|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Desverre ja 
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 10:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Hmm..
*finne opp angrekondomen!*
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 13:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
hahahah, *rofle*
|
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 14:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pjusk
Spitzy (!)

Ble Medlem: 23 Apr 2004 Innlegg: 108
|
Re: P-pille eller P-sprøyte?
Jeg anbefaler ikke sprøyte.. Bruker du det i 2-3 år på rad ( noe noen sikkert gjør fordi det er enklere enn mye annet ) kan man risikere og bli steril.
Selv bruker jeg Synfase p-piller og de funker kjempe fint. ingen tegn til kvalme eller lignende og lite med vektøkning.. 
|
_________________ Pjusk ...I K S...
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 19:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
yasmin er kjempemessig synes jeg 
|
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 22:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Det er riktig det at virkningene av sprøyte kan være alvorlige, men det samme kan også skje med p-pille også, spiral er jo da en løsning som er mindre skadelig, bortsett fra at det kan oppstå alvorlige problemer vis man ha den inni lenge.
|
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 22:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
Btw, hvor mye koster en p-sprøyte i Norge? Må man kjøpe den på apoteket, for å ta den med til legen, eller har legen de sprøytene selv ??
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tor 13 Mai 2004, 10:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Tror du må få sånn... resept hos legen, koster vel under 100 for ei sprøyte.
|
Skrevet: Tor 13 Mai 2004, 10:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Jeg har gått på p-sprøyte. Den var ganske så ny den gangen, så jeg fikk vite at den hadde ingen bivirkninger, bortsett fra at man kunne miste mensen, og eventuelt få noen små mellomblødninger. Nå er bivirknings lista på p-sprøyta lang som et vondt år.. Men det som er ille med den er i det du skal slutte! Det tok et år før jeg kom tilbake i min egen syklus igjen. Dvs. at jeg ikke fikk ordentlig menstrasjon, men hadde rare mellomblødninger til alle tider. Ganske slitsomt! Så tenk litt igjennom det, og snakk med noen før du tar den.
Det positive er jo at du bare trenger å huskepå å ta den 4 ganger i året..
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tor 13 Mai 2004, 11:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
Når jeg bodde i karibien prøvde jeg p-sprøyte.. ble så dårlig jeg.. har lyst til å prøve plasteret, men det høres så utrolig farlig ut.. redd for at den skal falle av osv..
|
Skrevet: Tor 13 Mai 2004, 19:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
aniraC skrev: | Når jeg bodde i karibien prøvde jeg p-sprøyte.. ble så dårlig jeg.. har lyst til å prøve plasteret, men det høres så utrolig farlig ut.. redd for at den skal falle av osv.. |
Plasteret faller ikke av, tro meg. Jeg har prøvd det, men fikk så utrolig hodepine av den, og magsjau, så jeg måtte bare slutte. Plasteret settes jo på kun visse steder, der det kan gå rett inn i blodet.
Er du fornøyd med p-pillen, så mener jeg at du ikke trenger å prøve noe annet.
Jeg kan anbefale P-ring, though. Nuvaring. Jeg fikk noen bivirkninger av de, men såklart: noen får det ikke. Men den var utrolig kjekk å bruke, slipper å huske pillen hver eneste dag.
Selv går jeg på yasmin, og det er foreløbig min første mens, og jeg er fornøyd med produktet. Kan vel ikke si mer før jeg har gått med det en stund og får se åssen det går videre. Funker ikke yasmin for meg, skal jeg prøve Synfase.
|
Skrevet: Fre 14 Mai 2004, 06:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
hvorfor fungerer p-ringen da? Har gått på yasmin i nesten ett år nå.. er kjempe fornøyd, men hater å huske å ta piller 
|
Skrevet: Fre 14 Mai 2004, 20:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
aniraC skrev: | hvorfor fungerer p-ringen da? Har gått på yasmin i nesten ett år nå.. er kjempe fornøyd, men hater å huske å ta piller  |
p-ringen, åssen den fungerer?
www.nuvaring.no < det er en sånn liten, uhm, plastring, veldig bøyelig, som du.. ja.. stikker opp i vaginaen, og lar den være der. du kjenner den ikke engang. hvis du bruker tamponger, og er vant med det er det ganske greit, hvis ikke kan det kanskje bli litt ekkelt. jeg synes at det fungerte greit. ha den inni i tre uker, og ta ut ei uke, skifte såklart, og ta inn ny da man begynner på ny uke.. kan ta den ut hvis man vil det, maks tre timer. greit hvis man skal ha sex, og kose seg litt, ellernosånt.
men som sagt, er du fornøyd, så anbefaler jeg ikke å bytte. du kan jo prøve, såklart, men, ja. du bestemmer selv! det er bedre å huske å ta p-pillene hver dag, enn å ha masse bivirkninger..
|
Skrevet: Søn 16 Mai 2004, 18:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
prøv p-plaster da vel, en venninne av meg har begynt med det, og hun virker fornøyd, jeg er fornøyd med pillene jeg da:) bruker Yasmin, har brukt trionetta også
|
Skrevet: Man 19 Jul 2004, 15:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
Coralin skrev: | prøv p-plaster da vel, en venninne av meg har begynt med det, og hun virker fornøyd, jeg er fornøyd med pillene jeg da:) bruker Yasmin, har brukt trionetta også |
hørt om bivirkninger? eller skal jeg skrive det jeg skrev for noen kommentarer siden om igjen? Dessuten så er det individuelt. Vet ikke helt hvor sikkert p-plaster er, har hørt om noen som er blitt gravid.
|
Skrevet: Tir 20 Jul 2004, 09:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ildfugl
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 711 Bosted: En liten bygd på Vestlandet
|
Når det gjelder p-piller bør dere velge noen med lavt østrogeninnhold.Gikk på Synfase i 5-6 år og mandagen hana jeg på sykehus med blodpropper pga det.Det finnes mange gode piller uten så mye østrogen.Og det går også an og ta en spesiell blodprøve som kan avsløre en genfeil som gjør at blodet lager blodpropper lettere enn "vanlig",anbefaler å ta den om det har vært blodpropp i nærmeste familie eller mistanke om det.
|
_________________ "Selv når alt ser mørkt ut,vil lyset inne i deg gi deg svar."
Skrevet: Fre 06 Aug 2004, 06:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
zanzaib
Främling

Ble Medlem: 15 Mai 2003 Innlegg: 3 Bosted: Kristiansand
|
visdomsord (tror jeg) fra en raritet
Jadda jadda.. så var det vel da jeg skulle begynne å drite meg ut i dette forumet også... hehe.. shit happends
har tilfeldigvis (merkelig nok) ei vanvittig herlig kjæreste.. men det var ikke det jeg skulle snakke om.
Pga kraftige magesmerter osv osv.. dere jenter kjenner jo til det, så begynte hun med p-piller...
Historien slutter naturligvis ikke her. Som henne som meg.. veldig surrete og vimsete (ikke det at _jeg_ glemmer mine p-piller.. for tror ikke det finnes noe sånt for gutter enda, dessuten så har jeg ikke _så_ vondt i magen like ofte som henne) men back to the case.
hun begynte på p-sprøyten isteden. et lite stikk *grøsse* i skinka hver tredje mnd..
hvis vi tar en kort oppsummering av dette:
Positivt: hun har totalt mistet mensen (noe hun liker veldig godt (ikke vet jeg ) )
Positivt: hun har ikke vondt i maven i det heletatt lengre
Positivt (for meg): hun er ikke fullt så gretten i visse perioder lengre
Positivt (i mine øyne) / Negativt (i hennes øyne): hun legger på seg littegranne, noe som gjør at hun ser litt finere ut
Negativt: *tenke* .. ja.. kommer ikke på noen i farten...
hun mener det er negativt at raseriutbruddene hennes ikke kan bortforklares med "du vet hva det er for noe"
Positivt: hun trenger ikke huske på de pillene hver dag (som hun egentlig ikke husker allikevell, og som fører til at hun får vondt i magen)
Jepps.. det var det. Da er det faktisk en gutt som har skrevet i dette forumet også..
PS: det _Er_ faktisk seriøst skrevet.. så godt det er mulig i allefall
(se på klokken folks)
-zanzaib-
|
Skrevet: Tir 17 Aug 2004, 06:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
Oi..flott for dere !
Men som sagt det er helt individuelt, så hun er heldig der !
|
Skrevet: Ons 18 Aug 2004, 20:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bananku
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 249 Bosted: Kragerø
|
folk har sikkert sett denne sida før, men jeg føler for å bringe beskjeden videre uansett:
Artikkel om p-sprøyte
|
_________________ blipp.
Skrevet: Lør 21 Aug 2004, 19:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|