DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Film og TV
The Lord of the Rings: Return of the King
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 8 [147 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Neste
Av Innlegg
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Veronica skrev:
Bah, du kan ha Gaute.

Pass deg, fĂžr jeg blir aggressiv og tyr til vold. Freakish
Pippin er dessuten alt for gammel for deg. Tunge

kan jeg ikke fÄ begge?? Confused

Pass deg du, fĂžr jeg blir voldelig...det er farlig det.
Freakish

InnleggSkrevet: Tir 23 Des 2003, 10:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Filmen var rett og slett helt Konge..

man hva er det for no homsesnikkeri dere fabler om??
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tir 23 Des 2003, 11:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
stjernesludd, det er ingen triologi. Det har aldri vĂŠrt en triologi og det kommer aldri til Ă„ bli tolket som en triologi av andre enn uvitende.

InnleggSkrevet: Tir 23 Des 2003, 13:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003
spiralis skrev:
det er ingen triologi. Det har aldri vĂŠrt en triologi og det kommer aldri til Ă„ bli tolket som en triologi av andre enn uvitende.

Enig. LOTR er en bok. Tolkien ville gi den ut som en bok. Den ble delt opp fordi forlaget ville det, men det forandrer ikke det faktum at det kun er en historie som fortelles, dermed er det ingen grunn til Ă„ dele den opp og diskutere hvilken "bok" som var best.

En i klassen min hadde sĂŠremne om Fellowship, Two towers og en norsk fantasybok. Pointless.

InnleggSkrevet: Tir 23 Des 2003, 13:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
spiralis skrev:
stjernesludd, det er ingen triologi. Det har aldri vĂŠrt en triologi og det kommer aldri til Ă„ bli tolket som en triologi av andre enn uvitende.

du har rett, boken er ikke en trilogi. MEN: filmen(e) omtales ogsÄ av den Êrverdige Jackson som en trilogi! dette uttalte han senest SÞndag pÄ "making the movie" pÄ MTV.

sÄh.

men jeg spĂžr igjen: hva er det for noe homsegreier folk snakker om??!
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tir 23 Des 2003, 15:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003
Den fÞrste jeg hÞrte snakke om homotendenser mellom Frodo og Sam var Brita etellerannet (den lesbiske filmanmelderinna til Absolutt Underholdning osv.), men jeg mener dette bare er noe bullsjitt. Det er mediene og folk som ser det de Þnsker Ä se. Det er kanskje vanskelig for noen Ä forestille seg at to gutter kan vÊre sÄ gode venner uten Ä vÊre homo. Jeg synes ikke folk eier sÊrlig skam i livet nÄr de blander homofili inn i noe sÄ fabelaktig som Ringenes Herre. SÄ det sÄ. Evil or Very Mad

InnleggSkrevet: Tor 25 Des 2003, 00:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
macymiiin
FrÀmling
FrÀmling

Ble Medlem: 25 Des 2003
Jeg syntes filmen var helt fantastisk jeg. Satt der med gÄsehud og var hele rÞrt, syntes den var sÄÄÄ bra.. Smile Fint Ä hÞre pÄ Pippin synge synes jeg. Dessuten likte jeg alle slÄss-scenene! Smile og nÄr Legolas drepte den olifanten! Og nÄr nazgulen sa; no man can kill me! og eowyn dro av seg hjelmen; I'M NOT A MAAN!!

InnleggSkrevet: Tor 25 Des 2003, 01:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
stjernesludd
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003
0nskemestern skrev:
spiralis skrev:

du har rett, boken er ikke en trilogi. MEN: filmen(e) omtales ogsÄ av den Êrverdige Jackson som en trilogi! dette uttalte han senest SÞndag pÄ "making the movie" pÄ MTV.

You saved me some trouble.

Oceanborn: "Jeg synes ikke folk eier sÊrlig skam i livet nÄr de blander homofili inn i noe sÄ fabelaktig som Ringenes Herre."? Den var jÊvlig.

Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?

Press this, you triggerhappy semicolonists!

InnleggSkrevet: Tor 25 Des 2003, 13:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
fishsticksboy
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Ble Medlem: 31 Mai 2003
Det er bare en liten ting jeg lurer pÄ etter Ä ha sett filmene:
Hva i alle Bau- og sirkelsager fikk Jackson til Ă„ produsere disse filmene etter sine tidligere "Super filmer" som BadTaste???

InnleggSkrevet: Tor 25 Des 2003, 15:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
1) Boken er én bok, ikke en trilogi, men filmene er en trilogi.
NÄ er det pÄ tide folk begynner Ä lÊre seg forskjellen pÄ disse to mediene. Det er faktisk en hel del som skiller dem. Grmf.

2) Homosladder om Sam og Frodo gir meg lyst til Ä tygge pÄ mitt eget ben, drikke bensin, for sÄ Ä kaste meg selv fra en hÞy bygning for Ä lande pÄ vedkommende som humrer om dette. Makan til barnslighet!

3) Songbird fÄr IKKE ha begge deler. Skal jeg liksom sitte igjen med ingenting mens du stikker av med to? Bah. Have a heart. Freakish

InnleggSkrevet: Lűr 27 Des 2003, 16:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Jeg vil pÄstÄ at filmene ikke kan sees pÄ som en triologi ala 'Back to the Future' eller de orginale Star Wars filmene. Ganske enkelt fordi LOTR filmene ikke stÄr pÄ egne bein, filmene bygger pÄ hver andre, og den fÞrste filmen trenger de to siste for en avsluttning.

Min mening!

InnleggSkrevet: Sűn 28 Des 2003, 00:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Menn har ganske enkelt ikke lov til Ă„ vĂŠre utrolig gode venner, og vise det, uten at en haug med mennesker skal begynne Ă„ tro at de er homo. Synd, men slik er det visst blitt.

ForÞvrig - sÄ frokostforestillingen den 17. pÄ Colosseum, og storkoste meg. Sabla fin film! Ganske enkelt.

InnleggSkrevet: Sűn 28 Des 2003, 17:16
stjernesludd
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003
Oceanborn skrev:
Jeg synes ikke folk eier sÊrlig skam i livet nÄr de blander homofili inn i noe sÄ fabelaktig som Ringenes Herre. SÄ det sÄ. Evil or Very Mad

Ka faen ska det bety? (Tolke eg meiningane dine rett, e det du sa et nytt lavmÄl her pÄ dsgfforumet.)

Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?

Press this, you triggerhappy semicolonists!

InnleggSkrevet: Tir 30 Des 2003, 14:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

stjernesludd, jeg tror ikke det skal tolkes pÄ den mÄten at homofili er noe negativt og dermed skal holde unna fabelaktige ting. Selv om uttrykksmÄten nok var litt uheldig. Wink

Jeg tror heller poenget var det samme som jeg selv nevnte, nemlig at det er teit Ă„ komme med "morsomme" kommentarer om homofili bare fordi filmen inneholder scener som viser at to personer/hobbiter av samme kjĂžnn bryr seg om hverandre.
NÄr folk kommenterer sÄnt, er det jo ikke fordi de synes homofili er skikkelig kult; de bruker det som et utgangspunkt for tynne, dÄrlige vitser.

InnleggSkrevet: Tir 30 Des 2003, 14:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Shai_Tan

Ble Medlem: 08 Apr 2003
jeg er litt pÄ etterskudd har ennÄ ikke sett "atter en konge" Embarassed

InnleggSkrevet: Tir 30 Des 2003, 22:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

La oss se pÄ det fra en litt annen vinkel - hvis to menn bryr seg om hverandre, er fantastisk gode venner, og viser det, sÄ mÄ jo den eneste forklaringen pÄ det vÊre at de er homofile? Ikke sant? Jeg synes det er et ganske ille syn pÄ menn og vennskap... Det Tolkien har beskrevet i Lord of the Rings er noe han nok hadde mye erfaring med selv - hva slags vennskap som oppstÄr nÄr man sammen med andre har vÊrt igjennom opplevelser, der man vet man ikke ville overlevd om det ikke hadde vÊrt for ens venner.

InnleggSkrevet: Tir 30 Des 2003, 23:00
BagBiter
Veronica
Veronica

spiralis skrev:
Jeg vil pÄstÄ at filmene ikke kan sees pÄ som en triologi ala 'Back to the Future' eller de orginale Star Wars filmene. Ganske enkelt fordi LOTR filmene ikke stÄr pÄ egne bein, filmene bygger pÄ hver andre, og den fÞrste filmen trenger de to siste for en avsluttning.

Min mening!

njaa star wars-filmene er ikke akkurat uavhengige av hverandre da..!

InnleggSkrevet: Ons 31 Des 2003, 15:36
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

For en gangs skyld er jeg enig med BagBiter. Wink

InnleggSkrevet: Ons 31 Des 2003, 17:05
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Zatharee

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Forskere i over 20 land har gÄtt sammen for Ä finne ut hvilket forhold folk har til denne siste filmen, og LOTR generelt. Interessant prosjekt.

SpĂžrreskjema finner man HER.

Gleder meg til resultatene kommer opp. Burde bli mye morsomt. Smile

InnleggSkrevet: Tor 01 Jan 2004, 02:49
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

BagBiter skrev:
njaa star wars-filmene er ikke akkurat uavhengige av hverandre da..!

Vel, nÄ har alle filmene en begynnelse, handling og slutt. De stÄr fint pÄ egne bein, min mening.

Handlingen bygger pÄ de forregÄende filmene, men man trenger ikke Ä vite til den pÄ samme mÄte som man mÄ med LOTR.

InnleggSkrevet: Tor 01 Jan 2004, 18:10
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 8 [147 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Film og TV
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet