DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
ALT er bedre enn å dø
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 8 [149 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Neste
Av Innlegg
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
igår fylte jeg vann i servanten. fullt. puttet hodet nedi for å ta livet av meg. greide det ikke, prøvde igjen. fire -fem ganger.

så gav jeg opp da jeg forstod at hvis jeg ble såpass druknet at jeg besvimte, ville jeg falle på gulvet og uansett overleve.... logikken lenge leve ( to betydninger)

InnleggSkrevet: Ons 31 Mar 2004, 13:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Er det ikke dumt å være død når man blir utnevnt til diktator? Confused

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Ons 31 Mar 2004, 15:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

jeg bør bli mer realistisk til tider...jo...utøve makt som død kunne vært greier, det og...

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 10:33
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
noen dør for at andre skal leve mens noen dør for at andre skal dø.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 11:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

jeg dør for at jeg er speilvendt i hue...

InnleggSkrevet: Fre 02 Apr 2004, 08:26
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Niconogood skrev:
reinkarnasjon?? c'mon... Neutral

Hey...ikke diss andres tro nå. Jeg tror på reinkarnasjon.
Hvordan forklarer du alle de menneskene som i detalj kan beskrive hvordan steder de aldri har vært så ut for 300år siden?

Jeg er overbevist om at det finnes noen form for liv etter døden. Derfor tar jeg ikke så tungt på døden. Jeg er ikke redd for å dø. På den måten har jeg klart å gjøre livet mye mindre skummelt... Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Fre 02 Apr 2004, 11:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
songbird skrev:
Hey...ikke diss andres tro nå. Jeg tror på reinkarnasjon.
Hvordan forklarer du alle de menneskene som i detalj kan beskrive hvordan steder de aldri har vært så ut for 300år siden?

De har aldri vært der, men tror de har vært der. Mange detaljer ved forskjellige steder kan man enten bare tenke seg fram til, eller man har hørt om dem, lest om dem, sett dem på et postkort, et TV-program - hva enn. Hvis folk bare tenker seg litt om over hva de faktisk vet og kan, og hva de tror de vet og kan, samt hva de kan klare å tenke seg fram til på egenhånd, så blir slikt plutselig ikke lenger så vanskelig å forklare. Intet behov for å snakke om sjeler som blir gjenfødt - det kan forklares på langt mer jordnære måter.

Forøvrig - hvordan steder så ut for 300 år siden vil jo alltid innebære endel gjetning Wink Uansett hvem det er snakk om.

*mumle noe om TVNorge og kvasivitenskaplig psykoregresjonsterapitullogvås som overhodet ikke har noen vitenskaplig basis*

InnleggSkrevet: Fre 02 Apr 2004, 16:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Uff, En reise i sjelen suger.. Det samme absolutt hver gang.. Litt mistenkelig likt faktisk.

Men, uansett, jeg tror på reinkarnasjon.
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Fre 02 Apr 2004, 16:02
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Glahn skrev:
*mumle noe om TVNorge og kvasivitenskaplig psykoregresjonsterapitullogvås som overhodet ikke har noen vitenskaplig basis*

Sånn til din informasjon har jeg aldri sett på dette programmet som TvNorge er så glade i.
Jeg vet du ikke tror på det Petter, men jeg gjør altså det. Og jeg er helt overbevist om at jeg har hatt tidligere liv.

InnleggSkrevet: Fre 02 Apr 2004, 18:01
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg bare kom til å tenke på programmet...

Og at du tror på det er det da ingen tvil om, og at jeg ikke tror på det er også ganske sikkert. Jeg bare forsøkte å argumentere for at man behøver ikke snakke om gjenfødte sjeler, eller noen slags sjeler for den saks skyld, for å forklare endel fenomener.

InnleggSkrevet: Fre 02 Apr 2004, 18:16
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg synes den "jordnære og vitenskapelige" forklaringen din var meget tynn.

InnleggSkrevet: Lør 03 Apr 2004, 13:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Å forklare det med reinkarnasjon forekommer meg å være betydelig tynnere.

InnleggSkrevet: Lør 03 Apr 2004, 20:50
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Det var jeg som nevnte reinkarnasjon, men jeg forsøkte ikke å forklare noe som helst, men påpekte bare at noen velger å tro det. Og blant disse finner du meg.
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Lør 03 Apr 2004, 21:12
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Kanskje det, men jeg svarte nå opprinnelig mer på Sangfuglen som lurte på hvordan man ellers skulle forklare endel ting, annet enn ved reinkarnasjon...

InnleggSkrevet: Lør 03 Apr 2004, 22:23
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
nyssjerig: jeg respekterer enhver form for tro jeg, noen trenger å tro,
men kan du prøve å argumentere for det?
Om du ikke vil argumentere så er du kanskje redd for virkeligheten?

er kanskje slem nå, men det er interessant hvordan folk kan tro uten logiske bevis. Men har du noen logiske bevis?

Og om du ikke har logiske bevis hvordan kan du da tro?

InnleggSkrevet: Søn 04 Apr 2004, 09:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Hvis jeg bare skulle trodd på det jeg hadde hatt logiske bevis for, hadde verden blitt, for meg, noe kjedelig. Ikke det at jeg er redd for virkeligheten, men jeg vil gjerne tro at det er mer enn bare det vi ser.

Jeg tror ikke på noen religion, men jeg tror at det er noe mer enn bare det 'naturlige'. Noen kaller det Gud e.l, men de legger gjerne mer i det.

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Søn 04 Apr 2004, 09:26
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
ja, jeg har det ganske kjedelig egentlig. Men jeg tror det mer subjektive kommer frem når jeg får kjæreste.

InnleggSkrevet: Søn 04 Apr 2004, 10:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ja, det hjelper på litt av hvert..

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Søn 04 Apr 2004, 11:07
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Glahn skrev:
Å forklare det med reinkarnasjon forekommer meg å være betydelig tynnere.

Fordi du har en annet syn på livet enn det f.eks. Songbird og jeg har.
Hvilket resulterer i at én persons gjetning og forklaring på slike ting, er like god som en annens.
Hvilket igjen gjør meg provosert og irritert når noen rakker ned på forklaringer som ikke stemmer overens med ens egen. Å ha sin egen antakelse om slike ting, er greit nok. Men å ikke være åpen for andre muligheter, for at noen andres teori kanskje muligens kan være riktig, framstår for meg som dumt og innsiktsløst.

InnleggSkrevet: Søn 04 Apr 2004, 17:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Fordi jeg tenker meg om to ganger og ser om jeg kan finne andre forklaringer også.
Fordi jeg har hatt ett og annet fag om dette og vet at det ikke finnes et eneste veldokumentert tilfelle som ikke kunne forklares på en adekvat, alternativ måte.
Jeg sier ikke at deres forklaring ikke er mulig. Jeg bare trekker sannsynligheten for at den er riktig i sterk, sterk tvil. Og påpeker samtidig at det er fantastisk mye, kvasivitenskaplig vås ute og går på dette området.

InnleggSkrevet: Søn 04 Apr 2004, 21:19
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 8 [149 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet