DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Anarkismen er

Idéell
7%
 7%  [ 2 ]
Et godt utganspunkt
7%
 7%  [ 2 ]
En drĂžm om noe som ikke egentlig kan fungere
64%
 64%  [ 18 ]
En katastrofe
21%
 21%  [ 6 ]

Antall stemmer : 28

Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Anarkiet - idéelt eller katastrofe?
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 7 av 7 [136 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Av Innlegg
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Cestmoi2403 skrev:

Hvis flertallet i verden hadde vĂŠrt like meg selv, hadde ingen kastet vannbalonger.

Hadde det blitt slutt pÄ vannkrig generelt eller bare vannbalonger spesiellt? Laughing

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 21:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Mr_Pin skrev:
Cestmoi2403 skrev:

Hvis flertallet i verden hadde vĂŠrt like meg selv, hadde ingen kastet vannbalonger.

Hadde det blitt slutt pÄ vannkrig generelt eller bare vannbalonger spesiellt? Laughing

VÊr sÄ snill, denne trÄden er ikke noe vits i vis ingenting er seriÞst, mange nok klager fra moderatorene nÄ.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 23:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Beklager.

Men det mÄ sies at denne trÄden har spunnet ganske ut av kontroll over de siste 7-8(!) sidene. Litt leit siden det kunne vÊrt et intresant emne, dog heller med en anarkist som ikke ville tilbake til steinalderen, sorry 'cest', men det er verken Þnskelig eller engang vagt sannsynlig.

Men jeg kan jo vÊre litt seriÞs istedet for Ä leke klovn. Jeg er jo en kverulant av natur og Ún opptatt av ideologi som sÄdan.

Det virker som om essensen av Cestmois form for anarkisme er hva som er naturlig, men mennesket har jo skapt det moderne samfunnet gjennom nettop naturlig utvikling. Hvis ikke mÄ jo noen andre enn menneskene ha grepet inn og endret utviklingen vÄr, en tro jeg ikke tillegger Cestmoi (ennÄ ?). SÄledes kan det virke som om vÄrt samfunn er naturlig for oss.
Cestmoi er tydeligvis uenig og referer til det 'naturlige', men hva er sÄ naturlig? Han henviser til at vi skal observere naturen, men hva i naturen skal vi da observere, finnes det noe i naturen som er relevant for menesket samfunsbygning? Hvordan dyrene gjÞr det kanskje, men hvilke dyr? Cestmoi, kan du ikke enkelt og greit definere hva du mener med det naturlige?

Sitat:
Det er ingen tvil om at det naturlige samfunn er det beste for alle. Dette som resultat av at vi ikke er skap for Ä leve under disse forholdene, genene vÄre er omtrent de samme som for 20 000 Är siden, og det kan da vÊre rimelig Ä anta at vi ikke er psykisk opprustet til Ä leve slik vi gjÞr nÄ. Da kan man jo ogsÄ ta en titt pÄ hvor det er mest selvmord i verden, som forÞvrig er i den rike delen av verden. Dette viser at dagens samfunn Þdelegger menneskets innstinkter.

Dette er jo ren kvasivitenskap. En ting er at dette pÄkrever jo at genene er det eneste som pÄvirker vÄr evne til Ä tilpasse oss situasjoner, noe du jo mÄ bevise fÞr du bruker det som et argument. En annen ting er at selvmordsrater er knappest et bevis pÄ manglende tilpassning til det moderne samfunn, dette blir lek med Ärsak og sammenheng, nok en gang uten bevis for noenting.

Det blir og sagt at anarkiet fungerte i 20 000 Är, men hvis det fungerte sÄ godt mÄ det da vÊre nÊrtliggende Ä spÞrre hvorfor det ble byttet ut ved fÞrste mulighet?

Staten er verdens stĂžrste morder. Jeg skal ikke gĂ„ inn pĂ„ urimeligheten i Ă„ definere Ăšn stat, men man kan da likegodt si at mennesket er den stĂžrste morderen. Det som er intressant med dette er jo at om man ser pĂ„ enhver befolkningsgraf har befolkningen til tross for denne rabiate morderen vokst eksponensialt siden steinalderen. Dette anntyder at tilgangen pĂ„ mat og andre resurser mĂ„ ha Ăžkt, levealderen mĂ„ ha steget og dĂždeligheten sunket. Det vil vel si at 'staten' har reddet flere liv enn den har tatt, dette er selvsagt et utilitaristisk standpunkt. Men det indikerer jo at anarkiet ditt ikke var i stand til Ă„ redd liv som kunne blitt reddet, og det i langt stĂžrre grad enn det moderne samfunn. En logisk konklusjon av dette blir i allefall at en overgang tilbake til steinalderen uten tvil vil bli tidenes desidert stĂžrste folkemord. Å bringe et samfundt tilbake til steinalderen har jo forĂžvrig blitt prĂžvd, Hr Pol Pot prĂžvde dette i Kambodsja for en tid tilbake uten videre hell...

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 01:41
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Cestmoi2403
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Apr 2004
Ronja skrev:
Ronja skrev:
Sitat:
Cestmoi2403

IfÞlge naturen var det dere gjorde helt greit, det var dog ogsÄ helt greit at han mannen kjeftet ut moren din. Jeg synes faktisk han handlet litt mildt, hadde det vÊrt meg dere traff, hadde jeg drept dere og moren deres, samt resten av familien, sÄ er jeg sikker pÄ at viruset er utryddet.

Trygghet? Rolling Eyes

Forsatt, etter alt (tom)pratet, sÄ kan du likevell ikke si det at det er tryggere med anarkisme, du vil forsatt drepe folk pÄ grunn av bagateller.

Nei, det ville jeg ikke. Det ville ikke eksistert vannballonger, og jeg ville ikke drept noen da. Dessuten mÄ jeg fÄ spÞrre deg, ville du drept, stjÄlet, torturer folk i et anarkistisk system?

Sitat:
Hva grunnen er til at folk oppfĂžrer seg som de gjĂžr har du ikke noe grunnlag for Ă„ vite i det hele tatt, dermed ingen grunn til Ă„ drepe familien.

Man trenger ikke noe grunnlag for Ă„ drepe noen.

Sitat:
SÄ: Det vil alltid vÊre noen som er sterkere enn andre, det vil alltid vÊre noen som Þnsker Ä komme seg opp. Dermed vil det forsatt vÊre noen som hersker over andre, bare det ville bli verre enn i Norge i dag, hvor folket kan vÊre med pÄ Ä bestemme.

Hvis det er en stat, er det ikke lenger anarki.

Sitat:
I naturen er det ledere i hver flokk, sÄ der er naturlig, bare at vi har ett bedre system i dag der alle kan fÄ vÊre med pÄ Ä bestemme.

Om noen kaller seg ledere, har de rett til det. Det er ikke dermed sagt at det er rett.

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 18:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Cestmoi2403
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ronja skrev:
Du holder deg ikke seriĂžs, du sier
Du vil drepe pedofile ol. og du vil ogsÄ drepe en familie vis en unge hadde kastet en vannballong.

Det var ikke vannballonger i steinalderen, derfor er det et utelukkende tema.

Sitat:
SĂ„ sier du at ingen ville blitt drept.

Jeg sier at fĂŠrre ville bli drept, derimot hadde ikke jeg drept noen, med mindre noen hadde krenket meg.

Sitat:
Det er totalt selvmotsigende.

Nei, det er det ikke.

Sitat:
Jeg gidder heller ikke Ä diskutere om jeg har vrangforestillinger, fordi det ikke er temaet her og du har ikke noe grunnlag for Ä pÄstÄ noe sÄnt, det er totalt usaklig.

Nei, det er virkeligheten.

Sitat:
Du har heller ikke svart onskis pÄ han siste innlegg, hvor han viser til hvor totalt tÄpelig det er Ä tolke det at en vil utrydde pedofile til at han vil ha pedofile

Det tar jeg med overnevnte.

Sitat:
Du bare vrir innleggene til slik du vil ha det for Ä kunne svare, vÊr sÄ snill Ä slutt med det.

Hvilket jeg ikke gjĂžr, jeg argumenterer saklig.

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 18:30
Cestmoi2403
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Glahn skrev:
Cestmoi2403 skrev:
Glahn skrev:
Hvorfor orker folk fortsatt diskutere dette? Ihvertfall sÄ lenge man diskuterer med Cestmoi, som her nÄ ikke presterer noe annet motargument enn "LÞgn, da ville ingen blitt drept" som om alt han baserer sine argumenter pÄ er den rene, skjÊre, ubestridelige sannheten. Det blir jo ingen meningsfull diskusjon av slikt?

Hvorfor skal jeg argumentere for noe som kun jeg vet? Og alle utenforstÄende ikke kan vite, nettopp fordi det handler om meg?

Er du virkelig sÄ asosial pÄ ramme alvor?

Jeg er ikke asosiale, jeg svarte pÄ et innlegg som forÞvrig bare jeg kan vite noe om.

Sitat:
Hvis alle fulgte den typen resonnement kunne man bare gi opp Ă„ noensinne argumentere for noe som helst.

Feil, da ville vi fÄtt en saklig debatt.

Sitat:
Men da har vi fÄtt det i klartekst - du er bare ute etter Ä spre om deg med dine egne, hÞyst subjektive meninger uten noensinne Ä begrunne dem skikkelig, eller gjÞre deg selv forstÄelig for andre.

De er ikke subjektive, de er objektive, det er derfor jeg baserer meg pÄ naturen.

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 18:33
Cestmoi2403
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Veronica skrev:
Anarkisme har blitt gjort, det kalles steinalderen. Folk trivdes ikke helt med det, sÄ de utviklet seg.

Les hele trÄden, sÄ vil du se at jeg har svart pÄ det.

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 18:36
Cestmoi2403
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ronja skrev:
Sitat:

Ja, men hvet du hva? Flertallet er IKKE som deg, vi er forskellige alle sammen, uansett, flertallet betyr ikke alle.

Det var du som skrev:
Sitat:
Skulle flertallet av mennsker i verden oppfĂžrt seg seg som deg hadde det blitt drept mange fler enn i dag.

Det var derfor jeg sa at dette ikke vil skjedd, tullingen.

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 18:39
Ronja

Cestmoi2403 skrev:
Ronja skrev:
Cestmoi2403 skrev:
Ronja skrev:
Ronja skrev:
Du vil drepe en hel familie fordi ett barn kasta en vannballong og DU sier staten er den stĂžrste drapmaskinen, om den er det ville du vĂŠrt en stĂžrre vis du hadde gjort slik du mener er din naturlige rett!

Som sagt, det ville ikke bli bedre uten en stat..

Staten dreper daglig mer enn jeg ville klart Ă„ drepe hele mitt liv.

Skulle flertallet av mennsker i verden oppfĂžrt seg seg som deg hadde det blitt drept mange fler enn i dag.

LĂžgn, da ville ingen blitt drept.

Her skrev du INGEN ville bli drept, nÄ sier du fÊrre, kjedelig nÄr du ikke har noe fast Ä holde deg til.

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 18:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ronja

Cestmoi2403 skrev:
Ronja skrev:
Du vil drepe pedofile ol. og du vil ogsÄ drepe en familie vis en unge hadde kastet en vannballong.

Ja, la oss holde oss til bark og steiner, er det det du mener?
Sitat:

Sitat:
Jeg gidder heller ikke Ä diskutere om jeg har vrangforestillinger, fordi det ikke er temaet her og du har ikke noe grunnlag for Ä pÄstÄ noe sÄnt, det er totalt usaklig.

Nei, det er virkeligheten.

Du mÄ virkelig ha mangel pÄ argumenter nÄr du gidder Ä kverulere pÄ om en person du aldri har mÞtt har vrangforestillinger.
Sitat:

Sitat:
Du bare vrir innleggene til slik du vil ha det for Ä kunne svare, vÊr sÄ snill Ä slutt med det.

Hvilket jeg ikke gjĂžr, jeg argumenterer saklig.

Nei, du kverulerer pÄ ting som ikke har mening og ikke har noe med teamet og gjÞre. Se ovenfor!

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 18:59
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Cestmoi2403 skrev:
Ronja skrev:

Argumentene blir bare tÄpeligere og tÄpeligere. Hvis folk irriterer seg slik over denne trÄden, kan de ikke bare slutte Ä poste i den?
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 19:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Kan den ikke bare heller stenges?
Usakligheten nÄr jo nye og uante hÞyder her...

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 19:16
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Jeg synes det er ganske morsomt egentlig... Dog denne vantittigheten har lite med filosofi Ă„ gjĂžre... Hva med Ă„ flytte den til 'kverulantsiden'... Laughing

Cest, hva med Ä svare pÄ spÞrsmÄlene mine, nÄr du har tid.

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 21:17
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Jeg kom pÄ at vi kunne jo egentlig bare flytte hele greia til tÄkeprat istedet.

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 22:10
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Hehe, jeg foreslo det for en stund sia, dog mer ment som en spÞkeful Norsk ordliste over diskusjonsnivÄet...

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 22:31
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Cestmoi2403 skrev:
[Du vet like godt som meg at det ikke levde mennesker her under steinalderen, isen gjorde det umulig!!! Eller er du virkelig sÄ lite opplyst, selv i samfunnet som tvinger pÄ deg alskens ubrukelig informasjon.

Hvis du tror anarkisme kan begrense seg innen bare ett eller noen fÄ land, er du mer optimistisk og naiv enn du har godt av.

Det levde faktisk mennesker andre steder i verden under steinalderen.

Men nok er nok.

En alt for tydelig arroganse og unÞdvendig kverulering over et emne som tydeligvis ikke lar seg diskutere uten irrasjonelle og usaklige innlegg gjÞr at jeg stenger trÄden nÄ. Overbevis meg gjerne pÄ mail ellerno om at den bÞr Äpnes igjen, for nÄ og da har den glimtet til. Smile

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 00:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 7 av 7 [136 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet