DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Hasj-legalisering.
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 10 av 11 [215 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, ..., 8, 9, 10, 11 Neste
Av Innlegg
ellWood
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005

Legalisering er en dÄrlig idé. Legalisering betyr dyrere og dÄrligere hasj.Cool Wink

Ok. Kanskje ikke et emne og spĂžke med (det er fĂ„ ting som engasjerer og provoserer folk mer en snakk om dop pĂ„ sin egen hjemme bane). Men siden det er sĂ„nt ”dop prat” her pĂ„ forumet, fĂ„r jeg legge hodet mitt klart til hogg og si min mening.

Det er vel ikke noen sykdom og rÞyke hasj? De som rÞyker er ikke dummere en andre. Og dessverre for mange, de som har rÞyket hasj dÞr ikke en smertefull og tidelig dÞd av fÞlgene. Sorry. Mange lever lykkelige i alle sine dager. Noen fÄr til og med utdannelse. En politikere inhalerte ikke, og pÄ den mÄten sparte nok IQ til Ä bli president.

Jeg forstÄr godt at dette er et betent emne, det er trossalt mange liv som har gÄtt til helvete pÄ grunn av dop. Men det skyldes ikke ene og alene inntak av hasj. Man blir ikke alkis av Ä teste ut hjemmebrent. Misbruk, uansett hva som missbrukes. Kan ha katastrofale konsekvenser for deg, men mest av alt, for dine nÊrmeste.

LÞsningen ligger ikke i legalisering, snarere i Ä ignorere alle de som blir provosert om man tar seg en fyrings. Jeg tror ikke legalisering er utveien, jeg hÄper et mer sosialt aksept kan vÊre et skritt i riktig retning. Det er tross alt ikke hasjen, men miljÞet som er farlig for hasj rÞykeren. Og det er sÄ mye verre ting der ute man kan rote seg oppi en, en rev i lystig lag.

InnleggSkrevet: Ons 17 Aug 2005, 00:07
Sist endret av ellWood den Sűn 04 Jun 2006, 17:02, endret 2 ganger
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
SpĂžrs om man er alene i samenhengen. Humoren er visst veldig spesiell i disse situasjonene.
Jeg ser ikke noe galt i at folk sitter med venner og koser seg med litt hyg. Overhodet ikke.

InnleggSkrevet: Tir 30 Aug 2005, 11:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
GĂžy med en liten jonas i ny og ne Smile

InnleggSkrevet: Ons 31 Aug 2005, 13:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
ellWood
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005
Mareth skrev:
SpĂžrs om man er alene i samenhengen. Humoren er visst veldig spesiell i disse situasjonene.
Jeg ser ikke noe galt i at folk sitter med venner og koser seg med litt hyg. Overhodet ikke.

Helt enig...
Jeg mente ikke sosialtselvmord i de sosiale omgangskretsen du eventuelt ville finne pÄ og rÞyke i, det er jo tross alt en stor del av morroa og rÞyke sammen.
Men jeg tenker mer i retning av hva eventuelt foreldre,besteforeldre,lerere, venner, sĂžsken osv vill synes.
Det er jo en go del som trolig tror du er dÞds dÞmt knarker om de skulle fÄ nyss i at du tok deg en narkotisk rÞyk i ny og ne.

HERRE GUD sĂžnnen min er blitt narkoman.. Ja du skjĂžnner hva jeg mener.

InnleggSkrevet: Ons 31 Aug 2005, 13:29
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Hmm, men nÄr man har krf tanter som tror ungdommen setter hasj-sprÞyter rett i hjernen kan man undre pÄ hvor opplyst folk er.

InnleggSkrevet: Tor 01 Sep 2005, 12:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Hira
FrÀmling
FrÀmling

Ble Medlem: 04 Jun 2006
Legalisering av hasj er ikke dumt

For det fÞrste , mange sier att viss det hadde blitt legalisering av hasj, ville det ogsÄ blitt mye mere av annet dop ,
det er helt feil ! mange fÄr spÞrsmÄl om de vil ha hasj,
ca 1 ,10 del sier ja , av de som sier ja, vil ogsÄ 3 av 10 prÞve sterkere stoffer, Ä av de vil en av 20 fortsette med de stoffene ,
greit nok dette er fakta , men hadde du kunne gÄtt pÄ polet Ä
kjÞpt en 20 pk joints ,eller en 5er med pot, sÄ hadde de som uansett ville sagt ja, om de hadde fÄtt forespÞrselen om det, kjÞpt det der ,
istedet fÄr Ä fÄ det med venner , Ä da ville de fÄtt tak i hasj gjennom lovlige "langere" ....
Ă„ da ville de ikke brukt en ulovlig langer, som hadde andre stoffer ,
Ä ville heller ikke fÄtt fÄrespÞrsel om Ä prÞve noe som var ett tyngre dop,
Ă„ da ville folk holdt seg til hasj Ă„ alkohol ,
(en standar grunn til att folk kjÞper sterkere dop er pga "tÞrke" i hasj markedet, pga politi rassia pÄ HASJ! da vil langerene si att de ikke har hasj pga tÞrke , men du kan fÄ ett brett blÄvalium foriksempel .)
vell nok om det , ville det blitt mere dop ?
nei , hvorfor ? jo fordi att ulovlige langere, bruker som regel hasjen som ett intekts middel, fÄr Ä fÄ rÄd til tyngre, Ä dyrere dop ,
men hadde det blitt lovlig sÄ ville ikke langerene fÄtt ett sÄ stort hasj marked , Ä ville da heller ikke hatt penger til Ä fÄ tak i tyngre dop ,
langerene ville da mÄtte tatt penger pÄ forskudd, Ä kjÞpt med de stÞrre bossene som har mye penger Ä som har heavy dop pÄ lager .
dette ville blitt en risk fÄr rusmisbrukeren ,
Ä mange hadde ikke tatt sjansen pÄ dette ,
Ă„ holdt seg til lovlig hasj i stedet ,

Omsendigheter under en eventuell legalisering :

hva ville skjedd om det ble legalisert?

ville det vert ulovlig Ă„ kjĂžre bil , i hasj rus ?

(mest sansynlig, ettersom att reaksjonen gÄr ned,
men de fleste som har rĂžykt hasj vil ta det roligere
en i "edru" tilstand, pga Noia`n du ikke vil fÄ i alkohol rus,
men igjen sÄ vil det vere stÞrre sjangse fÄr Ä sovne eller
fÄr Ä fÄ en "innbilt lammelse" i ben og lignende)

Hvordan kan politiet sjekke om folk har intatt for mye thc fÄr Ä kjÞre ?

(slike tester fins bare i dyre store tester som nÄ ikke er tilgjengelig fÄr politiet)

Arbeids omstendigheter :

vil du kunne gÄ pÄ jobb i hasj rus ?

vil det bli "rÞyke rom" pÄ arbeid ?

Det er mye som kan gi bevis for bedre arbeid i hasj rus,
se foriksempel pÄ gruvearbeidere i colombia......

alkohol vs hasj :

skade pÄ kroppen :

alkohol : ja hasj : mildt,

aggresjon:

alkohol : JA Hasj : NEI

Avhengighet :

alkohol :ja i bruk under lengre periode, hasj : psykisk trang (som rĂžyk)

innvirkning pÄ fysiske bevegelser osv:

Alkohol : JA hasj : Lite

Alkohol 4 skade poeng, hasj 2 skade poeng,
-----------------------------------------------------------------------------------
Å de som tror pĂ„ den propagandan som er gitt ut av forskjellige
myndigheter Ă„ organisasjoner osv kan se filmen Reefer madness
du vil finne denne filmen pÄ video.googe.com
se denne fĂžr dere sier noe ! dette er en dokumentar om hasj
Ă„ om propaganda , fakta mot hva myndighetene har sagt,

fred ut

InnleggSkrevet: Sűn 04 Jun 2006, 15:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Re: Legalisering av hasj er ikke dumt

Hira skrev:
For det fÞrste , mange sier att viss det hadde blitt legalisering av hasj, ville det ogsÄ blitt mye mere av annet dop ,
det er helt feil ! mange fÄr spÞrsmÄl om de vil ha hasj,
ca 1 ,10 del sier ja , av de som sier ja, vil ogsÄ 3 av 10 prÞve sterkere stoffer, Ä av de vil en av 20 fortsette med de stoffene ,
greit nok dette er fakta , men hadde du kunne gÄtt pÄ polet Ä
kjÞpt en 20 pk joints ,eller en 5er med pot, sÄ hadde de som uansett ville sagt ja, om de hadde fÄtt forespÞrselen om det, kjÞpt det der ,
istedet fÄr Ä fÄ det med venner , Ä da ville de fÄtt tak i hasj gjennom lovlige "langere" ....
Ă„ da ville de ikke brukt en ulovlig langer, som hadde andre stoffer ,
Ä ville heller ikke fÄtt fÄrespÞrsel om Ä prÞve noe som var ett tyngre dop,
Ă„ da ville folk holdt seg til hasj Ă„ alkohol ,
(en standar grunn til att folk kjÞper sterkere dop er pga "tÞrke" i hasj markedet, pga politi rassia pÄ HASJ! da vil langerene si att de ikke har hasj pga tÞrke , men du kan fÄ ett brett blÄvalium foriksempel .)
vell nok om det , ville det blitt mere dop ?
nei , hvorfor ? jo fordi att ulovlige langere, bruker som regel hasjen som ett intekts middel, fÄr Ä fÄ rÄd til tyngre, Ä dyrere dop ,
men hadde det blitt lovlig sÄ ville ikke langerene fÄtt ett sÄ stort hasj marked , Ä ville da heller ikke hatt penger til Ä fÄ tak i tyngre dop ,
langerene ville da mÄtte tatt penger pÄ forskudd, Ä kjÞpt med de stÞrre bossene som har mye penger Ä som har heavy dop pÄ lager .
dette ville blitt en risk fÄr rusmisbrukeren ,
Ä mange hadde ikke tatt sjansen pÄ dette ,
Ă„ holdt seg til lovlig hasj i stedet ,

Omsendigheter under en eventuell legalisering :

hva ville skjedd om det ble legalisert?

ville det vert ulovlig Ă„ kjĂžre bil , i hasj rus ?

(mest sansynlig, ettersom att reaksjonen gÄr ned,
men de fleste som har rĂžykt hasj vil ta det roligere
en i "edru" tilstand, pga Noia`n du ikke vil fÄ i alkohol rus,
men igjen sÄ vil det vere stÞrre sjangse fÄr Ä sovne eller
fÄr Ä fÄ en "innbilt lammelse" i ben og lignende)

Hvordan kan politiet sjekke om folk har intatt for mye thc fÄr Ä kjÞre ?

(slike tester fins bare i dyre store tester som nÄ ikke er tilgjengelig fÄr politiet)

Arbeids omstendigheter :

vil du kunne gÄ pÄ jobb i hasj rus ?

vil det bli "rÞyke rom" pÄ arbeid ?

Det er mye som kan gi bevis for bedre arbeid i hasj rus,
se foriksempel pÄ gruvearbeidere i colombia......

alkohol vs hasj :

skade pÄ kroppen :

alkohol : ja hasj : mildt,

aggresjon:

alkohol : JA Hasj : NEI

Avhengighet :

alkohol :ja i bruk under lengre periode, hasj : psykisk trang (som rĂžyk)

innvirkning pÄ fysiske bevegelser osv:

Alkohol : JA hasj : Lite

Alkohol 4 skade poeng, hasj 2 skade poeng,
-----------------------------------------------------------------------------------
Å de som tror pĂ„ den propagandan som er gitt ut av forskjellige
myndigheter Ă„ organisasjoner osv kan se filmen Reefer madness
du vil finne denne filmen pÄ video.googe.com
se denne fĂžr dere sier noe ! dette er en dokumentar om hasj
Ă„ om propaganda , fakta mot hva myndighetene har sagt,

fred ut

Hvor tar du dine fakta fra? Tydelighvis fra doplangern din, fordi mye av det du sa stemmer ikke sĂŠrlig.
Hvis du tror at det og legalisere harsj og feks selge det pÄ polet vil stoppe "langervirksomhet" (i mangel pÄ et bedre ord) sÄ tar du feil, ikke bare vil det vÊre dyrt og kjÞpe harsj pÄ polet, men du vil nok fÄ en kvote, sÄnn at du ikke kan dra og kjÞpe deg 2 kilo og rÞyke deg ihjel pÄ det osv, hos en langer er det sÄvidt jeg vet ingen "kvote" eller grense. Avgiftene pÄ hasj som blir solgt i butikker kommer til og bli ganske hÞy, ergo vil det nok fortsatt lÞnne seg og handle det hos din lokale hasj junkie.
Om hasj legaliserer vil det bli veldig, veldig lett for mindreÄrige og fÄ tak i det, og rundt her jeg bor er det 11-12 Äringer som rÞyker sigaretter, og hvis de skulle fÄ tak i noe hasj sÄ er det jo ille ut med dem.
Og nÄr du sier at du jobber bedre i en hasj rus, det er ihvertfal riv ruskende feil. ifjor var vi pÄ politihuset pÄ Stovner i forbindelse med ungdom og rus, der lÊrte vi at mange faktisk kommer pÄ jobb i hasjrus, og at de er nÊrmest dÞdelige for alle rundt dem og seg selv. Det er ikke uten grunn at sÄsi alle arbeidsplasser har nulltolleranse mot og kommet ruset pÄ alkohol eller andre rusmiddler pÄ jobb. Hasj kunne kansje hjelpe deg i arbeidet hvis du sitter innestengt pÄ et kontor 10 timer om dagen, men hvis du jobber med andre (byggeplasser etc) er det livsfarlig og vÊre under pÄvirkning av noe som helst.
Ikke bare er det skadelig og rÞyke hasj i segselv, men de indirekte skadene kan ogsÄ vÊre mange. KjÞre i hasjrus er minst like farlig som og kjÞre i alkohol rus... desuten nevnte du at politiet ikke kan finne ut hvor mye THC du har i kroppen, det er feil, ved og avlegge en simpel urinprÞve kan de finne ut hva du har i kroppen. Husk at THC sitter i urinen i ca 4 uker ved hasj, og det lagres enda lengre en det i fettvevet ditt.

Og hvis hasj legaliseres sÄ garanterer jeg at det ikke kommer til og slutte der. Har du noengang vÊrt i en barnehage og prÞvd og gi en kjÊrlighet pÄ pinne til bare EN av ungene? Det gÄr ikke, selfÞlgelig kommer alle andre ungene og vil ha ogsÄ. Hasj er nok best forbudt, og de er godr grunnrt til at hasj er forbudt ogsÄ. Hvor mange rusmidler trenger dere i livet? Er dere sÄ svake at dere ikke klarer og komme dere gjenom hverdagen uten rusmidler? Da mÄ du oppsÞke hjelp, for da har du et alvorlig problem. (nei, seriÞst, oppsÞk hjelp.)

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Sűn 04 Jun 2006, 16:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ikke at jeg er for hasj-legalisering, men jeg synes alltid det er underlig nÄr noen mener at folk flest ikke klarer Ä ta vare pÄ seg selv, og mÄ beskyttes med forbud pÄ alle bauger og kanter.

InnleggSkrevet: Man 05 Jun 2006, 16:45
darkfrog
l33t
l33t

Glahn skrev:
Ikke at jeg er for hasj-legalisering, men jeg synes alltid det er underlig nÄr noen mener at folk flest ikke klarer Ä ta vare pÄ seg selv, og mÄ beskyttes med forbud pÄ alle bauger og kanter.

Det er jo nettop fordi folk flest faktisk ikke klarer og passe pĂ„ seg selv Razz Om det ikke hadde vĂŠrt aldersgrense pĂ„ alkohol, tror du ungdommen hadde tenkt "neeeh, jeg venter til jeg er 18 alikevel", det tror ikke jeg. Ikke bare hadde de drukket oftere, men de hadde drukket sterkere ting ogsĂ„. Og hvis dop ikke var ulovelig (dop er jo en ganske stor kategori, men dere skjĂžnner hva jeg mener Razz ) hadde nok flere folk vĂŠrt ute og kjĂžre. Aldersgrenser og lover er til for og beskyte deg og ikke minst, alle som er rundt deg, nettop fordi nordmenn ikke klarer og begrense seg (det er ikke SÅ mange land i europa som har sĂ„ strenge alkohol lover som oss ifĂžlge den gamle servitĂžrlĂŠrern min)

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Man 05 Jun 2006, 18:00
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Pussig da at vi nordmenn har noe av den verste alkoholkulturen i hele Europa (unntatt Russland), og samtidig mest forbud. Nedover i Europa drikkes det mer enn her i Norge, men ogsÄ mer jevnt. Et par glass vin eller en halvliter til middagen - den slags. Ikke den brutale helgefylla som nordmenn typisk har bedrevet.

At ting ville vÊrt sÄ mye verre i Norge uten forbudene vet du faktisk strengt tatt ikke - det er nemlig ingen som har forsÞkt Ä oppheve forbudene. Derimot forsÞkte vi totalforbud pÄ 20-tallet mot alkohol, og det fungerte overhodet ikke.

Aldersgrenser er sÄ - de har vi for Ä beskytte de som ennÄ ikke er gamle nok til Ä helt kunne selv se konsekvensene av det de gjÞr. Slikt har jeg ingenting imot. Men etter at man har blitt myndig mÄ man da virkelig fÄ lov til Ä kunne tenke sjÊl ogsÄ, og ta vare pÄ seg selv - hvis ikke burde man ikke fÄtt stemmerett.

InnleggSkrevet: Tir 06 Jun 2006, 08:46
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Hvorvidt man bÞr ha forbud eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men at det ikke er skadelig er bare tull. Selv om man ikke havner utpÄ med tunge stoffer kan man fÄ senskader av Ä rÞyke hasj. Det har nok ogsÄ litt med genetiske Ä gjÞre, men jeg har selv vÊrt med pÄ leteaksjon etter en som rÞmte fra lukka avdeling. Grunnen til at han var der var senskader etter hasj.

InnleggSkrevet: Tir 06 Jun 2006, 10:07
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

For Ä vite noe om hvorvidt hasj fÞrer til at man begynner med tyngre stoffer mÄ man vite fÞlgende:

Hvor mange som rĂžyker hasj begynner med tyngre stoffer.
Hvor mange som rĂžyker hasj begynner ikke med tyngre stoffer.

Hvor mange som ikke rĂžyker hasj begynner med tyngre stoffer.
Hvor mange som ikke rĂžyker hasj begynner ikke med tyngre stoffer.

Kun da kan du si noe vettugt om hvorvidt det er noen sammenheng mellom bruk av hasj og tyngre stoffer, og forskjellen i tallene mÄ vÊre stÞrre enn det rene tilfeldigheter alene kan forklare.

Jeg vil tro det er et mye mer vektig argument at hasj kan lede til senskader, enn at det fÞrer til bruk av tyngre stoffer. Jeg har nemlig sett pÄstanden om at hasj fÞrer rett ut i rene elendigheta med tung stoffavhengighet Þrten ganger, men aldri noen bevis for at pÄstanden skal ha et fnugg av sannhet i seg.

InnleggSkrevet: Ons 07 Jun 2006, 14:23
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
For et Är siden sÄ jeg pÄ en Europeisk undersÞkelse om ungdom og deres alkoholvaner. Der var snakk om ungdom har har drukket alkohol de siste tolv mÄnedene, og ungdom som har vÊrt fulle de siste tolv mÄnedene. Norge lÄ langt nede pÄ lista, mens Danmark, som har lavere aldersgrense pÄ alkohol, lÄ pÄ toppen pÄ begge.
Dette tror jeg viser noe om hva som skjer nÄr man tar bort forbudet.

Og det er sant, at hvis hasj hadde vÊrt legalisert sÄ hadde jeg nok prÞvd det jeg og. PÄ samme mÄten som gratis MMORPG. Jeg prÞver det i hÄp om Ä ikke bli avhengig. Bare se pÄ World of Warcraft, sÄ ser man hvos lett det er Ä bli avhengig av noe.

InnleggSkrevet: Tor 08 Jun 2006, 08:02
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ærlig talt - de som vil ha tak i hasj gjĂžr da det lett. Hvis forbud/ikke forbud er den eneste grunnen til at man lar vĂŠr/prĂžver, sĂ„ synes jeg det grenser til ren ansvarsfraskrivelse.

InnleggSkrevet: Tor 08 Jun 2006, 19:37
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
Det finnes aldri "den eneste grunnen", men nÄr jeg ikke skal begynne med det likevel har jeg ikke noe trang til Ä oppsÞke mer tvilsomme miljÞer for Ä fÄ tak i det for Ä prÞve. Hadde det vÊrt allemannseie hadde jeg kanskje prÞvd det, for Ä se hvordan det er.

NÄr du faktisk mÄ anstrenge deg for Ä fÄ tak i noe er det ikke like attraktivt (for de fleste) som hvis man fÄr det levert rett i fanget.

InnleggSkrevet: Tir 13 Jun 2006, 18:11
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jeg har aldri skjÞnt hva som er galt med en rev i ny og ne. Men jeg har et argument pÄ den legaliseringen. Hvem sier at man skulle kjÞpt det pÄ apotek eller polet? en legalisering kunne muligens vÊrt at det rett og slett ikke blei ulovlig. At man IKKE blei slengt pÄ glattcelle for besittelse av 0,2g. At det hadde blitt lovlig Ä dyrke sin egen pot, at man ikke fikk bot for Ä ha cannabis-frÞ (som forÞvrig er utrolig sunt)

Senvirkniger av hasj forekommer, men det man ikke er sikker pÄ er hvorfor. Man vet ikke om mennesker som rÞyker er eksponert for Ä bli schizophren paranoide, eller om de lettere kommer borti hasj osv fordi de allerede er eksponert nÄr de begynner Ä rÞyke hasj. Folk med mye mental ustabilitet i familien burde i stÞrre grad holde seg unna hasj enn folk som ikke har mental ustabilitet i familien. Det kan altsÄ vÊre at man begynner Ä slite med psyken, men det kan vÊre at dette mennesket hadde begynt Ä slite fÞr eller siden uansett. Man kan ikke vite.

Det som kan sies om hasj er at mange over tid med hyppig rÞyking erfarer at de blir slÞvere, mer glemske og at de virrer mye nÄr de snakker (snakker litt bulter til hulter og bytter om bovelser og stakvaster)
lurt Ă„ huske at thc'n er ute av kroppen rundt en mnd etter man hyga siste jointen. Dette oppmuntrer veldig mange hasjrĂžykere til Ă„ ikke rĂžyke for mye. De fleste oppfatter faktisk at skarpheten svekkes litt ved hyppig rĂžyking og tar hensyn til dette.

Det er for dumt Ä gjÞre hasj til et monster, og man veit at grunnen til at hasj (som vi faktisk kunne fÄ kjÞpt pÄ apoteker fram til en gang pÄ 1960-tallet) blei furbudt (motsatt av legalisere tenker jeg pÄ, men det ordet er ikke i mitt vokabular for Þyeblikket) var i forbindelse med gjenlegaliseringen av sprit i mange land etter kriger osv. De som skulle ta spritsmuglerne fikk lite Ä gjÞre og bestemte seg for Ä slÄ ned pÄ cannabis-brukere/smuglere/selgere.

InnleggSkrevet: Fre 23 Jun 2006, 21:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
siitaa
FrÀmling
FrÀmling

Ble Medlem: 22 Jul 2006
 Ja!
..

seffÞlgelig sku det vÊrt legalisert.. fordeom mange e imot det, tenkt pÄ alle som ikke e det. tÊnk kor mye bedre dÊm hadde hadd det istede for Ä fÄ store bota hos purken pÄ grunn av ei lita flis. huff.
ĂŠ e for legalisering av hasj! :)

InnleggSkrevet: Ons 26 Jul 2006, 19:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Hvis alle som ville skulle fÄtt lov og rÞyke harsj sÄ mye de ville sÄ hadde det nok gÄtt utover alle rundt dem. Jeg har jobbet mye pÄ byggeplass, og der er sikkerhet sÄ viktig at du aner ikke. Om stilasbyggeren var i en liten harsjrus pÄ jobben en dag og det stilaset knakk sammen mens et par arbeidere var pÄ det sÄ hadde nok ikke harsj vÊrt legalisert lenge tror jeg Razz Rusproblemet er stort nok som det er, om vi sÄ ikke skal gjÞre det vÊrre.

InnleggSkrevet: Ons 26 Jul 2006, 23:03
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
darkfrog skrev:
Hvis alle som ville skulle fÄtt lov og rÞyke harsj sÄ mye de ville sÄ hadde det nok gÄtt utover alle rundt dem. Jeg har jobbet mye pÄ byggeplass, og der er sikkerhet sÄ viktig at du aner ikke. Om stilasbyggeren var i en liten harsjrus pÄ jobben en dag og det stilaset knakk sammen mens et par arbeidere var pÄ det sÄ hadde nok ikke harsj vÊrt legalisert lenge tror jeg Razz Rusproblemet er stort nok som det er, om vi sÄ ikke skal gjÞre det vÊrre.

Legalisering av hasj ville da vÊrt sidestilt med legalt alkohol salg? SÄvidt jeg vet er det ikke lov Ä dukke opp full pÄ arbeidsplassen din, og ihvertfall ikke pÄ en byggeplass. Jeg tror nok arbeideren ville fÄtt sparken istedenfor at hasj ville illegaliseres Smile

For Ä understreke hva jeg mener. Om han hadde vÊrt full tviler jeg pÄ at alkohol ville blitt ulovlig i hele Norge fordi en person var uansvarlig nok til Ä ikke forstÄ de mulige konsekvensene av Ä komme berusa pÄ jobb.

InnleggSkrevet: Ons 02 Aug 2006, 13:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
mathianus skrev:
For Ä understreke hva jeg mener. Om han hadde vÊrt full tviler jeg pÄ at alkohol ville blitt ulovlig i hele Norge fordi en person var uansvarlig nok til Ä ikke forstÄ de mulige konsekvensene av Ä komme berusa pÄ jobb.

La oss snu rundt pÄ problemet, tror dere alkohol hadde blitt lovelig hvis vi hadde "funnet det opp" nÄ? (NÄr vi vet alt det fÞrer til..)

InnleggSkrevet: Ons 02 Aug 2006, 15:19
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 10 av 11 [215 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, ..., 8, 9, 10, 11 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet