DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
The Lord of the Rings: Return of the King
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 8 av 8 [147 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8
Av Innlegg
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Så du har sett to av tre deler av en film, jeg håper ikke du karakteriserer deg som 'fan' da.

Uansett, man kan sikkert kalles seg LOTR-fan uten å ha lest simarillion, men skal man kalle seg Tolkien-fan bør man da had lest litt mer enn en av historiene hans (1.5 om man tar med Hobbiten).

Filmene er uansett ikke Tolkien, man blir ikke fan av og se en filmatisering (med ganske mye 'kunstneriske' forandringer) av bok, les boka! Wink

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 01:44
Sist endret av haakoo den Tir 11 Mai 2004, 09:31, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
spiralis skrev:

Filmene er uansett ikke Tolkien, man blir ikke fan av og se en filmatisering (med ganske mye 'konstneriske' forandringer) av bok, les boka! Wink

Det er derimot meget godt mulig å være hengiven fan av filmene.
Jeg deler min fanatisme opp i to deler; filmdelen og bokdelen. Jeg er fan av begge, men på litt forskjellige måter.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 01:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003
Tittan skrev:
Jeg er ikke enig. Selvfølgelig kan man være fan av Tolkien sine verker uten å ha lest Silmarillion. Kanskje man har startet med Ringenes Herre fordi det var historien i filmene, og så har tenkt å lese flere bøker når man får tid? Er man ikke da fan?
En sann fan utsetter da alle andre bokprosjekter og plikter og setter seg så ned og koser seg med Silmarillion. Men det kommer kanskje litt an på hva en legger i ordet "fan."

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 11:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Fan av filmen kan man vel for lov å være, men jeg hadde ikke vært stolt av det. Da er man heller ikke fan av Tolkien.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 11:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Oceanborn skrev:
Men det kommer kanskje litt an på hva en legger i ordet "fan."

Jepp, og en fotball-fan som ikke er på alle kampene til laget sitt kalles fremdeles en fan, så jeg tenker at om du leser Ringenes Herre fordi du så filmene, og så venter litt med å lese Silmarillion, er du fremdeles en fan.

Selv er jeg en slik fan som til og med har lest alle Tolkien-biografiene jeg har kommet over, og som synes Christopher har gjort en god jobb men at han ikke har samme skrivestil som sin far Wink

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003
Nei, det blir ikke helt det samme som å lese gode gamle "Tollers."

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Ronja skrev:
Fan av filmen kan man vel for lov å være, men jeg hadde ikke vært stolt av det. Da er man heller ikke fan av Tolkien.

Hva man er fan av, og hvorvidt man er stolt av å være fan av det eller ikke, er jo ganske individuelt. Jeg er PJ-Lotr-fan, fordi filmene er fantastisk bra som filmer.

Det er heller ingenting som tilsier at man ikke kan være fan av Tolkien hvis man er fan av PJs filmer. Ordbokens definisjon av "fan" er "ivrig beundrer, tilhenger, patriot." Altså står man fritt til å være fan av hva eller hvem som helst, uten at det ene utelukker det andre.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 17:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 8 av 8 [147 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet