DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Abort
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 7 av 8 [156 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Neste
Av Innlegg
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Aurora skrev:
ønskemestern skrev:
Ronja skrev:
Da skulle han beholdt buksa på da, vis han ikke vil ha barnet og det er ett stort problem å betale bidrag.

Dette er det samme som å si at jenta skulle holdt buksa på hvis hun ikke vil ha barnet, og da er du plutselig enig i at kvinnen ikke skal bestemme abort alene.
Skal man være enig i at abort er kvinnens avgjørelse, da må man være enig i at økonomiske eller andre ytelser i ettertid fra mannen er mannens avgjørelse.
Noe annet ville være selvmotsigende, og man kan ihvertfall ikke kalle seg en tilhenger av likestilling.

Som Ronja sier, om en mann er så mye i mot å få barn så skulle han ha beholdt buksa på, eller i det minste forsikret seg om at hun han har sex med heller ikke har lyst på barn! og jeg har aldri sagt at jeg er tilhenger av likestilling! Jeg har alltid vært av den mening at det ikke er mulig med full likestilling nettopp fordi kjønnene er så ulike, så det så!

Ser du virkelig ikke hvor totalt selvmotsigende du skriver???
Når du sier "om han ikke vil betale barnebidrag skulle han holdt buksa på", da sier du samtidig at du er MOT abort! Du kan ikke si "HAN burde holdt buksa på", og unnlate "HUN burde holdt buksa på om hun ikke vil ha barn!"!
Sier du "Han holdt ikke buksa på, han får betale", må du også si "HUN holdt ikke buksa på, hun får føde!" !

Om du da ikke er et menneske blottet for rettferdighetssans og moral.

Ser du virkelig ikke poenget i at
___om hun skal ha muligheten til å frasi seg uønsket ansvar ved å ta abort___,
da må også
___mannen ha mulighet til å frasi seg sin del av ansvaret ved å nekte bidrag___!

Det kan da umulig være så vanskelig å forstå!
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Man 10 Jan 2005, 23:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
ønskemestern skrev:
Nwi, og jeg har ikke sagt det heller.. Jeg sa at OM man støtter den ordningen, kan man ikke samtidig støtte likestilling. Jeg "anklaget" ingen for å være "likestillere", men det er nok endel av dem der ute som mener dette om abort, og dét blir selvmotsigende.
Man må da få lov å komme med et nytt poeng, uten at det er direkte angrep på noe som allerede er ytret!

OT: Nye poeng som har med saken å gjøre er greit, men jeg synes ikke at et sleivspark er så veldig greit i en diskusjon. Jeg fikk inntrykk av at du ikke vil peke fingre, men likevel er det underforstått at du mener en eller flere som er uenige med deg er likestillingsforkjempere.

Tilbake til topic:
Uansett hvordan man snur og vrir på det så klarer jeg ikke å se at det er noe annet enn rettferdig at kvinnen har siste ordet. Men jeg mener selvsagt at mannen skal ha rett til å si sin mening også. Man kan ikke tvinge en kvinne til å bære frem ett barn mot hennes vilje og så kalle det rettferdig. Man kan heller ikke tvinge en kvinne til å ta abort mot hennes vilje og kalle det rettferdig.

Det eneste rettferdige er at kvinnen får bestemme over sin egen kropp, og at mannen får ytret sin mening og får mulighet til å prøve å få kvinnen til å se hans side av saken.

InnleggSkrevet: Man 10 Jan 2005, 23:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Aurora skrev:
ønskemestern skrev:
Nwi, og jeg har ikke sagt det heller.. Jeg sa at OM man støtter den ordningen, kan man ikke samtidig støtte likestilling. Jeg "anklaget" ingen for å være "likestillere", men det er nok endel av dem der ute som mener dette om abort, og dét blir selvmotsigende.
Man må da få lov å komme med et nytt poeng, uten at det er direkte angrep på noe som allerede er ytret!

OT: Nye poeng som har med saken å gjøre er greit, men jeg synes ikke at et sleivspark er så veldig greit i en diskusjon. Jeg fikk inntrykk av at du ikke vil peke fingre, men likevel er det underforstått at du mener en eller flere som er uenige med deg er likestillingsforkjempere.

Nei, det var ikke underforstått, og ikke ment som det..
Sitat:

Tilbake til topic:
Uansett hvordan man snur og vrir på det så klarer jeg ikke å se at det er noe annet enn rettferdig at kvinnen har siste ordet. Men jeg mener selvsagt at mannen skal ha rett til å si sin mening også. Man kan ikke tvinge en kvinne til å bære frem ett barn mot hennes vilje og så kalle det rettferdig.

Man kan heller ikke tvinge en kvinne til å ta abort mot hennes vilje og kalle det rettferdig.

Man kan heller ikke tvinge en mann til å bli far for deretter å suge penger ut av ham. Det får holde langt på vei å tvinge på ham farsskapet, så er det opp til ham å hjelpe økonomisk. Se innlegget mitt som krysset med ditt over ditt siste.

InnleggSkrevet: Man 10 Jan 2005, 23:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

ønskemestern skrev:
Aurora skrev:
ønskemestern skrev:
Ronja skrev:
Da skulle han beholdt buksa på da, vis han ikke vil ha barnet og det er ett stort problem å betale bidrag.

Dette er det samme som å si at jenta skulle holdt buksa på hvis hun ikke vil ha barnet, og da er du plutselig enig i at kvinnen ikke skal bestemme abort alene.
Skal man være enig i at abort er kvinnens avgjørelse, da må man være enig i at økonomiske eller andre ytelser i ettertid fra mannen er mannens avgjørelse.
Noe annet ville være selvmotsigende, og man kan ihvertfall ikke kalle seg en tilhenger av likestilling.

Som Ronja sier, om en mann er så mye i mot å få barn så skulle han ha beholdt buksa på, eller i det minste forsikret seg om at hun han har sex med heller ikke har lyst på barn! og jeg har aldri sagt at jeg er tilhenger av likestilling! Jeg har alltid vært av den mening at det ikke er mulig med full likestilling nettopp fordi kjønnene er så ulike, så det så!

Ser du virkelig ikke hvor totalt selvmotsigende du skriver???
Når du sier "om han ikke vil betale barnebidrag skulle han holdt buksa på", da sier du samtidig at du er MOT abort! Du kan ikke si "HAN burde holdt buksa på", og unnlate "HUN burde holdt buksa på om hun ikke vil ha barn!"!
Sier du "Han holdt ikke buksa på, han får betale", må du også si "HUN holdt ikke buksa på, hun får føde!" !

Om du da ikke er et menneske blottet for rettferdighetssans og moral.

Ser du virkelig ikke poenget i at
___om hun skal ha muligheten til å frasi seg uønsket ansvar ved å ta abort___,
da må også
___mannen ha mulighet til å frasi seg sin del av ansvaret ved å nekte bidrag___!

Det kan da umulig være så vanskelig å forstå!

Hvis jeg ikke vil ha barn, ja da får jeg holde på meg buksen, for jeg vil ALDRI ta abort. Om en mann har sex med meg og ikke vil ha barn, ja da bør han la være å ha sex med meg, for om det blir barn av det så skjer det ikke at jeg tar abort. Det er en grunn til at jeg ventet så lenge som jeg gjorde med å ha sex! Jeg synes ikke abort er en god løsning, jeg gjør ikke det, men jeg synes strikkepinnen er en dårligere løsning.

Og som jeg har prøvd å si, bidrag betales for at BARNET skal ha det bra, og uansett hvordan man ser på det så er barnet en uskyldig part, og barnet har rett på å ha en mor og en far. Og hvor rettferdigheten i at et uskyldig barn skal ha en dårligere oppvekst enn nødvendig er, det lurer jeg på om du kan fortelle meg.

Min mening er altså: Har man sex må man ta konsekvensene! Abort er en mulighet, som jeg personlig aldri ville benyttet meg av, men som andre som kanskje ikke er i stand til å ta seg av et barn ser seg nødt til å velge. Jeg tror ikke noen kan ta abort uten å i det minste kjenne et stikk av dårlig samvittighet eller anger.

Og jeg forstår hva du mener, jeg klarer bare ikke å se hvorfor det er viktigere at situasjonen er rettferdig for "far" enn at den er rettferdig for den eneste "uskyldige" parten i situasjonen...

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 00:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Aurora skrev:

Og som jeg har prøvd å si, bidrag betales for at BARNET skal ha det bra, og uansett hvordan man ser på det så er barnet en uskyldig part, og barnet har rett på å ha en mor og en far. Og hvor rettferdigheten i at et uskyldig barn skal ha en dårligere oppvekst enn nødvendig er, det lurer jeg på om du kan fortelle meg.
En oppvekst med kun mor og ingen far, er ikke det dårligere enn nødvendig er?

Du ser ut som du tror jeg mener man ikke skal betale bidrag. Langt derifra. Jeg hadde selvsagt betalt om jeg hadde fått et barn, og involvert meg så mye som bare overhodet mulig.

Men la oss slutte å snakke rund grøten, hva?
poenget mitt er RETTEN. retten til å velge sine konsekvenser. Barn eller ikke, det er ikke rettferdig at kvinner innehar denne rettigheten, mens mannen har null rettigheter.
Det kan jeg ærlig talt ikke forstå at noen kan bestride.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 00:12
Aurora
l33t
l33t

ønskemestern skrev:
Aurora skrev:

Du ser ut som du tror jeg mener man ikke skal betale bidrag. Langt derifra. Jeg hadde selvsagt betalt om jeg hadde fått et barn, og involvert meg så mye som bare overhodet mulig.

poenget mitt er RETTEN. retten til å velge sine konsekvenser. Barn eller ikke, det er ikke rettferdig at kvinner innehar denne rettigheten, mens mannen har null rettigheter.

Hvis du hadde lest alle innleggene mine så hadde du kanskje fått med deg at jeg mener at mannen skal ha rett til å si sin mening og at kvinnen ikke skal ta en avgjørelse uten å ha hørt på mannen og ta hans syn med i avgjørelsen, men jeg mener og det kommer jeg alltid til å gjøre, at kvinnen har det siste ordet. Og det trenger ikke å bety at hun tar abort mot hans vilje eller at hun bærer frem barnet mot hans vilje, men det kan være at hun bestemmer seg for at han har rett, og at dersom han vil ha barnet så vil hun bære det frem, og være helgemamma eller whatever.

Jeg har ingen problemer med å forstå hva du mener, men ingen kan tvinge meg til å være enig i at mannen skal ha retten til å velge å ikke betale bidrag. Og jeg har ikke snakket rundt grøten. jeg har sagt hva jeg mener hele tiden.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 00:22
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Aurora skrev:
ønskemestern skrev:
Aurora skrev:

Hvis du hadde lest alle innleggene mine så hadde du kanskje fått med deg at jeg mener at mannen skal ha rett til å si sin mening og at kvinnen ikke skal ta en avgjørelse uten å ha hørt på mannen og ta hans syn med i avgjørelsen,
dette angår ikke mitt poeng (i de siste innlegg).
Sitat:

men jeg mener og det kommer jeg alltid til å gjøre, at kvinnen har det siste ordet.
dette angår ikke mitt poeng (i de siste innlegg). Dermed er det å gå rundt grøten om innleggene var tilsiktet meg.
Sitat:
Og det trenger ikke å bety at hun tar abort mot hans vilje eller at hun bærer frem barnet mot hans vilje, men det kan være at hun bestemmer seg for at han har rett, og at dersom han vil ha barnet så vil hun bære det frem, og være helgemamma eller whatever.
dette angår ikke mitt poeng (i de siste innlegg). Dermed er det å gå rundt grøten om innleggene var tilsiktet meg.
Sitat:

men ingen kan tvinge meg til å være enig i at mannen skal ha retten til å velge å ikke betale bidrag.

Dette angår mitt poeng. Jeg har ikke til hensikt å tvinge deg til noe som helst, jeg vil enkelt og greit bare høre om du mener det er rettferdig å gi kvinnen aktuelle valgmuligheter når det gjelder ansvar, og mannen ingen?

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 00:34
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Hvis noe ikke angår noens poeng, trenger man ikke kommentere dette. Da kan man like gjerne overse det, og heller diskutere det som faktisk har noe med ens poeng å gjøre. Det er også lov å akseptere at andre kanskje har noen andre poeng enn en selv. Wink

-moddisvero

P.S. Er det nødvendig når man siterer å ta med alle tidligere sitat også? Det blir så slitsomt å lese. *sutre* (Retorisk spm, skal ikke svares på, bare reflekteres over. Jau.)

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 02:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
ønskemestern skrev:
Aurora skrev:

Heh..
Mannen har rettigheter, han har rettighet til og:
1. avstå fra sex
2. Være sikker på at han bruker prevensjon ikke stole på at jenta gjør det

Når det kommet til om en kvinne skal ta abort eller ikek er dette opp ti l kvinnen, og det er det eneste riktige da det faktisk er hennes kropp, alt annet vil være et overgrep. Ville du likt at noen kom og fjernet dine testikler uten at de fikk lov?? det blir kanskje ikke akkurat det samme men jeg prøver og lage et poeng. Jeg er verken for eller imot abort egentllig, jeg er for retten til og velge selv, og jeg er egentlig enig med aurora at man ikke bør ha sex om man ikke kan ha et barn. Men i enkelte tilfeller ville jeg nok kanskje valgt den løsningen. Men jeg kan virkelig ikke sette meg inn i dette for jeg har aldri vert gravid. Blir jeg det så får jeg ta det da. sannsynligvis har jeg ikke hjerte til og ta abort. Men det påvirker fler enn en selv og det synte sjeg selvfølgelig at man skal tenke på, ikke bare før man vurdere abort/ikke abort men før man har sex..
Når det gjelder dette med bidrag så er det ingen vei utenom!! Er faktisk mannen sin feil om en kvinne blir gravid, for hun har da sine egg hele tiden det må en mann til for befrukting, og hvis man ikke kan tåle å betale bidrag når man har gjort noen gravid ja så slutt og ha sex!!!!!!!

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 10:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Coralin skrev:
Er faktisk mannen sin feil om en kvinne blir gravid,
Herregud å flåsete dette skulle bli da.. Mannen sin feil?!? Vet du hva, slik diskriminering og totalt ugjennomtenkte innlegg gidder jeg ikke argumentere mot engang.
Coralin skrev:

for hun har da sine egg hele tiden det må en mann til for befrukting, og hvis man ikke kan tåle å betale bidrag når man har gjort noen gravid
Gjort noen gravid?! det er noe man gjør sammen! SAMMEN! ikke gjør deg dummere enn du er..
Coralin skrev:
ja så slutt og ha sex!!!!!!!
Som de andre her, sier du også at om man ikke vil betale får man droppe sex. Vel, i like måte. Vil du ikke ha barn, avstå fra sex. Det er trossalt kvinnens feil at hun blir gravid, sædcellene til mannen er der hele tia, hun må bare la ham putte dem i seg..(for å bruke din "argumentasjon" mot deg. hører du hvor komplett idiotisk det/du høres ut?)

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 10:34
Coralin
Veronica
Veronica

vel nå ble det kanskje litt vel bokstavelig.. men i de fleste tilfeller er liksom alt kvinnensfeil fordi mannen ikke vil ha barnet men hun vil. Men ja man har like mye skyld, for man har da valgt og ha sex sammen (med mindre det er voldtekt) og uansett hvor lite/mye man ønsker barnet har man vert med på det ergo man skal betale bidrag!!

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 10:42
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Du sa at en av disse er rettferdig..

1. Vis en part ikke vil ha barnet, så skal kvinnen ta abort.
Vis nå mannen ikke vil ha barnet og kvinnen vil:
Det som skjer her er at KVINNEN blir den som kommer dårligst ut av det, fordi abort er en påkjenning for mange, for noe mer for noen mindre.

2. Vis en part vil ha barnet, så skal kvinnen ikke ta abort.
Vi nå mannen vil ha barnet og kvinnen ikke:
Her kommer også kvinnen dårlig ut, fordi kvinnen da må gå gjennom ni månder med barnet i magen og tiden etterpå med amming. Dessuten er det en stor påkjenning for en kvinne på psykisk og fysisk.

Å sammenligne dette med at man må betale noe økonomisk holder ikke.
Det blir mindre rettferdig for kvinnen uansett.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 11:25
Aurora
l33t
l33t

OT: ønskemestern:
1. greit at innlegget mitt (i dine øyne) ikke handlet direkte om det du prøvde å få frem, (i mine øyne gjorde det det), greit at du bare var "fornøyd" med den siste linjen i innlegget mitt, men om det er bidrag du ønsker å diskutere så er du litt på feil plass.. Razz
2. Jeg tror ikke jeg gidder å diskutere mer med deg, verken her eller andre steder med mindre du kan slutte med slike unødvendige personangrep som du driver med. eks. : "ikke gjør deg dummere enn du er..", "Om du da ikke er et menneske blottet for rettferdighetssans og moral. ".. kanskje det ikke er ment ille, men måten det blir skrevet på kan fort bli oppfattet slik.

SÃ¥ tilbake til tema,
abort er og blir en mulighet for kvinnen. Hvis man er så "uheldige" at man har ubeskyttet sex, og ikke er klar for barn, er abortpillen et mye enklere alternativ, selv om den heller ikke børe brukes som prevensjonsmiddel! Når en kvinne finner ut at hun er gravid har hun to valg, beholde barnet eller ikke. Dersom hun vurderer abort bør hun før hun tar valget prate med partneren sin (eller den som evt. skal bli far). Dersom hun bestemmer seg for å beholde barnet, bør hun si ifra til partneren sin (eller den som evt. skal bli far). Har man sex, er det alltid en sjanse for å bli gravid, selv om man bruker prevensjon. Ingenting er helt sikkert, og det bør man ta med i betraktningen når man har sex.

En kvinne er i sin fulle rett til å ta abort uten at mannen har noe han skulle sagt, har mannen veldig lyst på et barn, og kvinnen ikke, og de er i et forhold, ja da må de snakke om det, kanskje de ikke er rett for hverandre i det hele tatt. Er de ikke i et forhold, så kanskje faren skulle ha funnet seg en som han kunne tenke seg å få barn med som har lyst på barn, og som han kan oppdra barnet sammen med.

Samtidig kan man aldri tvinge en kvinne til å ta abort, dette ville vært et overgrep mot henne. Mange som tar abort sliter med dårlig samvittighet og det er en liten risiko for å bli steril (ja, den er veldig liten, men den er der). Tvinger man en kvinne til å ta abort tror jeg hun vil slite veldig mye mer enn de som velger det selv.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 11:48
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ronja skrev:

Og uansett, det er ikke kvinnen spom nyter godt av at menn må betale, det er barnet(det skal hvertfall være det) så det veier ikke opp i det hele tatt, da kvinnen ikke vil få noen goder av de pengene (bortsett fra at hun slepper og betale mer selvfølgelig)

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 11:49
toth42
Cowboy
Cowboy

Ronja skrev:
Du sa at en av disse er rettferdig..

1. Vis en part ikke vil ha barnet, så skal kvinnen ta abort.
Vis nå mannen ikke vil ha barnet og kvinnen vil:
Det som skjer her er at KVINNEN blir den som kommer dårligst ut av det, fordi abort er en påkjenning for mange, for noe mer for noen mindre.

2. Vis en part vil ha barnet, så skal kvinnen ikke ta abort.
Vi nå mannen vil ha barnet og kvinnen ikke:
Her kommer også kvinnen dårlig ut, fordi kvinnen da må gå gjennom ni månder med barnet i magen og tiden etterpå med amming. Dessuten er det en stor påkjenning for en kvinne på psykisk og fysisk.

Men hva nå når mannen vil ha barnet, og kvinnen ikke? Og han kanskje er sterkt imot abort f.eks.?
Det ser ikke ut til at NOEN her tenker på den psykiske belastningen dette kan påføre en mann, man snakker kun om kvinnens fysiske belastninger.

På punkt 1 må man forsåvidt også se på grunnlaget for at kvinnen vil beholde barnet. Er det av rent egoistiske grunner, og ikke fordi hun har noe imot abort i seg selv, ja da mener jeg mannen skal være likestilt i den endelige avgjørelsen. I slike tilfeller ville løsningen uenighet=abort vært rettferdig. Men vil kvinnen ikke ta abort av etiske grunner, da er det klart hun ikke bør tvinges. MEN! det samme gjelder egentlig mannen på dette punkt, noe ingen av dere tar i betraktning. Mannen blir her fremstilt kun som en sæddonator, han har visst ikke særlig med følelser eller etiske oppfatninger. Slike ting er visst forbeholdt kvinnen?

I tillegg fremstilles et svangerskap med påfølgende fødsel, og evt. amming, noe som ikke er obligatorisk Ronja, her som en ren belastning. Det er det jo ikke! å kunne sette et barn til verden, å skape liv, er jo ikke en negativ ting!

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 13:24
Ronja

Ja, men nå må du jo faktisk se det i den sammenheng jeg skriver i.

For det første så har jeg ikke bare skrevet om kvinnens fysiske påkjennelser, men også psykiske. Og det er KLART at det går hardest ut over kvinnen.

Og får det andre så sa jeg:
VIS MANNEN VIL OG KVINNEN IKKE VIL!
Det var det jeg dro fram.

Det vil si, at vil IKKE kvinnen ha barnet, ja, da er den en belastning å føde det.

Å vis kvinnen vil ha barnet og blir tvunget til abort, ja det er også en stor belastning.

Du må ta hensyn til det jeg skriver, jeg har ikke skrevet noe om mann, nei. Men det betyr jo ikke at jeg mener det du skriver, det er jo bare noe tull, Ønskemesteren.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 13:31
Sist endret av Ronja den Tir 11 Jan 2005, 13:33, endret 1 gang
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
ønskemestern skrev:

Det er provoserende av deg å slenge et spark til alenemødre!

ønskemestern skrev:
Men hva nå når mannen vil ha barnet, og kvinnen ikke? Og han kanskje er sterkt imot abort f.eks.?
Det ser ikke ut til at NOEN her tenker på den psykiske belastningen dette kan påføre en mann, man snakker kun om kvinnens fysiske belastninger.

For Nte gang: Om han vil ha og hun ikke vil ha, så er det hennes avgjørelse! Gi faen i kveruleringa, dette her har du fått svar på utallige ganger i denne tråden.
Det er ikke det at vi ikke forstår at det kan bli en belastning for mannen, men det er da pokker ikke VÅR feil at det er slik. Om det var mannen som ble gravid, ville vi vært i samme situasjon. Men sånn er det da altså ikke.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 13:31
toth42
Cowboy
Cowboy

Jeg prøver og prøver å få frem poenget mitt her, men det er tydelig at jeg er dårlig til å ordlegge meg, eller at folk ikke forstår min mening.

Det ser derfor ut til at jeg forårsaker mer provokasjon og irritasjon enn jeg gagner debatten, og at det oppfattes som om jeg bare kverulerer. Jeg melder meg derfor ut av denne diskusjonen, så kan dere som forstår hverandre diskutere videre.

Aurora og evt. andre: Personangrep og innlegg tilsiktet å provosere er ikke i min hensikt, og jeg beklager uttalelser som har støtt personer.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 14:27
Ronja

maria skrev:
ønskemestern skrev:

Det er provoserende av deg å slenge et spark til alenemødre!.

maria skrev:
Om man aldri har kjent en eller begge av sine biologiske foreldre, er alt man vil vite hvordan de ser ut, likner de på meg, hvorfor er de ikke hos meg nå, har jeg søsken etc.

Njaaa... Er ikke det litt selv motsigende?

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 15:00
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Slettes ikke. Det går fint an å ha en oppvekst med kun mor eller far, og likevel vite hvem mor/far er. Min mor var alenemor, men jeg har alltid visst hvem faren min er og kjent ham. Hvis han derimot hadde nektet farskap, hadde jeg ikke gjort det, og det hadde nok vært ganske frustrerende.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 15:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 7 av 8 [156 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Neste
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet