|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Hva betyr ordet Avatar? har ikke hørt det i noen andre sammenhenger enn her inne..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 15 Mar 2004, 15:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Glahn skrev: | Forum har mange brukere, og man kan ikke regne med at alle deler samme sans for humor på alle områder. Det er slettes ikke bare meg som overhodet ikke likte denne spøken.
|
Dette gjelder ikke bare for spøker (selv om det strengt tatt er feil av meg å omtalle dette som flertall, ettersom dette er noe som her skjedd kun én gang), men for forumet generelt, altså alle innlegg.
På samme måte som man ikke kan regne med at alle deler samme sans for humor, kan man ikke regne med at alle er enige i ens uttalelser i poster, og selv om man kanskje ikke selv mener at enkelte ting man sier kan virke støtende, kan man ikke regne med at alle er enige i den bedømmelsen.
Poenget mitt?
Hvis man skal gå på tåhev og være redd for å gjøre noe en sjelden gang i blant, i tilfellet enkelte brukere ikke liker det, vil man trolig ende opp med et stille og tamt forum.
Én ting er gjentatt voldtekt av innlegg og andres meninger; det er noe ganske annet å dra en harmløs spøk én gang.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 15 Mar 2004, 21:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Beklager virkelig, men for meg er det prinsippet som gjelder.
Som sagt - vil folk være morsomme eller si noe kan de gjøre det med sine egne poster, og ikke med mine. Hold tunga i rett munn - vil jeg ha din i min sier jeg ifra 
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 15 Mar 2004, 21:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
Sitat: | Hva betyr ordet Avatar? |
såvidt jeg vet er det ett bilde du har, men ikke jeg har...det under nicket...
blingsa jeg nå, elller?
|
Skrevet: Fre 26 Mar 2004, 23:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Hvorfor ble mitt bittelille bilde i signaturen fjernet, mens BagBiter får beholde sitt gigantiske? *føle seg urettferdig behandlet*
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Søn 11 Apr 2004, 00:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Du sier noe der. Poff! Bortevekk 
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Søn 11 Apr 2004, 02:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
synes det er litt kjipt at standardsiggen min på forum ble fjernet etter såpass lang tid. ser ikke helt logikken. MEN MEN, er det diktatur, så er det diktatur.
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tir 20 Apr 2004, 20:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Det ble fjernet etter at retningslinjene kom, ikke noe poeng å ta det personlig, og ikke noe poeng å dra inn diktatur her.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Tir 20 Apr 2004, 23:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fido
Administrator

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 392 Bosted: Oslo
|
BagBiter skrev: | synes det er litt kjipt at standardsiggen min på forum ble fjernet etter såpass lang tid. ser ikke helt logikken. MEN MEN, er det diktatur, så er det diktatur. |
Det er bare flåsete og utidig å kalle det diktatur. Vi ønsker å være rettferdige og konsekvente.
DERFOR innførte vi retningslinjene.
DERFOR ventet vi med å reagere mot animerte avatarer og bilder i signaturer til retningslinjene var innført
DERFOR lot vi folk få en sjanse til å endre signaturen sin selv, før vi tvangsfjernet bildet ditt.
Ser du fremdeles ingen logikk?
|
Skrevet: Ons 21 Apr 2004, 10:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
ai ai ai!! Hva er detta forno da??
Alle vet jo at det hersker et slags diktatur jevnt over hele internett! irc, forum, multiplayerspill, der adminer er høyeste ledere og deres ord er som oftest lov! Nå er det ikke mulig for dere å høre hvilken TONE jeg hadde i stemmen da jeg "sa" det som står over, men det var IKKE som en liten drittunge som ikke får viljen sin. Så er det sagt. Jeg aksepterer jo at dere fjerner siggen, og vet at på andre forum, så er slike sigger helt normale, og lov, men dere har valgt å forby slike sigger; GREIT FOR FAEN! Superbra at dere setter foten ned!
Nå er det heller ikke mulig for meg å høre åssen tone dere har, men for meg virker dere mega-super irriterte, og spes du fido er ofte mega-super irritert når du svarer på mine innlegg.
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tor 22 Apr 2004, 05:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
BagBiter skrev: | Nå er det heller ikke mulig for meg å høre åssen tone dere har, men for meg virker dere mega-super irriterte, og spes du fido er ofte mega-super irritert når du svarer på mine innlegg. |
Det er i så fall en "stemme" du velger å bruke på oss, og ikke nødvendigvis den "stemmen" vi bruker. Det ser kanskje litt teit ut å skrive masse "lissom atte" og overdreven bruk av smileys når vi bare skal gi en kort beskjed?
Ikke vær sur da, BagBiter!!!1 
|
Skrevet: Tor 22 Apr 2004, 13:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
DERE?

|
Skrevet: Tor 22 Apr 2004, 14:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Jeg er litt usikker på om du egentlig mente det du skrev sist, BB, med tanke på snakket ditt om tone (nei, man kan ikke høre tonefall i skriftlige tekster. Hvis det er sarkasme du henviser til, funker denne best når den brukes på riktig måte), men jeg velger å ta det som et seriøst innlegg, og vil i den anledning kommentere litt, fordi jeg er en pedantisk tulling.
BagBiter skrev: | Jeg aksepterer jo at dere fjerner siggen, og vet at på andre forum, så er slike sigger helt normale, og lov, men dere har valgt å forby slike sigger; GREIT FOR FAEN! Superbra at dere setter foten ned! |
Det du sier (at du aksepterer modereringen) og måten du uttrykker det på, er for meg litt selvmotsigende, og jeg blir litt forvirret. Heldigvis er jeg ikke moderator eller admin, så jeg trenger strengt tatt ikke gruble så mye på det. Men det hadde nok hjulpet alle parter om du hadde skrevet med litt mer omhu, slik at man unngår slike "du virker sint"-situasjoner som bare fører til rot og misforståelser.
Dessuten er ikke slike signaturer helt normale på alle forum, jeg spretter rundt på minst tre andre mer eller mindre seriøse forum som ikke tillater bilder der, hovedsaklig fordi de lett virker forstyrrende.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tor 22 Apr 2004, 17:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
grr... se på mitt første "klageinnlegg" og se reaksjonene fra baj og fido, det er jo DE som reagerer. jeg reagerte fordi de reagerte..
fan, vært medlem i dette forbundet siden '98, men får ikkeno kred, vøtt
BagBiter skrev: | synes det er litt kjipt at standardsiggen min på forum ble fjernet etter såpass lang tid. ser ikke helt logikken. MEN MEN, er det diktatur, så er det diktatur. |
det skrev jeg som fikk de til å fyre, det var HER jeg mente at jeg mente ikke å virke som en drittunge..! jeg fatter ikke helt hva problemet er, jeg bare synes det var kjipt! får vel lov til å si ifra?
|
Skrevet: Tor 22 Apr 2004, 19:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
BagBiter skrev: | grr... se på mitt første "klageinnlegg" og se reaksjonene fra baj og fido, det er jo DE som reagerer. jeg reagerte fordi de reagerte..
fan, vært medlem i dette forbundet siden '98, men får ikkeno kred, vøtt
det skrev jeg som fikk de til å fyre, det var HER jeg mente at jeg mente ikke å virke som en drittunge..! jeg fatter ikke helt hva problemet er, jeg bare synes det var kjipt! får vel lov til å si ifra? |
men nå er det strengt tatt ikke det denne tråden skal handle om, er det vel?
Synes det er bra vi har fått retningslinjer jeg...
|
Skrevet: Tor 22 Apr 2004, 19:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
det handler jo om de nye retningslinjene, der jeg ikke er helt enig med sigg-reglementet.
|
Skrevet: Tor 22 Apr 2004, 19:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Signatur-reglementet tror jeg ikke har så mye å gjøre med diktatorisk allmektig bestemmelse, men mer en avgjørelse tatt på grunnlag av klager fra brukere.
Jeg vet det finnes opptil flere brukere som finner bilder (særlig store) i signaturer irriterende, og da blir det ikke lenger en regel som er diktatorisk, men en som tar hensyn. Hvis det er så superviktig å ha et bilde, har man en avatar-funksjon.
Det er heller ingen som nekter deg å si ifra når du synes noe er kipt, men da må du nesten forvente å få kommentarer og tilbakemeldinger på det.
|
Skrevet: Tor 22 Apr 2004, 23:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
ja, men ikke slike nønenønenønenø-super-mega irriterte personer som tror jeg er en liten vattnisse.
|
Skrevet: Fre 23 Apr 2004, 05:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Jeg tror du tar kommentarer en anelse mer personlig enn de er.
Jeg kan heller ikke helt se hva det egentlig er du fortsatt krangler om - bildet i signaturen er fjernet, du (sier du) har akseptert det, alle er fornøyd, diskusjon slutt.
Og "nønenønenønenø-super-mega irritert" kan med letthet byttes ut med "lettere oppgitt." Du vet, det er jo strengt tatt ikke nødvendig å legge opp til mer oppgitthet ved å skrive slike ting. Vil man oppføre seg som en wattnisse, får man belage seg på å bli behandlet som en.
|
Skrevet: Fre 23 Apr 2004, 11:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Veronica skrev: | Heldigvis er jeg ikke moderator eller admin, [...] |
Men det synes jeg at du skulle bli. 
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Fre 23 Apr 2004, 13:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |