DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Røykeloven
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 6 av 6 [105 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6
Av Innlegg
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Ikke sikkert at alle utesteder har råd til å ombygge lokalene sine slik at de får et så klart og effektivt skille mellom røyk og ikke-røyk da.
Og hva gjør man da? Skal staten sponse dette?

Og det er nå fortsatt hovedsaklig de ansatte på utestedene som det skal banes fram hensyn overfor.
At allergikere og astmatikere dermed også får anledning til å titte frem fra sine bortgjemte sfærer, synes jeg er en fin bonus. Smile

Og etter å ha vært nødt til å hoste meg halvt ihjel og gni bort masse tårer fra sviende øyne hver eneste gang jeg har forsøkt å dra på byen, har jeg i grunn mistet en stor del av sympatien min for røykerne.
De fleste utesteder har hatt adskilte røyk- og røykfrie avdelinger allerede. Det har faktisk vært påbudt ved lov. Men det har man ikke merket så mye til, har man vel? Et par drinker, så driter man i reglene og røyker hvor pokker man vil.
Nei, kan de ikke klare å ta hensyn på eget initiativ, er det ikke annet å gjøre enn å tvinge dem til det.

Ok, kanskje å gjøre ethvert utested røykfritt er litt strengt.
Men jeg mener det hovesaklig er selvforskyldt.
Og å røyke er ingen grunnleggende menneskerettighet. Wink Tunge

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 23:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Re: Hvorfor?

speedar skrev:
Det andre kunne være og sette en lov som sier at røykeavdeling og ikke røyk avdeling må være så godt adskilt at det ikke kan merkes røyk i ikke røyk avdelingen. to separate innganger, to separate barer?

Nå er vel dette ett krav allerede i dag, og du ser hvor godt det fungerer... Problemet er at røykere generelt ikke tar hensyn, det er i hvert fall min oppfatning.

InnleggSkrevet: Tir 20 Mai 2003, 08:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Bakoyma
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 25 Mar 2003
det er mange argumenter for røykeloven, og noen mot.. Å blande inn helsevesen med tanke på at mange dør pga sykdommer de får fordi de røyker er egentlig ingen vits. Det er enhver sin rett til å gjøre hva man vil med kroppen.

Poenget, og det beste argumentet, er det at dersom man røyker så påvirker man også _andres_ kropper. De som ikke røyker lider last fordi de som røyker har denne uvanen.

Jeg røyker ikke, men om jeg skal ut noe sted så har jeg ingen valg. Jeg får tåle røyken eller gå hjem eller ta en spasertur ut i parken. Det sier seg jo selv at dette er feil.
Jeg velger å _ikke_ begynne å røyke så da må jeg innrette meg etter de som gjør det(?)

Man kan ikke unngå å se poenget i den setningen.

-Bako

InnleggSkrevet: Tir 26 Aug 2003, 01:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
BlueNova
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003
hiphop skrev:
alle dere som ikke røyker'i give a fuck aight''
skal dere komme her å klage''å det lukter sånn røyk''
å''jeg dør så fort''
er det mulig er dere så redde for å dø..haha
de som ikke røyker bare klager,klager,klager!! uff

jeg sier bare til anti-røykerne jeg skal røyke samfunnet til folk blir blå i trynet Shocked Shocked

OMFG, denna smurfen er ikke gammal. Fremdeles en av eliten som syntes det er phedt å røyke.. han vil nok se etterhvert.

Forøvrig HATER jeg røyk lukt på klær som sitter som fanden i håret på kjerringa. Jeg kommer til å vandre mer på byen når røykeloven trår til. Gleder meg. Ser for meg en pils og et opphold på byen UTEN røyk i øyene og uten å tenke på at klærne lukter som fyllinga.

InnleggSkrevet: Tir 26 Aug 2003, 16:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Det er du ikke alene om BlueNova.
Jeg skal snu Trondheim på hodet i juni til neste år! Mr. Green

InnleggSkrevet: Tor 28 Aug 2003, 12:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 6 av 6 [105 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet