DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
u cruel little bastard!
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 4 [69 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
jeg er da ogsÄ ett velfungerende menneske, men ikke pÄ grunn av foreldrene mine

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 10:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003
meine hĂŒter skrev:
oppveksten min burde ifĂžlge vitenskapen vĂŠre negativ for min utvikling.
men det vet jeg den ikke har vÊrt. det er jo ogsÄ ett ordtak som heter MOTGANG GJØR STERK, MEDGANG GJØR SVAK. (jeg vet ikke hvor ofte dette eventuelt stemmer)

apropos respekt til foreldrene. du har bare ett sett av dem som du er avhengig av de fÞrste 15-18 Ärene. jeg kan ihvertfall takke mine for at de ikke sydde puter under armene pÄ meg. selv om alkohol, vold og fattigdom kan Þdelegge, har det ogsÄ kommet noe fint ut av det. jeg har fÄtt kritisk sans, og bestemt meg for Ä ikke bli som foreldrene mine. dessuten har jeg alltid hatt en haug sÞsken som stÞtte hvis det ble ille...
Du har veldig rett, synes jeg. Jeg har ogsÄ opplevd slike ting, har regelmessig blitt slÄtt, ofte uten noen logisk grunn, men i dag ville jeg (uansett hvor mye jeg ser ned pÄ disse personene) gÄ bort og takke dem for at de gjorde akkurat det, nÄr jeg ser pÄ resultatet. Negative rollefigurer kan vÊre minst like effektive som positive, og de er lettere Ä oppdage.

InnleggSkrevet: Ons 03 Mar 2004, 13:08
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
(OB; ja! la oss se ned pÄ Hans D igjen, det var gode tider! Twisted Evil )

SpÞrs hva man mener med Ä slÄ.
eks. fĂžlger:
en gang jeg var liten,(6-7 Är) hadde ei lita mÞrkhudet jente tatt ronsa/huska mi. jeg sa "fÄ ronsa mi, din nigger!"(hÞrt det pÄ tv).
Min bror lĂžp umiddelbart og sladret til pappa.
FÞrst fikk jeg fire ris over baken med flat neve, og deretter mÄtte jeg gÄ Ä si unnskyld.
Dette synes jeg var absolutt fair av gamlingene Ä gjÞre, da jeg visste at nigger var stygt og sÄrende Ä si.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Ons 03 Mar 2004, 13:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Tja, Hans D var nok aldri det helt store problemet. Litt fordi de fleste sÄ ned pÄ ham (hvilket var ganske kjekt, ja). Cluet var at jeg ofte fikk bank for ting min far bare antok at jeg hadde gjort (og han tar notorisk feil).

InnleggSkrevet: Ons 03 Mar 2004, 14:42
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
okei, det vil jeg nok si er feil.. av ham, altsÄ.. en ting er Ä straffe fornuftig,
men det er noe helt annet Ă„ gjĂžre det uten skikkelig grunnlag.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Ons 03 Mar 2004, 16:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Men kunne man ikke fÄtt igjennom poenget med at man skulle be om unnskyldning uten Ä slÄ? Samt gitt passende straff uten Ä slÄ?

Bare for Ä foreslÄ alternative mÄter Ä gjÞre ting pÄ...

InnleggSkrevet: Ons 03 Mar 2004, 17:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
pita
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003
noen ganger passer det kanskje best med "vold".
nÄ skal det en del slag til for at du skal kunne kalle det vold.
et klaps pÄ rompa en gang eller to vil jeg ikke si er vold. jeg kan fortelle at jeg har fÄtt to klaps pÄ rompa i hele mitt liv, jeg har aldri gjort de tingene igjen. (jeg tror jeg var et ganske problematisk barn, kan garantere at de klapsene var fortjent)
jeg fÞler at mine foreldre har vÊrt gode foreldre, jeg har hÞstet so jeg har sÄdd, og det har lÊrt meg mye.
kan jo nevne at pappa var min beste venn i en periode i fjor. og vi er fortsatt gode venner, tror mange vil misunne meg mine foreldre.
jeg ser er ufattelig glad for at de er mine foreldre

InnleggSkrevet: Tor 04 Mar 2004, 14:23
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Enig i at det er et stykke fra klaps pÄ rompa og to Þrefiker til det Ä vÊre voldelig mot barn. Men jeg vil ikke anbefale noen Ä klapse til barn eller gi dem Þrefiker. Det kan sette dypere spor enn man tror.

InnleggSkrevet: Tor 04 Mar 2004, 14:34
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Har som sagt aldri fÄtt sÄ mye som et klaps engang. Jeg var vel neppe alltid helt enkel selv heller, men med meg funka det tydeligvis utmerket Ä bruke noen skikkelige alvorsord istedet.

InnleggSkrevet: Tor 04 Mar 2004, 18:46
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

resultat av mine foreldres oppdragelse pÄ meg ble oppsiktsvekkende...
det ble meg, ikke lite, bare det...

vold eller ikke, min kritiske sans og andre kvaliteter har jeg fÄtt for Ä vokse opp under elendige kÄr. jeg er fornÞyd, men ikke takknemmelig.

InnleggSkrevet: Tir 09 Mar 2004, 13:32
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
meine hĂŒter skrev:
resultat av mine foreldres oppdragelse pÄ meg ble oppsiktsvekkende...
det ble meg, ikke lite, bare det...

vold eller ikke, min kritiske sans og andre kvaliteter har jeg fÄtt for Ä vokse opp under elendige kÄr. jeg er fornÞyd, men ikke takknemmelig.

Men da har du vÊrt heldig.. for veldig mange som vokser opp med vold ender opp enten som ofre senere eller som den som gjÞr et overgrep pÄ andre, det vÊre seg barn eller voksne.

Kan jeg spĂžrre deg om du noen gang har tydd til vold?

InnleggSkrevet: Tir 09 Mar 2004, 14:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Et lite apropos: Der jeg bor var det i gÄr en gutt som hang seg. Han hadde hatt dÄrlige foreldre og gÄtt pÄ de fleste stoffer siden han var 12-13. SÄ det kan lett slÄ dÄrlig ut, ja.

InnleggSkrevet: Ons 10 Mar 2004, 14:01
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

tyr vold bare mot meg selv. jeg er ett snilt menneske med ambisjoner og triste tanker. mennesker som nekter Ä forstÄ fÄr meg til Ä ty til vold. mot meg selv. brenner av meg hud, kutter opp hendene, stikker meg med nÄler, men ikke noe farlig...

InnleggSkrevet: Ons 10 Mar 2004, 14:41
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Men hjelper det Ä skade deg selv pÄ noen mÄte?

InnleggSkrevet: Ons 10 Mar 2004, 21:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
tviler jeg pÄ. du gir jo bare deg selv en konsekvens. en konsekvens du selv velger. ganske enkelt Ä skyve den konsekvensen til siden.

InnleggSkrevet: Ons 10 Mar 2004, 22:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
meine hĂŒter skrev:
tyr vold bare mot meg selv. jeg er ett snilt menneske med ambisjoner og triste tanker. mennesker som nekter Ä forstÄ fÄr meg til Ä ty til vold. mot meg selv. brenner av meg hud, kutter opp hendene, stikker meg med nÄler, men ikke noe farlig...

Dette synes jeg er et sÊrdeles dÄrlig eksempel hvis poenget ditt er at barn ikke tar skade av Ä bli utsatt for vold fra foreldrene. Shocked

InnleggSkrevet: Ons 10 Mar 2004, 23:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
ja deet hĂžres drastiskt ut...
men hva oppnÄr du ved Ä skade deg selv?
OppnÄr du noe sÄ er det vel greit. bare du selv og de rundt deg har det bra.

InnleggSkrevet: Tor 11 Mar 2004, 00:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Selvskading som det der er noe helt utrolig utbredt... Og jeg fatter ikke logikken bak det.

InnleggSkrevet: Tor 11 Mar 2004, 01:37
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
Veronica skrev:
meine hĂŒter skrev:

Dette synes jeg er et sÊrdeles dÄrlig eksempel hvis poenget ditt er at barn ikke tar skade av Ä bli utsatt for vold fra foreldrene. Shocked

det er et dÄrlig eksempel..

De jeg har truffet/pratet med som driver med slikt sliter psykisk.. nÄr den psykiske smerten er sÄ vanskelig Ä takle at man ikke klarer mer, skader man seg selv slik at den fysiske smerten skal bli verre enn den psykiske.

InnleggSkrevet: Tor 11 Mar 2004, 10:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Jeg kan igrunn forstÄ at mennesker ender op med Ä bli selvskadere. Jeg vet utrolig godt hvor lett det er Ä falle inn i en slags avhengighetstilstand. Selvsagt, selvskading er jo langt ifra positivt, men det hjelper faktisk...nÄr alt annet fÞles hÄplÞst. NÄr man fÞler at alt bare er j*vlig. Fysisk smerte er ganske enkelt lettere Ä takle.

Men det er jo et ganske klart tegn pĂ„ at meine hĂŒter faktisk HAR blitt skadet av oppveksten sin. Og selv om selvskading kan hjelpe, er det slett ingen god lĂžsning pĂ„ problemene. I lengden gjĂžr det bare ting verre.
Men...det er lettere sagt enn gjort, det Ă„ slutte. Jeg har fremdeles ikke klart det...

InnleggSkrevet: Tor 11 Mar 2004, 11:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 4 [69 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet