|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Denne dagen har gått utrolig fort. Alle dager går fort. De bare flyr. Det er så mye jeg skal gjøre, men tiden går så fort. Hvor blir det av livet mitt?
Virker nesten som et dikt. La oss se hvordan det ser ut i diktform:
Denne dagen har gått utrolig fort.
Alle dager går fort.
De bare flyr.
Det er så mye jeg skal gjøre, men tiden går så fort.
Hvor blir det av livet mitt?
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Lør 17 Apr 2004, 18:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Det ER livet ditt lille venn. Se heller etter de små tingene i løpet av dagen som er verdt å smile for. Da blir det mye mer meningsfylt
*klemme*
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Lør 17 Apr 2004, 18:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Det gjør jeg også. Det er så mye bedre å snuse på rosene enn å bare haste framover. Men livet går likevel for fort.
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Lør 17 Apr 2004, 18:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Hmm, jeg synes de siste årene har gått veldig veldig fort. Det er ikke lenge siden jeg var 15 liksom. Men mye av tiden de siste årene har jeg brukt på helt feil ting. Derfor er jeg glad de har gått såpass fort. På den måten kan jeg bruke tid på å rette opp feilene mine.
|
Skrevet: Lør 17 Apr 2004, 19:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Tida går fortere jo eldre man blir... Jeg har sluttet å ramse opp alt jeg skal gjøre når jeg blir "stor", for jeg får ikke tid til det likevel. Er det noe jeg virkelig vil gjøre, skal jeg gjøre det så fort som mulig! 
|
Skrevet: Lør 17 Apr 2004, 19:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Det er absolutt ikke dumt i det hele tatt
Jeg er fremdeles så liten at jeg ofte tenker på ting jeg skal gjøre eller skaffe meg når jeg blir stor. Hmm. På tide å bli stor kanskje?
|
Skrevet: Lør 17 Apr 2004, 20:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg er 26 om ikke altfor forferdelig lenge, og er ennå ikke stor.
Jeg tror mye av meningen med livet er å være... mener det heter homo ludens. Et lekende menneske. Så jeg tror det er helt greit å ikke bli så altfor stor.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Lør 17 Apr 2004, 22:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Der har du et poeng
Hvor stor eller liten er egentlig sånn ikke altfor stor egentlig??
Er det heeeelt relativt kanskje?
|
Skrevet: Lør 17 Apr 2004, 22:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Niconogood
Spitzy (!)

Ble Medlem: 30 Mar 2004 Innlegg: 127 Bosted: Bergen
|
Du er ikke voksen før du kan innrømme barnet i deg selv
wertoi skrev: | Bibelhistoriene er billedlige skildringer, man kan ikke ta dem bokstavlig. |
Sier hvem? Grunnen til at det er en utbredt oppfatning at du må tolke alt mulig som står i bibelen i dag er at det som står skrevet har vist seg å være feil gang på gang. Isteden for å ganske enkelt skrive seg en ny bok har folk isteden valgt å "tolke" dette på nye måter.. :
"neida, når det står i bibelen at jorden ble skapt på 7 dager er det selvfølgelig ganske opplagt at de har ment 5 milliarder år..."..
"Neida, når det står at jorden er flat og universets sentrum, er det en opplagt tolkning av dette at jorden kretser rundt solen, bare er en del av universet og faktisk er rund"...
Dette må da bli ganske slitsomt i lengden...
|
_________________ "The last time someone listened to a Bush, people wandered around the desert for 40 years."
Skrevet: Søn 18 Apr 2004, 16:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shai_Tan
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 08 Apr 2003 Innlegg: 1671 Bosted: Drammen
|
Tittan skrev: | 42  |
i følge artur dent og ford prefekt så er spårsmålet hv er seks ganger ni.førtito 
|
Skrevet: Lør 01 Mai 2004, 23:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
Jeg er ikke sikker på at livet har noen mening.
Jeg vet ikke om vi bør bruke hele livet på å finne det ut.
Eller finne den.
Allikevel har jeg en mening om livet.
Jeg bare skrev den på den andre "meningen med livet"-tråden.
http://forum.dsgf.no/viewtopic.php?p=56177#56177
|
Skrevet: Søn 02 Mai 2004, 10:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
desmodus
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Apr 2004 Innlegg: 263 Bosted: litt sånn overalt
|
[quote="Niconogood]"Neida, når det står at jorden er flat og universets sentrum, er det en opplagt tolkning av dette at jorden kretser rundt solen, bare er en del av universet og faktisk er rund"...
Dette må da bli ganske slitsomt i lengden...[/quote]
eh.. kanskje litt of topic, unnskyld... men jeg må bare spørre, står det virkelig i bibelen at jorda er flat og universets sentrum? det har aldri jeg lest noe sted....!
jeg tror forøvrig at meningen med livet er å glede andre, samt at du må prøve å gjøre det beste ut av enhver situasjon. Tror egentlig at å finne meningen med livet er helt umulig å finne ut av, fordi det er altfor vidt tema... egentlig. det overgår vår tankegang.
|
_________________ Jeg liker pizza, liker du pizza?
pizza på norsk er pizza, pizza på engelsk er pizza, pizza på svensk er pizza. men pizza på nynorsk er KJØTTLEFSE:)
Skrevet: Søn 02 Mai 2004, 19:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
desmodus
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Apr 2004 Innlegg: 263 Bosted: litt sånn overalt
|
men det er jo bare min mening da:) dessuten er det jo litt morsomt å sitte å filosofere over...
|
_________________ Jeg liker pizza, liker du pizza?
pizza på norsk er pizza, pizza på engelsk er pizza, pizza på svensk er pizza. men pizza på nynorsk er KJØTTLEFSE:)
Skrevet: Søn 02 Mai 2004, 19:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
men gud, hvordan har du kommet fram til din tro?
|
Skrevet: Søn 02 Mai 2004, 22:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
desmodus skrev: |
eh.. kanskje litt of topic, unnskyld... men jeg må bare spørre, står det virkelig i bibelen at jorda er flat og universets sentrum? det har aldri jeg lest noe sted....!
. | Ikke i dagens Bibel, men det sto i de eldre skrifter, før kirkemøtet i Nikea, og alle kristne, særlig kristne filosofer var hellig overbevist om dette. førstemann som saklig hevdet jorden var rund, ble faktisk drept av kirken.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 08:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Niconogood
Spitzy (!)

Ble Medlem: 30 Mar 2004 Innlegg: 127 Bosted: Bergen
|
Er det virkelig bare jeg som finner det faktum at livet er totalt meningsløst for herlig befriende? Monty Python skrev: | You come from nothing, you're going back to nothing. What have you lost? Nothing! | Livet er hva du gjør det til. Om det skulle vise seg at du ikke skulle gjøre noe spesielt, så gjør ikke det noe det heller.
|
_________________ "The last time someone listened to a Bush, people wandered around the desert for 40 years."
Skrevet: Tor 13 Mai 2004, 00:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |