|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Mamma og pappa har en haug med irsk musikk, spiller den en god del.. Det er noe eventyrlig med den, på en måte..
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Man 14 Jun 2004, 19:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
|
Jeg liker riverdance
|
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Man 14 Jun 2004, 20:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Riverdance er kult.. En stund var det masse riverdance program på NRK2, litt mindre av det nå.
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Man 14 Jun 2004, 20:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Toad_T
Veronica

Ble Medlem: 13 Apr 2003 Innlegg: 839 Bosted: Bollnäs city
|
riverdance kommer til spektrum i august...løp og kjøp! Har sett det to ganger, skal se det igjen...
|
_________________ I would go to jail with only boys just to prove I was as tough as you
Be A Slæsk
Skrevet: Man 14 Jun 2004, 23:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Toad_T
Veronica

|
Noen her som skal på noen festivaler i sommer?
kommer meg ikkke på roskilde eller quarten eller noen av dem, men skal på "musik vid siljan" og...detta blir bra.."falu Folkmusikfestival". Sistnevnte er world-music festival og jeg skal påå "ethno" et leir med folk fra 15-25 som spiller tradisjonell musikk fra der de kommer fra. det blir så bra!
så må man for all del ikke glemme tango-festivalen i krokstrand som faktisk er veldig bra, hvor snålt det enn høres ut!
|
_________________ I would go to jail with only boys just to prove I was as tough as you
Be A Slæsk
Skrevet: Lør 26 Jun 2004, 11:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
jeg skal på stavernfestivalen.
|
Skrevet: Lør 26 Jun 2004, 13:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Jeg vil at Jeff Buckley's 'Satisfied Mind' skal spilles i begravelsen min.
'...I'll leave this world
with a satisfied mind...'
|
- Tom Waits
Skrevet: Søn 04 Jul 2004, 08:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Akkurat nå fruster jeg. Som den musikknerden jeg er klarer jeg likevel ikke å finne noe musikk som kan gi utløp for min frustrasjon. Kanskje ikke så rart når jeg ikke forstår den selv. Men hva er frustrasjons-lettende musikk for dere musikknerder??
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Søn 11 Jul 2004, 03:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Generelt noe ganske tungt, etterfulgt av noe rolig (som regel Beck, REM, Jeff Buckley, Coldplay e.l.) for å roe meg ned igjen..
|
- Tom Waits
Skrevet: Søn 11 Jul 2004, 07:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Heldigvis gikk det problemet der over ganske fort. Men jeg klarer ikke roe meg ned ordentlig etter sånt. Hvis jeg hører på noe rolig og sånn trist som det ofte pleier å være blir det jo bare deppings. Den ultimate gla'melodien for meg da blir veldig ofte Wax - Bridge to your heart 
|
Skrevet: Tir 13 Jul 2004, 14:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Toad_T
Veronica

|
noen som har hørt om Tinariwen, et band fra Mali som spiller "desert blues"?
veel...jeg så de for en uke side sammen med to venner fra wales og en fra england og kom i snakk med de etter konserten. Vi ble invitert til hotellrommet på te og jam og det er den mest bisarre og kuleste natten i hele mitt liv! Vi hadde nesten ingen instrument kun en elektrisk gitar med en liten sigaretteske som forsterker og en fiolin. Ellers lagde vi lyder og rytmer med kroppen. Syk musikk, og syk festilg jam! Og teen...var rar... (vi ble også invitert til Mali, men da måtte vi fortsette å være single...høh...)
Måtte bare dele dette med dere. hoho. det var så bra!
|
Be A Slæsk
Skrevet: Fre 23 Jul 2004, 20:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Desert Blues høres kult ut, men jeg aner ikke hva det er.. Har det utspring fra en annen sjanger, eller ligner det på noe? Sånn så jeg for en anelse av hva det er snakk om..
|
- Tom Waits
Skrevet: Fre 23 Jul 2004, 21:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Toad_T
Veronica

|
vel. vanskelig å forklare. Ørkenmusikk er den tradisjonelle afrikanske musikken i...eh...ørkenområdene, logisk nok. Afrikansk blues er veldig annerledes enn "vanlig" blues, men går ut på samme prinsipp...improvisasjoner osv. Så desert blues er en ganske ny sjanger, veldig formet av bla. Tinariwen som er et av foregangsbandene innenfor denne sjangeren. Det er verdensmusikk, afrikansk blues blandet med afrikansk ørkenmusikk...også var vi tilbake til utgangspunktet ja. Bedre at du danner deg en egen mening, musikklipp finner du her: http://www.azawan.com/touareg/tinariwen/artisteCD.htm
hør på "Oualahila Ar Tesninam". jeg har spilt inn en slags merkelig jam-versjon av den låta på minidiscen min. Med en elgitar, en fele, folk som prøver å synge et språk de ikke kan og rytmiske kroppslyder. Faktisk ganske bra, tro det eller ei!
|
Be A Slæsk
Skrevet: Lør 24 Jul 2004, 16:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Toad_T
Veronica

|
I morra skal jeg til instrumentverkstedet i Grebbestad og se på mandolaer, og forhåpentligvis bestille en!
www.luthiers.nu <--- sikle!
gleder meg!
|
Be A Slæsk
Skrevet: Søn 25 Jul 2004, 22:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Denne tråden har ikke vært i bruk på lenge. Men jeg må si at den jam-saken med de desert-blues folkene virket kjempekos 
|
Skrevet: Fre 27 Aug 2004, 16:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Toad_T
Veronica

|
hehe...tråden ble jo dø med en gang jeg begynte på folkehøgskole med begrenset tilgang til internett jo... 
|
Be A Slæsk
Skrevet: Man 06 Sep 2004, 14:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Jeg gjorde et tappert forsøk da, det skal du vite. Jeg musikknerder veldig mye om dagen. Har bladd fram endel av den gamle electronica-musikken jeg har. Eller, gammel og gammel, det er fra 90-tallet, men mye underground egentlig. Skikkelig digg!
|
Skrevet: Man 06 Sep 2004, 15:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Toad_T
Veronica

|
jeg har nok sunket enda dypere i mitt musikknerd-hull selv... 
|
Be A Slæsk
Skrevet: Tor 09 Sep 2004, 14:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
*vekke til live*
Jeg savner denne tråden, og speiselt i disse dager hvor jeg har hekta meg helt totalt og fullstendig på musikk.
Jeg har bestemt meg for å gjenoppta musikken, spillingen av den på egenhånd. Jeg skal kjøpe meg fiolin
Gleder meg så sinnsykt til jeg kommer i gang. Mhm.
Er det andre som spiller noen sånne instrumenter?
|
Skrevet: Ons 19 Jan 2005, 13:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Jeg spiller gitar.. Har alltid hatt lyst til å lære å spille fiolin selv.. Eller piano..
|
- Tom Waits
Skrevet: Tor 20 Jan 2005, 18:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |