ä kombinere flere ting pÄ en gang, hevn og olje for eksempel. Jeg har alltid vansker for Ä tro pÄ folk som gÄr til krig med de beste hensikter, men det lÞnner seg vanligvis Ä holde konspirasjonsteoriene nede pÄ jorda. Fant en side som mendte at fÞrste gulf krig var for Ä stÞtte Ayatolle Khomeini og prestestyre i Theran.
Jeg synes moore er morsom han, og han har helt Äpenbart en agenda, men sÄ viser det seg at det er veldig mange amerikanere som er helt enig med ham. SÄ kanskje agendaen hans har noe for seg. Moores popularitet i eget hjemland er i allefall et tydelig tegn pÄ at mange amerikanere fÞler seg satt pÄ sidelinjen.
I hvilken grad Moore lyver er jeg en smule usikker pÄ, jeg regner med at det er et sted i mellom som vanlig.
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Tir 25 Mai 2004, 03:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |