|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg har etterhvert fått følelsen av at de fleste jenter rett og slett ikke aner hvor pene de er... Noe jeg sikkert har sagt før her, men nevermind. Men det er merkelig at det skal være så vanskelig å klare å ha et bilde i hodet av seg selv, som stemmer overens med virkeligheten. Noe jeg faktisk tror endel gutter sliter med også.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 05 Jul 2004, 13:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Problemet med meg er at bildet av meg selv forandrer seg hele tiden, en dag så står jeg å steller meg og er nesten fornøyd med det jeg ser, andre dager blir jeg i dårlig humør av bare å ta en titt i speilet. Det avhenger av mye, men for meg er det alltid virkelighet jeg ser.
|
Skrevet: Man 05 Jul 2004, 22:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
er jeg den eneste jenta som ikke får totalt angst bare fordi jeg er litt lubben?
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Man 05 Jul 2004, 23:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Hmmm. Nei... Har ikke total angst, hadde det vel, men ikke nå lenger.
Ã… du, du er ikke lubben.
|
Skrevet: Tir 06 Jul 2004, 00:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
martefine
Slushpuppy!

Ble Medlem: 12 Apr 2003 Innlegg: 2283 Bosted: Mongoland
|
Jg har egentlig bare total angst fordi jeg ikke er litt lubben
|
_________________ Skal du bare lese en bok i år,
må du ta deg sammen
Skrevet: Tir 06 Jul 2004, 10:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
Ronja skrev: |
Ã… du, du er ikke lubben. |
Skal vi sloss om det?
Men seriøst.
På dette forum har jeg enda til overs å treffe en eneste jente jeg synes burde slanke seg!!!!!!!
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Tir 06 Jul 2004, 12:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Ronja skrev: | Problemet med meg er at bildet av meg selv forandrer seg hele tiden, en dag så står jeg å steller meg og er nesten fornøyd med det jeg ser, andre dager blir jeg i dårlig humør av bare å ta en titt i speilet. Det avhenger av mye, men for meg er det alltid virkelighet jeg ser. |
Oi, slik er det til meg også. Men jeg har mine meninger. That's it.
Og en kommentar til, å slanke seg vil jeg ikke si betyr å kutte ut mat, og leve på reserver i flere måneder. Å slanke seg betyr for meg å trene, og bygge opp ett bra kosthold man kan ha livet ut. Og det er da man vil få idealvekta. Enten man går opp eller ned, for satser man på det rene, vil det bare bli slik. Bedre å se sunn ut, enn å se uthula.
|
Skrevet: Tir 06 Jul 2004, 13:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004 Innlegg: 306 Bosted: Hamar
|
Spiser aldri fastfood, legger aldri på meg, en sammenheng?
|
Skrevet: Tor 08 Jul 2004, 13:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Jos skrev: | Spiser aldri fastfood, legger aldri på meg, en sammenheng? |
Ja... Det kan ha det. Men hva skulle du frem til?
|
Skrevet: Tor 08 Jul 2004, 17:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
www.trening.no
Her kan dere finne mange gode tips til både kosthold og trening. Jeg har bestemt meg for å sette opp en slags treningsplan for sommeren der, og jeg håper jeg orker å gjennomføre den. (Skriver her selv om jeg ikke er jente... vi gutter kan slite med vekten vi også...)
|
Skrevet: Tor 08 Jul 2004, 18:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Mange menn har jo en tendens til å begynne å få en smule klump på magen når de kommer opp forbi 25 og bikker mot 30åra. Tror ikke det er alle dem som egentlig liker det heller.
|
Skrevet: Tor 08 Jul 2004, 20:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Glahn skrev: | Mange menn har jo en tendens til å begynne å få en smule klump på magen når de kommer opp forbi 25 og bikker mot 30åra. Tror ikke det er alle dem som egentlig liker det heller. |
Bullseye!!
Forresten, jeg leter etter folk i Trondheim som kan trekke meg med ut for å løpe eller sykle. Jeg har verdens dårligste kondis...
|
Skrevet: Tor 08 Jul 2004, 23:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
Det er sant, gutter kan også ha problemer. Men gutter er kanskje mer realister enn jenter, og ser hvor skoen trykker? Ikke for å dra alle under en kam, men det kan virke slik i noen tilfeller.
En av brødrene mine la på seg veldig mye en periode. Ikke så rart, for han spiste mye ute, og spiste MYE. Han har aldri hatt problemer med det før, har kunne spist hva som helst. Men la på seg. Rørte seg lite også. Han slutta rett og slett bare med å spise så mye, og gikk en god del, og har gått ned rundt 15 kilo, ca. Han har fremdeles en mave, men det gjør han ingenting nå.
Det er noe av det som kan slite ved å vokse opp i en søskenflokk der alle de andre faktisk har problemer med å gå OPP i vekt. Nå har jeg ikke hatt problemer i hele mitt liv, bare så det er sagt. Begynte vel da jeg var rundt 14-års alderen. Slanka meg ikke den gang. Har ikke slanka meg skikkelig før nå heller. Ikke med vilje. Men gikk ned 10 kilo uten at jeg var klar over det da jeg ble sammen med typen min. Skjønte jo ingenting. Men det var feil, fordi at jeg spiste nesten ingenting. Jeg var nede i 55 kilo. Endte bare opp med å få mye mer enn mest hodepine, slapphet, osv. Fant ut at noe var galt, begynte å spise. La så på meg fem kilo. Så fem kilo til. Og enda fem kilo, og fem kilo på toppen der igjen. Endte opp på 74 kilo som jeg var for to måneder siden. Har holdt vekta stødig på 66 kilo i noen uker nå. Og dette på rett måte. Trening og rett mat. Og rett mengde med mat. Såklart legger man på seg når man spiser opptil 6 brødskiver om dagen, og trenger bare to. (lunsj). Og spiser middag som egentlig er beregna for to-tre personer.
ble mye dette. altfor mye. ohwell. skrevet er skrevet.
Uansett, å gå litt betyr mye. Gå rundt 30-90 minutter om dagen, i fem-seks uker, og se hva som skjer. Og kutt ned litt på maten. Det er en pine de første tre-fire dagene, men kroppen blir vant med det. Kan ikke kutte ut å spise, for det tærer noe innmari på kroppen. Dessuten så blir man pløsete. Litt trening gjør kroppen litt strammere også. 
|
Skrevet: Fre 09 Jul 2004, 09:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Mest av alt gjelder det vel å være i kontakt med ens egen kropp. Spise mengder som står i forhold til hvor mye man gjør, og følge med på seg selv, rett og slett. Samt ha et realistisk bilde av seg selv, realistiske mål for hvordan man vil se ut om man ikke er fornøyd, og realistiske måter for å nå målene - der er nok den største vanskeligheten. Men man kan begynne med å lære seg hva det betyr, alt det ens egen kropp faktisk sier til en.
Og det gjelder å vite hvem man skal sammenlikne seg med. Har ei god venninne som veier 70 kg, og ser absolutt flott ut. Jeg er en god bit høyere, men veier ikke mer enn 77 kg selv om jeg neppe ser overdrevent tynn ut. Hun kunne ikke helt skjønne at jeg veier så lite i forhold til henne. Men å sammenlikne meg som er treningsnarkoman og har skyhøy forbrenning, med henne som er litt mer normal i så måte, bare funker ikke.
|
Skrevet: Fre 09 Jul 2004, 15:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
Glahn skrev: | Mest av alt gjelder det vel å være i kontakt med ens egen kropp. Spise mengder som står i forhold til hvor mye man gjør, og følge med på seg selv, rett og slett. Samt ha et realistisk bilde av seg selv, realistiske mål for hvordan man vil se ut om man ikke er fornøyd, og realistiske måter for å nå målene - der er nok den største vanskeligheten. Men man kan begynne med å lære seg hva det betyr, alt det ens egen kropp faktisk sier til en.
Og det gjelder å vite hvem man skal sammenlikne seg med. Har ei god venninne som veier 70 kg, og ser absolutt flott ut. Jeg er en god bit høyere, men veier ikke mer enn 77 kg selv om jeg neppe ser overdrevent tynn ut. Hun kunne ikke helt skjønne at jeg veier så lite i forhold til henne. Men å sammenlikne meg som er treningsnarkoman og har skyhøy forbrenning, med henne som er litt mer normal i så måte, bare funker ikke. |
JA!
Man må alltid være en realist når man skal snakke om vekt. Selv om det gjør skikkelig vondt å si til noen du er glad i at ja, de har kanskje for mye *hat*
|
Skrevet: Tir 13 Jul 2004, 09:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
Crispa skrev: | Man må alltid være en realist når man skal snakke om vekt. Selv om det gjør skikkelig vondt å si til noen du er glad i at ja, de har kanskje for mye *hat* |
Og noen som er glad i meg ville ikke spurt noe så dumt som "er jeg overvektig" når de selv vet om de er det eller ikke. That is just plain evil! Man må alltid være realist. Og ikke misforstå meg, det er ikke ment på en dårlig måte...
|
Skrevet: Tir 13 Jul 2004, 09:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Jeg hater vekt. SKulle på en måte ønske den ikke eksisterte. *skule skuffet på vekta* hvem oppfant cellulitter???
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Man 19 Jul 2004, 02:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
tror jeg hadde vært tjukkere uten pcen. når jeg sitter her spiser jeg ikke før jeg må, idag blir det frokost når pappa kommer hjem fra jobben, i fire-tiden.
|
Skrevet: Tir 20 Jul 2004, 12:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Missipia
Varm i trøya

Ble Medlem: 17 Jun 2004 Innlegg: 68 Bosted: Tønsberg
|
en ting jeg vill legge til her!
d er en ting mange jenter gjør feil (sier ikke alle). dem sier at dem ska stramme opp kroppen sin! så da sykkler den, jogger osv. men dem bruker ikke vekter!! fordi dem ikke vil få slike muskler som gutter har!!
d er der dem gjør feil. jenter kan ikke få slike muskler som gutter.
så jeg spør berre?
hvordan har en tenkt å stramme opp korppen sinn uten å stramme musklene?
styrke trening med vekter er vist en av dem beste måtene å stramme opp kroppen sin!
men jeg har aldri prøvd d selv da.. hehe.. men skal!
og jeg vill neppe tru at her fins none jenter som er fornøyd med kroppen sin! alltid noe gale, eller noe en heller vil ha! enten så er en for tykk, eller for tyn, eller en har for store bryst eller for små bryst, for tyne legger eller stor rumpe (kategorien som passer meg ) osv osv..
men jeg prøver ikke å tenke så mye på, da blir en berre mer deppa av.. jeg prøver å vere fornøyd med kroppen min (ikke tenke så mye på d liksom), og jeg ska begynne å trene mye når jeg har flytt. har ikke tid no.
men kosthold er d viktikste faktisk! man ska ikke spise mye om gongen, men en ska spise ofte. jeg har begynnt å spise 4-5 gonga om dagen.
- pasta salat til fokost (mye karbohydrater som en trenger)
- frukt i 10 tida
- salat og grove rundstykke i 12 tida
- av og til noe frukt før jeg ska på trening (dei dagane jeg ska det)
- varm middag
- og til kvels bruker jeg å spise noe, men jeg er ikke sikker på hva d heter, d er ei oppskrift som jeg driver å lager.
og jeg har kutta ut så og sej all snop og fast food.
så kostholde begynner å bli bra med meg.. gjen står kun treningen.. *ler* 
|
Skrevet: Tir 20 Jul 2004, 12:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
Missipia: takk for at du ikke sa at "alle" jenter gjør feil.
Og du har litt rett. Men jeg vil si at ved å jogge og ved å sykle går du fortere ned i vekt. Og med vekter strammer du opp, men går ikke ned i vekt. Dessuten er det å trene med vekter/maskiner ganske greit, fordi at når man har fått trent på den måten så forbrenner man MYE mer. Det er godt å vite
Jeg har ikke fått til å trent den siste uka pga rygg/nakke skadene mine :/ tilbakefall sa du? a'a. Har gått en god del da. Kjipt, egentlig.
Kosthold har også VELDIG mye å si. Selv om jeg ikke har trent noe spesielt den siste tiden, har jeg allikevel gått ned litt, pga kostholdet. I'm happy! (men merker at jeg har enda mer å ta av. Blir mer og mer bevisst. Skal nok slutte i tide, såklart tror ikke jeg sliter, for å si det slik....)
|
Skrevet: Tir 20 Jul 2004, 13:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |