|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Kanskje noe hele DSGF handler om - at det er helt utmerket å slippe løs gale, men gode tanker og impulser man kanskje vanligvis ikke ville gjort noe med. Mens andre impulser er det fint om aldri blir noe mer enn en liten kortslutning inne i hjernen.
Man kan ha god lyst til å bli både voldelig og vond, eller få lyst til å gjøre både det ene og andre mot folk, mot deres vilje. Ingenting unormalt i det, men hvis man lar vær å gjøre noe med disse heller lite hyggelige lystene tjener alle på det.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 03 Mar 2004, 18:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
mm, enig..
Jeg prøver å være i mot dødsstraff, men når det gjelder pedofili og voldtekt, da klarer jeg fanken ikke overbevise meg selv en gang.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 03 Mar 2004, 23:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Doggy
Spitzy (!)

Ble Medlem: 21 Feb 2004 Innlegg: 165
|
Endelig ein så e enig med meg her! Gass jævlane ihjel!
|
_________________ Doggy
Skrevet: Tor 04 Mar 2004, 07:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Problemet er da at man må være absolutt skråsikker på at man har tatt rett person. Og det er det vanskelig å alltid være - derfor kan dødsstraff både titt og ofte slå fryktelig galt ut.
|
Skrevet: Tor 04 Mar 2004, 18:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Doggy skrev: | Endelig ein så e enig med meg her! Gass jævlane ihjel! |
Ikke uten først å kastrere dem levende.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 05 Mar 2004, 13:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Det er sjelden folk blir kastrerte når de er døde, vil jeg tro. Anyway: ingen grunn til å ta helt av, folkens.
|
Skrevet: Fre 05 Mar 2004, 15:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Doggy skrev: | Endelig ein så e enig med meg her! Gass jævlane ihjel! |
Tenker du deg noen gang om før du skriver noe? Jeg bare lurer.
Joda, disse dustene gjorde dumme ting. Og ja, på mange måter har de ødelagt mulighetene for at jeg skal kunne ha et godt liv...for ikke å snakke om et godt sexliv. Det som har stopet meg fra å anmelde dem, og som sikkert gjelder flere andre også, er at etter min mening har ingen mennesker rett til å bestemme hvorvidt et annet menneske har rett til å leve eller ikke. Alle har rett til å leve. Uansett. Jeg er overbevist om at alle er gode innerst inne (selv om jeg noen ganger har fundert litt på samboer'n til bestefar), og at alle har krav på å få en ny sjanse. Uansett vil det jo ikke hjelpe meg noe dersom de hadde blitt straffet, skaden er jo allerede skjedd. Ingenting kan forandre det nå. Mulig det bare er meg som er dumsnill, men jeg har bare ikke lyst til å ødelegge mulighetene for andre, bare fordi de ødela for meg.
|
Skrevet: Søn 07 Mar 2004, 21:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Veldig flott tenkt.. De aller fleste hadde mest sannsynlig anmeldt dem, mange bare for å få hevn.. (og naturligvis for å holde slike folk ute fra samfunnet)
Nå har de jo gjort seg fortjent til en anmeldelse, men jeg syns det er flott at du tenker på den måten.. Tror ikke jeg hadde gjort det samme, dessverre...
|
Skrevet: Søn 07 Mar 2004, 22:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
songbird skrev: | Mulig det bare er meg som er dumsnill, men jeg har bare ikke lyst til å ødelegge mulighetene for andre, bare fordi de ødela for meg. |
NÃ¥ er jeg i utgangspunktet helt for tilgivelse og alt det der.
Men når du sier "mulighetene for andre," klarer jeg ikke å la være å tenke, i denne sammenhengen, mulighetene for andre til å bli voldtatt av disse personene som aldri blir anmeldt.
Og det synes jeg bare er skikkelig trist.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 07 Mar 2004, 23:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Doggy
Spitzy (!)

Ble Medlem: 21 Feb 2004 Innlegg: 165
|
Gjør mot andre, det du vil at andre skal gjør mot deg!
Sko me dømt de te å bli voldtatt då?
Eg har fått så sykt nok av sånne folk at eg spyr! Te helvete med de!! De burde ikkje bli betrakta som mennesker!
Ny sjanse??? E du gal? Ein ny sjanse te ka? Voldta någen andre?
|
_________________ Doggy
Skrevet: Søn 07 Mar 2004, 23:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
Ja? Har til og med papirer på det... 
|
Skrevet: Man 08 Mar 2004, 12:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Du er nok ganske så dumsnill, ja... Men jeg kan jo ikke kjefte på deg for det heller 
|
Skrevet: Man 08 Mar 2004, 19:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
dumsnill har jeg vel alltid vært, og det er igrunn ikke så mye jeg får gjort med akkurat det. så da får jeg bare passe på å holde meg i nærheten av mine kjære "bodyguarder" så kan de passe på meg...
|
Skrevet: Man 08 Mar 2004, 19:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
nei.. lær kung fu
fks alkido, det er mer forsvar...tror jeg.
Hadde kanskje vert sundt for deg å lære kung fu. Øke selvtillit. Yoga og kanskje?
Nei vet ikke jeg, er bare fan av kinesisk mystikk.
|
Skrevet: Tir 09 Mar 2004, 02:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Jeg begynte å trene Taekwon-Do mye for å ha en slags våpen til å forsvare meg med. Iallefall for å ha evnen til å gjøre det surt og vanskelig for overfalleren. Noe som har slått meg i ettertid er at jo mer jeg har trent, jo mer sikker blir jeg på at jeg aldri virkelig får bruk for det jeg har lært. Jeg har blitt sikrere, tryggere og roligere i utrygge omgivelser som feks ute på byen med mange fulle "hooligans", men selv om jeg har blitt slått etter av bråkmakere har jeg aldri tatt igjen. Jeg vegrer meg. Mer enn jeg hadde gjort om jeg var utrent. Jeg tør bare ikke å la sinnet få overtak. Redd for hva slags skade jeg kan gjøre om jeg gjorde det.
Problemet med voldtekt slik jeg ser det er at det oftest skjer at man blir overfalt av en man kjenner, en man aldri hadde trodd ville gjøre noe slikt. Det finnes intet forsvar mot dolking i ryggen, sies det. Og hvis jeg hadde blitt angrepet av min bestevenn hadde jeg aldri reagert like kontant som ellers. Jeg hadde nølt og lurt på hva som får ham til å gjøre det, om jeg har fortjent det osv..
Jeg tror ikke det å trene selvforsvar hindrer slik type voldtekt, dessverre..
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Tir 09 Mar 2004, 03:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
mattestykke skrev: | nei.. lær kung fu
fks alkido, det er mer forsvar...tror jeg.
Hadde kanskje vert sundt for deg å lære kung fu. Øke selvtillit. Yoga og kanskje?
Nei vet ikke jeg, er bare fan av kinesisk mystikk. |
Jeg har faktisk gått på taekwon-do. Og joda...det fungerte greit det. Men som Eyden sa...når angrepet kommer fra noen du stoler 100% på. Da reagerer du ganske enkelt ikke før det er for sent.
Men han ene fikk seg iallfall en real blåveis da. Og jeg vil tro han andre slet litt med sengeaktiviteter en stund etterpå... 
|
Skrevet: Tir 09 Mar 2004, 12:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
kult Skulle lært meg noe slikt. Du lærer vel disiplin og på slike kurs?
ville lært jeet kun do..det er bruce lee sin stil utifra en filosofi som du finner i postmodernismen og objektivismen.
og deunken boksing da til fest.
begynner å dra seg litt vekk fra topic kanskje men...
foresten ..sparke du han i tryne? 
|
Skrevet: Tir 09 Mar 2004, 16:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
mattestykke skrev: | kult Skulle lært meg noe slikt. Du lærer vel disiplin og på slike kurs?
ville lært jeet kun do..det er bruce lee sin stil utifra en filosofi som du finner i postmodernismen og objektivismen.
og deunken boksing da til fest.
begynner å dra seg litt vekk fra topic kanskje men...
foresten ..sparke du han i tryne?  |
nei...men han fikk seg et par gode slag.
|
Skrevet: Tir 09 Mar 2004, 16:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Noen ganger er det faktisk helt greit å slå, og slå så den andre personen tar mer eller mindre alvorlig skade av det...
|
Skrevet: Tir 09 Mar 2004, 18:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
Er jo bare å oppnå ett mål. og mål er basert på følelser, ialefall denne, og alle har forsellig følelser. Selv om de vet hva de føler og innser at følelsen er feil så føler de det uansett. en kan ikke svekke sterke følelser.
Så da kan det være umulig å å snakke fornuft til folk som har en sterk følelse. Da må man appelere til følelsene da...så er det å finne ut hvordan da. Er det det som er psykologi? Skjønner folk hva jeg skravler om?
det var quirr (elns) som sa at en ikke kunne svekke følelser... Er det ett faktum? Burde jeg starte en ny tråd?
ferdig.
|
Skrevet: Tir 09 Mar 2004, 19:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |