|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Det er forskjell pÄ Ä uttale seg om farger pÄ biler, og Ä uttale seg om mennesker.
Hva mener du forresten med at for mange homser lever seg selv ut? Det finnes da vel sÄ mange heteroseksuelle som holder rimelig hÞy profil de og.
Hvis det er noen som "disser" noen her, sÄ er det deg, yo_mothafakka.
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Ons 15 Okt 2003, 14:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Strider
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 09 Okt 2003 Innlegg: 250 Bosted: Minas-Tirith
|
yo_mothafakka skrev: |
jo, jeg skal si deg, styder.
|
Strider, takk.
at jeg personlig synes homofili er ekkelt og galt. jeg sier ikke at det er riktig, men jeg sier at det er min mening. i bibelen stÄr det foreksempel at du ikke skal ha seksuell omgang med en person av samme kjÞnn, for en gangs skyld er jeg enig med bibelen. bibelen er utdatert jeg vet det. men helvete heller, dette er min oppfatning, har vi ikke hver og en lov til Ä ha vÄr egen oppfatning av verden rundt oss. hvis jeg syns rÞd er en stygg farge pÄ biler, vel sÄ syns jeg det. slik er det med min holdning til homofili.
|
Her bruker du fem linjer pÄ Ä fÄ fram et poeng som kunne vÊrt sammenfattet til ca fem ord. I tilegg er poenget meningslÞst. Og subjektivt. Jeg ser ingen gode grunner her for Ä "ikke like" homofili, kun "Jeg synes det, hvorfor? DERFOR"-'argumentasjon', hvilket fÞrer til at jeg trekker fÞlgende pÄstand:
Fremmedfrykt.
Det er jo Äpenbart at du er REDD for de homofile,stakkars lille gutt, dette kan jo ogsÄ tyde pÄ at du er usikker pÄ din egen seksualitet. Daaaakar. Jeg synes synd pÄ deg. Virkelig.
Sitat Goethe: "Mennesker frykter det de ikke forstÄr"
Sitat Yoda: "Fear brings anger"
Hvis de hadde gjort mindre ut av seg, ville jeg nok ikke ha fÞlt det sÄ sterkt. Hvis de bare kunne holdt en lav profil og vÊrt den de er, uten og overdrive. for mange homser lever seg selv ut.
|
Du vil at de skal vĂŠre seg selv, men synes det er dumt at de "lever seg selv ut" ?
hvem er du til Ä sette spÞrsmÄl ved mine svar. like mye som jeg er istand til Ä sette spÞrsmÄl ved dine oppfatninger og teorier. fuck deg, jeg mÞkker pÄ deg. du er intet mer enn en maur i vÄrt uendelige store samfunn, ditt liv fÄr ikke mer innhold av Ä sitte pÄ dette forumet og disse andre p.g.a. deres oppfatninger. dette irriterer meg.
|
Dette fikk meg til Ă„ le altfor hĂžyt pĂ„ et offentlig bibliotek. FUCK DEG MANN! FUCK DEG HVIS JEG BLIR UTESTENGT NĂ
!
Men seriÞst. Personangrep er bare latterlig, og fÄr ofte en effekt som er ganske annen en den du helst vil ha. Hvis dette irriterer deg burde du:
1) aldri ha kommet med ditt initielle utsagn
2) tenke over hvor mye av tiden og tankekraften din du slÞser bort pÄ irritasjon
jeg tror nemlig at du ikke er homo, derfor har du ikke grunnlag til Ä uttale deg. hvis du hadde vÊrt homo, hadde du antakeligvis ikke brydd deg sÄ altfor mye om mitt innlegg, og tenkt for deg selv at du vet bedre (noe de selvfÞlgelig ikke gjÞr, bare for Ä illustrere mitt poeng).
|
Unnskyld meg, men HVA har dette med saken Ă„ gjĂžre?
1) Du vet ikke om jeg er homofil eller ikke
2) Om jeg ikke er homofil (hvilket er tilfelle) har jeg like stor rett til Ă„ uttale meg
3) Jeg tror jeg ville brydd meg akkurat like mye om innlegget ditt dersom jeg var homofil. De er mennesker de ogsÄ, vet du.
NĂ„ er du virkelig latterlig. Du sier at JEG ikke har rett til Ă„ uttale meg fordi JEG ikke er homofil, men si meg:
1) er du homofil?
2) har du uttalt deg om akkurat samme emne, ganske sÄ skrÄsikkert?
nÄ er jeg lei. la dem snakke for seg selv. la dem stÄ for det de stÄr for. men fuck dem, jeg driter i dere alle. og jeg digger ikke homser
|

|
_________________ I met a lady in the meads,
Full beautiful - a faery's child,
Her hair was long, her foot was light,
And her eyes were wild.
Skrevet: Tor 16 Okt 2003, 08:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
yo_mothafakka
FrÀmling

Ble Medlem: 08 Okt 2003 Innlegg: 15 Bosted: hvem vet.. og hvem bryr seg..
|
alle fÞrst, navn er omtrent like viktige her i verden som fargen pÄ klÊrne vi gÄr i. Jeg vil fÞrst gjÞre det tydelig at jeg ikke er i tvil om min egen seksualtitet, akkurat den kommentaren irriterer meg, du skjÞnner, skjÞnner du ikke at det du gjÞr her er Ä dÞmme meg akkurat slik jeg dÞmte deg, du hever deg ikke over meg, du legger deg pÄ samme nivÄ, noe som blir veldig opplagt pÄ mÄten du bygger opp responsen din pÄ, at egentlig ikke var hensikten.
Og, ja jeg syns at homser som lever seg ut er teite. Er det virkelig ingen av dere sÄkalte "tenkere og filosofer" som har klart Ä tenke langt nok til Ä innse at homofili er blitt en trend. "Ooooh, jeg er homofil, tihi". Mange homser overdriver, de er forvirrete de leker feminine, men sÄlenge det er stabilt, er det greit. Men nÄr det tipper (slik at veldig feminine jenter syns at det blir litt drÞyt) da bommer de litt. De har for mye selvtillit, de som snakker ekstremt hÞyt om den fuktige kvelden pÄ byen, og alle de kjekke kara de traff. jenter gjÞr ikke sÄnt. det er mange smÄ ting som gjÞr at de tipper. de feiler. de driter seg ut.
SÄ lenge det er ekte og normalt ikke skiller seg ut for mye, sÄ respekterer jeg homofili.
Og nÄr det gjelder deg Strider (var ikke det riktig? viktig for meg det skjÞnner du..). Jeg gir langt faen i hva du mener om det jeg mener om homofili. Alle ser at det er noe sannhet i det nÄ, skjÞnner at det muligens var uklart i stad hva jeg virkelig mente; burde utdypt mer). Strider, du hisser deg opp for ingenting, men vet du hva? Du irriterer meg og. Jeg blir irritert over at du tror at DU helt uten videre kan ta pÄ deg rollen som homofiliens enestÄende beskytter, vÊr saklig. si heller at det jeg sier er uklart, nÊr tullball, og fortell meg ditt synspunkt. Du har aldri fortalt meg ditt synspunkt. du bare maser om at jeg disser homser, samtidig som du leker smart. Jeg vet ikke hvilken bakgrunn, og jeg vet heller ikke hva du er kvalifisert til. men jeg vet at uansett hva du er, sÄ kan du ikke slÄ fast noe, nÄr det gjelder homofili, men dog forteller du meg at det jeg mener er feil. vel, jeg henger nok ikke helt med i det du prÞver Ä stÄ for, fordi du ikke har valgt side.
Jeg driter i deg, men dog, tar jeg meg tid til Ä svare pÄ dine, om jeg fÄr lov, noe usakelig og regelrett dumme innlegg.
PS: Noe av det jeg sier om Strider i dette innlegget er sannsynligvis usaklig, men som du ser av forumets emne, sÄ er jeg; forbanna.
|
_________________ Livet mÄ forstÄs baklengs for Ä kunne leves forlengs.
Skrevet: Tor 16 Okt 2003, 10:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, KarmĂžy
|
det er ikke morsomt Ă„ diskutere med en som gir faen i det meste... 
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tor 16 Okt 2003, 15:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Man skal ikke kaste stein nÄr man sitter i glasshus...
|
Skrevet: Tor 16 Okt 2003, 17:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
jeg bare lurer...er du en av de menneskene som mener at homofili er grusomt og ekkelt, men som tenner pÄ Ä se to jenter kline?
har bare mĂžtt litt for mange med den innstillingen.
Dessuten (og jeg har lov til Ä kommentere, jeg er bifil (eller er det greit)) synes jeg det er hÞyst unÞdvendig Ä sette igang en sÄ usaklig diskusjon om et sÄ personlig tema.
Personlig bryr jeg meg ikke sÄ mye om hvor ekkel du synes jeg er, men det kan vÊre andre mennesker her som tar seg nÊr av det. Du burde virkelig vÊre litt mer forsiktig med hva du sier.
|
Skrevet: Tor 16 Okt 2003, 20:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
I sÄ mÄte kan jeg godt vise til trÄden "Tilgi meg homofile -- jeg fÞlger jo bare ordre", selv om den ikke passer helt i denne sammenhengen: man skal tenke over at det man sier kan sÄre andre. Det er det jeg mente med at det er forskjell pÄ Ä snakke om farger pÄ biler, og mennesker.
|
Skrevet: Tor 16 Okt 2003, 20:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Jeg hadde egentlig tenkt Ä holde meg pÄ tilskuersida av denne debatten, fordi jeg prÞver Ä overholde en god leveregel:
Aldri diskuter med idioter. De drar deg ned pÄ deres nivÄ, og slÄr deg med erfaring.
I tillegg er det sant at dÄrlige argumenter best bekjempes med Ä la vÊre Ä svare pÄ dem. Men frustrasjonen ble for stor.
Jeg stĂžtter opp under songbirds lille utfordring her, er det bare mannlige homofile du har et problem med..? Bare lurer, jeg.
Om du synes det er ekkelt med menn som elsker hverandre, sÄ er det ingen som nekter deg det. De fleste har noe eller noen som frastÞter dem. Det er sikkert noen som synes du er ekkel ogsÄ, jeg personlig synes i hvert fall mÄten du her hetser en gruppe individer er direkte motbydelig.
Hittil har du ikke klart Ă„ komme med et eneste logisk argument pĂ„ hvorfor homofili er galt, bortsett fra at du som person synes det er ekkelt. Hvorfor du synes det er ekkelt, har du heller ikke klart Ă„ forklare oss. Det eneste du har fĂ„tt klart fram, er at du ikke liker at mennesker av samme kjĂžnn Ă„pent uttrykker sin preferanse for hverandre. Du liker ikke at de har selvtillit, at de diskuterer sine erfaringer pĂ„ samme mĂ„te som mange andre gutter gjĂžr. Flott. Du er virkelig flink. NĂ
mÄ jeg jo respektere argumentene dine.
Kan du i det minste forklare hvorfor du tydeligvis opplever det sÄ ubehagelig at det finnes mennesker som er anderledes og tÞr Ä uttrykke det fritt, pÄ tross av at de blir mÞtt med synspunkter som dine...?
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tor 16 Okt 2003, 21:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Det er forresten en ting: Siden nÄr var det opplest og vedtatt at homofile kjÞrer noen hÞyere eller mer merkbar profil enn heteroseksuelle? SÄ langt jeg har kunnet lese har det kun blitt beskrevet oppfÞrsel (karer som snakker om sine fuktige eventyr og slikt) som like sÄ godt kunne vÊrt oppfÞrselen til ikke-skeive.
|
Skrevet: Tor 16 Okt 2003, 21:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
yo_mothafakka
FrÀmling

|
vel, jeg har prÞvd Ä forklare at jeg ikke syns det er direkte galt, jeg mener at jeg som person, min egen oppfatning er at jeg ikke liker homofile. men jeg respekterer de til en viss grad. fÞlg med i trÄden sÄ vil du se at hvert av mine innlegg bygger seg opp mot et hÞydepunkt, dette hÞydepunktet kommer nÄ.
det er strÄlende og se hvor lett alle blir engasjert og provosert i denne diskusjonen. alt er sÄ sÄre enkelt. Jeg vil at nÄr du leser dette skal du innse at alt jeg har sagt fÞr, har kun vÊrt for Ä fremprovosere reaksjoner. SÊrt, fullt mulig. Sykt, helt sikkert. Men uansett, det som er hele grunnpoenget, grunnen for mitt lille eksperiment. FÞrst utfordret jeg meg selv, jeg ville se hvor lett det var Ä fremprovosere en reaksjon pÄ hetsing av homofili. I fÞrste omgang begynte jeg lett. Det provoserte ikke sÄ mye. sÄ tok jeg mer i, dette provoserte enda mer, osv. Dere lot dere provosere, noe som i prinsippet er vanskelig fordi dere er tenkere. Dere holder et objektivt syn pÄ verden, og dere lar dere ikke provosere, dere forteller fra et slags 3. persons synsvinkel hva dere tenker om ting. Det skulle litt til for Ä provosere men det gikk.
Poenget: Jeg ville se hvor mye det tok fÞr dere virkelig ble provosert og selv dere som kun ser pÄ diskusjonen skal involvere dere. Jeg mÄtte gÄ til total angrep og tilogmed angripe strider. Hvorfor? Absolutt ingen grunn. det er nettopp det som er poenget. Emnet pÄ denne diskusjonen er Forbanna. Vel i denne disken har dere latt dere selv bli forbanna.
Jeg regner ikke med at alle skal ta dette for hva det er, et morsomt eksperiment, men jeg har da klart det? GjĂžre dere forbanna, eller ihvertfall mange meget irriterte.
Beklager alle som har fÞlt seg truffet, Alt er bullshit, men sÄ er vel livet og. 
|
Skrevet: Fre 17 Okt 2003, 08:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
(hmm, deja vu? Vel, jeg har altid vĂŠrt lettlurt, og fornĂžyd med det, ettersom det er naivt Ă„ tro at dette liv kan leves hvis man ikke er naiv..)
SÊrdeles interresant. Du lurte oss alle til Ä si meningen vÄr.. NÄ fÞler jeg meg virkelig dum. Du har nÄdd mÄlet ditt, som var Ä fÄ en haug med personer pÄ forumet til Ä mislike deg. Gratulerer!!
Hadde egentlig en liten mistanke om at det var et slikt eksperiment du prÞvde pÄ, men ellers kan man jo alltids fremme en teori om at dette er en liten avledningsmanÞver du har nÄr du ikke klarer Ä forsvare pÄstandene dine mer. Very clever.
Men takk for underholdningen. Det er alltid morsomt nÄr folk melder seg frivillig til Ä spille idioten. NÄ hÄper jeg du er istand til Ä bevise at det bare var et spill. 
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Fre 17 Okt 2003, 08:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, KarmĂžy
|
jeg misliker'n ikke =)
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Fre 17 Okt 2003, 10:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
jeg synes egentlig ikke det er sÄ veldig kult Ä skrive ting som man vet vil sÄre folk, bare for Ä se hvordan alle andre reagerer. Mulig det bare er meg som er kjip, men jeg mÄ innrÞmme at jeg har mista respekten.
|
Skrevet: Fre 17 Okt 2003, 13:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
songbird skrev: | jeg synes egentlig ikke det er sÄ veldig kult Ä skrive ting som man vet vil sÄre folk, bare for Ä se hvordan alle andre reagerer. Mulig det bare er meg som er kjip, men jeg mÄ innrÞmme at jeg har mista respekten. |
Enig.
Det er sÄ komplett idiotisk Ä mÄtte hele tiden lure pÄ hvorfor folk gjÞr og sier ting, istedet for Ä bare kunne ta dem pÄ ordet, stole pÄ dem. Det nytter jo ikke engang Ä skulle forsÞke Ä stole pÄ noen som holder pÄ sÄnn som dette. Er mye greiere Ä bare la vÊr Ä ha noe med personen Ä gjÞre.
|
Skrevet: Fre 17 Okt 2003, 15:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Strider
SteinHakkeToillat

|
alt jeg har sagt fĂžr, har kun vĂŠrt for Ă„ fremprovosere reaksjoner.
|
Beklager, men den kjÞper jeg ikke. Du ble slaktet, og angret. Ganske typisk oppfÞrsel egentlig, men hadde stÄtt mer respekt av deg dersom du faktisk la deg flat.
|
And her eyes were wild.
Skrevet: Man 20 Okt 2003, 12:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
yo_mothafakka
FrÀmling

|
det er som det er sagt. tilgivelse er en av de vanskeligste valgene i menneskets natur. Og deg strider, jeg skjĂžnner at jeg sikkert krenket deg og jeg legger meg ikke ned for deg, du provoserte meg virkelig jeg antar jeg ble tatt av min egen lek, men uansett.
|
Skrevet: Man 20 Okt 2003, 13:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
"Lek"... det er nettopp det.
Siden nÄr var det OK Ä se pÄ andre mennesker som leketÞy?
|
Skrevet: Man 20 Okt 2003, 15:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
imzaraiel
Veronica

Ble Medlem: 13 Okt 2003 Innlegg: 731 Bosted: TromsĂž
|
Glahn skrev: | "Lek"... det er nettopp det.
Siden nÄr var det OK Ä se pÄ andre mennesker som leketÞy? |
enkelte fosÞk og/eller eksperimenter krever jo at de som deltar opfatter det som skjer som virkerlighet. Dette fordi at eksperimentet skal kunne sees pÄ som reellt, en mÄ enkelte ganger vÊre villig til Ä offre noe for at en skal fÄ tilgang til ny kunnskap, noen ganger gjelder dette ogsÄ andress (og ikke ens eget liv...).
tenk pÄ dette f.eks alle vi som eier og bruker en mobiltelefom er egntlig med pÄ en verdens omspennerde undersÞkelse... for det er nemlig slik at ingen forskere er sikre pÄ hva srÄlig (fra mobiltelefonen) vil gjÞre med oss over lengere tid. Og hvordan kan en lettere observere hva Þkt utsettelse for strÄling framkaller enn ved Ä komersialisere et produkt som "lager" denne type strÄling?
Verden er mer, mye mer, kynisk enn det de fleste mediene vil ha det til...
|
_________________ Bedre Ă„ vĂŠre en missfonĂžyd Sokrates enn en fornĂžyd idiot...
-John Stuart Mill-
Skrevet: Man 20 Okt 2003, 16:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
jeg synes uansett det er unÞdvendig Ä trÄkke pÄ mennesker pÄ den mÄten.
|
Skrevet: Man 20 Okt 2003, 16:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Strider
SteinHakkeToillat

|
yo_mothafakka skrev: | det er som det er sagt. tilgivelse er en av de vanskeligste valgene i menneskets natur. Og deg strider, jeg skjĂžnner at jeg sikkert krenket deg og jeg legger meg ikke ned for deg, du provoserte meg virkelig jeg antar jeg ble tatt av min egen lek, men uansett. |
Frykt ikke.
Du krenket meg ikke, du underholdte meg. Det er det som er litt dumt skjÞnner du. Jeg ble ikke provosert. De sterkeste tankene du egentlig klarte Ä fÄ fram i meg var vel
"hehe, sÄ teit."
Nothing more. Perchance something less.
|
And her eyes were wild.
Skrevet: Man 20 Okt 2003, 16:28 |
 |
|
 |
 |