|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Leeds rykker ned og går konkurs, det er det som skjer..
|
Skrevet: Man 01 Mar 2004, 17:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Jojo, men jeg lurer på hvorfor det kom to poster når jeg fikk beskjed om at den første ikke ble postet
Når det gjelder Leeds så ser det ufattelig dårlig ut, men å drive en fotballklubb dreier seg like mye om økonomi som det rent sprtslige, det er en bedrift...
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Man 01 Mar 2004, 17:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Håper personlig at de ikke rykker ned, kjenner mange som holder med leeds.. Hvis de går konkurs vil de slite med depresjoner en lang periode framover, noe jeg da må leve med...
|
Skrevet: Man 01 Mar 2004, 17:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Dersom alle klubber hadde betalt spillerne sine en fornuftig årslønn, (200 000-800 000, alt etter verdi), Hadde vi hvert fall unnvært disse store økonomiske spørsmålene som reiser seg rundt sporten. Personlig synes jeg det er sykt å skal tjene flerfoldige miller på en hobby som man utvikler til et arbeide.. Dog, i og med at de tross all fornuft bruker all sin tid på det, er det riktig at de blir betalt, men kunne man ikke operert med fornuftige summer i det minste..?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 10:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
0nskemestern skrev: | Dersom alle klubber hadde betalt spillerne sine en fornuftig årslønn, (200 000-800 000, alt etter verdi), Hadde vi hvert fall unnvært disse store økonomiske spørsmålene som reiser seg rundt sporten. Personlig synes jeg det er sykt å skal tjene flerfoldige miller på en hobby som man utvikler til et arbeide.. Dog, i og med at de tross all fornuft bruker all sin tid på det, er det riktig at de blir betalt, men kunne man ikke operert med fornuftige summer i det minste..? |
Hva med popstjerner og skuespillere, skal de også ha "fornuftslønn"? Dette er ikke utelukkende sport, men en kombinasjon av sport og business, en meget fascinerende kombinasjon spør du meg... Mennesker med evner utover det normale har alltid vært godt lønnet og det mener jeg er helt riktig. Jeg ser følgelig ikke noe galt i at en god fotballspiller tjener en årslønn i uka, det er marked og etterspørsel.
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 13:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Jeg mener det samme om popstjerner og skuespillere, men på den anne side kan man ikke sette dem i bås med fotballspillere, da en musikkartist er avhengig av salg for å tjene penger, jo flere plater solgt, jo mere cash. dermed er det ikke en avtale med en pengemann som avgjør årslønna di, men talentet ditt. det kan man også si om en fotballklubb, at de er avhengig av salg, men ikke en spiller..
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 14:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Det er når jeg hører om lønningene til endel fotballstjerner at jeg innser jeg har satsa på feil hest. Det var idrettsstjerne jeg skulle blitt - ikke høyt utdannet.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 19:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Oceanborn
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003 Innlegg: 335 Bosted: Safely away from the world...
|
0nskemestern skrev: | Dersom alle klubber hadde betalt spillerne sine en fornuftig årslønn, (200 000-800 000, alt etter verdi), Hadde vi hvert fall unnvært disse store økonomiske spørsmålene som reiser seg rundt sporten. Personlig synes jeg det er sykt å skal tjene flerfoldige miller på en hobby som man utvikler til et arbeide.. Dog, i og med at de tross all fornuft bruker all sin tid på det, er det riktig at de blir betalt, men kunne man ikke operert med fornuftige summer i det minste..? | Markedsøkonomien og arbeidernes organisasjonsrett gjør drømmen din umulig.
|
Skrevet: Fre 05 Mar 2004, 12:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
...og godt er det ellers ville sporten ikke holdt tritt med samfunnsutviklingen og derigjennom dødd ut...mener nå jeg...
|
Skrevet: Fre 05 Mar 2004, 15:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
nåh, det finnes nå mange sporter som har overlevd atskillig lengre enn fotball, som det ikke er på langt nær så mye penger i.
|
Skrevet: Fre 05 Mar 2004, 16:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Heia Liverpool
Siden det gikk i MUFC og Arsenal så måtte jeg bare gi fra meg en lyd
Selv om jeg foretrekker norsk fotball.. 
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Fre 05 Mar 2004, 20:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
heier på den tredje verdens gulltid i det kommende årtusenets økonomi...
dette hører til på politikk(eller filosofi) men det havnet her... unnskyld
|
Skrevet: Ons 10 Mar 2004, 14:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
nettecile
Främling

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2
|
Unitedfans ja....er et i allefall 
|
_________________ Smil til verden, og den smiler tilbake! Jeg er rusa på livet!
Skrevet: Tor 11 Mar 2004, 00:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
I dag skal vi knuse Chelsea...håper jeg, ellers er resten av uka ødelagt...nesten 
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 19:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Re: Klubben i ditt hjerte
wertoi skrev: |
Og dette gjelder selvsagt ikke bare fotball... |
Da holder jeg en knapp på Trondheim Shootfighting Klubb, Trondheim Brazilian Jujitsu Klubb, Trondheim Kali Sikaran Klubb og (siden jeg er med selv) Trondheim NTN Taekwon-Do klubb
Foppal er kjedelig!
|
Skrevet: Tor 25 Mar 2004, 09:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
*kremt*
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Tor 25 Mar 2004, 10:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Jeg sier det igjen jeg:
Foppal er kjedelig!
|
Skrevet: Tor 25 Mar 2004, 10:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Tittan skrev: | Jeg sier det igjen jeg:
Foppal er kjedelig! |
og jeg sier meg Meget enig! det er en unødvendig, farlig og idiotisk "idrett".
|
Skrevet: Tor 25 Mar 2004, 11:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Det jeg synes er "spennende" (les. helt bak mål!) er at norske politikere fremdeles tror at kampsport er skadelig, (Taekwon-Do ligger lavere enn golf, bordtennis og curling på skadestatistikken) og dermed må forbys. (I alle fall fullkontakt...) Jeg lurer på når Valgjerd skal dra og se en bedriftsfotballkamp Skadene i fotball og håndball er mye værre enn de småskadene som oppstår i en fullkontakts-ring (fordi dommeren bryter inn med en gang det skjer noe "skummelt")
Dessuten er foppal kjedelig 
|
Skrevet: Tor 25 Mar 2004, 11:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Tror jeg glemte å si noe om lønninger.
La oss se på David Beckham, som tjener x-antall hundre millioner i året. Hvorfor? Jo, fordi han er flink til å sparke en ball rundt noen andre som tjener mye og inn i et nett. Til hvilken nytte? For at et ti-talls millioner mennesker skal føle seg som "en av gutta" når Beckham scorer, selv om disse "gutta" ikke har hatt noe å gjøre med hverken treningen eller spillestilen til Beckham, de fleste av dem kjenner ham ikke, og bare et fåtall kan si at de kjenner ham godt. I tillegg kommer alle de ti-talls millionene som blir lei seg og deprimert når Beckham scorer. Alt i alt tror jeg ligningen kommer ut i at ca 0 mennesker får det bedre av at det ble mål.
La oss så se på min kjære Master. Master Per Andresen lever, ånder og er Taekwon-Do. Takket være hans innsats har rundt 30.000 nordmenn prøvd Taekwon-Do i løpet av de siste 25 årene. Av disse har ca. 28.000 gradert seg en gang eller fler. La oss si at ca halvparten fallt fra i løpet av første år, noe som gir oss 15.000 tilbake. Disse har hold på i alt fra ett år til ca. 25 år. Noen har sluttet, andre har pause og slikt, så alt i alt er det vel 5.000 aktive i Norge i dag. Master Andresen tjener ikke millioner, men han gjør at 5.000 nordmenn er i bedre form, har det bra med seg selv og finner gode venner (til og med kjærester/ektefeller slik som jeg!!) og trener mellom en og fem ganger i uka.
Trenger jeg å spørre? Hvorfor skal en som "i snitt" ikke gleder noen mennesker tjener millioner når en som gleder mange tusen kun tjener noen tusenlapper i året? (Ikke for det, Master Andresen har ikke behov for flere millioner, han sa til 40-års dagen sin at han var glad han sluttet i jobben som godt betalt advokat for å kunne drive med Taekwon-Do på fulltid... Det kommer jeg aldri til å høre en fotballspiller si....)
|
Skrevet: Tor 25 Mar 2004, 15:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |