Side 7 av 11 [215 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 Neste |
 |
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Re: weed
metaxa skrev: | Hvordan kan denne veien bli kortere? Dette er for meg helt absurd. Si at man allerede røyker hasj. Det vil si at man har et x antall motivasjoner for å gjøre dette, f.eks. det gir en behagelig rus. Denne motivasjonen er den samme uansett om hasjen er lovlig eller ikke. Det at noe er lovlig, er ikke i seg selv en motivasjon. Jeg går ikke i butikken og kjøper øl fordi det er lovlig, men fordi jeg liker øl. Hvis øl ikke hadde vært lovlig hadde jeg sannsynligvis funnet det på andre måter.
Ta f.eks. tobakk, hvorfor røyker folk? De aller fleste fordi det gir dem en behagelig eller beroligende følelse (man kan selvfølgelig diskutere om dette er mentalt eller biokjemisk, men jeg mener at det går i grunn ut på det samme).
Neste punkt er da de sterkere stoffene. Hvilke motivasjoner har man for å prøve enda sterkere stoffer? Det vet jeg ikke, for jeg har aldri følt noen trang til å gjøre det, enda jeg er hasj-røyker selv, men jeg forestiller meg en trang til en eller annen slags rusopplevelse, evt. å rømme fra en virkelighet man ikke har lyst til å takle. Veien fra den ene motivasjonen til den andre er i mine øyne like lang om det ene eller det andre er legalisert.
|
".., det gir en behagelig rus." ".., men jeg forestiller meg en trang til en eller annen slags rusopplevelse."
Så rus er tydligivs ikke generelt, siden sulten på rus er helt knyttet til stoffet? Ingne har noen gang rusa seg på andre måter fordi det var det de hadde mulighet til der og da?
Hvis øl ikke hadde vært lovlig hadde nok ferre drukket det, folk flest vil være lovlydige.
Jeg kan ikke helt se hvilke TO motivasjoner du påstår du tar frem, er 'behagelig rus' noe radikalt anderledes enn 'rusopplevelse'?
Nei, la hasj forbli forbudt og forby tobakk i alt offentlig rom.
--
HÃ¥kon
|
Skrevet: Tir 24 Feb 2004, 16:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Er du en sånn fanatisk ikke-røyker?
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 24 Feb 2004, 21:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg gleder meg til røykeloven trer i kraft...
*sitte i klær som stinker av tobakk etter noen timer på et ellers meget hyggelig utested*
Forøvrig tviler jeg på at det er helt mulig å sette likhetstegn mellom hasj, andre narkotiske stoffer, og alkohol. Å påstå at alkohol er like skadelig som extacy er bare vås. Hasjen derimot, skal jeg ikke uttale meg like skråsikkert om. Jeg vet bare at alkohol slettes ikke behøver være skadelig, faktisk kan det være snarere tvert imot.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 25 Feb 2004, 00:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Er det selvrettferdiggjøring du holder på med? 
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Ons 25 Feb 2004, 00:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
LoKa_GuTT
Främling

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 20 Bosted: -->EIDSVOLL<--
|
ja vell!! alkohol tvert i mot!! akkurat det samme med hasj!1
kan røykes mot grå stær f-eks!
men du kan ikke sammenligne hasj,alko,kjemi! men jeg mener er du alkoholiker er du like mye å ute å kjører som en narkoman!!
menn sånn er det
|
_________________ RePrSeNtinG -->EIDsvolL<---
Skrevet: Ons 25 Feb 2004, 00:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
QIQrrr skrev: | Er det selvrettferdiggjøring du holder på med?  |
Kanskje er det et element av det Jeg skal ikke utelukke at noen narkotiske stoffer kan ha en viss medisinsk effekt som smertestillende eller kvalmedempene, for eksempel. Men svært mange narkotiske stoffer, samt tobakk, er skadelige uansett hvordan du bruker dem, eller hvor mye. Moderate mengder alkohol derimot, trenger ikke være helseskadelig. Kan hende snarere tvert imot. Selvfølgelig kan alkohol være skadelig, og det er ødeleggende å være avhengig av det - men alkohol er ikke nødvendigvis, uansett skadelig.
|
Skrevet: Ons 25 Feb 2004, 00:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
LoKa_GuTT
Främling

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 20 Bosted: -->EIDSVOLL<--
|
heh du har ett poeng der!!
det jeg vil fram til er att hasj trenger ikke altig å være skadelig
selv noen ganger det kan være.....!!
|
_________________ RePrSeNtinG -->EIDsvolL<---
Skrevet: Ons 25 Feb 2004, 01:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
Re: weed
haakoo skrev: | metaxa skrev: | Hvordan kan denne veien bli kortere? Dette er for meg helt absurd. Si at man allerede røyker hasj. Det vil si at man har et x antall motivasjoner for å gjøre dette, f.eks. det gir en behagelig rus. Denne motivasjonen er den samme uansett om hasjen er lovlig eller ikke. Det at noe er lovlig, er ikke i seg selv en motivasjon. Jeg går ikke i butikken og kjøper øl fordi det er lovlig, men fordi jeg liker øl. Hvis øl ikke hadde vært lovlig hadde jeg sannsynligvis funnet det på andre måter.
Ta f.eks. tobakk, hvorfor røyker folk? De aller fleste fordi det gir dem en behagelig eller beroligende følelse (man kan selvfølgelig diskutere om dette er mentalt eller biokjemisk, men jeg mener at det går i grunn ut på det samme).
Neste punkt er da de sterkere stoffene. Hvilke motivasjoner har man for å prøve enda sterkere stoffer? Det vet jeg ikke, for jeg har aldri følt noen trang til å gjøre det, enda jeg er hasj-røyker selv, men jeg forestiller meg en trang til en eller annen slags rusopplevelse, evt. å rømme fra en virkelighet man ikke har lyst til å takle. Veien fra den ene motivasjonen til den andre er i mine øyne like lang om det ene eller det andre er legalisert.
|
".., det gir en behagelig rus." ".., men jeg forestiller meg en trang til en eller annen slags rusopplevelse."
Så rus er tydligivs ikke generelt, siden sulten på rus er helt knyttet til stoffet? Ingne har noen gang rusa seg på andre måter fordi det var det de hadde mulighet til der og da?
Hvis øl ikke hadde vært lovlig hadde nok ferre drukket det, folk flest vil være lovlydige.
Jeg kan ikke helt se hvilke TO motivasjoner du påstår du tar frem, er 'behagelig rus' noe radikalt anderledes enn 'rusopplevelse'?
Nei, la hasj forbli forbudt og forby tobakk i alt offentlig rom.
--
HÃ¥kon |
Forskjellige rusmidler gir forskjellige rusopplevelser. Det er vel ganske innlysende?
|
_________________ Colorless green ideas sleep furiously (Noam Chomsky)
Skrevet: Fre 04 Mar 2005, 05:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
Glahn skrev: | Jeg gleder meg til røykeloven trer i kraft...
*sitte i klær som stinker av tobakk etter noen timer på et ellers meget hyggelig utested*
Forøvrig tviler jeg på at det er helt mulig å sette likhetstegn mellom hasj, andre narkotiske stoffer, og alkohol. Å påstå at alkohol er like skadelig som extacy er bare vås. Hasjen derimot, skal jeg ikke uttale meg like skråsikkert om. Jeg vet bare at alkohol slettes ikke behøver være skadelig, faktisk kan det være snarere tvert imot. |
Jeg uttaler meg gjerne, Kanskje er det ikke så farlig, men jeg kunne ikke gitt mer faen, for det er faktisk ulovlig, og det som er er at folk begynner fordi "det er litt kult å være på kant med loven" eller kunne de jo bare drukket alkohol og fått en helt grei rus av det, eller de kunne bli forelsket eller noe, det gir og en rus. Men det som er at når du da begynner å røyke hasj for får denne rusen da, så blekner kanskje annen rus, man blir jo dårlig om man drikker for mye alkohol, så man begynner å gi faen i det som betyr noe, forelskelses rusen er likek bra lenger, fordi man har jo hatt hasj rusen, og det er så mye bedre, og den avhenger ikke av andre. Så kommer man til det stadiet at det funker ikke lenger, man har røyka så mye hasj at man får ikke noen rus av det lenger, så hva gjør man? jo man går over til sterkere stoffer, for man har jo allerede brutt loven, så hvorfor ikke prøve noe annet ulovlig? de som driter i loven har også lettere for å gjøre det igjen og igjen og igjen, og derfor leder hasj til sterkere stoffer. Jeg var sammen med en kar som røyka hasj, og han begynte med amfetamin når han var 13 og han ga rett og slett faen, jeg vet at han var glad i meg, men dop var alt, selv om det hadde begrenset seg til hasj, så var hasjen alt, den gikk foran alt, så jeg gadd ikke mer. Jeg har NULL toleranse for narkotika, og hasj, det er NARKOTIKA!! så NEI til legalisering, det er det eneste jeg sier. NEI NEI NEI!!! så får de som er så idiot å begynne sitte å bryte loven for seg selv.
|
Skrevet: Fre 04 Mar 2005, 09:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Coralin skrev: | Jeg uttaler meg gjerne, Kanskje er det ikke så farlig, men jeg kunne ikke gitt mer faen, for det er faktisk ulovlig, og det som er er at folk begynner fordi "det er litt kult å være på kant med loven" eller kunne de jo bare drukket alkohol og fått en helt grei rus av det, eller de kunne bli forelsket eller noe, det gir og en rus. Men det som er at når du da begynner å røyke hasj for får denne rusen da, så blekner kanskje annen rus, man blir jo dårlig om man drikker for mye alkohol, så man begynner å gi faen i det som betyr noe, forelskelses rusen er likek bra lenger, fordi man har jo hatt hasj rusen, og det er så mye bedre, og den avhenger ikke av andre. Så kommer man til det stadiet at det funker ikke lenger, man har røyka så mye hasj at man får ikke noen rus av det lenger, så hva gjør man? jo man går over til sterkere stoffer, for man har jo allerede brutt loven, så hvorfor ikke prøve noe annet ulovlig? de som driter i loven har også lettere for å gjøre det igjen og igjen og igjen, og derfor leder hasj til sterkere stoffer. Jeg var sammen med en kar som røyka hasj, og han begynte med amfetamin når han var 13 og han ga rett og slett faen, jeg vet at han var glad i meg, men dop var alt, selv om det hadde begrenset seg til hasj, så var hasjen alt, den gikk foran alt, så jeg gadd ikke mer. Jeg har NULL toleranse for narkotika, og hasj, det er NARKOTIKA!! så NEI til legalisering, det er det eneste jeg sier. NEI NEI NEI!!! så får de som er så idiot å begynne sitte å bryte loven for seg selv. |
Bare for å korrigere litt. Hasj-rusen er IKKE sterkere/bedre enn den rusen du får av alkohol, den er annerledes og en anelse mer "uskyldig". Hasj er heller ikke et stoff man kan tilvennes. Narkotika er ikke et entydig begrep, forskjellige stoffer har forskjellige virkemåter.
Problemet med hasj er ikke at det er farlig, men at det ikke er det. Hasj er på ingen måte i nærheten så kjemisk giftig som alkohol, med den følge at det er lettere å bruke hasj oftere. Problemet med dette er at hasj dreper initiativ og gjør at folk blir giddalause og slappe. Dermed ender hasjiser ofte opp med bare å ligge å sløve og ha munchies.
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Fre 04 Mar 2005, 17:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Coralin skrev: |
Jeg uttaler meg gjerne, Kanskje er det ikke så farlig, men jeg kunne ikke gitt mer faen, for det er faktisk ulovlig, og det som er er at folk begynner fordi "det er litt kult å være på kant med loven" eller kunne de jo bare drukket alkohol og fått en helt grei rus av det, eller de kunne bli forelsket eller noe, det gir og en rus. Men det som er at når du da begynner å røyke hasj for får denne rusen da, så blekner kanskje annen rus, man blir jo dårlig om man drikker for mye alkohol, så man begynner å gi faen i det som betyr noe, forelskelses rusen er likek bra lenger, fordi man har jo hatt hasj rusen, og det er så mye bedre, og den avhenger ikke av andre. Så kommer man til det stadiet at det funker ikke lenger, man har røyka så mye hasj at man får ikke noen rus av det lenger, så hva gjør man? jo man går over til sterkere stoffer, for man har jo allerede brutt loven, så hvorfor ikke prøve noe annet ulovlig? de som driter i loven har også lettere for å gjøre det igjen og igjen og igjen, og derfor leder hasj til sterkere stoffer. Jeg var sammen med en kar som røyka hasj, og han begynte med amfetamin når han var 13 og han ga rett og slett faen, jeg vet at han var glad i meg, men dop var alt, selv om det hadde begrenset seg til hasj, så var hasjen alt, den gikk foran alt, så jeg gadd ikke mer. Jeg har NULL toleranse for narkotika, og hasj, det er NARKOTIKA!! så NEI til legalisering, det er det eneste jeg sier. NEI NEI NEI!!! så får de som er så idiot å begynne sitte å bryte loven for seg selv. |
Du glemmer at det at hasj er ulovlig kun er en historisk tilfeldighet, saa aa bruke det som et argument er sirkulaert i beste fall; det boer ikke legaliseres fordi det er ulovlig. Helsemessig skadevirkning ved misbruk av hasj er er paaviselig langt mindre alvorlige enn ved misbruk av alkohol. Naar det er sagt er det ikke misbruket som er interessant, men den normale bruken. Det meste kan misbrukes, ogsaa hasj, men det boer ikke hindre normalt oppegaaende mennesker med en normal porsjon selvdisiplin aa nyte dette rusmiddelet. De samfunnsmessige skadevirkningene som direkte foelge av hasj er, vil jeg paastaa, ikke tilstedevaerende. Men se paa alkoholmisbruket, hvor mange millioner koster dette hvert aar? Allikevel argumenterer du ikke for forbud mot alkohol. Du maa som sagt skille mellom bruk og misbruk. Selv har jeg roykt hasj i flere aar og kjenner meg overhodet ikke igjen i din beskrivelse. At unge begir seg utpaa disse stoffene er synd, men vi har da samme problemet med alkohol, jeg har sett folk paa 11 aar som har hivi innpaa med sprit, er det bedre? Ved legalisering av hasj vil bruken uansett foert fram i lyset, med noedvendige aldersgrenser for kjoep etc. Det er mye bedre enn at 15-aaringer faar borret hull gjennom handa fordi de ikke klarte aa betale for stoffet sitt (et tilfelle jeg kjenner til personlig).
|
Skrevet: Fre 04 Mar 2005, 18:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
metaxa skrev: | At unge begir seg utpaa disse stoffene er synd, men vi har da samme problemet med alkohol, jeg har sett folk paa 11 aar som har hivi innpaa med sprit, er det bedre? Ved legalisering av hasj vil bruken uansett foert fram i lyset, med noedvendige aldersgrenser for kjoep etc. |
nei, det er faktisk og ulovlig for 11 åringer å nyte alkohol. Og nei missbruk er ikke bra av noe, det er ikke engang bra å spise for mye sukker eller cola, eller alkohol, men det er hasj vi snakker om her nå, ikke alkohol, og jeg er RIMELIG sikker på at du røyker mer hasj enn jeg drikker alkohol, og man blir ikke avhengig av hasj? er det det du sier, da blir man isåfall avhengig av rusen, ellers burde du klare å slutte akkurat nuh, og det tror jeg ikke du klarer.
|
Skrevet: Fre 04 Mar 2005, 21:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Coralin skrev: | metaxa skrev: | At unge begir seg utpaa disse stoffene er synd, men vi har da samme problemet med alkohol, jeg har sett folk paa 11 aar som har hivi innpaa med sprit, er det bedre? Ved legalisering av hasj vil bruken uansett foert fram i lyset, med noedvendige aldersgrenser for kjoep etc. |
nei, det er faktisk og ulovlig for 11 åringer å nyte alkohol. Og nei missbruk er ikke bra av noe, det er ikke engang bra å spise for mye sukker eller cola, eller alkohol, men det er hasj vi snakker om her nå, ikke alkohol, og jeg er RIMELIG sikker på at du røyker mer hasj enn jeg drikker alkohol, og man blir ikke avhengig av hasj? er det det du sier, da blir man isåfall avhengig av rusen, ellers burde du klare å slutte akkurat nuh, og det tror jeg ikke du klarer. |
1. Nei det er ikke ulovlig for 11 aaringer aa nyte alkohol. Det er derimot ulovlig aa selge alkohol til 11-aaringer.
2. Jeg aner ikke hvor mye alkohol du drikker, og du aner ganske sikkert ikke hvor mye hasj jeg royker. Saa jeg ser ikke helt poenget ditt.
3. Om man blir avhengig av hasj avhenger av hvor ofte man royker og stoerrelsen paa "dosen". Man trenger ikke bli avhengig.
4. Jeg foeler hverken et avhengighetsforhold til hasj, eller rusen, hva naa forskjellen mellom de to skulle vaere. Jeg kunne sluttet i dag om jeg ville, det kan jeg garantere deg. Men det vil jeg ikke. Jeg synes det er kos aa ta en blaas i blant, men det har ingen paavirkning paa livet mitt ellers. saa jeg ser ingen grunn til aa la vaere.
Du insiniuerer mye i innlegget ditt, saerlig om mine hasjvaner, dette vet du ingenting om. Har du noen gang proevd hasj?
|
Skrevet: Fre 04 Mar 2005, 22:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
Saken er som nevnt her ikke den vanlige bruken, men misbruken. Alkohol er noe alle vet godt hva er, og folk kan lettere gjenkjenne misbruk og slå ned på det/si ifra. Saken med hasj er at folk som ikke er "skikket" til å røyke det finner ut etter hvert at rusen blir mindre og mindre, og at de trenger nye, sterkere stoffer. Jeg er anti-rus selv, men mer for å legalsisere for eksempel marihuana, som er ti ganger svakere, og dermed lettere å bruke uten misbruk, mye som dagens sigaretter.
Jeg er enig i at legalisering ville sørge for færre problemer for de som driver med det, men flere som driver med det. Hvis hasj blir lovlig vil veldig mange fler begynne å røyke, på samme måte som om man setter ned aldersgrense på alkohol. Nå trenger de unge en stor, myndig storebror for å få tak i sprit, som ikke nødvendigvis er så lett å overtale. Om spritgrensa går ned til 18 trengs mye mindre aldersforskjell, og man kan regne med at sprit kommer med på fester til yngre personer.
Så, som sagt, legaliser marihuana, og hasj med høyere aldersgrense. det er noe jeg kunne leve med.
Det bør også sies at alkohol faktisk er sunt om man ikke misbruker den. Et glass rødvin om dagen gjør at hjertet får det bedre, og en person som gjevnlig drikker moderate mengder alkohol er mindre utsatt for alzheimer. Noen slik virkning har jeg forøvrig ikke hørt om ved røyking av hasj.
|
Skrevet: Lør 05 Mar 2005, 12:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
metaxa: Å ja, det er SÅ mange som kan slutte NÅR SOM HELST, de bare vil ikke... det er jo koselig å sånn... Det er den mest idiotiske unnskyldningen jeg hører.
Den har jeg hørt mange ganger, tror du mange av disse menneskene klarte å slutte? Nei. Tror du mange av disse menneskene begynnte på sterkere stoffer? Ja.
|
Skrevet: Lør 05 Mar 2005, 14:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Det er like sannsynlig at de som røyker tobakk bare kan slutte når som helst.
|
Skrevet: Lør 05 Mar 2005, 16:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
At hasj er ulovlig er en historisk tilfeldighet? Så da den loven ble innført var det bare et lite "ops, sånn ble det bare, jaja"? Neppe. Lovverket har en funksjon, og lover innføres ikke bare for moro skyld. Man kan sikkert ha rett i at alkohol er like ille som hasj, men det er utenfor poenget. At noe annet er like ille, betyr ikke at da kan man like greit akseptere det andre også. Da burde man heller vurdere å fjerne det andre, like ille problemet. Den store forskjellen mellom alkohol og hasj ligger i at alkohol er noe alle store kulturer har befattet seg med i ikke bare århundrer, men årtusener. Slike vaner er vanskeligere å fjerne enn de mer moderne. Nei, det er ikke bedre at folk misbruker alkohol enn at de misbruker hasj. Fjern begge deler, sier jeg. Og jeg gjentar: At man allerede har ett skadelig rusmiddel rettferdiggjør ikke at man dermed kan legalisere flere. Herregud, det gjør jo bare vondt verre!
Kanskje de samfunssmessige skadevirkningene ikke er noe særlig å peke på, men hva med de personlige? Folk som blir sløve og apatiske, og totalt mister bakkekontakten? Ok, dette er kanskje de som misbruker stoffet, og ikke de som vet å "dosere" det skikkelig. Men er det først lovlig, vil det bli mye mer tilgjengelig, flere vil få begynne å bruke det, og en del av disse vil nok ende opp med å misbruke det.
I den perfekte verden vet alle å ta vare på seg selv og holde sitt rusbruk i sjakk. Men dette er ikke tilfellet, og da synes jeg helt klart man bør gjøre det man kan for å ta vare på hverandre og passe litt på.
(Noe som fascinerer meg litt når hasjbrukere debatterer dette, er hvordan de først sier at hasj gir samme rus som alkohol, bare på en annen måte, og så gjerne legger ut om alle skadevirkningene alkohol har. Ser de ikke at det samme gjelder for harsjen? Skjønner de ikke at å slite med ett onde er bedre enn å slite med to?)
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 05 Mar 2005, 18:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
metaxa skrev: |
Du insiniuerer mye i innlegget ditt, saerlig om mine hasjvaner, dette vet du ingenting om. Har du noen gang proevd hasj? |
Nei, for jeg ser hva det har gjort med folk, og jeg røyker ikek heller, fordi jeg syntes det er en idiotisk ting å bruke penger på alkohol, det drikker jag kanskje 3 ganger i året eller noe, rett go slett fordi jeg ser ikke helt poenget med denne rusen, i såfall blir det mer for det sosiale på en fest. Jeg er ikke så Teit at jeg prøver hasj, jeg har venner som har prøvd, og en eks som røyka, og jeg var naiv nok til å mene at det var helt greit den gangen, men du kommer uansett ingen vei med meg, jeg mener det er teit, og du får meg ikke til å skifte mening, og det sier jeg til de vennene mine som syntes hasj er helt greit også. Jeg er enig med Ronja.. mange sier de kan slutte NÅR som helst, men de gjør det ikke, og hvorfor gjør det ikke det? du kan få to alternativer 1.. de er avhengig av stoffet eller 2. De er avhengig av rusen de gir. Og du kan ikke akkurat stikke under en stol at de som først prøver narkotika er litt på kant med loven! og at de prøver det fordi de føler seg så jævlig at naturlig rus ikke funker?! gjelder kanskje ikke alle, men mange, noen er bare så innmari svake at de tror dette er kult fordi de "farlige gutta" driver med dette, og så ender de på kjøret. du kan si at dette er propaganda fra myndighetenes side eller hva du vil, jeg tror på det..
|
Skrevet: Lør 05 Mar 2005, 18:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Det finnes forskjellige former for avhengighet. Ganske mange mennesker er koffeinavhengige uten at dette går ut over livene deres i noen særlig grad. De klarer å gå på jobb og gjøre det de skal, de klarer å ta seg av seg selv og sine. Det er også fullt mulig å røyke hasj ganske så jevnlig, og kanskje være avhengig av det i noen grad, og allikevel være et velfungerende menneske. Det er når avhengigheten og rusen tar over livet ditt, at det er skadelig.
Det er meget mulig at alle som går på tunge stoffer først begynte med hasj. Men det er minst like viktig å få med seg hvor mange hasjrøykere som ikke begynner med sterkere stoffer. Hvis det viser seg at 95% av alle hasjbrukere aldri går over til tyngre saker, så kan man ganske fort konkludere at hasjrøyking ikke er årsaken til at folk blir narkomane. Før man har sett noe på dette, har man rett og slett ikke grunnlag for å si noe om hva hasjrøyking fører til eller ikke fører til.
NÃ¥ betyr ikke dette at jeg er for legalisering av hasj - jeg synes selv det holder lenge med alkohol, og ser ikke behovet for noe annet. Alkohol er heller ikke noe jeg drikker for rusens skyld alene, men rett og slett fordi det smaker godt.
|
Skrevet: Lør 05 Mar 2005, 19:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
Glahn skrev: | Det finnes forskjellige former for avhengighet. Ganske mange mennesker er koffeinavhengige uten at dette går ut over livene deres i noen særlig grad. De klarer å gå på jobb og gjøre det de skal, de klarer å ta seg av seg selv og sine. Det er også fullt mulig å røyke hasj ganske så jevnlig, og kanskje være avhengig av det i noen grad, og allikevel være et velfungerende menneske. Det er når avhengigheten og rusen tar over livet ditt, at det er skadelig.
Det er meget mulig at alle som går på tunge stoffer først begynte med hasj. Men det er minst like viktig å få med seg hvor mange hasjrøykere som ikke begynner med sterkere stoffer. Hvis det viser seg at 95% av alle hasjbrukere aldri går over til tyngre saker, så kan man ganske fort konkludere at hasjrøyking ikke er årsaken til at folk blir narkomane. Før man har sett noe på dette, har man rett og slett ikke grunnlag for å si noe om hva hasjrøyking fører til eller ikke fører til.
NÃ¥ betyr ikke dette at jeg er for legalisering av hasj - jeg synes selv det holder lenge med alkohol, og ser ikke behovet for noe annet. Alkohol er heller ikke noe jeg drikker for rusens skyld alene, men rett og slett fordi det smaker godt. |
Vel, hasj er en ingangsport til andrestoffer, har man prøvd noe som er ulovlig er det lettere å prøve andre ting også.
|
Skrevet: Lør 05 Mar 2005, 22:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
Side 7 av 11 [215 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 Neste |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|